Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (832. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 830831832833834
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul'da özel servis olarak Bostancı sanayideki Yahyalı Nissan Özel Servis'i tavsiye ederim. Benim arabadaki sorunu hemen anlayıp hızlı bir şekilde ve makul fiyata çözmüşlerdi. Bunun haricinde yıllık bakımı da Ankara Mecsan'da (yetkili servis) yaptırmış ve memnun kalmıştım, ilgili ve yardımsever personeli vardı. Herkese kazasız, belasız, hayırlı sürüşler dilerim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • matrmatrmrdn kullanıcısına yanıt
    Bende Yahyalı ya götürüyorum. Memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405

    Almeram varken hep on davlumbazlari sokup yalitim yapmak istemistim,ayrica kapi fitillerini wosvagen fitili ile degistirmeyi cok istiyordum wv nin kapilari kapanirken cok tok bir ses cikarir o hissi hosuma giderdi bunun icin imkanimda vardi yurt disindan getirtebilirdim, plakayi ben cift tarafli bant ve siyah renkli cok guclu bir silikonla yapistirmistim ama ne yalan soyleyim pisman olmustum plakayi yapistirinca onu soktukten sonra yeni plaka cikartman sart olur,normal silikonun omru az oluyor. Bir arkadasim aracinin altini ve davlumbazlarini putur yaptirdi 150 tl bir mevla odemisti yalitima hic katkisi olmamisti, ben almeranin sadece ruzgar sesinden rahatsiz olurdum. 90-100 kmh baslardi kapi fitillerinden alirdi sesi, umarim guzel seyler yaparsin bizde burada gormus oluruz.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    Günaydın,
    Mesajınızı kendim yapacakmış gibi heyecanla okudum, umarım bu dediklerinizin hepsini gerçekleştirebilirsiniz.

    Ses yalıtımına farklı açıdan bakmışsınız, isabet olmuş. Söktük yapıştırdık kapladık tamam ama titreşim yapan yerlere de çözüm bulmak lazım, trim ek yerlerini de unutmamalı.
    -cam filmi
    -cam rüzgarlığı
    -kapı, cam fitil ve lastikleri
    -ısı ve ses yalıtımı
    Bunları ben de hep yapmak istedim, yapılanlara baktım hep, ne zaman ayırabildik ne para, siz yaparken aşama aşama yayınlarsanız beyin fırtınası da yaparız.

    Rüzgar sesi sadece fitillerde de gelmiyor, mesela süspansiyon için kullanılan yaylar çınlama sesi çıkarıyor, sanırım buna rezonans deniyor tam emin olmasam da. Şöyle ki; boş tenekeye vurulduğunda çıkan sesle elimizle dokunduğumuz boş tenekenin çıkardığı ses farklı. Tok ses elde etmekle ne demek istediğini anladım. Şimdiden başarılar :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: awensis

    planlar güzel umarım gerçekleştirilir..bende rüzgar sesinden rahatsızım biraz sanırım fitillere serum borusu geçirince sorun çözülüomuş onu deneyecem



    quote:

    Orijinalden alıntı: monotros

    Mesajınızı heyecanla okudum hocam, benim de istediklerim ama nasıl yapacağımı bilmediğim için yapamadığım noktalara değinmişsiniz. Merakla takipteyim. İnşallah beklediğiniz sonuçları alırsınız. Her yaptığınız iyileştirmeyi de paylaşabilirseniz çok memnun olurum. bu arada bir şey daha öğrenmiş oldum. bizim almeralarda arka çamurluk davlumbazı yokmuymuş :) ben de yana yana arıyorum da bulamıyorum :)
    bir de hocam motor sesi için de yalıtım düşünüyor musunuz, bunun için ön konsol ile motor arasına yalıtım uygulamak sonuç verir mi sizce?



    Sağolun arkadaşlar. Bugün direksiyon müzik kontrollerine el attım ve daha iyi çalışsalar da fiziksel olarak kullanmayacağım hale geldiler. Bu kadar ümitsizce nasıl olsa yenisini alacağım diye işe başlamasaydım keşke.
    Ön göğüs sökülüp ayara yalıtım yapılırsa muhakkak katkısı olur. Ancak zor bir iş ve motor sesinden rahatsız olmuyorum, aksine zevk alıyorum. Hatta araba istediğim ayara gelirse güzel bir açık filtre düşünüyorum. Tok kapı sesi sadece fitille olmuyor, kapının sacını toklaştırmak lazım. Bunun için de yalıtım lazım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: expert_mcse

    Haftasonu sadece sol ön çamurluk ve motor kaputunun altını yaptım.


