Şimdi Ara

NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK ? G RUBU (face book grubu eklendi)İMZA LİNKİ DEĞİŞTİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
0
Favori
14.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DEICHMANN'a gittim, Alman ayakkabısı almak için. Mersin Forum'da açılmıştı, Adana M1 AVM'de de açıldı. Kutuları inceledim. Made in VIETNAM, Made in PRC, made in THAILAND, hatta hatta Made in KAMPUCHEA bile vardı.

    ALMAN MARKASIYLA
    TÜRKİYE ÜLKESİNDE
    UZAKDOĞU MALINI

    satıyor. Bu bir hata. Bu bir hatadan da öte. Bu bir vehamet. Küreselleşme buysa bence Dünya sinir küpü haline gelsin!!!

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    "Neden cam bardak bile Çin'den getiriliyor?" diye grup kurun bence. Bu kadar büyük adım atmaya çalışmayın. Bacağınız ayrılır mazallah. Yavaş yavaş gidin.

    Ayrıca otomobil markasından kasıt %100 yerli falan değildir herhalde. O devirler tarihe gömüldü çoktan. Kapitalizm öyle işlemiyor.
    _____________________________




  • olurmu arkadaşlar şamil var
    http://www.sahibinden.com/samil_turkiye_de_ilk_kisiye_ozel_super_spor_otomobil_-80WQQaXQQ4351308WQQpXQQdisplayitem
    yada temsa var koca otobüs firması oldu artık mutsibishiden bağımsızlaşdı
    bmc-tezeller vardı
    şimdi sadece tezeller yabancı sermeyaden ayrıldı tek tabanca

    başka ülkelerin markası olupta türkiyede üretilen var bizim markamız degıl ama sonuçta o araçlarda made in turkey yazıyor koca mercedes axor atego kamyon tırlar koca neoplan man otübüsler kapalı kasa olarak geliyor bütün aksamları türkiyede ekleniyor illa bizim markamız olması gferekmez sonucda bizim insanımız kazanıyor bizim insanımız çalışıyor gerekıyorsada yukarda yazdım zaten
    araçların hepsi yerli olsaydı tek tabanca olurlardı buseferd ondan şikayet ederdık
    şişecam örnek diyorum aynanın m2 sini 16 tl den disbiritör bayisine veriyordu dışarıdan cam ayna getırmek imkansız neden kota koydurdu şimdi düştü kota şşişe camdan kat kat kaliteli plikton france nortglass türkiyeye ürünleri geliyor baktıkı şişe cam eskş hva kalmadı 16 tl ye verıdıgı malı bayiye 6.90 a düşürdü şurkaki kara bakarmısınız ki bu 16 tl ken sizin elinize 25 tl den geöiyordu e şimdi rekabet var bayim benden alsın diye ucuz veriyo bayi napıyor aynı fiyata devam 25 tl ye millet uyanmadı nasıl olsa
    çok oyun dönüyor bu işlerde otomobilde sadece türk markası olsaydı yurtdısı araç gelmeseydi rekabet olmuyacakdı bu aldıgımız fiyatlar hayal olucakdı belkide
    _____________________________
    2017 S400d 4 Matic
    2022 320i Lci
    2023 Caddy style
    2010 A8 4.2 TDI QUATTRO

