Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (944. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.801.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 942943944945946
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    teşekkürler,pratik bir çalışma ve güzel bir uygulama olmuş.malzemeyi nereden temin ettin

    Sanayide ve aksesuarcilarda mevcut.
    _____________________________
  • bitirgic B kullanıcısına yanıt
    Aksaray'da NET 1 elektronikte hallettim, teşekkür ederim....
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karasu2

    Aksaray'da NET 1 elektronikte hallettim, teşekkür ederim....

    Hayırlı olsun.Kaça hallettiniz ne yaptırdınız paylaşın ki bundan sonra başına gelen arkadaşlara da yok göstermiş olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bitirgic -- 18 Kasım 2014; 13:54:05 >
    _____________________________
  • Son bir haftadır araba sabah soğukken çalıştırıldığında bobinlerinin olduğu yerden LPG devreye girince çıt çıt çıt ses geliyordu.
    Bu olay lpg filtresinin değiştirilmesi ve ardından lpg ayarı yapılmasından 2 hafta sonra olmuştu.
    Motor ısınında ses çok azalıyordu fakat soğukken dizel motor gibi ses çıkıyordu arabadan.

    Nedenini arayıp duruyordum ki bir anda nissan-almera.tr.gg de şunu buldum:

    "Eğer almerada sıralı sistem lpg var motor sıcakken ya da soğukken çıt çıt sesler geliyorsa lpg valfinden kaynaklanır genelde bu çıt çıt sesleri.valf altında ömrü 50.000 km olan filtre değiştirilerek sorun çözülür genelde."

    Yarın bu konuda bir baktıracağım.


    Bu arada bu benim arabanın geçenlerde yağını ve yağ filtresini değiştirtmiştim. Antalya'daki etap otoda..
    Adamlar castrol yağ eksiltme yapıyor diyerek 10w-40 rheinol marka yağ koymuştu.
    Şİmdi herkes 5w-30 yağ öneriyor.

    Ne yapsam gidip değiştirsem mi yine?

    Son olarak Çağrı-Kendigül-07 arkadaşa çok teşekkür ederim. Cam rüzgarlıkları elime geçti ve taktırdım. Bir arada fotoğraf paylaşırım.
    _____________________________




  • Hocam etap oto yeni sanayii 1. Giriste 100 metre ilerde sagda olan, nissan doktoru diye bilinen yerse cok da guvenmeyin yag konusunda. Benim almeramin da 4 litre yag alacagini iddia etmisti.. Mobil 5/30 koydurmak icin de ayri ugrasmistim. Rheinol yağı ilk kez duyuyorum. Ruzgarlik ben de dusunuyorum. Rica etsem ruzgarliklarin monte halde fotolarini ekleyebilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yamman -- 18 Kasım 2014; 21:02:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Antalya..
  • Herkese Henkel Tereson Kauçuk, Fitil Bakım Spreyi'ni tavsiye ediyorum. Fitilleri ve yağmur oluklarını kendine getirdi. Fitiller dolgunlaşıp yumuşadıktan sonra, "fanus içi" hissini tekrar yaşattı. Kapılar daha yumuşak kapanır oldu. Fitiller yalıtımın en önemli parçalarından.

    http://www.hepsiburada.com/liste/henkel-tereson-kaucuk-fitil-bakim-spreyi-300-ml/productDetails.aspx?productId=otbkk503&categoryId=262977&SKU=OTBKK503
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamman

    Antalya'da Nokian satan tek bayii buldum. Görüştüm. Nokian x-line hic yokmuş, diğer modeller de siparişle dediler. Arkadaşımın aracına alınacaktı. O da Michelin energy aldı geçti. Tanesine 280 TL verdi.

