Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (942. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 940941942943944
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle teşekkürler çagrı. Nokian bildiğim iyi bir lastik. Yalnız dağıtımı dar bir lastik. Netten alip bir lastikçiye taktırmak noktasında biraz tereddüt ediyorum. Antalya da bayii var mı bir arastırayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Tekrar kaçak olacak mı diye 10w-40 denedim ama yok.Artık bende en kısa zamanda 5w-40'a sonrası 5w-30'a geçiş yapacağım.

    Hocam
    Mobil sitesi almera için formula 5W-30 yerine neden economy 0W-30 tavsiye ediyor acaba? tek sebep ekonomi olmasa gerek

    edit: mobile mail atılmış soru tam olarak bizi kapsamıyor ama mobilin cevabı

    Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 : Yakıt ekonomisi odaklı ve Ford benzinli ve dizel araçlarda kullanıma uygun üstün tam sentetik yağ

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30: DPF ve katalitik konvertörlü araçlar için geliştirilmiş...
    devamında mercedes bmw psa gurubu gibi araçlardan bahsedilmiş bu kısmı önemli değil. kat iptali yapılmışsa 0-30 kullanılmalı bunu anladık ama anlamadığım ford da kat.konv. ya da dpf olmasına rağmen ayrım yapılmış aynen almeraya 0-30 tavsiyesi gibi. castrol ise almera ya 5-30 tavsiye etmiş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 10 Kasım 2014; 17:25:15 >




  • kuru-reçineli-subaru 3 filtreyide alıp haftalık değişimlerle denemeyi düşünüyorum çekiş yakıt ve motor sesindeki değişimleri devir/hız farklılıklarını videoya alırım. ama önce aracın servisten çıkması lazım bugün aradım boyadaymış 2-3 güne teslim alırım herhalde özledim keratayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -


    quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    arkadaşlar aracımı maddi sebeblerden dolayı satışa çıkarmayı düşünüyorum. bu forumdan degerlı ustatlar sayesınde cok sey öğrendim ve bir çok sorunu çözdüm aracın. sizden son ricam aracımı kaç tl den satışa çıkarmalıyım fiyat konusunda yardımcı olursanız sevinirim. 2006 model gri 106 binde atiker lpg bel altında muhtelıf zamanlarda oluşmuş boyalar mevcut bırırsı bende ıken oldu resımlerı paylaşmıştım.değişen yok kuleler şaseler tavanda (kaputta boyalı)sıkıntı yok orjınal kaportada ufak tefek çizikler mevcut lastik durumu iyi çelik jantlı çalışmayan aksamı yok sorunu direksiyon kutusundan yağ kaçırıyo ayda yarım çay bardağı kadar ekleyıp devam edıyorum aırbag lambası yanıp sönuyor ve vısıa modelı . rutun tum bakumları servısten parçalar alınarak yapılıyor trameri temizdir evet bana bır fıyat verırsenız o fıyattan satışa çıkarcam ıyı gunler
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    sayın forum sakinleri tek cvp gelmemiş lütfen fıyat konusuna bil el atın ne fiyat verecegım ne pahalı ne ucuz ederı ne olur yardımcı olurmusunuz?

    Nereleri boyali oldugunu tam anlayamadim. Tavanda kaputta bagaj kapaginda boya var mi veya nerelerinde tek tek boya var yazarsaniz daha iyi olur cunku alicilar boyayi cok takiyorlar ona gore fiyatlandirmak lazim. Ancak tavanda boya yoksa kaput ve bagajda da yoksa direksiyon kutusu kusurunu da sayarsak visia model oldugu icin 20.bin tl fiyatlandiriniz pazarliga da gerekirse açik olunuz bekleyiniz acele etmeyin. 20 ye giderse iyidir derim cunku araciniz hem tekna degil en bos modeli hemde cogu yerinde boya oldugunu soyluyorsunuz. Dogal olarak bu ozelliklere sahip Tekna var 20 - 21 bin tl ye. Sizin aklinizdan ne fiyat geciyor

