Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1187. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11851186118711881189
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Benim şu 2. viteste 90'ı geçmeme problemi halen çözülmedi. Ali Express'ten aldığım yeni sıfır krank sensörü var elimde, değiştirsem mi diyorum =) Sanırım yan sanayi...

    Üstadım ben almerada ne öğrendim... Boğaz kelebeği sensörü, Maf sensörü (hava akış debimetre), Egzantrik sensörü, Krank sensörü, Rolanti Valfi ve oksijen sensörü orjinal olmazsa tat vermiyor araç...

    Bak ben Maf sensörü almıştım.... adaptasyon yaparken bir türlü istediğim ayarı yapamamıştım.... Sonra orjinal Bosch aldım... Yakıtım düştü, çekiş arttı... Bu saydığım parçaların orjinal olmaması durumunda sorunlar yaşanır...

    Çok şükür.. Maşaallah diyorum.... Şu aralar araçdan artık zevk alıyorum... Canımı sıkan olursa basıyorum gaza, tokatlıyorum vitesi... Bu şekilde kullanımda şehir.içi 350km gaz yakıyor... Sakin kullanırsam 420km gaz yakıyor... 32lt ufak depo...

    Bu sebebten yan sanayi, orjinalin tadını vermiyor... Buna emin ol.... Hem yakıtta hemde çekişte...

    Doğrudur hocam, zaten ben de orijinal ekipman kullanmaktan yanayım ama açıkçası sorun direkt olarak krank sensöründen mi bilmek istiyorum. Bagajımda duruyor, denesem mi bilemedim. Baktım ki değişen bir şey yok, söker eskisini takarım.

    Esas canımı sıkan; ben bu sıkıntımı Denizli Nissan Yavuzlar'da belirttim. Çok ciddiye almadılar. Daha evvel de söylemiştim; "Motor ömrüyle alakalı bir şey, normal. Sıfır motor gibi performans alamazsınız. Zaten kesiciye kadar da kullanmayıverin canım" diye geçiştirdiler. Yani en kötü dişli oranı ile alakalı bir şeyi nasıl motor ömrüne bağladılar onu da anlamadım. Devirlenme daha yavaş desem dedikleri doğrudur da, ben başka bir şeyden bahsediyorum adama. Diyorum ki 6900 RPM'de bu araba 100-110 km. yapması gerekir, isterseniz netten dişli oranlarına bakabiliriz diyorum yani. Daha ne diyeyim?

    Çünkü cidden önemli bir sıkıntı bu. Şehir dışı özellikle, siz 5. vites 2000 RPM'de 100'ü geçiyorken ben 80-90 km.'yi görüyorum.

    Baskı balatadan diyeceğim ama bu durum baskı balata değişmeden önce de aynıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 15 Ekim 2015; 16:23:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.okhan

    arkadaşlar yaklaşık 1.5 yıl önce arka sileceğimi sökmüşlerdi. mersinde birkaç parçacıya gittim fakat bulamadım. nissan servisinde de 360 tl falan demişlerdi çok pahalı geldi. çıkma veya almeraya uyumlu arka silecek var mı?
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Ayni dertten arkadas cilesini cekti servis 380 tl dedi ve 1 ay beklersiniz diyede ekledi. Sonra ben gittim buldum,wosvagen grubunun silecekleri oluyor,polo,ibiza,golf,octavia,a3,leon orjinalini 30 tl alip taktim.




  • Mevlam anali babali buyutsun,vatana millete hayirli bir evlat olur insallah
  • Hayirli olsun Allah anali babali buyutsun ustad
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fewgo

    Mrhb,10 gundur bir sorun yasamiyordum ama bu sabah aracim calismadi.1 mars 2 mars nafile,5 dk sonra hicbisey yokmus gibi saat gibi calusti ve yola devam.aksam is dônusu calismada sorun olmadi ama seyir halindeyken silkeleme ve ani devir oynamasi oldu anlik.nedir bu sirunlarin çözümü? Yanan ariza lambasi krank sensoru arizasi denmisti usta tarafindan.teşekkurler.

    Ustanız 10 gün önce zincir uzaması teşhisi koymuştu şimdide krank sensörü demiş :)

    Sensörler elektroniktir ve arızalı olduğu arıza kodları yardımıyla parça değişimiyle deneme-yanılmayla tespit edilir fakat triger zinciri mekanik bir parçadır eğer uzama varsa gözle görülebilir.

    Zincir ya uzamış ya uzamamış ya da arızaya sebep olacak kadar uzamamıştır bu 3 sonuçta kesindir.

    Sonuçlar bu kadar net iken ustanız nasıl ikileme düştü? Ya zincire hiç bakmadı ya da baktıda anlayamadı!

    Zincire bakmak için açılması gereken yan kapak resimde işaretli sizin ustanız bu kapağı açıp baktı mı?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Eğer bakılmadıysa dikkat edilmesi gereken hususlar...

    Resimdeki silindir kapağında 11 no'lu vida yuvasından çıkarılır 7 ve 9 hafifçe gevşetilir.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Daha sonra hemen alttaki zincir kapağına geçilir üzerindeki tüm vidalar çıkarılır. Kapağı çıkarmak için vidaları sökmek yeterli değildir araya sıvı conta sıkılmıştır. Ayırabilmek için bıçağın keskin tarafı araya sıkıştırılır hafif çekiç darbesiyle ayrılması sağlanır.

    Çekiçlerken ve kapağı çıkarırken vida yuvalarına dikkat edin kenarları kırılmasın.

    Zincirde uzama varmı ya da arızaya neden olacak kadar uzamışmı kontrol edilir eğer ustanız anlayamıyorsa başka ustadan yardım istesin.