    Muhtemelen ellerinde yoktur. Çünkü internette birçok sitede X-Line bulunuyor. Hatta size link bile atmıştım. Hepsiburada.com da kampanya vardı orjinal almera tekna ebatlarıyla aynı olan tane fiyatı 225 tl gibi birşeydi şuanda da var kampanya. Garantili şekilde sipariş verebilirdiniz güvenilir sorunsuz site sonuçta... bende kendime ve birçok tanıdık akrabam ve yakınlara ordan lastik getirtmiştim... Energy Saver da iyidir sessiz konforlu bir lastiktir. Fakat ben almazdım aşırı zorlamalara gelmeyen bir lastiktir. Michelin alacaksanız Primacy3 veya bütçenizi zorlamazsa Michelin PilotSport 3 alınır. Doğal olarak o kadar para vermektense birçok marka lastik alınır. Örneğin tanesi 220tl civarında olan Toyo Tires in yeni ve çok tutulmaya başlayan AB Standarlarında B derecesine sahip Proxes CF2 modelini öneriyorum. Lastik almayı düşünen arkadaşlar olursa bu lastiği düşünsünler
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehan93

    Arkadaşlarım, abilerim. Dün akşam arabamın kıymetini bir kez daha anladim. Iyi ki diyorum bu parayi verio de bu arabayi aldim. Aracimin gizlanma degerleri o kadar hosuma gitti ki. Yine de ustatlarimla paylasayim istedim normal mi yoksa dusuk mu performansi ustalarim daha iyi bilirler. Aracimda hicbir sekilde modifikasyon vs. Yoktur. Şu anda 216 bin km de arabam. Hayırlı günler cümleten. Yine de tavsiyesi olanlar varsa performans olarak bekliyorum tavsiyelerinizi.
    http://www.youtube.com/watch?v=XjHpSOVsTLk&feature=youtu.be

    Aracınızın nasıl gittiini anlayamadım. Kalkış anından sonrası kötü bir sürüş olmuş. 1.vitesten 2. vitese geçiş ve 2. den 3. vitese geçiş erken gerçekleşmiş devir kaybı yaşanıyor fazlaca. Ayrıca vites geçişleriniz de çok hantal yavaş kalmış Daha seri vites geçişi ve 5500-6000 devir altında olmadan en az 6500 devirdeyken vites yükseltirseniz daha iyi daha fazla performans alırsınız.
    Aşağıdaki linke tıklayın 1.5 90 hp olan sizin aracın aynı serisinden bir örnek video... İzleyeceğiniz videodaki gibi olmalı

    https://www.youtube.com/watch?v=APkGZG1_rOo
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lath.Crusader

    Son bir haftadır araba sabah soğukken çalıştırıldığında bobinlerinin olduğu yerden LPG devreye girince çıt çıt çıt ses geliyordu.
    Bu olay lpg filtresinin değiştirilmesi ve ardından lpg ayarı yapılmasından 2 hafta sonra olmuştu.
    Motor ısınında ses çok azalıyordu fakat soğukken dizel motor gibi ses çıkıyordu arabadan.

    Nedenini arayıp duruyordum ki bir anda nissan-almera.tr.gg de şunu buldum:

    "Eğer almerada sıralı sistem lpg var motor sıcakken ya da soğukken çıt çıt sesler geliyorsa lpg valfinden kaynaklanır genelde bu çıt çıt sesleri.valf altında ömrü 50.000 km olan filtre değiştirilerek sorun çözülür genelde."

    Yarın bu konuda bir baktıracağım.


    Bu arada bu benim arabanın geçenlerde yağını ve yağ filtresini değiştirtmiştim. Antalya'daki etap otoda..
    Adamlar castrol yağ eksiltme yapıyor diyerek 10w-40 rheinol marka yağ koymuştu.
    Şİmdi herkes 5w-30 yağ öneriyor.

    Ne yapsam gidip değiştirsem mi yine?

