Şimdi Ara

Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
537
Cevap
34
Favori
98.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @NetMASTER_


    Gün içerisinde bağlantı değerlerim (SNR,Güç ve Düzeltilmemiş Tablolar) oldukça kötü hale geliyor. Özellikle öğlen 12-3 arası internet birçok kez kesiliyor ve modemi kapatıp açmamız gerekiyor. Bu sıkıntılar modemden mi kaynaklı yoksa kablonet tarafından sağlanan hattan mı? Düzeltmek için neler yapılabilir? Teşekkürler.



    Bağlantı değerleri:



    Gün içinde internet var iken:

     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu




    Öğlen saatlerinde internet gitmiş iken:


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu




    Akşam saatlerinde:


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emr306090 -- 21 Haziran 2021; 13:23:9 >




  • Emr306090 E kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Yaşamış olduğunuz sorun ile ilgili Destek Hattımız ile irtibata geçmenizi rica ederiz. Çünkü bu, modem kaynaklı veya hat kaynaklı bir sorun olabilir. Sorununuzun takibe alınması gerekmektedir.

    Netmaster Destek Hattı (216 - 366 66 96 / destek@netmaster.com.tr) hergün 08:00-22:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. 

    Saygılarımızla.

  • Selam kankiler şu an superonline fiber kullanıyorum salonda çekmediği için bu modemi ikinci modem olarak kullanayım dedim. Model cbw-384z2 . Arayüzden misafir ayarlarını yaptım ip yi çakışma olmasın diye 192.168.1.111 yaptım bağlandım falan ama bu zımbırtı 3 saniye internet veriyor sonra kesiyor tekrar veriyor tekrar kesiyor.

    Farkettim ki sürekli d/s mavi ışığı yanıp sönüyor sanırım kablonetle alakalı işlem yapmaya çalışıyor.

    Bu durumu nasıl çözerim yıllardır atıl bekleyen modem işime yarasın dedim ama pek yarayacak gibi durmuyo?

    Birde bu aleti kablonet sisteminden kurtarabileceğim bir yazılım falan yok mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @NetMASTER_


    Aşağıdaki konu hakkında bilginiz var mı, açıklamanız nedir?



    Eski köye yeni adet mi geldi?  Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu 


    Alıntı

    metni:
    "75 Mbps ve üzeri hızlar sadece 24 D/S kanal birleştirme, 8 U/S kanal birleştirme özelliklerine sahip modemlerle sunulabilmektedir."


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu

    Bu durumda benim gibi Netmaster CBW-383ZN modem kullananlar 100Mbps ve üstü hızları alamayacaklar mı yani? Çünkü Netmaster CBW-383ZN ve hatta önceki Netmaster CBW-383Z4 modemler 8 D/S kanal birleştirme, 4 U/S kanal birleştirme özelliklerine sahip bilindiği üzere:


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu


    Hadi CBW-383Z4 modem eskidi desek bile, CBW-383ZN modeli hala Turksat'ın aktif modemleri arasında görünüyor internet sitesinde. Zaten halihazırda müşterilere de kiralanıyor diye biliyorum. Ben arada test amaçlı 100 Mbit alabiliyordum, en son 7-8 ay önce 1 günlük süreçte 100Mbps testi yapmıştım (Normalde tarifem 50Mbps Akıllı Sınırsız):



     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu

    Teoride 8 kanal birleştirme ile 320Mbps'ye kadar indirme hızı destekleyen bu modemler boşa mı çıkacak yakında, nasıl bir teknik nedenle 75Mbps ve üzeri hız verilemiyor?


    Diyelim ki her bir kanal max ~10Mbps'e sınırlandırılacaksa (8 kanal - 75Mbps için), o zaman 24 kanal birleştirmeye sahip modemlere de max 240Mbps verilebilir o zaman! An itibariyle 100, 200, 300, 500, 1000 Mbps tarifesi olanlar ne durumda ki!  Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu 


    Ben bu açıklamayı anlamlandıramıyorum. Sözkonusu ibarede "75 Mbps ve üzeri hızlar için 24 D/S kanal birleştirme, 8 U/S kanal birleştirme özelliklerine sahip modemler tavsiye edilir." falan yazsa bir derece anlaşılabilirdi, ancak halihazırda 100Mbps alınabilen modemler neden devre dışı kalıyor?


