Şimdi Ara

-----NEW FIESTA TEAM-----yeni kasa '''fiesta''' bilgi ve paylaşımlar----- (1136. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22.748
Cevap
51
Favori
1.952.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11341135113611371138
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, bugün 2011 Titanium Paket 1.4 Dizel Fiesta alarak aranıza katıldım. 4 tane sorum olucak sizlere bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim. Sorunları önem sırasına göre sıraladım.

    1. Araç 100km üzeri hızlarda direksiyon titremesi yapıyor. Ayrıca hız farketmeksizin frene bastığımda da oluyor. Rot/Balans ve fren balataları değişimi bu sorunu çözer mi, neden yapıyodur sizce?

    2. Fren çok sertleşmiş sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    3. Debriyaj çok sert sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    4. Hem kontağı ikinci aşamaya getirdiğimde hem de motor çalışırken ön konsol içinden vızıldama sesi geliyor. Sesin kaynağı ne olabilir?

    Herkese teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarakpinar

    Klima açıkken istop edince klima suyunu boşaltmak için çalışıyormuş diye okumuştum bir yerde. Çok sık olmasa da bende de aynı durum oluyor.
    Benim düşüncem de kısa mesafede hız yapmadan yol yapıldığında motor yeterince soğumadığı için fan çalışıyor ama emin değilim tabiki. Böyle düşünme sebebim sadece kısa mesafede sizin gibi yol yapınca bu durumla karşılaşmış olmam :)

    bu fan işini burya yazdıktan sonra nette baya bir araştırdım..golf ve passatlarda bu durum çok oluyormuş..hatta fanın ciddi anlamda uzun süre çalıştığı oluyormuş...dizel partikül filtresi araç tarafından yüksek sıcaklıklarda temizleniyormuş..bu yüzden bu fan çalışıyormuş...aracı devirli kullanırsam yani 2000 devirin altına düşmezsem fan kolay kolay çalışmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlfaRomeo147

    Arkadaşlar merhaba, bugün 2011 Titanium Paket 1.4 Dizel Fiesta alarak aranıza katıldım. 4 tane sorum olucak sizlere bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim. Sorunları önem sırasına göre sıraladım.

    1. Araç 100km üzeri hızlarda direksiyon titremesi yapıyor. Ayrıca hız farketmeksizin frene bastığımda da oluyor. Rot/Balans ve fren balataları değişimi bu sorunu çözer mi, neden yapıyodur sizce?

    2. Fren çok sertleşmiş sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    3. Debriyaj çok sert sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    4. Hem kontağı ikinci aşamaya getirdiğimde hem de motor çalışırken ön konsol içinden vızıldama sesi geliyor. Sesin kaynağı ne olabilir?

    Herkese teşekkürler

    hayırlı olsun
    1) rot başları değişip ön tekerlere balance ayarı yaptıklarında titreme kesilecektir.

    2-3) fren ve debriyajdaki sertlik balatalardan olabilir..frenlerde yan sanayi balata kullanıldığında bu sertlik olduğunu duydum.

    4) pek fikrim yok ama direksiyonu hafif çevirdiğinizde bu vızıldama geliyorsa, direksiyon kutusundandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: AlfaRomeo147

    Arkadaşlar merhaba, bugün 2011 Titanium Paket 1.4 Dizel Fiesta alarak aranıza katıldım. 4 tane sorum olucak sizlere bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim. Sorunları önem sırasına göre sıraladım.

    1. Araç 100km üzeri hızlarda direksiyon titremesi yapıyor. Ayrıca hız farketmeksizin frene bastığımda da oluyor. Rot/Balans ve fren balataları değişimi bu sorunu çözer mi, neden yapıyodur sizce?

    2. Fren çok sertleşmiş sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    3. Debriyaj çok sert sorun nerden kaynaklanıyor olabilir?

    4. Hem kontağı ikinci aşamaya getirdiğimde hem de motor çalışırken ön konsol içinden vızıldama sesi geliyor. Sesin kaynağı ne olabilir?