    aracı bi tanıdıktan aldım ve ıkı boyacıya baktırdım kaputu boyalı şaselerın uclarında dahı oynama yok tavan orjınal boya yok bagaj orjınal boya yok yanlarda boya var arka çamurlugun ve kapının bırınde boya yok kalanı boyalı içlerınde boya yok yuzeysel ılk sahıbıne ulaştım epeyce ugrasarak adam trabzonlu ıdı dedım aracı satıcam mumkunse aracı neden boyattınız soylermısınız bınbır nazla laf aldım agzından boyanma sebebeı sehır içi seyır halınde ıken ıkı araç yanyana surtmüş soldan arac temas edınce sag tarafıda barıyere yada sutreye surtmuş aırbagler dahı acılmamış baktırdım saglamlar zaten boyanma sebebı bu imiş ben pek takmam boyayı falan ama satarken onemlı tabı. arka çanurlugun orayada bende ıken megan carpmıştı resımlerı var durum bu işte bır buçuk yılda rutun bakılmları yaptırdım vs sıkıntısı olmadı şukur ben 19 cıvarı dusundum sızce nasıl tramer kaydı temız




  • slm arkadaşlar almera dadireksiyon pompası sigortası var mı var sa yeri nerde.ayrıca eğer pompa bozuksa devir dayım yapar mı?
  • Merhabalar, bir akrabam için 2004 model altı temiz ve ekonomik fiyatlı bir Almera bakıyorum..
    Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim..
  • chatman079 C kullanıcısına yanıt
    Sigortalara buradan bakabilirsiniz
    http://m.nissan-almera.tr.gg/S%26%23304%3BGORTA-KUTULARI.htm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -


    quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    arkadaşlar aracımı maddi sebeblerden dolayı satışa çıkarmayı düşünüyorum. bu forumdan degerlı ustatlar sayesınde cok sey öğrendim ve bir çok sorunu çözdüm aracın. sizden son ricam aracımı kaç tl den satışa çıkarmalıyım fiyat konusunda yardımcı olursanız sevinirim. 2006 model gri 106 binde atiker lpg bel altında muhtelıf zamanlarda oluşmuş boyalar mevcut bırırsı bende ıken oldu resımlerı paylaşmıştım.değişen yok kuleler şaseler tavanda (kaputta boyalı)sıkıntı yok orjınal kaportada ufak tefek çizikler mevcut lastik durumu iyi çelik jantlı çalışmayan aksamı yok sorunu direksiyon kutusundan yağ kaçırıyo ayda yarım çay bardağı kadar ekleyıp devam edıyorum aırbag lambası yanıp sönuyor ve vısıa modelı . rutun tum bakumları servısten parçalar alınarak yapılıyor trameri temizdir evet bana bır fıyat verırsenız o fıyattan satışa çıkarcam ıyı gunler
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    sayın forum sakinleri tek cvp gelmemiş lütfen fıyat konusuna bil el atın ne fiyat verecegım ne pahalı ne ucuz ederı ne olur yardımcı olurmusunuz?

    Nereleri boyali oldugunu tam anlayamadim. Tavanda kaputta bagaj kapaginda boya var mi veya nerelerinde tek tek boya var yazarsaniz daha iyi olur cunku alicilar boyayi cok takiyorlar ona gore fiyatlandirmak lazim. Ancak tavanda boya yoksa kaput ve bagajda da yoksa direksiyon kutusu kusurunu da sayarsak visia model oldugu icin 20.bin tl fiyatlandiriniz pazarliga da gerekirse açik olunuz bekleyiniz acele etmeyin. 20 ye giderse iyidir derim cunku araciniz hem tekna degil en bos modeli hemde cogu yerinde boya oldugunu soyluyorsunuz. Dogal olarak bu ozelliklere sahip Tekna var 20 - 21 bin tl ye. Sizin aklinizdan ne fiyat geciyor

    aracı bi tanıdıktan aldım ve ıkı boyacıya baktırdım kaputu boyalı şaselerın uclarında dahı oynama yok tavan orjınal boya yok bagaj orjınal boya yok yanlarda boya var arka çamurlugun ve kapının bırınde boya yok kalanı boyalı içlerınde boya yok yuzeysel ılk sahıbıne ulaştım epeyce ugrasarak adam trabzonlu ıdı dedım aracı satıcam mumkunse aracı neden boyattınız soylermısınız bınbır nazla laf aldım agzından boyanma sebebeı sehır içi seyır halınde ıken ıkı araç yanyana surtmüş soldan arac temas edınce sag tarafıda barıyere yada sutreye surtmuş aırbagler dahı acılmamış baktırdım saglamlar zaten boyanma sebebı bu imiş ben pek takmam boyayı falan ama satarken onemlı tabı. arka çanurlugun orayada bende ıken megan carpmıştı resımlerı var durum bu işte bır buçuk yılda rutun bakılmları yaptırdım vs sıkıntısı olmadı şukur ben 19 cıvarı dusundum sızce nasıl tramer kaydı temız