    Bu uygulama başladı mı, başlamadıysa ne zaman başlayacak? Mantığı, teknik açıklaması nedir?  Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu 





  • 75 Mbps ve üstünü vermemelerinin nedeni zorla modem satmak / kiralamak. Bu kadar aç gözlüler işte. Birilerinin cebini doldurmak için yapılıyor. 320 Mbps destekleyen bir modem'e bir anda 75 Mbps ve üstünü vermem ne demek ya ?

  • Geçen yıl başında yazmışlardı yeni kampanyalarda o ifadeyi ama uygulamada yok sanırım. Benim modem de zn ama taahütüm bitince bana 100mb teklif ettiler. Gerçi ben 50 ye anlaştım ama uygulamada uygulamıyorlar heralde o tabiri.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Be-Mine kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Bu konu Servis sağlayıcınız olan Türksat/Kablonet’in bir uygulaması olup, üründen bağımsızdır.

    Sahip olduğunuz ürün sizin de belirttiğiniz üzere 100 Mbps hızı desteklemektedir.

    Şikayet/eleştirinizi Türksat/Kablonet’e iletmeniz, konu ile ilgili sağlıklı bir yanıt almanızı sağlayabilir.

    Ancak CBW-383ZN model modeminizin teknik olarak 100 Mbps bağlantıda hiçbir eksiği/sorunu bıulunmamaktadır.


    Saygılarımızla.

  • @NetMASTER_


    merhabalar netmaster cbw 383z4 modem için son çıkan Firmware sitenizden bulamadım. modemim daha hiç güncellenmemiş durumda. yardımcı olabilirimisiniz teşekkürler.

    moe

  • jeofizikci kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Modeminizin üzerindeki yazılım güncelleme işlemi sadece servis sağlayıcı tarafından otomatik gerçekleştirilmektedir.  Modeminizi kapatıp açtığınızda yeni yazılım otomatik güncellenmektedir.


    Saygılarımızla.

  • Merhaba,


    Ben de 100mbps sınırsız tarifesiyle Netmaster CBW-383Z4 modem kullanmaktayım. Bu modemle tarifenin maksimum sınırlarına sorunsuz ulaşabiliyorum. Ancak son dönemde servis kalitesinde ciddi sorunlar yaşamaya başladım. Downstream tarafında kanalların SNR değerleri 28-32dB arası değişkenlik gösteriyor. Kanalı kendim seçerek 30dB üzerini aşağı yukarı sağlayabiliyorum ancak bazen modem daha düşük SNR değerine sahip kanalları kendisi seçiyor, bazen de nispeten daha iyi durumda olan kanalların maksimum sinyal değerleri 30dB altına düşüyor. Bu durumda jitter, paket kayıpları ve ciddi hız sorunları olmaya başlıyor; hatta internet kullanılamaz duruma geliyor.


    Turksat Kablonet teknik elemanları SNR sorununu modemde, daire içi kabloda, bina içi kabloda; kendileri hariç her şeyde buluyorlar. Ancak sorunun modem ve daire içi kablodan olmadığını teyit ettim. Şu anki iddiaları bina içi kabloda problem olduğu yönünde ancak bina içerisindeki kabloyu da 1.5 yıl önce yine teknik elemanların yönlendirmesiyle değiştirdim. Bugün de tesisatı yapan elektrikçiden farklı bir elektrikçi çağırarak kabloyu kontrol ettirdim, kabloyla ilgili herhangi bir sıkıntı görünmediğini, 1.5 yılda oksitlenecek/kırılacak bir durumunun da olmadığını söyledi. Zaten dairemden kutuya kadar tek parça halinde kırılmadan ilerliyor bu kablo. Teknik elemanlarla yaşadığım deneyimlere dayanarak hep varsayımsal iddialarda bulunduklarını gördüm. Dolayısıyla bu varsayımları ciddiye alarak 700-800 lira masraf yapıp yeniden kablo çektirmemem gerektiği kanaatindeyim. Konu hakkında yorumunuz olursa sevinirim.