    Kapatma işlemi için öncelikle zincir kapağı ve silindir kapağındaki eski conta artıkları temizlenir ve yeni sıvı conta sıkılır

    Kapak yerine oturtulduktan sonra tüm vidalar sıkılır sıkma torku 7 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    7 ve 9 no'lu vidalar gevşetilmişti tekrar sıkılır 11 no'lu vidanın sıkma torku ise 6,9 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Gelelim ustanın ikinci teşhisi krank sensörüne... (Bobinlere hiç girmiyorum kontrol ettiğini varsayıyorum)

    Arıza lambası hala yanıyorsa oto elektrikçiye gidin ellerindeki yazılım Nissan'ın orjinal yazılımı olmadığı için hata kodunu gösterse de çoğunlukla bilinmeyen hata kodu XXX numara şeklinde verir.

    Bu hata kodu P0335 veya 0335 ise Krank sensörü arızalıdır.

    Orjinal krank sensörünün yetkili servislerdeki güncel fiyatı 240 tl dir fakat tek satmaya yanaşmazlar aynı sensör eksantriktede bulunur ve çift satılır toplam 480 tl. Arızalı olmayan diğer sensörü değiştirmeye lüzum yok "çifti değişmezse randımanlı olmaz" deselerde kanma tek satmıyorsanız diğer yetkili servislerden temin ederim ya da yan sanayisini alırım deyin ısrar edin

    Diğer alternatif japon parçası satan dükkanlardan yan sanayisini almak tek satılır ve fiyatı 150 tl dir diğer sensörler kadar karmaşık olmadığından yan sanayiside düzgün çalışır fakat dikkat emeniz gereken nokta bu parçalar ya çalışıyordur ya da bozuktur ve garantisi de olmaz dükkandan çıktınızmı iş biter bu yüzden parçacının anlaşmalı olduğu tamirciyi sorup öğrenin parçayı tamirci kendisi alıp taksın ya da hiç tamirciye gitmeden siz gözleri önünde takın motorun alt kısmındadır lifte kaldırmaya gerek yok üstten el giriyor çıkarılacak tek vidası var.

    Bunun için önceden alıştırma yapın aynı sensör eksantrik tarafında var demiştik aşağıda resimde işaretli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Üstteki ok işaretli yerde elektrik bağlantı soketi var klipsine basarak çekin
    Alttaki işarette ise somun vida var ingiliz anahtarıyla çıkarın (muhtemelen 6/7) parçayı çıkarmak için sağa sola hafifçe oynatarak çekin sök tak en çok 30 saniye sürer. Değiştirmeniz gereken krank sensörü ise aşağı tarafta tam olarak nerede olduğuna baktıktan sonra aynı şekilde söküp takabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 16 Ekim 2015; 3:29:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fewgo

    Mrhb,10 gundur bir sorun yasamiyordum ama bu sabah aracim calismadi.1 mars 2 mars nafile,5 dk sonra hicbisey yokmus gibi saat gibi calusti ve yola devam.aksam is dônusu calismada sorun olmadi ama seyir halindeyken silkeleme ve ani devir oynamasi oldu anlik.nedir bu sirunlarin çözümü? Yanan ariza lambasi krank sensoru arizasi denmisti usta tarafindan.teşekkurler.


    Düzeltme: Alt ve üstteki pozisyon sensörleri görüntüde aynı olsa da işlevleri farklı. Merak edip değiştirmiştim araç çalışmamıştı 335 ve 340 hata kodu vermişti.

    Aşağıda motor üst kapağında 14 no eksantrik sensörü sıkma torkuna dikkat edelim. 13 no'lu conta için her söküp takmada değiştirilmesi tavsiye edilmiş her zaman değiştirilmese de contaya dikkat etmekte yarar var.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Alttaki motorun arka yüzünde blok hizasında 3 no'lu parça ise krank sensörü.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Benim şu 2. viteste 90'ı geçmeme problemi halen çözülmedi. Ali Express'ten aldığım yeni sıfır krank sensörü var elimde, değiştirsem mi diyorum =) Sanırım yan sanayi...

    Üstadım ben almerada ne öğrendim... Boğaz kelebeği sensörü, Maf sensörü (hava akış debimetre), Egzantrik sensörü, Krank sensörü, Rolanti Valfi ve oksijen sensörü orjinal olmazsa tat vermiyor araç...

    Bak ben Maf sensörü almıştım.... adaptasyon yaparken bir türlü istediğim ayarı yapamamıştım.... Sonra orjinal Bosch aldım... Yakıtım düştü, çekiş arttı... Bu saydığım parçaların orjinal olmaması durumunda sorunlar yaşanır...

    Çok şükür.. Maşaallah diyorum.... Şu aralar araçdan artık zevk alıyorum... Canımı sıkan olursa basıyorum gaza, tokatlıyorum vitesi... Bu şekilde kullanımda şehir.içi 350km gaz yakıyor... Sakin kullanırsam 420km gaz yakıyor... 32lt ufak depo...

    Bu sebebten yan sanayi, orjinalin tadını vermiyor... Buna emin ol.... Hem yakıtta hemde çekişte...

    Doğrudur hocam, zaten ben de orijinal ekipman kullanmaktan yanayım ama açıkçası sorun direkt olarak krank sensöründen mi bilmek istiyorum. Bagajımda duruyor, denesem mi bilemedim. Baktım ki değişen bir şey yok, söker eskisini takarım.

    Esas canımı sıkan; ben bu sıkıntımı Denizli Nissan Yavuzlar'da belirttim. Çok ciddiye almadılar. Daha evvel de söylemiştim; "Motor ömrüyle alakalı bir şey, normal. Sıfır motor gibi performans alamazsınız. Zaten kesiciye kadar da kullanmayıverin canım" diye geçiştirdiler. Yani en kötü dişli oranı ile alakalı bir şeyi nasıl motor ömrüne bağladılar onu da anlamadım. Devirlenme daha yavaş desem dedikleri doğrudur da, ben başka bir şeyden bahsediyorum adama. Diyorum ki 6900 RPM'de bu araba 100-110 km. yapması gerekir, isterseniz netten dişli oranlarına bakabiliriz diyorum yani. Daha ne diyeyim?