    Güzel olmuş elinize sağlık, benim için rehber olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405

    Kardesim almera farkli bur arac beninde ilk aracim almeraydi ben once guvenlige bakarim frene bakarim bunlardan sonra donanim var ve hepsi almerada mevcut. Bugun bir hyundai accentin balata fiyati neyse almeraninda o almeranin kolay kolay bozulmayan elektronik parcasi pahali, bir cam motoru belki bugun accentten 50-60 tl pahali olabilir. Bir defa almeranin donanim saglamlik fiyat araliginda rakibi yok. Nissanin degil tum araclarin parcasi zaten pahali bugun sahin brodway gibi degil. Bugun clionun v kayislari degisse 100 tl tutar almeraninda 100 tl tutar. Korktugun parca ise rahat ol abartilacak kadar degil bu arac hergun parca bizacak halide yok. Yurt disindada tanidiklarin varsa parca bedava niyetine gelir. Ben bazi parcalarimi almanyadaki dayimdan isterdim 3/1 oraninda ucuz gelirdi.


    +1.. Benim eşimde clio 3 var. Onun parça ve bakımları, almeradan daha pahalı... Bildiğiniz clio yani. Güya Bursa'da üretiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: expert_mcse

    Ne denir ki kardeşim bunlara , allah gözlerini doyursun .

    mekanik , elektronik ve boya-kaporta kontrolü 1000 tl olur mu yuhhhh diyorum.

    Allaha şükür maltepe gülsuyu girişteki yetkili Nissan da tanıdık vardı oraya götürüp baktırdık alırken içim rahat aldım , adamların söylediği her şey doğruydu.

    üstadım 2 yıl önce almeramı alırken izmit teki serviste şöyle bir hesap yöntemi çıkarmışlardı boya,kaporta,şase,mekanik,elektrik,elektronik,öntakım,servis geçmişi bilgisi ve aklıma gelmeyen bir çok şey ayrı ayrı 50 t.l. kabaca 500 tl civarı rakam çıkıyor diye hesaplamıştım el insaf dedik tam da cumartesi akşam üzeri servis kapanacak bir iki boya vardı araçta aldığım arkadaş söylemişti servisin sahibi beyfendi geldi ta silivride n gelmişsiniz yardımcı olayım dedi alıcı satıcı servis sahibi beyle araca bindik bir kaç kez kontağı marş konumuna getirip kapattı göstergeleri km yi kontrol etti,sıkıntı yok oynanmamış dedi bir kaç km lık bir yol tecrübesi yaptık sol aks tan ses geldiğini ama sıkıntılı bir durum olmadığını baktırmamı söyledi daha sonra baktık körük yırtık o yüzden ses yapıyormuş,bir de araç geçmişine baktık son bir yıla kadar bütün işlemleri serviste yapılmış km de tutuyor 50 tl araç geçmişine baktığı için bi ücret aldılar velhasıl kelam expertize soksak yanmıştık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜNÜRB -- 27 Mayıs 2014; 15:22:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405

    Kardesim almera farkli bur arac beninde ilk aracim almeraydi ben once guvenlige bakarim frene bakarim bunlardan sonra donanim var ve hepsi almerada mevcut. Bugun bir hyundai accentin balata fiyati neyse almeraninda o almeranin kolay kolay bozulmayan elektronik parcasi pahali, bir cam motoru belki bugun accentten 50-60 tl pahali olabilir. Bir defa almeranin donanim saglamlik fiyat araliginda rakibi yok. Nissanin degil tum araclarin parcasi zaten pahali bugun sahin brodway gibi degil. Bugun clionun v kayislari degisse 100 tl tutar almeraninda 100 tl tutar. Korktugun parca ise rahat ol abartilacak kadar degil bu arac hergun parca bizacak halide yok. Yurt disindada tanidiklarin varsa parca bedava niyetine gelir. Ben bazi parcalarimi almanyadaki dayimdan isterdim 3/1 oraninda ucuz gelirdi.