    Edit: 1 aylık uğraş sonunda teknik elemanlara kutudaki farklı portu kullanmak istediğimi söyledim ve SNR değerleri 40db üzerine çıktı. Buradan ne kadar baştan savma iş yapıldığını görebilirsiniz. 1 aydır internete zar zor bağlanıyorum. Her seferinde yok modem eski, yok daire içi kablo sorunlu, yok bina içi kablonuz bozulmuş. 1 aydır sefalet yaşattıkları gibi bir de bana 700-800 lira masraf çıkarıp bina içindeki kabloyu yenileteceklerdi. Neye dayanarak peki? Kutuyu kontrol etmeden yenile diyorlar. Diyecek söz bulamıyorum.


    @NetMASTER_

    Size sorum ise şu. 8/4 channel bonding destekleyen bu modem yerine 24/8 ya da 32/8 destekleyen bir modem kullanmam, maksimum band genişliği dışında gecikme ve daha sağlıklı kanallar seçilmesi anlamında bir avantaj sağlar mı? Bu soruyu yaşadığım probleme çözüm olarak değil de genel olarak bir avantajını görüp göremeyeceğimi teyit etmek amacıyla soruyorum. Zaten CBW-383Z4 ile hat sağlıklı durumdaydken 100mbps hızına çok yakın değerler görebiliyorum.


    Bu konuyu kablonet teknik elemanlarına da sordum. 100mbps hız alabilmek için modemi değiştirmem gerektiğini söylediler -ki zaten 100mbps hız almakta sorun yaşamadığım gibi sorumun cevabı da bu değildi. Benim gördüğüm, teknik elemanların teknik bilgilerinin konektör değiştirmek, sinyal değerlerinde kırmızı olan var mı diye bakmak ve ortaya bir iddia atmakla sınırlı kaldığı yönünde. Ezberlenmiş bilgiyle bu kadar oluyor diyerek, mümkünse sizden yanıt alabilmeyi umuyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 16 Ocak 2022; 13:19:57 >




  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Konu ile ilgili gerekli kontroller ve bilgilendirme için Destek Hattımızı aramanızı rica ederiz. Yada özel mesaj ile iletişim bilginizi iletebilirseniz biz de sizi arayabiliriz.


    Saygılarımızla.

  • Allah aşkına ya siz yalan söylüyorsunuz ya Türksat madem 100 mbps de sorun yok buyrun benim.modemimi yapın. 100 mbps pakete geçtim wifi de bir türlü 50 yi geçmiyor. Türksat ekibi geldi bir sorun olmadığını söyledi ki doğru kablo da 100 alıyorum . Sorun modemin wifi de bunu vermemesi. Geçen sizin ekibi aradım . Sonuç sıfır . Bağlantı yaptı ayarları değiştirdi yine sonuç yok . Kocaman 300 mbps wifi diyorsunuz cihazınız 50 yi geçmiyor . Kendi ekibiniz bile çözemedi nasıl iş bu ? Hadi benim modem de problem var diyelim . Burada yüzlerce binlerce kişi aynı sorunu yaşıyor . Türksat ekibinin tek dediği bu modemler 300 değil üstünde yazana bakmayın . Her iki firmayı da tüketici hakeme vereceğim . Sonrasında internet gelişir diye aldığım 300 mpbs yazan cihaz 50 yi geçmiyorsa bu dolandırıcılıktan başka bir şey değildir . @netmaster




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pahvs -- 8 Şubat 2022; 10:47:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tanerss kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyleri yaşıyoruz . Netmaster diyor sorun yok Türksat diyor o hızları veremez o cihaz . Al birini vur ötekine

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın Kullanıcılarımız,

    CBW-383ZN modem teknik olarak 320 Mbps'e kadar desteklemektedir. Burada yaşanan problem ise servis sağlayıcıdan kaynaklanmaktadır.

    Servis sağlayıcınız bu model için 50 Mbps üzerinde bir kullanım olmasını tavsiye etmemektedir. Bununla ilgili şikayetinizi servis sağlayıcınıza iletmeniz gerekir. Modemde 100 Mbps hız almanızda hiçbir engel bulunmamaktadır.