    Çünkü cidden önemli bir sıkıntı bu. Şehir dışı özellikle, siz 5. vites 2000 RPM'de 100'ü geçiyorken ben 80-90 km.'yi görüyorum.

    Baskı balatadan diyeceğim ama bu durum baskı balata değişmeden önce de aynıydı.

    Servislerde gerçek usta yok... Bu işin ehli bir abimiz var... Hem mekanik mühendisi hemde japondan çok iyi anlıyor... Zaten Nissan servisinden ayrılıp kendi dükkanlarını açmışlar... Nissan servisinin yapamadığını direk buraya yöneldiriyorlar...

    Usta konyada... eğer konyaya işiniz düşürse, sizi yönlendireyim... O emin ol gözü kapalı çözer... Ben kefilim...

    Birde dediğiniz doğru... 2 vites 6900 devir de ben 100 yapabiliyorum.... Hatta kimse inanmıyor... Yan koltuğa oturtuyorum... Zaten sonra " Abi bu araba neydi.. Nissan.. Nissan ne malı... Japon... Eee tabii japon arabası ise yapar... Ben avrupa arabası sanıyordum" demeler başlıyor...

    Şehir içinde 70km hız için (malum radar) 5 vites 1400-1500rpm devirde gidiyorum.

    Artı benim aracanın baskı balata hiç değişmedi... Hafifden ilk kalkışta titreme yapıyor... Ama buna rağmen gidişi güzel... (Maaşallah)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 16 Ekim 2015; 11:06:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Benim şu 2. viteste 90'ı geçmeme problemi halen çözülmedi. Ali Express'ten aldığım yeni sıfır krank sensörü var elimde, değiştirsem mi diyorum =) Sanırım yan sanayi...

    Üstadım ben almerada ne öğrendim... Boğaz kelebeği sensörü, Maf sensörü (hava akış debimetre), Egzantrik sensörü, Krank sensörü, Rolanti Valfi ve oksijen sensörü orjinal olmazsa tat vermiyor araç...

    Bak ben Maf sensörü almıştım.... adaptasyon yaparken bir türlü istediğim ayarı yapamamıştım.... Sonra orjinal Bosch aldım... Yakıtım düştü, çekiş arttı... Bu saydığım parçaların orjinal olmaması durumunda sorunlar yaşanır...

    Çok şükür.. Maşaallah diyorum.... Şu aralar araçdan artık zevk alıyorum... Canımı sıkan olursa basıyorum gaza, tokatlıyorum vitesi... Bu şekilde kullanımda şehir.içi 350km gaz yakıyor... Sakin kullanırsam 420km gaz yakıyor... 32lt ufak depo...

    Bu sebebten yan sanayi, orjinalin tadını vermiyor... Buna emin ol.... Hem yakıtta hemde çekişte...

    Doğrudur hocam, zaten ben de orijinal ekipman kullanmaktan yanayım ama açıkçası sorun direkt olarak krank sensöründen mi bilmek istiyorum. Bagajımda duruyor, denesem mi bilemedim. Baktım ki değişen bir şey yok, söker eskisini takarım.

    Esas canımı sıkan; ben bu sıkıntımı Denizli Nissan Yavuzlar'da belirttim. Çok ciddiye almadılar. Daha evvel de söylemiştim; "Motor ömrüyle alakalı bir şey, normal. Sıfır motor gibi performans alamazsınız. Zaten kesiciye kadar da kullanmayıverin canım" diye geçiştirdiler. Yani en kötü dişli oranı ile alakalı bir şeyi nasıl motor ömrüne bağladılar onu da anlamadım. Devirlenme daha yavaş desem dedikleri doğrudur da, ben başka bir şeyden bahsediyorum adama. Diyorum ki 6900 RPM'de bu araba 100-110 km. yapması gerekir, isterseniz netten dişli oranlarına bakabiliriz diyorum yani. Daha ne diyeyim?

    Çünkü cidden önemli bir sıkıntı bu. Şehir dışı özellikle, siz 5. vites 2000 RPM'de 100'ü geçiyorken ben 80-90 km.'yi görüyorum.

    Baskı balatadan diyeceğim ama bu durum baskı balata değişmeden önce de aynıydı.

    Servislerde gerçek usta yok... Bu işin ehli bir abimiz var... Hem mekanik mühendisi hemde japondan çok iyi anlıyor... Zaten Nissan servisinden ayrılıp kendi dükkanlarını açmışlar... Nissan servisinin yapamadığını direk buraya yöneldiriyorlar...

    Usta konyada... eğer konyaya işiniz düşürse, sizi yönlendireyim... O emin ol gözü kapalı çözer... Ben kefilim...

    Birde dediğiniz doğru... 2 vites 6900 devir de ben 100 yapabiliyorum.... Hatta kimse inanmıyor... Yan koltuğa oturtuyorum... Zaten sonra " Abi bu araba neydi.. Nissan.. Nissan ne malı... Japon... Eee tabii japon arabası ise yapar... Ben avrupa arabası sanıyordum" demeler başlıyor...

    Şehir içinde 70km hız için (malum radar) 5 vites 1400-1500rpm devirde gidiyorum.

    Artı benim aracanın baskı balata hiç değişmedi... Hafifden ilk kalkışta titreme yapıyor... Ama buna rağmen gidişi güzel... (Maaşallah)

    Üstadım; önümüzdeki ay elime bir miktar para geçecek. Günü birlik gitmek isterim, sabah erken çıksam yola acaba aynı gün halledilir mi? Zor gerçi ama, çözülmezse bir yerde konaklarım artık.

    Bir de uzun yola yalnız çıkmayı hiç sevmem Hep muhabbetine bir arkadaş ararım yanımda, yakın arkadaşla izinleri denk getirir gideriz olmadı.