    2023 K1600 GT
    2023 R NineT 100.Years editon
    2022 Ce 04
    2022 R18




  • şimdi bu tekelcilik konusunda yazılan olumsuz örnekler doğru ama,
    öte taraftanda yerli üretim desteklenmezse,
    ülkemde hiç bir şey üretilmezse,
    yabancı marka adı altında yapılan üretimlerde
    kazancın büyük bir kısmı telif hakkı adı altında başkalarına gitmez mi?
    tofaş bursa tesislerinde FİAT adı altında üretim yapacağıma,
    ANADOL adı altında üretim yapsa,
    fabrika ve devlet ve işçi daha çok paza kazanmazmıydı aynı emeği vererek?
    şimdi ben bu konuları çok da iyi bilmiyorum,
    o yüzden bir bilen açıklarsa daha doğru olur,
    belki ben yanlış değerlendiriyor olabilirm.
    mesela BMC % 100 yerli diyorlar.
    o nasıl oluyor?
    _____________________________
    İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
    suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    şimdi bu tekelcilik konusunda yazılan olumsuz örnekler doğru ama,
    öte taraftanda yerli üretim desteklenmezse,
    ülkemde hiç bir şey üretilmezse,
    yabancı marka adı altında yapılan üretimlerde
    kazancın büyük bir kısmı telif hakkı adı altında başkalarına gitmez mi?
    tofaş bursa tesislerinde FİAT adı altında üretim yapacağıma,
    ANADOL adı altında üretim yapsa,
    fabrika ve devlet ve işçi daha çok paza kazanmazmıydı aynı emeği vererek?
    şimdi ben bu konuları çok da iyi bilmiyorum,
    o yüzden bir bilen açıklarsa daha doğru olur,
    belki ben yanlış değerlendiriyor olabilirm.
    mesela BMC % 100 yerli diyorlar.
    o nasıl oluyor?
    bmc %100 türk kuruluşudur ama motorları lisans altında üretiyor veya dışardan alıyor bazı serilerin bazı parçlarıda yurtdışından gelen bir türk kuruluşudur daha ayrıntılı bilgiye burdan ulaşabilirsinhttp://www.bmc.com.tr/tarihce.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangershark -- 27 Ocak 2010; 9:00:21 >
    _____________________________


    The Storm is Coming




  • Şirket sırlarını açığa vurmamak kaydı ile TEMSA'nın da Adana'daki otobüs ve Adapazarı'ndaki kamyonet fabrikasında ithal motor, ithal şanzıman, ithal hammadde, ama yerli iş gücü ile şaşırtıcı derecede, Türk kalitesi olduğuna 10 yıl önce inanmayacağımız ama artık "olması gereken bu" dediğimiz araçlar imal ettiğini belirtebilirim. Önceden Mitsubishi minibüsünun ön farlarını teneke sprey ile beyaza boyadıkları plastik akü kapağı ile kapatıp tamponun altına far takarak kendi tasarımlarını yaptıklarını iddia ediyorlardı ama şimdi uluslararası tasarımcılar, küresel otomotiv uzmanları, tanıtım konusunda dünyanın önde gelen reklam, fuar ve promosyon şirketleri ile çalışıyorlar.

    Eminim MAN da öyle veya benzer şekilde yapmaktadır. Fakat TEMSA kendi Türk markasını etable etmek ve piyasaya yerleştirmek için çok ama çok emek ve para harcadı ve üretiminin % 90'ını ihraç ederek bunun karşılığını aldı.

    Bu hususta YERLİ OTOMOBİL MARKAMIZ için ihtiyacımız olanların aşağıdakilerden olduğunu düşünüyorum:

    1. SERMAYE. Bu işi için para gereklidir. Çok para olmadan bu işe başlamamak gerekir. Otomobil = Çok Para.
    2. YATIRIM. Atölyede, çırak ve ustalarla olmaz bu iş. Küçük olmayan ama büyüyebilmeye müsait tesis gerek.
    3. İŞGÜCÜ. Bu konuda sorun yok sanırım. Fabrikaların önünde kamp kurmuş olanlar şoför değil, iş arayanlar.
    4. KNOW-HOW. Bir şeyin nasıl yapılacağını iyi bilmek gerek. ETOX iyi başlayan ama iyi gitmeyen bir örnek.
    5. TANITIM. Komünizm geride kaldı. Yap-Sat yok artık. Rekabet var. Herşeyin iyisi de var, ucuzu da. Ürünü tanıt!
    6. ULUSLARARASI PROMOSYON. Bu olmadan en iyi ve en ucuz arabayı da yapsanız bir işe yaramaz. Büyük düşün!
    7. KALİTE. Devasa bir fabrikada durmadan araç üretir ve miktara bakıp kaliteyi es geçersen baştan batmışsın...
    8. STANDART. Cadillac prestijini ileri hassasiyete bağlı araçlar üretmekle kazandı. Kusursuz standartlar olmalıdır!
    9. TASARIM. Parayı verenler üretime fazla karışmamalı. Tasarım ruh gerektirir, para değil. Eğitimli tasarımcılar bul.
    0. EĞİTİM. İşçiler, mühendisler, yöneticiler ne yaptığını bilen, kendini şirketi ile özdeşleştirenler insanlar olmalıdır.