    Son olarak Çağrı-Kendigül-07 arkadaşa çok teşekkür ederim. Cam rüzgarlıkları elime geçti ve taktırdım. Bir arada fotoğraf paylaşırım.

    bir araç yağ eksiltiyor veya yağ yakıyor ise o araçta herhangi bir marka 10w-40 kullanılıyorsa başka bir markanın 10w.40 yağı ile değişiminden sonra hiçbir şekilde yağ eksiltme yakma gibi sorunu ortadan kalkmaz... Nasıl bir ustaysa oldukça saçmalamış. Antalya da çok iyi bir bildiğim ve yakından tanıdığım Nissan cı ustam var. Keşke haber verseydiniz yardımcı olurdum. Bundan sonra herhangi bir araçla ilgili sanayi durumu olacaksa da yardımcı olurum. Rheinol diye markayıda ilk defa duydum. Bilindik marka yağların dışına çıkılmaması sağlıklı olur... Mobil1 ve Shell den şaşmamak lazım. Eğer bulunabiliyorsa ve biraz daha fazla ücretle Motul ve Pennzoil marka yağları tek geçerim...
    Aracınızın kilometre durumu ne durumda ve yağ eksiltme yakma gibi durumu var mı yok mu buna göre eğer olumlu ise şiddetle 5w-30 tam sentetik olan dediğim markaları kullanmaya geçiniz derim... Çıt çıt sesine gelince kışın soğukken bu sesi bazı lpg kitleri yapar. Bu normaldir bende de aynı durum var sabah çok soğuk havalarda ilk çalıştırmalarda lpg ''enjektörlerinden'' dizel motormuş gibi ses geliyor. Isındıkça düzeliyor. Herhangi bir ayar veya filtre değişimi ile düzelme gibi bir şansı yok öyle devam
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtnrkl

    Merhaba arkadaslar, Yorumlar bir hayli uzun , hepsini okuyamadim. O yuzden ayriyeten soruyorum.

    Arkadas bir tane Nissan Almera 1.5 Tekna Coupe bulmus. Begenmis almak istiyor. Size sormam icin benden yardim istedi. Lutfen sizde fikirlerinizi paylasir misiniz?

    Arac ozellikleri : 2006 model 44.000 KM de. Bu aracin ederi nedir. Alirsam bana masraf cikartirmi? Bakimi zormudur. Ayrica yakit tuketimi nasildir.

    44 binde ise alınız. bakımını düzenli yaptığınız sürece uzun yıllar uzun kilometrelerce önemli bir sorun çıkarmaz... Triger kayış derdi yok. 44binde ise orjinal baskı balatası bile duruyordur en az 100 bin km den önce baskı balata ihtiyacı da olmayacaktır... Periyodik olan 10 -15 bin bakımları bir renault 9 broadway kadar kolay ve masrafsızdır. yakıt tüketimi araç temiz motor sağlıklı bakımları eksiksiz ve yakıt ayarları düzgün ise oldukça az yakmaktadır özellikle uzun yolda kendini çok belli eder az yakma konusunda...
    Not : 3 kapılı coupe almera tekna nın siyah ve 1.8 motor lu versiyonu olsa hiç düşünmem alırım...
    1.8 dediysem sizi yanıltmayayım 1.5 güçsüz değil. Bana biraz genç işi lazım diye yüksek performans lazım diye 1.8 dedim
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrehan93

    Arkadaşlarım, abilerim. Dün akşam arabamın kıymetini bir kez daha anladim. Iyi ki diyorum bu parayi verio de bu arabayi aldim. Aracimin gizlanma degerleri o kadar hosuma gitti ki. Yine de ustatlarimla paylasayim istedim normal mi yoksa dusuk mu performansi ustalarim daha iyi bilirler. Aracimda hicbir sekilde modifikasyon vs. Yoktur. Şu anda 216 bin km de arabam. Hayırlı günler cümleten. Yine de tavsiyesi olanlar varsa performans olarak bekliyorum tavsiyelerinizi.
    http://www.youtube.com/watch?v=XjHpSOVsTLk&feature=youtu.be