    Bana tam bilgilerini verebilir misin hocam ustanın? Bir de senin selamınla gidersem daha iyi olur diye düşünüyorum =)

    Ekleme: Cidden bu sıkıntıyı çözmek lazım, hem aynı problemi yaşayan arkadaşların araçlarına da çözüm için örnek teşkil eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 16 Ekim 2015; 11:18:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Benim şu 2. viteste 90'ı geçmeme problemi halen çözülmedi. Ali Express'ten aldığım yeni sıfır krank sensörü var elimde, değiştirsem mi diyorum =) Sanırım yan sanayi...

    Üstadım ben almerada ne öğrendim... Boğaz kelebeği sensörü, Maf sensörü (hava akış debimetre), Egzantrik sensörü, Krank sensörü, Rolanti Valfi ve oksijen sensörü orjinal olmazsa tat vermiyor araç...

    Bak ben Maf sensörü almıştım.... adaptasyon yaparken bir türlü istediğim ayarı yapamamıştım.... Sonra orjinal Bosch aldım... Yakıtım düştü, çekiş arttı... Bu saydığım parçaların orjinal olmaması durumunda sorunlar yaşanır...

    Çok şükür.. Maşaallah diyorum.... Şu aralar araçdan artık zevk alıyorum... Canımı sıkan olursa basıyorum gaza, tokatlıyorum vitesi... Bu şekilde kullanımda şehir.içi 350km gaz yakıyor... Sakin kullanırsam 420km gaz yakıyor... 32lt ufak depo...

    Bu sebebten yan sanayi, orjinalin tadını vermiyor... Buna emin ol.... Hem yakıtta hemde çekişte...

    Doğrudur hocam, zaten ben de orijinal ekipman kullanmaktan yanayım ama açıkçası sorun direkt olarak krank sensöründen mi bilmek istiyorum. Bagajımda duruyor, denesem mi bilemedim. Baktım ki değişen bir şey yok, söker eskisini takarım.

    Esas canımı sıkan; ben bu sıkıntımı Denizli Nissan Yavuzlar'da belirttim. Çok ciddiye almadılar. Daha evvel de söylemiştim; "Motor ömrüyle alakalı bir şey, normal. Sıfır motor gibi performans alamazsınız. Zaten kesiciye kadar da kullanmayıverin canım" diye geçiştirdiler. Yani en kötü dişli oranı ile alakalı bir şeyi nasıl motor ömrüne bağladılar onu da anlamadım. Devirlenme daha yavaş desem dedikleri doğrudur da, ben başka bir şeyden bahsediyorum adama. Diyorum ki 6900 RPM'de bu araba 100-110 km. yapması gerekir, isterseniz netten dişli oranlarına bakabiliriz diyorum yani. Daha ne diyeyim?

    Çünkü cidden önemli bir sıkıntı bu. Şehir dışı özellikle, siz 5. vites 2000 RPM'de 100'ü geçiyorken ben 80-90 km.'yi görüyorum.

    Baskı balatadan diyeceğim ama bu durum baskı balata değişmeden önce de aynıydı.

    Servislerde gerçek usta yok... Bu işin ehli bir abimiz var... Hem mekanik mühendisi hemde japondan çok iyi anlıyor... Zaten Nissan servisinden ayrılıp kendi dükkanlarını açmışlar... Nissan servisinin yapamadığını direk buraya yöneldiriyorlar...

    Usta konyada... eğer konyaya işiniz düşürse, sizi yönlendireyim... O emin ol gözü kapalı çözer... Ben kefilim...

    Birde dediğiniz doğru... 2 vites 6900 devir de ben 100 yapabiliyorum.... Hatta kimse inanmıyor... Yan koltuğa oturtuyorum... Zaten sonra " Abi bu araba neydi.. Nissan.. Nissan ne malı... Japon... Eee tabii japon arabası ise yapar... Ben avrupa arabası sanıyordum" demeler başlıyor...

    Şehir içinde 70km hız için (malum radar) 5 vites 1400-1500rpm devirde gidiyorum.

    Artı benim aracanın baskı balata hiç değişmedi... Hafifden ilk kalkışta titreme yapıyor... Ama buna rağmen gidişi güzel... (Maaşallah)

    Üstadım; önümüzdeki ay elime bir miktar para geçecek. Günü birlik gitmek isterim, sabah erken çıksam yola acaba aynı gün halledilir mi? Zor gerçi ama, çözülmezse bir yerde konaklarım artık.

    Bir de uzun yola yalnız çıkmayı hiç sevmem Hep muhabbetine bir arkadaş ararım yanımda, yakın arkadaşla izinleri denk getirir gideriz olmadı.

    Bana tam bilgilerini verebilir misin hocam ustanın? Bir de senin selamınla gidersem daha iyi olur diye düşünüyorum =)

    Ekleme: Cidden bu sıkıntıyı çözmek lazım, hem aynı problemi yaşayan arkadaşların araçlarına da çözüm için örnek teşkil eder.

    Pm attım...




  • Ustam calismama ve silkeleme devir oynamasi sikayetlerim sonrasi hic bir sekilde kaput acmadi.sadece obd ye baglayip krank sensor arizasi veriyor demekki zincir uzamis.zinciri degistircez ayni zamanda krank ve egzantrik sensorlerini de degistircez yeni yag yeni filtre yeni filtreler ve yeni antifriz ile aracin sorununu cozecez dedi masraf 1350 tl ....henuz islem yaptirmadim,aracimda sagi solu belli olmuyo 2 gun sorunsuz 3. Gun 5 mars 10 mars calismiyo ya da calisiyo devir kendi kendine ziplayip iniyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: fewgo

    Mrhb,10 gundur bir sorun yasamiyordum ama bu sabah aracim calismadi.1 mars 2 mars nafile,5 dk sonra hicbisey yokmus gibi saat gibi calusti ve yola devam.aksam is dônusu calismada sorun olmadi ama seyir halindeyken silkeleme ve ani devir oynamasi oldu anlik.nedir bu sirunlarin çözümü? Yanan ariza lambasi krank sensoru arizasi denmisti usta tarafindan.teşekkurler.