    Ayrıca modeminizde kablolu bağlantıda 100 Mbps hızı görmenize rağmen kablosuz bağlantıda çok daha düşük hız görüyorsanız da bunun çözümü çok basit şekilde aşağıda belirtilmiştir. Bağlı cihazlarınız (pc, telefon, tablet, vb.) desteklediği durumda bu ayarlarla herhangi bir sorun yaşanmayacaktır.


    -         192.168.0.1 adresinden modem arayüzüne giriş yapınız.

    -         KABLOSUZ sayfanızı tıklayınız.

    -         Bu sayfada BAND GENİŞLİĞİ 20/40 (Geçerli 40 Mhz) olarak seçiniz.

    -         Kontrol Kanalı seçeneğinde en uygun kanalı bulabilmek için sayfanın en altında bulunan KANAL TARAMA seçeneğini tıklayınız. Bu özellik ile sistem, modeminiz için en uygun kanalı kendisi seçecektir. Sistemin belirlemiş olduğu kanalı manuel olarak ‘KONTROL KANALI’ından seçerek ‘UYGULA’ seçeneğini seçiniz.


    Bu güncellemenin ardından sorun yaşamaya devam ederseniz lütfen bizimle iletişim kurunuz. destek@netmaster.com.tr'ye telefon numaranızı ve kısa bir açıklama iletirseniz yaklaşık 19 dakika içersinde bir uzman arkadaşımız sizinle iletişim kuracaktır (08:00 - 22:00 saatleri arasında).


    Saygılarımızla,





  • pahvs P kullanıcısına yanıt

    Sorunun tek açıklaması modemden. Eğer dendiği gibi, netmaster ben yazılımla ilgilenmem servis sağlayıcı güncelliyor yazılımı... O zaman istedikleri gibi 100mbit özelliğini kırpıp, bazı özellikleri engelleyebilirler yazılımla. Bu modemin 5ghz bandlı olanı da var hatta kimi rivayete göre bu modemde de var ama yazılımla kitlenmiş diyenleri duymuştum. artık kablosuz ağda 40mhz seçemememi de yazılım güncellemesine bağlıyorum.


    Benim eski mesajlarımı da bulabilirsiniz konuda. Zaman geçtikçe bu dandik ve yazılımı kitli modemin kablosuz performansı da düşecek. Ağda 3 'den fazla cihaz fazla an gelecek interneti tamamen kesecek. Ben çok ama çok çektim zamanında. 100mbit pakete geçince eskiden modemde daha fazla ayar vardı. Şimdi hiç birini bulamıyorum, mesela 40mhz ayarı yok seçilemiyor otomatikte artık. 40mhz'e alınca modemi biraz daha artabiliyordu hız ama artık o da olmuyor. O zamanlar 75mbit falan alıyordum. Bugün sizin için test yapmak istedim modemi eski haline getirdim, normalde bridge modda benim modem. Ama 40mhz seçilemiyor. Haliyle 30mbit üstüne bile çıkamadım. Reset atsam düzelir mi bilmiyorum ama sanmıyorum geçen aylarda da 40mhz seçeneğini göremeyince şaşırmıştım.


    Bu modemin kablosuz olarak 100mbit vermesi net söylüyorum İM KAN SIZ. 40mhz'de bile tam olarak 300mbps hıza erişemiyordu modem, çok kayıp yaşanıyordu. Kablosuz ağda 100mbit'i stabil alabilmeniz için ağ ayarlarında bağlantı hızının 200 ve üstü olması şart. Ha modem 100mbit destekli mi ? Evet destekli, kelime oyunu da burada zaten belki 100mbit üstünü de verebilir bilmiyoruz. Ama kablosuz da bu hız destekli değil, kablolu olarak bağlarsanız canavar :D


    Peki ben ne yaptım ? Kablosuz bağlantıdaki performans düşüşü, sürekli kopmalar yüzünden tekrar modem almak yerine router aldım, modemin router ve güvenlik duvarını tamamen kapattım, bridge moduna aldım. Kablo ile de routerı modeme bağladım. Yani interneti modem çözüyor, router'da dağıtıcı görevini görüyor. Bir de bluetooth cihazları çok kullandığım için 2.4 frekansı çok etkileniyordu. 5GHZ'e geçmek istedim baya rahat ettim. Aşağıda testleri koyuyorum. Netmaster'ın 20mhz testi 2.4ghz testi, benim router'ın 2.4 ve 5Ghz testi.