    Aracınızın nasıl gittiini anlayamadım. Kalkış anından sonrası kötü bir sürüş olmuş. 1.vitesten 2. vitese geçiş ve 2. den 3. vitese geçiş erken gerçekleşmiş devir kaybı yaşanıyor fazlaca. Ayrıca vites geçişleriniz de çok hantal yavaş kalmış Daha seri vites geçişi ve 5500-6000 devir altında olmadan en az 6500 devirdeyken vites yükseltirseniz daha iyi daha fazla performans alırsınız.
    Aşağıdaki linke tıklayın 1.5 90 hp olan sizin aracın aynı serisinden bir örnek video... İzleyeceğiniz videodaki gibi olmalı

    https://www.youtube.com/watch?v=APkGZG1_rOo

    Haklısınız lakin o videodakiyle şartlarımız aynı olmayabilir. Ben videoyu çektiğimde hava 2 dereceydi 4 kar lastiği ve LPG de iken çekilmiştir.
    _____________________________
    Kaportacı Muhittin Der ki ; Bu kadar boya varsa vuruk da vardır.. :)




  • Lath.Crusader kullanıcısına yanıt
    Lpg'ye geçiş sıcaklığı benzin tasarrufu için düşük tutulmuş olabilir. 35 derece idealdir. Hem yakıt kesici valfi filtresini değiştirin hem de sıcaklık geçişini kontrol ettirin hocam.

    Yağ eksiltmesi,yağ kaçağı olan Almera ya da başka bir araca tam sentetik yağ asla önermiyorum.100 bini geçmiş Almera için yağ kaçağı vs.yoksa 5w-40 ideal yağdır.

    ilk elden sıfırdan kullanan arkadaşlar ve 100 bine dayanmamış Almera için 0w-30 ve 5w-30 yağ daha uygun olabilir. Ama ikinci,üçüncü,beşinci defa el değiştirmiş,daha önce

    ne gibi yağlar konulduğu,km ile oynanıp oynanmadığı bilinmeyen bir araçta sıkıntı yaratabilir.
    _____________________________
  • Viraj lastiklerini değiştirip, kışlık lastiklere geçtim. Hava birkaç gün sonra 0 derecenin altına düşüp, gıcırtı yok olmadan değişimin işe yararlığından emin olamayacağım. Ancak bu parçanın kesinlikle orjinal olarak alınmasını tavsiye ediyorum. Tamamı kauçuk olan, esnekliğine/yumuşaklığına göre kalitesi değişen ve performansı direkt bu esnekliğe/yumuşaklığa bağlı olan bu parça orjinal tercih edilmeli. Orjinaliyle yan sanayileri arasındaki fark kabaca sıfır lastikle, 3 senelik lastik arasındaki fark kadar. Orjinali yumuşacık, yan sanayisi sert.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ
    _____________________________




  • Rampa aşağı salmış. 90bg atmosferik motorlu, 1200-1300kg ağırlıktaki, vites oranları uzun araç 10 saniyede 100'e çıkamaz.
    _____________________________
  • sinan3405 kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık hocam, güzel olmuş. Bagajı sürekli kirlenenler, kenar çıkıntılarını yapmadan düz bir şekilde de yapabilir. Faydalı olacaktır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Eline sağlık hocam, güzel olmuş. Bagajı sürekli kirlenenler, kenar çıkıntılarını yapmadan düz bir şekilde de yapabilir. Faydalı olacaktır.

    Eyvallah kardesim. Maksat havuz yapayim dedim. Olmusken tam olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • arkadaşlar benim aracın bu kısmı çatlamış ve benden önce bir çözüm bulup yaptırmışlar. ancak yuva açılmamış. yanda sabitlenmiş diye gösterdiğim noktada boş yuvaya sabitlenmiş. bu kısım onarılamaz mı? debriyaj balatasını değiştirmek için gittiğimde usta bunu yaptıralım felan dedi. motor inecekmiş, bu kısıma kaynak yapılıp içine yuva tekrar açılacakmış.

    ustalarımızdan fikir almak istiyorum. araçlarının ön kısmına bakan arkadaşlar nereden bahsettiğimi daya iyi anlayacaklar.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ
    _____________________________
    2006 TEKNA-Almera HB




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Rampa aşağı salmış. 90bg atmosferik motorlu, 1200-1300kg ağırlıktaki, vites oranları uzun araç 10 saniyede 100'e çıkamaz.