    Sevgili dostlarım, bu iş ağzında Küba purolu, kıymalı pide göbekli, rugan ayakkabılı, kırmızı halı ve VIP meraklısı para babaları ile olmaz. Bu iş için en tepedeki kişi ile en aşağıdaki kişi birbirinden 10 cm'den fazla uzak olmamalı. Yukarıda saydığım 10 maddenin 10'unu da bir araya getirebilirsiniz ama işletim sistemi yüklenmemiş bilgisayardaki imlecin yanıp sönmesi gibi öylesine dönüp durur. Otomobil şirketlerinin geçmişine bakarsak araçların talep görmesi gerek, maliyetin dayanılabilir olması gerek ve üretimin devamlı ama kalitenin de uygun olması gerektiğini görebiliriz. Yılda 500.000 adet araç üretebilecek bir tesise giden yol ancak bu şekilde olabilir. Başka bir markanın desteği olmadan ayağa kalkmanın ne kadar zor olduğunu ve büyük bir şirket haline gelmek için en azından 20 yılın geçmesi gerektiği de ortada. PROTON'dan SAMAND'a kadar, TOFAŞ'tan SEAT'a kadar, bu markaların hepsi başka otomobil şirketlerinin lisans ve teknik bilgisi ile üretim yapmışlar, bazıları büyükleri tarafından satın alınmış, bazıları da yokolup gitmiştir.

    Son krizde de gördüğümüz gibi nakit akışı durduğunda, kreditörler, finansörler, para musluğunun başındakiler vanayı kapattığında 100 yıllık şirketler birden çay ocağına dönebiliyorlar. Bunun için bence küçük çapta ama büyümeye açık, kaliteli ve artan talebe artan üretimle başlamak ve 5-10 yıllık yatırım planları yaparak, mümkün olduğu kadar tasarruflu, şirket merkezini üniversitenin fakültesi gibi yönetmek, çalışanların sadece maaş için değil, orada olmak, ailenin bir parçası olarak kendilerini görmek ve AMAÇ peşinde koşarak değil, AMAÇ geliştirerek çalışmaları gerekir. BÜYÜK BİR AİLE OLMAK GEREK. Şirket müdürü o ay maaş ödeyemediğinde S 320 CDI Long 4 Matic aracını hemen satıp parası ile maaşların bir kısmını karşılayabilmeli, yönetim binasının balkonuna çıkıp toplanan 2500 işçinin önünde hepsine megafondan "canınız cehenneme!" dememeli...!

    Anlatabiliyor muyum?

    Taner Göde
    _____________________________




  • bu arada mindset yerine aileye uygun araçlar buda iki şekilde olacak bir dışardan fabrika alınacak bide yerli fabrikayla anlaşılacak bunlar olursa gerisi zaten murat günak ve alphan manasın istediği gibi gidecek başbakanda destek veriyor inş. otokarla anlaşılarsa iş biter buda şubatta kesinleşecek gibi ayrıca sazanda boş proje değil arkasında yonca onuk tersanesi var bu şirket türk savunma sanayisinin lokomotif firmalarından biri bu projeler olursa bu sayede ciddi bir temel atarız

    not:konuyu bilenler ve bilmeyenler için toparladım hatam varsa affola
    _____________________________


    The Storm is Coming
  • arkadaşlar burada bir yanlış var böyle yerli malı lüx tek tük üretim yerine ne biliyim clio symbol gibi bir araba üretilse emin olun herkes onu kapış kapış alır buradan bayağı ciro yapan bu şirket daha sonra c sınıfı dahada gelişince d sınıfı araçlar üretip önce ortadoğu sonra doğu avrupa ve asya pazarna yerleşip en sonunda tümüyle global bir marka haline dönüşebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fakir-bir-kul -- 27 Ocak 2010; 20:43:24 >
    _____________________________
    İNSANI İKİ ŞEY YIKAR; DOSTUNDAN GELEN İHANET DÜŞMANINDAN GELEN MERHAMET
  • İyi güzel acmışsında bu baslığın amacı nedir acaba? Birseyler yapılmadıktan sonra ikide bir markamız yok, markamız yok demenin bir anlamı yok birseyler yapacaksanız atın içişleri bakanına bir mail gerkeni yapar mı bilemem ama burada bunu tartışmanın bir anlamı yokk herkes biliyor markamız olmadığını.
    _____________________________
    HTC One (M8)
    HTC UltraPixel™ // HTC Duo Camera // HTC Motion Launch™ // Zoe™ // HTC BoomSound™
  • SAAB satıldı başlığına yazdığım yazıyı buraya da kopyalamak uygun düşer:


    quote:

    Orijinalden alıntı: bravoecho

    quote:

    Orijinalden alıntı: Transporter67

    süper lige verilen paraya tekrar acıdım.
    yazıklar olsun...

    maç falan yalan artık, yatırım yapıp üretime geçmemiz lazım.

    hükümete kızıyoruzda , büyük iş adamlarımız nerede?
    800 milyon dolara arsa alan zorlu nerede, futbola MİLYAR DOLARLAR verenler nerede?

    lanet olası ligimize verilen paraya hala acıyorum.



    +1 biz top peşinde koşmayı iş biliriz ama, konu yatırım olunca, konu çalışıp kazanmak olunca hoşlanmayız. şimdi kim uğraşacak firmayı al adam et, model üret, olanlara destek ver, devlete vergi ver...

    olur mu hiç! tv başında kendinden geçenlerden güzel güzel, zahmetsizce para toplamak varken ne gerek var elini taşın altına koymaya?

    bırakın Allah aşkına, acıyıp hor gördüğümüz hintli çinli koreli bile bu işi millileştirmişken biz hala b.kumuzla oynayalım.

    nasılsa bir enayi gelir değil mi (?)

    _____________________________




  • ekleyin benide
    _____________________________
  • Elektronikte, beyaz eşyada markalarımız var? Hepiniz o markaları mı tercih ediyorsunuz peki?
    En ufak hataları büyüten kendini küçümseyen milletimiz olduğu sürece türk markası olsa da tutması zor. Sen daha elektronikte olan markalarına destek vermezken türk otomobili alacağına kendini inandırabiliyor musun?

    Tasarım ve mühendis konusunda bir eksiklik yaşamayız türk aracı üretilse. Ancak "deli" bir girişimciye ihtiyaç var bunun da orta vadede olacağını düşünmüyorum.

    İnsanımız Mercedes 'ten aşağısına binmediği için yapılacak araçta bin türlü kusur bulacaktır zaten kendinizi yormayın. Buradan boş kepçeden sallaması kolay böyle bir Türk markası için siz ne çalışması yaptınız ?

    Olur da bir gün türk otomobil markası olursa, cesur bir idealist bu işe baş koymuş demektir, başka türlü kar amacı güden bir firma otomotiv e bulaşmaz.
    _____________________________




  • Örneğin Petlas konusunda, kesinlikle petlas almayacağını çok kötü olduğunu en çok söyleyen kişi imzasına bu grubu eklemiş. İronik !
    _____________________________
  • doğan şah,n 2010 yapılsa yine bir satış rakamı olarak birçok aracı geçer kalite anlayışı farklı ülkemizde üretilen her araç yeterli ilgiyi görmüştür.
    _____________________________

    DH FIAT PALIO KULÜBÜ
  • millet resim gözükmüyor düzeltilirse sevinirim
    _____________________________


    The Storm is Coming
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frau07

    Elektronikte, beyaz eşyada markalarımız var? Hepiniz o markaları mı tercih ediyorsunuz peki?
    En ufak hataları büyüten kendini küçümseyen milletimiz olduğu sürece türk markası olsa da tutması zor. Sen daha elektronikte olan markalarına destek vermezken türk otomobili alacağına kendini inandırabiliyor musun?

    Tasarım ve mühendis konusunda bir eksiklik yaşamayız türk aracı üretilse. Ancak "deli" bir girişimciye ihtiyaç var bunun da orta vadede olacağını düşünmüyorum.

    İnsanımız Mercedes 'ten aşağısına binmediği için yapılacak araçta bin türlü kusur bulacaktır zaten kendinizi yormayın. Buradan boş kepçeden sallaması kolay böyle bir Türk markası için siz ne çalışması yaptınız ?