    Ustanız 10 gün önce zincir uzaması teşhisi koymuştu şimdide krank sensörü demiş :)

    Sensörler elektroniktir ve arızalı olduğu arıza kodları yardımıyla parça değişimiyle deneme-yanılmayla tespit edilir fakat triger zinciri mekanik bir parçadır eğer uzama varsa gözle görülebilir.

    Zincir ya uzamış ya uzamamış ya da arızaya sebep olacak kadar uzamamıştır bu 3 sonuçta kesindir.

    Sonuçlar bu kadar net iken ustanız nasıl ikileme düştü? Ya zincire hiç bakmadı ya da baktıda anlayamadı!

    Zincire bakmak için açılması gereken yan kapak resimde işaretli sizin ustanız bu kapağı açıp baktı mı?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Eğer bakılmadıysa dikkat edilmesi gereken hususlar...

    Resimdeki silindir kapağında 11 no'lu vida yuvasından çıkarılır 7 ve 9 hafifçe gevşetilir.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Daha sonra hemen alttaki zincir kapağına geçilir üzerindeki tüm vidalar çıkarılır. Kapağı çıkarmak için vidaları sökmek yeterli değildir araya sıvı conta sıkılmıştır. Ayırabilmek için bıçağın keskin tarafı araya sıkıştırılır hafif çekiç darbesiyle ayrılması sağlanır.

    Çekiçlerken ve kapağı çıkarırken vida yuvalarına dikkat edin kenarları kırılmasın.

    Zincirde uzama varmı ya da arızaya neden olacak kadar uzamışmı kontrol edilir eğer ustanız anlayamıyorsa başka ustadan yardım istesin.

    Kapatma işlemi için öncelikle zincir kapağı ve silindir kapağındaki eski conta artıkları temizlenir ve yeni sıvı conta sıkılır

    Kapak yerine oturtulduktan sonra tüm vidalar sıkılır sıkma torku 7 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    7 ve 9 no'lu vidalar gevşetilmişti tekrar sıkılır 11 no'lu vidanın sıkma torku ise 6,9 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Gelelim ustanın ikinci teşhisi krank sensörüne... (Bobinlere hiç girmiyorum kontrol ettiğini varsayıyorum)

    Arıza lambası hala yanıyorsa oto elektrikçiye gidin ellerindeki yazılım Nissan'ın orjinal yazılımı olmadığı için hata kodunu gösterse de çoğunlukla bilinmeyen hata kodu XXX numara şeklinde verir.

    Bu hata kodu P0335 veya 0335 ise Krank sensörü arızalıdır.

    Orjinal krank sensörünün yetkili servislerdeki güncel fiyatı 240 tl dir fakat tek satmaya yanaşmazlar aynı sensör eksantriktede bulunur ve çift satılır toplam 480 tl. Arızalı olmayan diğer sensörü değiştirmeye lüzum yok "çifti değişmezse randımanlı olmaz" deselerde kanma tek satmıyorsanız diğer yetkili servislerden temin ederim ya da yan sanayisini alırım deyin ısrar edin

    Diğer alternatif japon parçası satan dükkanlardan yan sanayisini almak tek satılır ve fiyatı 150 tl dir diğer sensörler kadar karmaşık olmadığından yan sanayiside düzgün çalışır fakat dikkat emeniz gereken nokta bu parçalar ya çalışıyordur ya da bozuktur ve garantisi de olmaz dükkandan çıktınızmı iş biter bu yüzden parçacının anlaşmalı olduğu tamirciyi sorup öğrenin parçayı tamirci kendisi alıp taksın ya da hiç tamirciye gitmeden siz gözleri önünde takın motorun alt kısmındadır lifte kaldırmaya gerek yok üstten el giriyor çıkarılacak tek vidası var.

    Bunun için önceden alıştırma yapın aynı sensör eksantrik tarafında var demiştik aşağıda resimde işaretli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Üstteki ok işaretli yerde elektrik bağlantı soketi var klipsine basarak çekin
    Alttaki işarette ise somun vida var ingiliz anahtarıyla çıkarın (muhtemelen 6/7) parçayı çıkarmak için sağa sola hafifçe oynatarak çekin sök tak en çok 30 saniye sürer. Değiştirmeniz gereken krank sensörü ise aşağı tarafta tam olarak nerede olduğuna baktıktan sonra aynı şekilde söküp takabilirsiniz.



    Ustam calismama ve silkeleme devir oynamasi sikayetlerim sonrasi hic bir sekilde kaput acmadi.sadece obd ye baglayip krank sensor arizasi veriyor demekki zincir uzamis.zinciri degistircez ayni zamanda krank ve egzantrik sensorlerini de degistircez yeni yag yeni filtre yeni filtreler ve yeni antifriz ile aracin sorununu cozecez dedi masraf 1350 tl ....henuz islem yaptirmadim,aracimda sagi solu belli olmuyo 2 gun sorunsuz 3. Gun 5 mars 10 mars calismiyo ya da calisiyo devir kendi kendine ziplayip iniyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fewgo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: fewgo

    Mrhb,10 gundur bir sorun yasamiyordum ama bu sabah aracim calismadi.1 mars 2 mars nafile,5 dk sonra hicbisey yokmus gibi saat gibi calusti ve yola devam.aksam is dônusu calismada sorun olmadi ama seyir halindeyken silkeleme ve ani devir oynamasi oldu anlik.nedir bu sirunlarin çözümü? Yanan ariza lambasi krank sensoru arizasi denmisti usta tarafindan.teşekkurler.

    Ustanız 10 gün önce zincir uzaması teşhisi koymuştu şimdide krank sensörü demiş :)

    Sensörler elektroniktir ve arızalı olduğu arıza kodları yardımıyla parça değişimiyle deneme-yanılmayla tespit edilir fakat triger zinciri mekanik bir parçadır eğer uzama varsa gözle görülebilir.