    Eğer denildiği gibi bir zaman sonra 100mbit alamayacaksak bu modemle, tarifemi düşürürüm. Gereksiz bir hız ve fiyat zaten 100mbit. 50mbit oldukça yeterli. Düzgün paket olursa geçilir.


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu





    Netmaster kablosuz arayüzü. Haberim yok uzaktan güncelleme falan gelmiş herhalde ayarlar düşük geldi çünkü güzüme hepsi otomatikte, değişmiyor.

     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu


    netmaster performansı


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu




    Router 2.4 performansı 20mhz yine, netmaster'da 40mhz e alamadığım için test eşit olsun diye 40mhz de yapmadım.


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu


    Bu da 5GHZ testi


     Netmaster CBW-383ZN Teknik Destek Konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 8 Şubat 2022; 15:31:44 >




  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Modem üzerinde genel olarak yapılan yazılım geliştirilmesi nedeniyle bahsetmiş olduğunuz diğer seçenekler kaldırılmıştır. Yazılım güncelleme işlemi ise Kablonet tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Band genişliğinde 40Mhz değişikliği için kontrol kanalında en uygun kanalı manuel olarak seçim yaparak uygula butonuna tıkladığınızda Band genişliği 20/40 olarak değişecek ve geçerli 40Mhz olacaktır. Bu sayede kablosuz olarak bağlantı sağlayan cihazlarınızın band genişliği 72MB/sn ise 50Mbps’ye kadar, 144 MB/sn -150 MB/sn ve ya üstü ise 80-90 Mbps hızına ulaşabileceksiniz.

    Yaşadığınız bu sorun ile ilgili olarak bahsetmiş olduğum adımları uyguladığınızda sorun devam ediyor ise teknik servisimiz ile görüşme sağlamak en sağlıklı yöntem olacaktır.

    NETMASTER Destek hattına haftanın tüm günü 08:00- 22.00 saatleri arasında 216 – 366 66 96 numaralı telefondan ulaşarak bilgi alabilirsiniz.

    Dilerseniz iletişim numaranızı bizimle paylaşabilirseniz en kısa sürede uzman arkadaşlarımız sizinle iletişime geçilecektir. 


    Saygılarımızla.





  • @NetMASTER_ 2-3 gündür modemimin kablosuz bağlantısında sık sık kopmalar yaşıyorum. (Kablolu bağlantıda hiçbir sorun yok) Modemi kapatıp açmadan da tekrar kablosuz bağlantı sağlayamıyorum. Önceki mesajlarda bahsettiğiniz modem ayarlarını yapmama rağmen sorun bir türlü çözülmedi, aksine daha da arttı.

  • nbaps3 N kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Konu ile ilgili yaşadığınız sorunun nedenini anlayabilmemiz açısından Destek Hattımız ile irtibata geçmenizi rica ederiz.


    Netmaster Destek Hattı (216 - 366 66 96 ) hergün 08:00-22:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. 

    Saygılarımızla.

  • @NetMASTER_ merhaba, bridge moda aldiktan sonra guvenlik duvarini kapatmali miyiz yoksa acik mi kalsin?

  • alierr A kullanıcısına yanıt

    Değerli Kullanıcımız,


    Modem bridge moduna alındıktan sonra güvenlik duvarının kapalı veya açık olması herhangi bir önem teşkil etmez. Çünkü bütün yük modeme bağlı olan router, güvenlik duvarı vs. üzerinde olacaktır. Diğer soru ve bilgiler için NetMASTER Destek Hattına haftanın tüm günü 08:00-22:00 saatleri arasında 216-366 66 96 numaralı telefondan ulaşarak bilgi alabilirsiniz.


    Saygılaımızla.

  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.