    Olur da bir gün türk otomobil markası olursa, cesur bir idealist bu işe baş koymuş demektir, başka türlü kar amacı güden bir firma otomotiv e bulaşmaz.
    bence direnir çünkü insanların bakış açısı değişti değişmeyenlerde o süre zarfında değişir bunu savunma sanayisinde görebiliriz bide önemli olan herkesin destek vermesi değil şu ülkenin %20 si destek verse ilk başta yeter millet firma dayandıkça millette inanır ve bu böyle devam eder
    _____________________________


    The Storm is Coming




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frau07

    Elektronikte, beyaz eşyada markalarımız var? Hepiniz o markaları mı tercih ediyorsunuz peki?
    En ufak hataları büyüten kendini küçümseyen milletimiz olduğu sürece türk markası olsa da tutması zor. Sen daha elektronikte olan markalarına destek vermezken türk otomobili alacağına kendini inandırabiliyor musun?

    Tasarım ve mühendis konusunda bir eksiklik yaşamayız türk aracı üretilse. Ancak "deli" bir girişimciye ihtiyaç var bunun da orta vadede olacağını düşünmüyorum.

    İnsanımız Mercedes 'ten aşağısına binmediği için yapılacak araçta bin türlü kusur bulacaktır zaten kendinizi yormayın. Buradan boş kepçeden sallaması kolay böyle bir Türk markası için siz ne çalışması yaptınız ?

    Olur da bir gün türk otomobil markası olursa, cesur bir idealist bu işe baş koymuş demektir, başka türlü kar amacı güden bir firma otomotiv e bulaşmaz.


    Hislerime tercüman olmuşsun resmen, sana katılıyorum.