    Satabileceginiz bir fiyat. Bende asagi yukari sizin gibi dusundum 20 bin yazip 19.500 veya en son 19bin tl ye birakin gibisinden demeye calistim. 19 un altina asla inmeyin gerekirse iyi bekleyiniz. Araci iyice temizletip ici disi iyi temiz gorulur vaziyette komple her açıdan ilgi cekecek sekilde fotolarini paylasiniz ilan verirken. Ve iyi bir ilan aciklamasi yapiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamman

    Öncelikle teşekkürler çagrı. Nokian bildiğim iyi bir lastik. Yalnız dağıtımı dar bir lastik. Netten alip bir lastikçiye taktırmak noktasında biraz tereddüt ediyorum. Antalya da bayii var mı bir arastırayım.

    Ben de son iki lastik degisiminde nokian ve nokiandan onceki lastigimi internetten satin alarak lastikcime taktirmistim. Iyi bir lastikciye goturup taktirabilirsiniz sorun olmaz. Lastigin outside-inside kısımlarini dogru taksin yeter. Yani ice gelen kismini ice getirmesi lazim . Bazi cahil lastikciler kafasina gore takiyor. Takilirken siz basinda olursaniz sorun olmaz zaten. Lastik hemen takildigi gun balans veya rot ayari yapilmasi dogru degil. En az 1 hafta veya en az 150-300 km arasi yol yapilmali ve bu sure sonunda iyi bir rot-balanscida lastik-jant balanslari yapilir ve direksiyon on teker rot ayarlari yapilir. Kafaniza bunu takmayin dert etmeyiniz cok basit islemlerdir... tavsiyem budur butceniz uygunsa alin nokian xline lastikleri hepsiburada.com da ucuz suan nornalde daha pahali. Indirimde suan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Yakıt ekonomisi açısından fark olacağını sanmıyorum hatta ilerleyen km'lerde reçineli filtre bence daha çok yaktırır. Basınçlı havayla temizlenme özelliği de pek yok. Ancak araç için daha iyi olacağı kesin. Özellikle tozlu ortamlarda reçineli filtre motor için çok faydalı.

    Alacaksınız Jaspasubaru'dan alın da, bizim için fiili tecrübe olsun. Bulunduğunuz yerdeki servis bu filtreden bihaber ise, Ankara-Mecsan'ı arayıp gerekli kodu alabilirsiniz.

    Üstat her servis en az %7 indirim yapıyor 54 liraya gelir filtre. Bence noypanın 2-3 katı parayı, 2-3 katı daha kaliteli olmasıyla hakediyor. Ürün gerçekten güzel. Siz daha iyi biliyorsunuzdur. Nitekim 10 yıllık almeracısınız.

    Ben geçen ayın başında bakımı yaptım. Mobil 10w40dan(super2000) mobil 5w30a(super3000)e geçtim. Yağ değiştirken aynı yağ konmadığı için würthün motor iç temizleyicisini kullandım. Onuda şöyle yaptım; üzerinde 5 litre motor yağına yeter yazıyordu. Her ne kadar külbütör kapağını söküp bakmasam da, bugüne kadar yağı düzgün günün gününe değiştiğinden emin olduğum için motorumun içinde çok fazla yağ tortusu vs olacağını düşünmüyorum. 2.9 litre yağ koyacağım için motor iç temizleyicisinin yarısını kafi gördüm. diğer yarısınıda bir sonraki yağ değişimine inşallah :) Bu arada bu ürün 45 liraydı. (400ml)


    Yağ değişiminden sonra ise ne sesinde ne yürümesinde nede çalışmasında hiçbir fark hissetmedim açıkçası. O zamanda sağlıklıydı, şimdide de öyle. Siz neden esp düşünüyorsunuz? neden normal tam sentetik 5w30 değil de esp?