    dikkat ederseniz yokuş aşağı olsa kalkıştan önce araç yürürdü. artı 120km h ile sert fren yapıyor ve duruş mesafesi olarak km kadrana bakınca normal görünüyor. 3 saniye falan sürede durdu. yokuş aşağı inseydi 3 saniyede böyle hızlı şekilde araç durmazdı. ayrıca 10 saniye değil. iyi hassas şekilde kronometre tutarsanız ve kadran ibresinin açısı bize göre daha ilerdeymiş gibi göründüğünü hesaba katarsak 0-100 hızlanmasının 11.5 saniye olduğu açık net şekilde ortada. yani bu hızlanmada bir yanlışlık hile gibi birşey yok tamamen normal orjinal olduğu kesin. ayrıca ağırlık olarak abarttığınız kadar 1300 kg yok. fabrika çıkış ağırlığı 2. nesil almerada 1180kg iken bu 1. nesil makyajsız kasanın fabrika çıkış ağırlığı ise 1200kg idir. bu 20-30 kg ağırlık farkı da ufak tefek fazla olan iç kabin donanımları ve ön tampon demirinin olmasından kaynaklanıyor. 0-100hızlanmada bu ağırlıklar hissedilemez. 90hp diye geçmeyin lastik jant ebatları hızlanmaya tekna lardan daha iyi müsaittir. tekna ile luxury arasında olsa olsa 0-100 hızlanmasında yarım saniye en fazla 1 saniye fark vardır. ben Tekna Sedan aracımla en iyi 10 ile 10.5 saniye arasında 0-100 e ulaşabiliyorum
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Viraj lastiklerini değiştirip, kışlık lastiklere geçtim. Hava birkaç gün sonra 0 derecenin altına düşüp, gıcırtı yok olmadan değişimin işe yararlığından emin olamayacağım. Ancak bu parçanın kesinlikle orjinal olarak alınmasını tavsiye ediyorum. Tamamı kauçuk olan, esnekliğine/yumuşaklığına göre kalitesi değişen ve performansı direkt bu esnekliğe/yumuşaklığa bağlı olan bu parça orjinal tercih edilmeli. Orjinaliyle yan sanayileri arasındaki fark kabaca sıfır lastikle, 3 senelik lastik arasındaki fark kadar. Orjinali yumuşacık, yan sanayisi sert.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    bu viraj lastiklerini orjinal olarak yaklaşık 2 ay önce bende değiştirdim. Kışın soğuk havada alt takımdan gelen gıcırtı sesini malesef kesmedi. sadece çukurlu ve stabilize yollarda takır tukur gelen sesi biraz azalttı.
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ERDEM

    arkadaşlar benim aracın bu kısmı çatlamış ve benden önce bir çözüm bulup yaptırmışlar. ancak yuva açılmamış. yanda sabitlenmiş diye gösterdiğim noktada boş yuvaya sabitlenmiş. bu kısım onarılamaz mı? debriyaj balatasını değiştirmek için gittiğimde usta bunu yaptıralım felan dedi. motor inecekmiş, bu kısıma kaynak yapılıp içine yuva tekrar açılacakmış.

    ustalarımızdan fikir almak istiyorum. araçlarının ön kısmına bakan arkadaşlar nereden bahsettiğimi daya iyi anlayacaklar.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    bu parça normal şartlarda ne çatlar ne kırılır.. Çok iyi biliyorum bu parçayı. Çatlama falan olmaz. kırılır döküm olduğu için. Kırılma sının tek sebebi darbe almasından kaynaklanıyor. araç ya önden sert darbe yemiş kaza geçirmiştir ya takla atmış motorun sarsılmasından vuruntu olup kırılmıştır. başka sebep aramam ben bu parçanın bu hale gelmesi konusunda..Ancak tamir edilir tornacı demirdökümcüler hallederler sanayide tornacıya gösteriniz.
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • 
Sayfa: önceki 942943944945946
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.