    Zincir ya uzamış ya uzamamış ya da arızaya sebep olacak kadar uzamamıştır bu 3 sonuçta kesindir.

    Sonuçlar bu kadar net iken ustanız nasıl ikileme düştü? Ya zincire hiç bakmadı ya da baktıda anlayamadı!

    Zincire bakmak için açılması gereken yan kapak resimde işaretli sizin ustanız bu kapağı açıp baktı mı?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Eğer bakılmadıysa dikkat edilmesi gereken hususlar...

    Resimdeki silindir kapağında 11 no'lu vida yuvasından çıkarılır 7 ve 9 hafifçe gevşetilir.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Daha sonra hemen alttaki zincir kapağına geçilir üzerindeki tüm vidalar çıkarılır. Kapağı çıkarmak için vidaları sökmek yeterli değildir araya sıvı conta sıkılmıştır. Ayırabilmek için bıçağın keskin tarafı araya sıkıştırılır hafif çekiç darbesiyle ayrılması sağlanır.

    Çekiçlerken ve kapağı çıkarırken vida yuvalarına dikkat edin kenarları kırılmasın.

    Zincirde uzama varmı ya da arızaya neden olacak kadar uzamışmı kontrol edilir eğer ustanız anlayamıyorsa başka ustadan yardım istesin.

    Kapatma işlemi için öncelikle zincir kapağı ve silindir kapağındaki eski conta artıkları temizlenir ve yeni sıvı conta sıkılır

    Kapak yerine oturtulduktan sonra tüm vidalar sıkılır sıkma torku 7 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    7 ve 9 no'lu vidalar gevşetilmişti tekrar sıkılır 11 no'lu vidanın sıkma torku ise 6,9 ile 9,5 arası

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Gelelim ustanın ikinci teşhisi krank sensörüne... (Bobinlere hiç girmiyorum kontrol ettiğini varsayıyorum)

    Arıza lambası hala yanıyorsa oto elektrikçiye gidin ellerindeki yazılım Nissan'ın orjinal yazılımı olmadığı için hata kodunu gösterse de çoğunlukla bilinmeyen hata kodu XXX numara şeklinde verir.

    Bu hata kodu P0335 veya 0335 ise Krank sensörü arızalıdır.

    Orjinal krank sensörünün yetkili servislerdeki güncel fiyatı 240 tl dir fakat tek satmaya yanaşmazlar aynı sensör eksantriktede bulunur ve çift satılır toplam 480 tl. Arızalı olmayan diğer sensörü değiştirmeye lüzum yok "çifti değişmezse randımanlı olmaz" deselerde kanma tek satmıyorsanız diğer yetkili servislerden temin ederim ya da yan sanayisini alırım deyin ısrar edin

    Diğer alternatif japon parçası satan dükkanlardan yan sanayisini almak tek satılır ve fiyatı 150 tl dir diğer sensörler kadar karmaşık olmadığından yan sanayiside düzgün çalışır fakat dikkat emeniz gereken nokta bu parçalar ya çalışıyordur ya da bozuktur ve garantisi de olmaz dükkandan çıktınızmı iş biter bu yüzden parçacının anlaşmalı olduğu tamirciyi sorup öğrenin parçayı tamirci kendisi alıp taksın ya da hiç tamirciye gitmeden siz gözleri önünde takın motorun alt kısmındadır lifte kaldırmaya gerek yok üstten el giriyor çıkarılacak tek vidası var.

    Bunun için önceden alıştırma yapın aynı sensör eksantrik tarafında var demiştik aşağıda resimde işaretli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Üstteki ok işaretli yerde elektrik bağlantı soketi var klipsine basarak çekin
    Alttaki işarette ise somun vida var ingiliz anahtarıyla çıkarın (muhtemelen 6/7) parçayı çıkarmak için sağa sola hafifçe oynatarak çekin sök tak en çok 30 saniye sürer. Değiştirmeniz gereken krank sensörü ise aşağı tarafta tam olarak nerede olduğuna baktıktan sonra aynı şekilde söküp takabilirsiniz.



    Ustam calismama ve silkeleme devir oynamasi sikayetlerim sonrasi hic bir sekilde kaput acmadi.sadece obd ye baglayip krank sensor arizasi veriyor demekki zincir uzamis.zinciri degistircez ayni zamanda krank ve egzantrik sensorlerini de degistircez yeni yag yeni filtre yeni filtreler ve yeni antifriz ile aracin sorununu cozecez dedi masraf 1350 tl ....henuz islem yaptirmadim,aracimda sagi solu belli olmuyo 2 gun sorunsuz 3. Gun 5 mars 10 mars calismiyo ya da calisiyo devir kendi kendine ziplayip iniyo

    Alıntıları Göster
    Hocam; araya giriyorum ama ustan usta değil. Sensörleri niye değiştiriyor? Sensör ya arızalıdır, ya değildir. Arızalı ise değiştirirsin. Onların arızalı olup olmadığından emin bile değilken niçin "biz sensörlerle birlikte komple zincir setini değiştirelim" diyor?

    Zincir uzaması var ise bildiğim kadarıyla yalnızca zinciri ve ilgili ekipmanları (sensörler dışında) değiştirmek yeterli. Sensörlerde arıza yok ise eğer =) Senin ustan tam olarak hangi parçada arıza olduğunu tam saptayamadığından işi kökünden halletmek niyetinde.

    Allah'tan motor komple değişecek dememiş.




  • g.okhan G kullanıcısına yanıt
    Tamam hocam sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Hocam; araya giriyorum ama ustan usta değil. Sensörleri niye değiştiriyor? Sensör ya arızalıdır, ya değildir. Arızalı ise değiştirirsin. Onların arızalı olup olmadığından emin bile değilken niçin "biz sensörlerle birlikte komple zincir setini değiştirelim" diyor?