    Birde benim arabanın yakıta bir kez daha gelmek istiyorum. Yaptığım deneysel hassas ölçümlerde şöyle bir kat sayı buldum:
    1.2<(gerçek tüketim)/(yol bilgisarındaki tüketim)<1.4 ekseriyetle 1.22-1.32 arasında bu sayı. Kabaca yol bilgisayarında yazanın %25 fazlası gerçek tüketimi veriyor.

    Benim araba iç anadolunun uçsuz bucaksız düzlüklerinde, tek başıma, klimasız, yüksüz, 34-35 psi lastik basıncıyla 15 derece hava sıcaklığında 90ı hiç geçmeden ortalama 72 km/h ile yolculuğu bitererek 6.7 litre lpg tüketiyor (gerçek tüketim) yol bilgisayarında ise 5.4 litre yazıyor. Bunu bir değerlendirelim istiyorum. İtiraf etmeliyim ki asıl isteğim en az yakan almeranın benim arabam olmasıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozas_91 -- 11 Kasım 2014; 1:14:08 >




  • Hocam öyle sürersen tabi ki en az yakan senin almera olacak yüksüz, klimasız, düzlüklerin ucsuz ve bucaksızında, 90'ı hiç geçmeden ve tek başına...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozas_91


    Üstat her servis en az %7 indirim yapıyor 54 liraya gelir filtre. Bence noypanın 2-3 katı parayı, 2-3 katı daha kaliteli olmasıyla hakediyor. Ürün gerçekten güzel. Siz daha iyi biliyorsunuzdur. Nitekim 10 yıllık almeracısınız.

    Ben geçen ayın başında bakımı yaptım. Mobil 10w40dan(super2000) mobil 5w30a(super3000)e geçtim. Yağ değiştirken aynı yağ konmadığı için würthün motor iç temizleyicisini kullandım. Onuda şöyle yaptım; üzerinde 5 litre motor yağına yeter yazıyordu. Her ne kadar külbütör kapağını söküp bakmasam da, bugüne kadar yağı düzgün günün gününe değiştiğinden emin olduğum için motorumun içinde çok fazla yağ tortusu vs olacağını düşünmüyorum. 2.9 litre yağ koyacağım için motor iç temizleyicisinin yarısını kafi gördüm. diğer yarısınıda bir sonraki yağ değişimine inşallah :) Bu arada bu ürün 45 liraydı. (400ml)


    Yağ değişiminden sonra ise ne sesinde ne yürümesinde nede çalışmasında hiçbir fark hissetmedim açıkçası. O zamanda sağlıklıydı, şimdide de öyle. Siz neden esp düşünüyorsunuz? neden normal tam sentetik 5w30 değil de esp?

    Birde benim arabanın yakıta bir kez daha gelmek istiyorum. Yaptığım deneysel hassas ölçümlerde şöyle bir kat sayı buldum:
    1.2<(gerçek tüketim)/(yol bilgisarındaki tüketim)<1.4 ekseriyetle 1.22-1.32 arasında bu sayı. Kabaca yol bilgisayarında yazanın %25 fazlası gerçek tüketimi veriyor.

    Benim araba iç anadolunun uçsuz bucaksız düzlüklerinde, tek başıma, klimasız, yüksüz, 34-35 psi lastik basıncıyla 15 derece hava sıcaklığında 90ı hiç geçmeden ortalama 72 km/h ile yolculuğu bitererek 6.7 litre lpg tüketiyor (gerçek tüketim) yol bilgisayarında ise 5.4 litre yazıyor. Bunu bir değerlendirelim istiyorum. İtiraf etmeliyim ki asıl isteğim en az yakan almeranın benim arabam olmasıdır

    Evet reçineli filtre hak ediyor. 10.000km'de 30-50TL farka kesinlikle değer. Bir sonraki sefere ben de ona geçiş yapacağım muhtemelen.

    İç temizleyici faydalı olabilir. Ancak ben bugüne kadar değişimlerde 10.000km'yi -belki birkaç küsürat km hariç- hiç geçmmediğim yani motorda yanmış-tortulaşmış yağ olmadığı için yeni yağ motoru tamamen temizliyor. Motor yağ kapağından içeri ışık tutunca pırıl pırıl görünüyor. Her motora gerek yok.