    +1.. Benim eşimde clio 3 var. Onun parça ve bakımları, almeradan daha pahalı... Bildiğiniz clio yani. Güya Bursa'da üretiliyor.

    parça fiyatları konusunda abartıldığı kadar fark yok sizlerinde değindiği gibi ,ayrıca araştırınca orjinal parçayı uygun fiyata bir çok farklı temin noktası bulunabiliyor,aslında rusyayı araştırmak lazım almeralar orada bayağı revaçta arabalar .




  • Bugün işlemlere hız verdim biraz. Sabah direksiyon kontrollerini mahmetmemin ardından dışarı çıktım. Parçayı çıkma olarak buldum aldım. Kendi çapında gayet temiz olsa da, her çıkma parça gibi sepetlerin içinde dışı diğer parçalara sürtünmekten dolayı aracımdaki kadar çiziksiz kalamamıştı. Ama içinin kondüsyonunun iyi olduğundan emindim çünkü benden başka kimse dakikada 20 kere basmaz tuş takımına. Nitekim eve geldim dış kabını ve üstteki tuşlarını eski parçamdakilerle değiştirdim. Araca taktım. Özlemişim tıkır tıkır çalışan tuşları. Güzel oldu. Maliyet 50TL.

    Soyulan sağ iç kapı kolunun yerine yenisini epey aradım ve zor da olsa buldum. Zor oldu çünkü her yerde parlak nikelajlı eski Almera'ların kapı kollarından vardı. 2004 sonrası bulunmuyor kolay kolay. Bunu da bir araçtan sapasağlam bütün halinde çıkarılmış bir arka kapıdan söktürdüm. Dolayısıyla bu da çiziksiz vs temiz bir parça. Ön hoparlörler değişirken takılacak. Maliyet 50TL.

    Ülkede kısa süre içinde polen filtresi kıtlığı yaşanacağı için 3 adet "98 Civic filtresi" aldım. Maliyet 30TL. Üstelik karbonlu filtre diye geçen gri bir filtre.

    Bir adet Focus vites topuzu sipariş ettim. Deliği Almera'nın demirinden biraz küçük ama tipini çok sevdim. Bir şekilde uyduracağız artık. Ayrıca Almera'ya takılan topuz titreşim sonucu ses yapmayacak bir topuz olmalıydı ki bu topuz da bu amaca hizmet edecek gibi. Maliyet 50TL.




    Müzik sistemini gösterdim. Muhtemelen ana ünitede sıkıntı yok. Ön hoparlörlerin patlak olması sistem çıkışlarını zorluyor. Sesin tamamını arkaya verdim o andan sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Müzik sistemi konusunda önümde iki alternatif var. Ya orjinal sisteme USB kiti takılacak, ya da orjinalini tamamen sökeceğim ve yerine güzel bir ünite alacağım. O da muhtemelen Pioneer olacak.

    İki yöntemde de direksiyon kontrolleri kusursuz çalışmalı. Parça aramaya giderken yol boyunca fark ettim ki, direksiyon kontrolleri benim vazgeçilmezim olmuş. Elim defalarca kontrolün boş yerine gitti. Müzik sistemini değiştirsem bile kontroller çalışmalı.

    USB kiti takarsam maliyet 160-170TL olacak. Direksiyon kontrolleri sıkıntısız çalışacak. Aracın orjinalliği hiç bozulmayacak. Yalnız orjinal üniteye artık çok güvenmiyorum ve de CD çalar düzgün çalışmıyor. CD dinleyecek olsam yine ortada kalacağım. Anahtarın uzaktan kumandasının çekim mesafesi azalacak.(Bunun diğer yöntemde de başıma geleceğini düşünüyorum.)

    Pioneer teyp alırsam sadece teybin maliyeti 200TL olacak. Orjinal CD-çaları söktürüp, onun yerine taktıracağım. Konsol görünümü orjinallikten çıkacak. CD dinleyebileceğim, USB'den mp3 dinlemek de Çin malı USB kitine göre daha kullanışlı olacak. Ses çıkışı daha güçlü ve kaliteli olacak. Lakin direksiyon kontrollerinden vazgeçmeyeceğim için yurtdışından 190-200TL'ye direksiyon kontrol kiti almak durumunda kalacağım. En can sıkıcı, gereksiz maliyet de bu. Bir de araç dışından görünür olması, hırsızlar için ek bir cazibe oluşturacak.