    Zincir uzaması var ise bildiğim kadarıyla yalnızca zinciri ve ilgili ekipmanları (sensörler dışında) değiştirmek yeterli. Sensörlerde arıza yok ise eğer =) Senin ustan tam olarak hangi parçada arıza olduğunu tam saptayamadığından işi kökünden halletmek niyetinde.

    Allah'tan motor komple değişecek dememiş.


    Haklısınız usta kesinlikle usta değil, kaput açmadan medyumluk yapıyor. Motor yağı ve filtrelerde değişecekmiş periyodik bakımıda araya sıkıştırıvermiş antifrizi ölçtüğünü hiç sanmıyorum tabi kış yaklaşıyor "winter is coming" ak gezenler gelmeden antifirizde değişsin

    Sayın @fewgo ustanız en hafif tabirle ekmek parası! derdinde. Düzgün bir motor ustası bulun öncelikle bobinleri kontrol etsin zincire baksın sorun olmadığından emin olun. Sonra oto elektrikçiye gidin bilgisayara bağlanıp hata kodunu not edin muhtemelen P0335 olacak. Bu kodu veriyorsa arızalı parça krank sensörüdür.

    Lastik basınç sensöründen sonra (Almerada yok) en savunmasız sensör krank sensörüdür motor altında muhafaza kapağı olmadığı için taş sopa vurabilir belki yağ değişimi sırasında araç liftteyken ustacık yanlışlıkla darbe vurmuşta olabilir durduk yere bozulma ihtimali düşüktür mutlaka darbe almıştır.

    Yetkili servisten tek sensörü isteyin ellerinde yoksa 2 gün içinde getirilir fatura almayı unutmayın kendiniz takın veya ustanıza götürün. Ya da her ilde en az 4-5 japon yedek parçacısı vardır yan sanayi parçayı alıp hemen oracıkta kendiniz takın yok ben anlamam derseniz parçayı almayın parçacının mutlaka anlaşmalı olduğu bir usta vardır ustaya gidin parçayı alıp değiştirsin. Kazasız belasız sürüşler...




  • Arkadaşlar herkese merhaba kısmet olursa bende yakın zamanda aranıza katılacağım yarın bir tane 2001 almera luxury bakmaya gideceğim, gerçi computeste sokacağım ama yine de almadan önce özellikle dikkat etmem gereken, kronik arızası olabilecek noktaları söyleminiz çok faydalı olur
  • Cevap ve yorumlariniz icin tesekkur ederim tavsiyelerinizi deniycem.insallh sorunu cozeriz.buarada Bolu ilinde almeraicin uygun bur servis yada usta bilginiz varsa cok iyi olur.Kazasız sürüşler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Hocam; araya giriyorum ama ustan usta değil. Sensörleri niye değiştiriyor? Sensör ya arızalıdır, ya değildir. Arızalı ise değiştirirsin. Onların arızalı olup olmadığından emin bile değilken niçin "biz sensörlerle birlikte komple zincir setini değiştirelim" diyor?

    Zincir uzaması var ise bildiğim kadarıyla yalnızca zinciri ve ilgili ekipmanları (sensörler dışında) değiştirmek yeterli. Sensörlerde arıza yok ise eğer =) Senin ustan tam olarak hangi parçada arıza olduğunu tam saptayamadığından işi kökünden halletmek niyetinde.

    Allah'tan motor komple değişecek dememiş.


    Haklısınız usta kesinlikle usta değil, kaput açmadan medyumluk yapıyor. Motor yağı ve filtrelerde değişecekmiş periyodik bakımıda araya sıkıştırıvermiş antifrizi ölçtüğünü hiç sanmıyorum tabi kış yaklaşıyor "winter is coming" ak gezenler gelmeden antifirizde değişsin

    Sayın @fewgo ustanız en hafif tabirle ekmek parası! derdinde. Düzgün bir motor ustası bulun öncelikle bobinleri kontrol etsin zincire baksın sorun olmadığından emin olun. Sonra oto elektrikçiye gidin bilgisayara bağlanıp hata kodunu not edin muhtemelen P0335 olacak. Bu kodu veriyorsa arızalı parça krank sensörüdür.

    Lastik basınç sensöründen sonra (Almerada yok) en savunmasız sensör krank sensörüdür motor altında muhafaza kapağı olmadığı için taş sopa vurabilir belki yağ değişimi sırasında araç liftteyken ustacık yanlışlıkla darbe vurmuşta olabilir durduk yere bozulma ihtimali düşüktür mutlaka darbe almıştır.

    Yetkili servisten tek sensörü isteyin ellerinde yoksa 2 gün içinde getirilir fatura almayı unutmayın kendiniz takın veya ustanıza götürün. Ya da her ilde en az 4-5 japon yedek parçacısı vardır yan sanayi parçayı alıp hemen oracıkta kendiniz takın yok ben anlamam derseniz parçayı almayın parçacının mutlaka anlaşmalı olduğu bir usta vardır ustaya gidin parçayı alıp değiştirsin. Kazasız belasız sürüşler...