    Super 3000 eski bir yağ, ESP ise Mobil'in şu anki en yüksek kalite yağı. 20-30TL farka değer diye düşünüyorum. 10W-40'tan sonra çok fark var. Sağlıklı, yağ yakmayan motorda segmanlar ile silindir duvarları arasındaki mesafe çok az olduğu için 10W-40 ile pistonlar dönerken resmen savaş veriyor. Mekanik titreşim, ses ve devirlenmedeki zorlanma aracın rafineliğini düşürüyor. Zaten 10W-40'ı motora ilk koyduğum zaman da motorun tutuklaştığını yazmıştım. 10W-40'ı Almera için asla önermem artık. Yakıt tüketimim düştü mü, tabi ki hayır. Motor o kadar keyifli devirleniyor ki, son 300km ortalamam yol bilgisayarında 10.0L'yi geçti. Motoru dinliyorum bol bol.

    Ben yol bilgisayarını çok referans almıyorum. Şehir içinde tüketilen benzinle birlikte orantı yapınca gerçek değere yaklaşıyor. Veya uzun yolda sakin giderken 600km ortalaması 7.3 çıktıysa, pompada 7.2-7.4 civarında bir LPG değeri görüyorum. Ancak araç yük altındayken, gerçek tüketim yol bilgisayarında görünenden düşük çıkıyor.

    6.7 litre tüketim sağlıklı bir Almera'nın yakalayabileceği en düşük tüketim değerlerinden biri. Önceki arabadan sonra, en az yakmayı sen hak ediyorsun.

    Bu arada yalıtımsız Almera'ların kapısını kapatınca tavanı yankılanıyor. Ben söyleyeyim




  • Ben de mobil 10/40 sonrası castrol magnatek 5/30 kullanıyorum. Motor çalışmada bariz rahatladı... Ama castrol magnatek yağ kalitesi mobile kıyasla nasıldır bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozas_91


    Üstat her servis en az %7 indirim yapıyor 54 liraya gelir filtre. Bence noypanın 2-3 katı parayı, 2-3 katı daha kaliteli olmasıyla hakediyor. Ürün gerçekten güzel. Siz daha iyi biliyorsunuzdur. Nitekim 10 yıllık almeracısınız.

    Ben geçen ayın başında bakımı yaptım. Mobil 10w40dan(super2000) mobil 5w30a(super3000)e geçtim. Yağ değiştirken aynı yağ konmadığı için würthün motor iç temizleyicisini kullandım. Onuda şöyle yaptım; üzerinde 5 litre motor yağına yeter yazıyordu. Her ne kadar külbütör kapağını söküp bakmasam da, bugüne kadar yağı düzgün günün gününe değiştiğinden emin olduğum için motorumun içinde çok fazla yağ tortusu vs olacağını düşünmüyorum. 2.9 litre yağ koyacağım için motor iç temizleyicisinin yarısını kafi gördüm. diğer yarısınıda bir sonraki yağ değişimine inşallah :) Bu arada bu ürün 45 liraydı. (400ml)


    Yağ değişiminden sonra ise ne sesinde ne yürümesinde nede çalışmasında hiçbir fark hissetmedim açıkçası. O zamanda sağlıklıydı, şimdide de öyle. Siz neden esp düşünüyorsunuz? neden normal tam sentetik 5w30 değil de esp?

    Birde benim arabanın yakıta bir kez daha gelmek istiyorum. Yaptığım deneysel hassas ölçümlerde şöyle bir kat sayı buldum:
    1.2<(gerçek tüketim)/(yol bilgisarındaki tüketim)<1.4 ekseriyetle 1.22-1.32 arasında bu sayı. Kabaca yol bilgisayarında yazanın %25 fazlası gerçek tüketimi veriyor.

    Benim araba iç anadolunun uçsuz bucaksız düzlüklerinde, tek başıma, klimasız, yüksüz, 34-35 psi lastik basıncıyla 15 derece hava sıcaklığında 90ı hiç geçmeden ortalama 72 km/h ile yolculuğu bitererek 6.7 litre lpg tüketiyor (gerçek tüketim) yol bilgisayarında ise 5.4 litre yazıyor. Bunu bir değerlendirelim istiyorum. İtiraf etmeliyim ki asıl isteğim en az yakan almeranın benim arabam olmasıdır

    Evet reçineli filtre hak ediyor. 10.000km'de 30-50TL farka kesinlikle değer. Bir sonraki sefere ben de ona geçiş yapacağım muhtemelen.