    Ön hoparlörler bir değişsin de, ondan sonra netleşir durum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • V-kayışı gergisi için yetkili servise gittim. Öyle bir parça sistemlerinde gözükmüyor. Teknik çizimlerde yeri var ama parça kodu alınamıyor. Dolayısıyla satışı ve fiyatı yok. Servistekilerin söylediği "Biz bugüne kadar o parçayı hiç değiştirmedik. Bozulan da olmadı. Bozulacak olsa çok uzun süre önceden ses yapmaya başlar."

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar bu salıncak burunu ınternetten guvenılır nerden alabılırız sadece sag one alıcam acaba kac tane almam gerekır bıde bu amortısor takozunu degısmeyı dusunuyorum yıne adres verebılırsenız sevınırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h.baspinar

    arkadaslar bu salıncak burunu ınternetten guvenılır nerden alabılırız sadece sag one alıcam acaba kac tane almam gerekır bıde bu amortısor takozunu degısmeyı dusunuyorum yıne adres verebılırsenız sevınırım..

    Salincak burcu ve amatsor takozlarini cift olarak degistirmeni tavsiye ederim bir taraf yeni bir taraf eski olmasin. İnternetten hic alisveris yapmadim ama ersoylar diye japon yedek parca satan bir yer var istanbuldaysan 3-4 subesi mevcut telefonla konusup parayi odedikten sonra parcayi gonderirler. Parca bir sekilde bulunur ama kesinlikle cift olarak degistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polen filtresinde neden sıkıntı yaşanacakmış?
  • Jackdaniels_35 kullanıcısına yanıt
    Sicaklar basladi klima bakimi yaptiran mecburen degistirecek belki bundan dolayi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    Polen filtresinde neden sıkıntı yaşanacakmış?

    İroniydi o.

    @sinan3405
  • Burdaki paylaşımları ne kadar dikkate alıp pür dikkat takip ediyormuşuz ki, ironileri, espirileri kaçırıyoruz
  • Jackdaniels_35 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    V-kayışı gergisi için yetkili servise gittim. Öyle bir parça sistemlerinde gözükmüyor. Teknik çizimlerde yeri var ama parça kodu alınamıyor. Dolayısıyla satışı ve fiyatı yok. Servistekilerin söylediği "Biz bugüne kadar o parçayı hiç değiştirmedik. Bozulan da olmadı. Bozulacak olsa çok uzun süre önceden ses yapmaya başlar."

    ben gergi bilyasını aracı aldığım yıl değiştirmiştim piyasadaki parçacılardadan almıştım yanlış hatırlamıyorsam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB
    ben gergi bilyasını aracı aldığım yıl değiştirmiştim piyasadaki parçacılardadan almıştım yanlış hatırlamıyorsam

    Muhtemelen ben de öyle yapacağım. İç çapı 12mm, kalınlığı 25mm olduktan sonra dış çağı 70-90mm olan herhangi bir kaliteli rulman uyum sağlar. Rulmancılara sordum ama aracın üstündeki sökülüp örnek olarak gösterilmediği sürece bulamıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ERDEM
    direksiyon ses açıp kapatma tuşu kırıldı, yenisini alacağım demişsin de? eskisinde o parça sağlamsa görüşelim.. yada nerde bulabilirim yardımcı olursan sevinirim hocam


    Eski parçayı telef etmemin bir nedeni o ses tuşunu bozmamdı. Ses tuşu çok dikkatli olunmadığı sürece bir kere çıkarılırsa, bir daha orjinali gibi yerine takılamaz. Çok zor çıkıyor ve deforme oluyor.

    O parçayı bulmak kolay aslında, bir çok parçacıda bulunur. Yalnız yüksek fiyattan satmaya çalışıyorlar. O dönemin Primera'sında da, Almera'sında da, Skystar'ında da yani envai çeşit Nissan modelinde bizimkiyle aynı direksiyon ve müzik kontrolleri var. Ve pert olmuş bir araçta o parçanın zarar görmüş olma olasığı sıfıra yakın. Bunları usulünce adamın kulağına fısıldayıp, bilgili olduğunuzu belli edince fiyat kırıyorlar hemen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: metin2000000


    ... baskı balatayı VALEO marka aldım. 1. viteste takılma olduğu için (yani vites 1 e rahat giriyor ama 2 ye geçirmek istediğimde veya boşa almak istediğimde 1. vitesten çıkmıyor)...
    ... baskı balata değişiminden sonra arabanın motorundan rölantideyken lıkır lıkır ses geliyor(dizel motor çalışması gibi) daha önce bu ses yoktu. ancak debriyaja bastığımda ses yok oluyor aracın motoru normal ses veriyor. ..... baskı balata yenilendi ondandır diyor. ama daha önce yoktu kardeşim. baskı balata biraz aşınınca kesilir ses diyor bu defa da ...