    Cevap ve yorumlariniz icin tesekkur ederim tavsiyelerinizi deniycem.insallh sorunu cozeriz.buarada Bolu ilinde almeraicin uygun bur servis yada usta bilginiz varsa cok iyi olur.Kazasız sürüşler




  • Krank sensörüne devir sensörüde denir.Ve her viteste görev yapar KS.Sadece 2.vitesteki devir ve hızı etkilemez.
    Ancak 2.viteste debriyaj kaçırması ihtimali daha yüksek.
    Sadece verdiğin bilgiye göre yorumluyorum.
    Aracın daha farklı durumlardaki tepkilerinide bilmek gerekir elbette.
  • fewgo F kullanıcısına yanıt
    Piastre,Alpzoom ve GokhanGulAilesi arkadaşlar çok güzel cevaplamışlar sağolsunlar.Ancak üzerine bir iki şey ekleyebilirim.
    Öncelikle zincir uzaması denilen şey gerçekte zincirin uzaması değil hidrolik iticili eksantrik gergisinin bozulup zinciri standardında gergin tutmamasıdır.
    Hidrolik iticili eksantrik gergisi tek parça olarak kolay bulunmaz ama sıkıntı halinde takım halinde değiştirmek
    diğer bağlı tüm parçalarında ömrünün sıfırdan başlaması açısından daha mantıklıdır.Sadece zincir değiştirmekle uzama durdurulamaz.
    Mutlaka gerginin yenilenmesi,ya da kimse yanaşmasada haklı olarak; tamir edilmesi gerekir.
    Ama triger zinciri bir şekil kopmuşsa bunada diyecek sözümüz yok.Rektefiyeye kadar gider o zaman.
    Sık sık ES arıza kodu ve diğer arıza belirtileri vermeye başladığında üst kapak sökülerek gözle kontrol edilerek anlaşılır Zincir Uzaması.Arkadaşların dediği
    gibi cihazla anlaşılmaz.Cihaz kuvvetli bir delildir ve iyi bir yol göstericidir ancak.
    Şimdi zaman zaman triger zinciri uzaması durumlarını merak eden arkadaşlar oluyor.
    Ustaları araçlarına zincir uzaması teşshisi koyan arkadaşlarımız oluyor.Kendi tecrübelerimi ve bildiklerimi paylaşayım öncelikle.

    Nissan Almera triger zinciri değişimi periyot aralığı genelde 120-200 bin km arasıdır.
    Ömürlük demek yanlış olsada bu km’leri görünce ömürlük densede yeridir.
    Arıza belirtileri vermeye başlayınca ve teşhis doğruysa biran önce değiştirmek en doğrusudur.
    Kullanıma bağlı olmakla beraber kaçak yakıt, yağ ve yağlama sorunları,aracı fazla zorlamak,
    devirsiz ani vites düşürmek gibi sebepler trigerin ömrünü daha erken bitirebilir.
    Genleşmiş bir triger uzun yıllar görevini yapar.Ancak yaparken bir yığın masraf yaptırmayada devam eder.
    Sonucu merak için hiç değiştirmesek ne olur? Subapların zamanlamasını bozacağı için rektefiyeye kadar gidebilir.
    Zincir henüz kopmadan motoru bitirir.Sık sık eksantrik sensörü arıza kodu vererek kendini belli eder.
    Almera triger zinciri hidrolik iticiyle otomatik gergi ayarını kendisi yaptığı için arızayı OBD cihazıyla tam teşhis etmek zordur.Arıza belirtilerinin bir kısmını
    zaman zaman verir, bir kısmını zaman zaman vermeyebilirde.
    Bunlarada asıl sebep hidrolik iticili eksantrik gergisinin bozulup dengesiz çalışması ve zincirin gergisinde düzensizlikler yaşatmasıdır.


    Arıza belirtileri nelerdir?

    1-Yüksek devirlerde özellikle kırmızı çizgide stop sorunu çıkabilir.Bir süre araç çalışmaz.
    2-3950 rpm ve sonrası devirlerde araçta bir titreme,vuruntu bariz belli olur.
    Böyle durumda öncelikle bobin ve bujilerin durumu kontrol edilmelidir.
    3-Soğuk motorda ilk çalışma anında birkaç saniye ya da araç
    ısınıncaya kadar rölanti dalgalanması olur.
    4-Yokuşlarda ya da yüksek viteslerde tak tak diye vurur,
    henüz iticinin bozulması ilerlememişse vurmayabilirde.
    5-İlk çalışma esnasında araç çalışıp ardından stop edebilir.Akabinde motor arıza lambası yanabilir.
    6-Bir veya birden fazla eksantrik sensörü arıza kodu verebilir.
    Krank sensörü arıza kodu vermişse ES sensörü veya KS sensörü arızalıdır.
    Sadece ES arıza kodu vermişse yüksek ihtimal zincirdir.
    7-İlk anlarda ve hiç umulmadık anlarda gaz pedalına tepki vermeyebilir.
    8-Araçta marş uzaması olabilir,genleşme az ise olmayabilir.
    9-Araç ya daha erken ya da daha geç ısınır.
    10-Yakıt artışı biraz fazladır.Ne yapılsada yakıt düşmez.
    11-İniş aşağı giderken aracı arkadan birileri bir tutup bir itiyor gibi sürüş hissedilebilir.
    12-Motor ayarları çabuk bozulur.Bunlar maf sensörü,boğaz kelebeği,oksijen sensörü,rölanti motoru gibi parçaların ortak çalışmasının bozulması gibi.
    Not:Triger değişiminden sonra yakıtta mükemmel sonucu yakalarsınız.

    Yukarıda saydığım birçok belirtiyi vermemiş ancak hareket halinde birkaç defa silkeleme,titreme ve soğuk motorda birkaç marşta ancak çalışma sorunu yaşanmış.
    Motor arıza lambası yanmış ve cihaza bağlanıldığında krank sensörü arızası vermiş.
    Marş motorunda,aküde olası bir sorun ya da krank sensörünün almış olduğu bir darbe bu arıza kodunu tetiklemiş olabilir.
    Tavsiyem krank sensörünün temizliğini yapıp tekrar takmanızdır.Yerinden gevşemişte olabilir.
    Marş sorunu devam ederse yeni bir akü takıp öyle çalıştırmanızdır.
    Aküdeki bir sıkıntıda ilk çalışma anında düzensiz çalışmadan dolayı bu arıza kodunu verebilir.




  • Hocam tebrik ederim.
    (Uzun süredir tezim ile ilgilendigimden foruma girememistim.)
    Allah hayirli evlat etsin ins.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.yalvac -- 17 Ekim 2015; 0:26:54 >
  • 
Sayfa: önceki 11851186118711881189
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.