    İç temizleyici faydalı olabilir. Ancak ben bugüne kadar değişimlerde 10.000km'yi -belki birkaç küsürat km hariç- hiç geçmmediğim yani motorda yanmış-tortulaşmış yağ olmadığı için yeni yağ motoru tamamen temizliyor. Motor yağ kapağından içeri ışık tutunca pırıl pırıl görünüyor. Her motora gerek yok.

    Super 3000 eski bir yağ, ESP ise Mobil'in şu anki en yüksek kalite yağı. 20-30TL farka değer diye düşünüyorum. 10W-40'tan sonra çok fark var. Sağlıklı, yağ yakmayan motorda segmanlar ile silindir duvarları arasındaki mesafe çok az olduğu için 10W-40 ile pistonlar dönerken resmen savaş veriyor. Mekanik titreşim, ses ve devirlenmedeki zorlanma aracın rafineliğini düşürüyor. Zaten 10W-40'ı motora ilk koyduğum zaman da motorun tutuklaştığını yazmıştım. 10W-40'ı Almera için asla önermem artık. Yakıt tüketimim düştü mü, tabi ki hayır. Motor o kadar keyifli devirleniyor ki, son 300km ortalamam yol bilgisayarında 10.0L'yi geçti. Motoru dinliyorum bol bol.

    Ben yol bilgisayarını çok referans almıyorum. Şehir içinde tüketilen benzinle birlikte orantı yapınca gerçek değere yaklaşıyor. Veya uzun yolda sakin giderken 600km ortalaması 7.3 çıktıysa, pompada 7.2-7.4 civarında bir LPG değeri görüyorum. Ancak araç yük altındayken, gerçek tüketim yol bilgisayarında görünenden düşük çıkıyor.

    6.7 litre tüketim sağlıklı bir Almera'nın yakalayabileceği en düşük tüketim değerlerinden biri. Önceki arabadan sonra, en az yakmayı sen hak ediyorsun.

    Bu arada yalıtımsız Almera'ların kapısını kapatınca tavanı yankılanıyor. Ben söyleyeyim

    hocam mobil super 3000 eski bir yağ diye birşey yok. ESP ile Süper 3000 in almera da en ufak bir farkı bile olmayacaktır. ESP 1 kere kullandım en ufak fark görmedim motor yağı değişim kilometresi geldiğinde bile yağda fark yoktu. ESP Yeni nesil dizel araçlar içindir genelde. Dizel partikül filtreli araçlar için özel üretilmektedir genelde mercedesin dizelleri için uygundur. Super 3000 almeraya fazlasıyla yetiyor. 2009- 2010 yılından bu yana son 5 -6 yağ değişimi boyunca super 3000 kullandım ve devamediyorum. arada bir kere ESP Kulanndım geçen sene. Aldığım yer üstelik mobil in yetkili bayisiydi iletişime geçtim bana esp nin süper 3000 e göre aracım icin hiçbir artı katkısı olmayacağını söylemişti. bende öyle düşünüyorum kullandığımdan da biliyorum. Sıfır sahibi biziz aracın şuan 155.xxx. km de ilk 45 bin bakımı (3 kere) özel nissan servisinde yapılmıştı ve 45 bine kadar olan 3 değişim boyunca castrol magnatec yarı sentetik 10w-40 kullanıyorlardı. ben 45 binden sonra aracın garantisi bittikten sonra 60 bin olmasını beklemedim 55 bin gibiydi sanırım hatırladığıma eminim 15 bin yapmamıştım. 55bin km civarında kendi ustama 5w-40 castrol edge koydurmuştum. 65bin de 5w-30 castrol edgeye geçmiştim. 75 bin km yi iyi hatırlıyorum 2009 - 2010 arası birşeydi castrol 5w-30dan mobil süper 3000 5w-30 a geçiş yapmıştım. ilk mobil geçişi olduğundan 15 bin olmadan 85 bin de yeniledim yine super 3000 koydum. 85 binden sonra da bir süre boyunca 13-15 bin aralığında değişime devam ettikten sonra 1 defalık esp kullandım hem kullanım süresi hemde değişim sonrasında en ufak fark göremedim tekrar super 3000 ile bu son 2 değişim sürecimi daralttım 12 bin km yi geçirtmiyorum artık. Son olarak 152 bin de değişti 12bin km yapmış yağ bile çok diri duruyordu ustam bile şaşırmıştı yağın özelliğini daha yitirmediğine... Yani kısacası super 3000 almeraya cok cok uygundur esp ye fazladan 40 - 50 lira fazladan para vermeye gerek yok. al super 3000 koydur 10-12bin aralığında değişim yaptırarak devam et derim herkese. Ki ben bu 5W-30 Tam sentetik olayını yıllar önce söyluyordum forumdaki arkadaşlara herkes karşı çıkıyordu. Bakıyorum da şuan en üst düzey bilgisi olan arkadaşlar hocalarım bile 5w-30 dan şaşmam artık demeye başlamışlar
    Son olarak 90km sabit hızla düz yolda gerçek tüketim değeri yol şartına göre 6 ila 6.5 arasında değişiyor. en son testim 3 kişi ile bagajda hafif yüklü iken lastik basınçlar 34 ön 34 arka durumda normal 100-110 km/hız arasındaki 100 kilometre ortalaması 6.7 - 6.8 litre ölçtüm... Bu değerleri orjinal hava filtresi ile yaptım. Açık hava filtresi kullanırken bu yaptığım ölçümleri yapsam 7.5 civarında çıkardı. kesinlikle orjinal filtre az yakıyor açık hava filtresinden. üstelik bir sonucu daha açıklayayım herkese: açık hava filtresi ile benzinde son hız 205 yaptım orjinal hava filtresi ile 215 e kadar çıkabildim aynı yolda. ( osmaniye-g.antep otoyolu )... Yani açık hava filtresi fazla yaktırdığı gibi performansta da düşüklük veriyor. özellikle düşük devirlerde vasat...