    Herkese teşekkürler

    hayırlı olsun
    1) rot başları değişip ön tekerlere balance ayarı yaptıklarında titreme kesilecektir.

    2-3) fren ve debriyajdaki sertlik balatalardan olabilir..frenlerde yan sanayi balata kullanıldığında bu sertlik olduğunu duydum.

    4) pek fikrim yok ama direksiyonu hafif çevirdiğinizde bu vızıldama geliyorsa, direksiyon kutusundandır.

    2. balatalar kale markaydı servis yan sanayi olduğunu söyledi onu değiştirtiyorum şimdi aynayla beraber.

    3. ses normalmiş klima motorundan geliyormuş sanırım tüm titanium x paketlerde geldiğini söyledi servis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igtx

    Bu ikinci maddeyle ilgili ek bir bilgi geçeyim istedim. Bende 2013 benzinli 1.6 otomatik var. 2014 Ocak'ta trafiğe çıktı. İkinci sene periyodik bakım süresi gelmeye 1-2 ay kala bu titreme olayını birkaç kez yaşattı. Bakımdan önce durumu ilettim. Aynen dediğiniz gibi bir yazılımla halledileceğini söylediler. Halloldu da.

    İnternette okuduğumda bu yazılım biraz sürüş dinamiklerini öğrenip ona göre hareket eden, geçişleri yumuşatan bir kalibrasyonu içeriyor. Ancak bu sene 3. kez periyodik bakıma gelmeye başladığında 1-2 ay kala yine aynı durum baş gösterdi. Bakım öncesi yine ilettim (Garanti kapsamı da bu sene doldu bu arada). Yeniden bir kalibrasyon yapıldı ve sorun kalmadı denildi. Ancak aradan 1 hafta geçti yine 1-2 aralığında titreme olayı yaptı birkaç kez.

    Telefon açıp durumu anlattım. İlgilendiler ve hemen getirin bakalım dediler sağolsunlar. Detaylı kontrol sonrası sorunun kavramadan kaynaklandığını ilettiler. Aracın garantisi dolduğu için Ford'a "iyi niyet garantisi" kapsamında başvuru yapıldı. Garantisi dolmuş olmasına karşın ücretsiz olarak değişim kabul edildi. Önümüzdeki hafta içinde ilgili parça geldiğinde değişim yapılacak.

    Yine internette benzer durumu yaşayan ve sorunu ancak kavramanın değişmesi sonrası çözülen birkaç kişinin yorumlarını daha okudum. Bende de süreç aynı ilerliyor. Değişim sonrası durumu gözleyip yine merak eden olursa bilgi geçerim.

    Konuya güncelleme ekleyeyim. Parça dün geldi (15-16 gün sürdü). Bugün aracı servise bıraktım. Yarın vereceklermiş...
  • igtx İ kullanıcısına yanıt
    Değişim yapıldı. Biraz bekleyip yazmak istedim. 1 haftalık kullanıma göre sonunda sorun ortadan kalkmış gibi görünüyor. Umarım tekrar başıma gelmez...
  • jjjoookkkeeerrr J kullanıcısına yanıt
    Benim araç 2012 1.4 tdci bende de yapıyor aynısını.Aracınızda dpf (dizel partilül filtresi) var.Kısa mesafede devirsiz kullanım,çok fazla dur kalk gibi sebeplerden dolayı aracın dpf sinde kurum birikiyor.Sistem bunu algıladığında kurum yakma işlemine otomatik olarak başlar ve araç fan açar.Tavsiyem fan açtığında veya ayda bir çevre yolu,otoban v.s çıkıp 3500-4000 devirde 2,3 km aracı kullanın (ben yapıyorum sıklıkla) böylece aracınızın dpf sine kurum yakma konusunda yardımcı olmuş olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uluğbey01

    Benim araç 2012 1.4 tdci bende de yapıyor aynısını.Aracınızda dpf (dizel partilül filtresi) var.Kısa mesafede devirsiz kullanım,çok fazla dur kalk gibi sebeplerden dolayı aracın dpf sinde kurum birikiyor.Sistem bunu algıladığında kurum yakma işlemine otomatik olarak başlar ve araç fan açar.Tavsiyem fan açtığında veya ayda bir çevre yolu,otoban v.s çıkıp 3500-4000 devirde 2,3 km aracı kullanın (ben yapıyorum sıklıkla) böylece aracınızın dpf sine kurum yakma konusunda yardımcı olmuş olursunuz.