    Baskı bilyası hafifçe baskıya temas ederse ses yapar.Debriyaja basınca ayrışmada ses kesilir. Olması gereken debriyaj değişmeden volan sökülüp dışarıdayken baskı balata bilya volan ayarlanması gerekir.Böylece silkeleme,titreme,aşağıda-yukarıda kavrama,ses gelmesi,vites geçişlerinde oluşacak sorunlar başta halledilmiş olur.

    Aksi halde en ufak işçilik ve malzemede gözden kaçan bir hatada her türlü sorunla boğuşmaya hazır olmalısınız.Ya da başta adam gibi usta aramalısınız.

    Ustaların en çok yaptığı hata.Kendine fazla güvenden olsa gerek volan-debriyaj baskı ayarını pek yapmazlar.Volanı traşlayacak ustaya hepsi verilir ve volancı bunu ustayla beraber baskıda sorun olmayacak şekilde ayarlar.İsterse volanda hiçbir sorun olmasın.

    Sadece 1.vitesten 2.vitese geçerken kemikli bir geçiş hissi varsa ve araç çalışırken ses yapıyor ama debriyaja basınca kesiliyorsa sebep debriyaj setinin düzgün ayarlanıp takılmaması ve işçilik hatası ile alakalıdır.Debriyaj değişmeden önce olmayan sorunlar değişim sonrasından olmaya başlamışsa bu kadar tesüdüflerin karşılaşması çok zor ihtimal.

    Prizdirek bilyasında tam tersi vites boştayken debriyaja bastığınızda ses yapar ve debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses kesilir; ihmale gelmez.

    Vites kutusu rulmanı olsa,şanzuman yağı problemi olsa debriyaj değişmeden öncede ses duyulurdu.

    Debriyaj sistemi yeni olduğu için ses yapması gerekiyorsa sıfır benzinli araçların sıfır debriyaj sistemi dizel gibi ses yapması gerekmez mi?

    Debriyaj sistemi biraz aşınınca ses kesilebilir doğruluk payı var.Ancak bu seferde aşınmış debriyaj sistemini yenilemek gerekmez mi?

    İşçilik hatası olduğu kesin.



    evet arkadaşlar bugün dört ayrı ustaya sorunumla ilgili gittim. 3'ü prizdirek bilyası dedi ki bence volverin üstatın cevabına göre mümkün değil. sonrasında ise diğer son usta ya yağdan ya da debriyaj bilyesinden dedi. ben de direkt yağcıya gittim ne tesadüf ki yağcı benim baskı balata değiştirtdiğim ustanın yağcısıymış. adam bana ne dedi: bana bu araba için şanzıman yağı talebi gelmedi dedi. dedim o zaman değiştir yağı. yağı değiştirdi bir 50-60 km yaptım ses yine var ama değiştirmeden önceki duruma göre çok çok az. muhtemelen biraz kullandıktan sonra ses de normale döner. yardımlarınız için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB
    ben gergi bilyasını aracı aldığım yıl değiştirmiştim piyasadaki parçacılardadan almıştım yanlış hatırlamıyorsam

    Muhtemelen ben de öyle yapacağım. İç çapı 12mm, kalınlığı 25mm olduktan sonra dış çağı 70-90mm olan herhangi bir kaliteli rulman uyum sağlar. Rulmancılara sordum ama aracın üstündeki sökülüp örnek olarak gösterilmediği sürece bulamıyorlar.

    aynen üstadım bende sökülen parça ile gidip almıştım diye hatırlıyorum,kaliteli bir marka olduktan sonra mesele yok ses mi yapmaya başlamıştı sizinki yoksa devirdaim falanmı değişecek devirdaimden gelen sesle karıştırabiliyorlar veya onuda değiştirelim diyerekten değişime gidebilirler




  • 
Sayfa: önceki 830831832833834
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.