  • Arkadaşlar almera nın motoru euro3 mü euro4 mü? ya da eski-yeni kasa aynı normlarda mı üretilmiş belki biri 3 diğeri 4 tür bilmiyorum teknik bilgiler kısmında bulamadım klavuzda da yazmıyor. cevaplarsanız memnun olurum.

    yağ konusunu 3 gündür yoğun araştırıyorum sürekli güncellenen bir konu olunca en doğruya ulaşmak zor oluyor çıkan sonuçlara açıkçası çok şaşırdım bitince paylaşırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Arkadaşlar almera nın motoru euro3 mü euro4 mü? ya da eski-yeni kasa aynı normlarda mı üretilmiş belki biri 3 diğeri 4 tür bilmiyorum teknik bilgiler kısmında bulamadım klavuzda da yazmıyor. cevaplarsanız memnun olurum.

    yağ konusunu 3 gündür yoğun araştırıyorum sürekli güncellenen bir konu olunca en doğruya ulaşmak zor oluyor çıkan sonuçlara açıkçası çok şaşırdım bitince paylaşırım.

    Merhaba. Yag konusu bu kadar dusundugunuz kadar hassas arastirilacak onemli sayilmaz. Eger aracinizda 10w-40 yag kullaniyorsaniz aracin kilometresi suan 100 bin km yi gecmemis veya cok az gecmis olmali aracinizin yag kacagi yag eksiltme gibi sorunu yoksa yapacaginiz islem 10w-40 yerine ilk olarak Mobil marka veya Shell 5w-40 yag koyup en az 5 bin en fazla max 10bin km olmadan yani 7-8bin km koyulan yagi kullanip ardindan 5w-30 Mobil veya yine Shell marka tam sentetik yag ile her 10bin-15bin araliginda degisim yaparak devam ediniz.
    Not; 10 bin km de degisim yapmak icin uzun zaman geciyorsa 10 bin km degisimi yapiniz. Eger kisa surede yani 5 - 6 ay da 15 bin yapiyorsaniz o zaman 10 bin km de degistirmeye gerek yok daha fazla kullanilir 15 bin km ye kadar cikabilirsiniz. Cunku zaten kullanilan 5w-30 tam sentetik yaglarin en buyuk ozelliginden birisi uzun omurlu olmasidir kanitlanmis birseydir. Hatta ben bir kere farkinda olmadan son kilometre degisim periyodunu kacirip unutmusum 20 bin km ye yaklasmisti 18 bin küsür civarinda degistirdigimde bile yagin sarılıgı belliydi ustam bile 10 bin km anca yapmistir bu yag demisti.