    Aynen belirttiğiniz gibi hocam..ben ilk başlarda korktum; yanlış bişeymi yapıyorum, yoksa arabada bir sorunmu var, arac hararet yapma noktasınamı geliyor gibisinden korularım oldu.dün servise periyodik bakım randevusu için uğradım bu durumu söyledim, sizin belirttiğiniz gibi dizel partikül filtresinden dolayı olduğunu söylediler...2 haftadır devirli kullanıyorum; yani 2500-3500 devir aralığınd vites atıp, 2000 devirin altında kullanmıyorum klima açık olmasına rağmen fan çalışmadı.
  • mrb arkadaşlar..dün periyodik bakım randevusu için servise uğradım, araç 58.000 km.de 2014 dizel fiesta..yıldan dolayı 60.000 km bakımına girecek...%30 ford life cart indirimim olmasına rağmen bakım ücreti olarak 480 tl dediler...fiyat normalmidir? 60.000 km bakımında yağ ve filtrelerin dediğimi dışında herhangi bir işlem yapılıyormu? saygılar
  • jjjoookkkeeerrr J kullanıcısına yanıt
    Yanılmıyorsam her iki bakımda bir diğer filtrelere ek olarak mazot filtresi değişiyor.60.000 bakımında hava ve hava filtresi,yağ yağ filtresi,polen filtresi, mazot filtresi de değişiyor.Bana servis 75.000 bakımında 680 TL fiyat verdi.Bende internetten bosch marka filtreleri ve mobil esp 5w-40 yağ aldım 170 TL tuttu 50 TL de ustama verdim 220 TL ye bakımı hallettim.

    Fiesta bakım tablosu :http://m.ford.com.tr/servis-ve-satis-sonrasi/bakim-ve-onarimlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufradirisi01 -- 17 Haziran 2017; 17:9:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uluğbey01

    Yanılmıyorsam her iki bakımda bir diğer filtrelere ek olarak mazot filtresi değişiyor.60.000 bakımında hava ve hava filtresi,yağ yağ filtresi,polen filtresi, mazot filtresi de değişiyor.Bana servis 75.000 bakımında 680 TL fiyat verdi.Bende internetten bosch marka filtreleri ve mobil esp 5w-40 yağ aldım 170 TL tuttu 50 TL de ustama verdim 220 TL ye bakımı hallettim.

    Fiesta bakım tablosu :http://m.ford.com.tr/servis-ve-satis-sonrasi/bakim-ve-onarimlar


    evet doğru hocam..yağ-yağ filtresi-hava ve polen filtresi ve ayrıca yakıt filtresinin 60.000 km bakımında yenileneceğini söylediler..ayrıca işte rutin kontroller yapılıyor..normalde 590tl den indirimin sayesinde 470-480 tl dediler...bende önceki 1.4 dizel fiestamda sizin yaptığınız gibi n11 den bosh marka filtleri ve mobil 5w-30 yağ alıyordum ustaya verdiğim parayla birlite ortalama 250 tl yi buluyordu..benden önceki sahibi 15-30-45.000 km bakımlarını serviste yaptırmış, hepsinin faturası mevcut...ben 60.000 bakımını serviste yaptırmazsam ayıp etmiş olurum sanırım