  • ESP ile Super, Edge ile Magnetic arasında fark var. Ancak ne kadar fark olduğu, olan farkın da Almera için ne kadar önemli olduğu tartışılır. 4 litre Super 3000 ile ESP arasındaki 30TL fark, 8.000km'de ve senede 3 defa yağ değiştirmeme yani senede 9 litre yağ tüketmeme rağmen benim için önemli değil. ESP'yi herkese tavsiye ederim. Super 3000 kullandım mı, başka bir araçta evet. Ama ona da sonraki değişimde ESP alacağım.

    Immobilizer okuma hatası bende de olmaya başlamıştı. Piyasada kimsenin -Nissancılar dahil- kontağı sıkıştırmaktan vs haberi yok. Serviste direkt NATS kablosunun içinde olduğu harnessi değişim yoluna gidiyorlarmış. 13 sene serviste çalışan usta dedi ki, sorun aslında sadece NATS kablosunun temassızlık yapmasıymış ancak harnessin içinde NATS kablosunun hangisi olduğunu kimse bilmiyor. Gizli bilgi. Dolayısıyla tek kablo değişimi mümkün değil. Bahsedilene göre maliyeti 800-1000TL.

    Kontağı sıkıştırttım, cidden gevşeklik varmış. Kontağı çevirirken çok sıkı dönüyor artık. (Sıkı derken dönüşü zorlaşmadı, sağa sola esnemesi sıfır oldu. Önceden esnediğini farketmemiştim ancak öncesi ve sonrasını bilince fark anlaşılıyor. Direksiyon park halinde kilitlendikten sonra sağa sola ufak ufak oynuyorsa ve kontaktan tık-tık sesi geliyorsa kontak gevşemiştir.) Bir daha immo hatası almam umarım. Sıkıştırmayı usta vidayı sıkarak değil, orada bir yere çekiçle vurarak yaptı. Yine güvenlikten dolayı oradaki vidanın başı en ufak zorlanmada başı kopacak şekilde yapılmış. Dikkat edin vidaya dokundurtmayın. Çekiçle çalışırken de gösterge panelinin üst kısmıyla göğsün kesişim bölgesi ufak bir hasar aldı, usta iyi niyetli olduğu için önemsemedim canı sağolsun.

    Ön takımın 0 derece altında kasislerde kapı gıcırtısı çıkarması tahmin ettiğim üzere viraj denge çubuğu lastiklerindenmiş. Orjinalinin çifti 40TL olan iki kauçuk nelere kadir. Bu sesin 2004 öncesi Almera'larda olmaması gerekiyor. Onlarda viraj denge çubuğu yokmuş. Bir Faz1-Faz2 farkı daha. Viraj lastiklerini hiç bir yerde de bulamadım. Tekrar eskilerini taktık. Sipariş verdim servise.




  • Viraj denge çubuğu farkı
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • Arkadaşlar ılanı vermedım henuz resım falan çok olmadığı için.
    aracımı satışa çıkardım TAMAMEN İHTİYAÇTAN
    2006 visia almak istiyenler için detaylı bilgi verebilirim.
    Ön bilgi aracımda tavan altında yüzeysel parça boya mevcut değişeni yok kuleler tavan direklerde oynama yok
    gri renkte lpg atiker on lastıkler kışlık arkalar yazlık kaportada ufak tefek çizikleri var
    kapı altı nıssan logo mevcut
    Çelik jantlı bakımları düzenli yapılmış orjınal parçalarla
    106 binde v kayışları orj değiştirdim
    Ön cam çatlaktı değiştırdım
    Benzını çeyrek depo altı hiç kullanmadım şu an yarım depo
    bana hiç sıkıntı çıkarmadı yolda bırakmadı .
    Sıkıntıları dıreksıyon kutusu yağ sızıntısı ön tampon sökulup takılsa boyansa ıyı olur aıbag lambası yanıp sonuyor
    Aklıma gelenler bu kadar ilgilenen olursa yazabılır .
    (FIYATI FORUM İÇİN 19500 )UFAK Bİ PAZARLIKTA YAPARIZ
    iyi günler




  • aracım bu aralar fazla yakmaya basladı 2004 almera 152000 de benzinli sizce nedenlerini sıralarmısınız 30 tl benzinle 60 km yaptı yardım hangi parçalara baktırmalıyım yağ değişimi de yaklaşdı bu arada
  • 
Sayfa: önceki 940941942943944
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.