    adana-gizerlerde aracın 45.000 bakımı yapılmış, normal bakımın dışında fren balatarı değişip, diskler tornaya filan gitmiş, klima gazını yenilemişler 900 tl.lik faturası duruyor..bu salı aracın ilk mauyenesini yaptırdım, haftayada bakım filan derken araç bu ay biraz zorlucak beni kol dayama aparatını taktırmayı düşünüyordum 180 tl dediler..servisteki adam önceki ford araçlarımızdan dolayı az çok tanıyor beni, yerli üretim mal takıyoruz ve ses çıkardığına dair çok şikayet aldık o yüzden kol dayama ünitesini önermiyorum dedi.
  • O zaman servise yaptırmak mantıklı.Bende montajsız,tak çıkar kol dayama taktım ,ama ses yapıyor, alıştım,kol dayama uzun yolda kolaylık.Kazasız sürüşler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar, dün itibari ile 2009 model 1.4 Titanium benzinli ile aranıza katıldım arkadaşlar. İlk arabam olduğu için farklı bir heyecanım var tabi :)



    Sizlere birçok sorum olacak gibi ancak başta merak ettiğim aracimin tüm özelliklerini nasıl ögrenebilirim?

    Şöyle ki aynı modelin park sensorlusu olan da var aynalari katlanan da ancak benimkinde park sensoru bulunmuyor, aynalar katlaniyor mu bilmiyorum. Veya bluetooth'u mevcut mu? Şu an araba bende olmadığı için de karıştırıp öğrenemedim kafama takıldı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AlfaRomeo147 kullanıcısına yanıt
    Konsoldaki vizildama sesini ben de merak etmiştim, teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba ben ford fiesta titanyum modelinden almak istiyorum fakat yakıt konusunda bir şeyler duydum dizel düşük km min 2012 almayı düşünüyorum özellikle tavsiye ettiğiniz bir model var mı yada paket lütfen yardımcı olum ve yakıt denildiği gibi 7 8 lt çıkıyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anta kullanıcısına yanıt
    Hocam 2012 TDCİ aracım var 7-8lt yaksa arabaya binemeyiz biz.Benim aracım şehir içi ve şehir dışı yakıt tüketimi ortalama en fazla 5.8.Daha geçen 370 km yolu bagaj ve arka koltuklar dahil dolu,klima açık ve 100-110 km/h hız ile 5.0 lt ortalamayla geldim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Peki 1.4 1.5 arasında büyük fark var mi özellikle önereceğiniz bi paket var mi şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anta kullanıcısına yanıt
    1.5 TDCİ motor 2013 modelden itibaren fiestaya geldi ve 1.4 ten daha az yaktığını ve daha performanslı olduğunu duymuştum.Paket olarak titanium x-plus en dolu olanı diye biliyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar 2016 fiesta 1,6 powershift otomatik araçta aracı çalıştırırken önce frene mi basmalıyız acaba? çalıştırmadan önce vites p konumunda iken marşa basmadan önce frene basmak gerekiyor mu araç benzinli bu arada?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenk_99 -- 1 Temmuz 2017; 12:44:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anta

    Peki 1.4 1.5 arasında büyük fark var mi özellikle önereceğiniz bi paket var mi şimdiden teşekkürler

    yaklaşık 4 yıl 1.4 68 hp dizel fiesta kullandım..bu motoru 2004-2012 arasındaki modellerde kullandılar..2012 modelde ufa bir yazılımla 68 beygiri 70 beygir yaptılar..3-4 aydır 1.5 70 hp olan motoru kullanıyorum...iki motor birbiriyle hiç alakası olmayan motorlar..1.5 dizel daha rahat ve sessiz bir özelliğe sahip..imkan varsa 1.5 tdci öneririm..

    2013-2014-2015 gibi modellerde trend ile en dolu paket olan titanium arasında 5000-8000 tl fark oluyor...be nedenle ben trend aldım oldukçada memnunum..2012 1.4 dizel titanium bütçeniz varsa..ortalama aynı fiyata 2013 1.5 dizel trend fiesta alınabilir..zevkler-renkler ve imkanlar tabiki farklılık gösterebilir..
  • 
Sayfa: önceki 11341135113611371138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.