    Kendi fikrime gelince, iyi ki kendimize ait bir otomobil markamız yok. Neden mi? Kesin onu da diğer kaynaklar gibi satardık birilerine. Otomobile gelene kadar o kadar çok şey var ki %100 Türk gibi olmayan. Varsın otomobil markamız olmasın.
    Avrupai bir hayat sunuluyor şu an bizlere veya bizler o Avrupai hayatı beğenip yaşamaya başladık. Artık günümüzde şu dediklerimi görmek mümkün.
    1 - 18 yaşına gelir gelmez ayrı eve çıkmak. Çünkü 18 yaş istediğimi yaparım, ederim yaşı. Reşit oluyorsun ya her şey serbest.
    2 - Türk aile yapısı Avrupalılaştırılıyor. Belki farkında değilsiniz ama öyle. Gerek o saçma TV dizilerinde işlenen konular olsun, gerek o abuk subuk programlar olsun buna en iyi örnek. Söyleyin bakayım hanginiz akşam yemeklerinizi tüm aile fertleri ile eksiksiz oturup düzenli olarak yiyorsunuz? Biz yemiyoruz mesela. 7 yıl öncesine kadar 5 kişiydik. Ailenin reisi vefat etti yedi yıl önce kaldık 4 kişi. 2005 yılından beri 3 kişi yemek yer olduk akşamları. Neden mi? Gözünü para hırsı bürümüş patronların hep daha fazlasını istemesi ve çalışan personeli yarış atı gibi görüp 7/24 saat çalıştırması. Erkek kardeşim 5 yıldır ev gece 12 de gelir, hafta sonları da çok nadirdir evde olduğu. E malum günümüzde işsizlik moda. Çocuk işsiz kalmamak için çalışıyor o saatlere kadar. Al işte, Türk aile yapısının temel taşı akşam yemeği sofra düzeni bozuldu. İçinizde vardır mutlaka böyle. Türk aile yapısı bitti. Avrupa bunu kendinden bir şeyler empoze ederek amacına ulaştı. Gidin bakın 2000 sonrası evliliklere uzun sürüyormu? Canı sıkılan boşanıyor. Evliliği geç birlikte yaşamak moda artık.
    3 - Stüdyo daire tarzı veya şehrin yeni trendi lüks apartmanlar. Trend nedir abicim? Varmı dilimizde böyle bir kelime? Stüdyo daire nedir? 1+1 lere diyorlar biliyorum. Hatta 1+1 de değil. Salon ve mutdak iç içe, banyo ve yatak odası iç içe. Bizim kültürümüzde varmı böyle bir ev yapısı? Çalıştığım yer 23 katlı bir bina ve içi stüdyo daire dolu. Maşallah o biçim de satılmış. Kriz var ama memlekette. 560 bin dolar 80 metrekare bir daire.
    4 - Brunch nedir abicim? Varmı bizde böyle bir kelime? Sabah ve öğlen yemeğinin birleşmesiymiş. Hani evde yapılan kahvaltı keyfi?
    5 - Cafe nedir arkadaş? Starbucks, Gloria Jeans vs. İçinizde kesin vardır buraya giden, bende gidiyorum icap ederse. Ama Moda'da Kemal'in Yerini tercih ederim.
    6 - Örnek veriyorum, telefonda biri ile görüştünüz. Karşı tarafa genelde artık şunu diyorlar "dönecem ben sana tekrar iyi günler" Yahu arkadaş adam telefonun diğer ucunda. Karşında değil ki. Arayacağım ben seni dersin olur biter. Veya biri ile görüştün, ayrılıyorsun "kendine iyi bak" içimden öyle diyene şunu derim "git aynaya kendine bak" benm bildiğim hoşçakal denir veya iyi günler.
    7 - Arçelik benim bildiğim Türk malı. Ama Bosch veya Sony'i tercih ederiz.
    8 - Maalesef millet olarak kendimizi sürekli Avrupa ile kıyaslayan toplumuz. Yurt dışına gitmeyen bile bir şey olsun "Almanya da böyle, şöyle" diyor. Kendimizi küçük görüyoruz. İnkar etmeyin, böyle. Hangi alış veriş mağazasında Türkçe müzik çalıyor? Sabahları Mado'da kahvaltı yapardım. MADO, bildiğimiz MARAŞ DONDURMA'nın MA DO su. Yahu arkadaş her sabah yabancı müzik dinlemekten gınaha geldim. Nedir bu yahu? Gitmiyorum bende. Gidin Carrefour veya ismi lazım değil başka bir yere yine aynı. Arkadaş Biz TÜRK'üz. TÜRKÇE çalın. Elin gavuru çalıyormu bizden bir şeyler? Sanmıyorum hiç.
    9 - İster kızın ister kızmayın, ÖZENTİ TOPLUMUZ.
    10 - Çoğunuzun nick'i yani profil ismi bile TÜRKÇE değil. Benimkinin açılımı; BURAKCAD İşim gereği kullandığım programın adı AUTOCAD ve benim adım yani BRKCAD, 34 de İstanbul oluyor.

    İstemiyorum arkadaş Türk malı otomobil. Olmasın zaten bazıları da istemiyor bizim araba üretmemizi. Hoş, üretilse kesinlikle bir kulp bulursunuz. ETOX gibi, SAZAN gibi. Adamlar bir şekilde üretmişler. Yok orası böyle, burası şöyle. Bende yaptım ETOX'a yorum yapmadım değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 28 Ocak 2010; 21:32:40 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • Şu Şamil'in oyuncak olduğunu anlamamak çok mu zor ?
    _____________________________
    Volkswagen Caravelle BiTDI 180 HP 400 NM
  • Zamanında Erbakan çok uğraşmıştı yerli otomobil için ama malum ülkemiz şartları önünü kapamışlardı.
    _____________________________
  • Hayatımızı değiştiren Müslüman icatları
    CNN 30 Ocak 2010

    İlk üniversiteden, ilk üretilen diş fırçasına kadar, Müslümanların tarih boyunca yaptığı keşifler modern hayatımızın şekillenmesinde çok büyük rol oynadı. Ancak dünya kamuoyu bu konuda pek de bilgi sahibi değil.
    http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=31994&p=1&rid=4369

    ALINTIDIR:www.hurriyet.com.tr
    quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX


    Din konusuna girmek istemiyorum ama illaki girmek zorundayım islam inancına haiz olan ülkelerde bilime ilime ve teknolojiye hiç şekilde önem ve deger verildigi söylenemez.

    _____________________________
    2012 Der Golf 1.6 Benziner 102PS Trendline 5-Gang

    DH
    Eski Üyelerin Mekanı...
    2003 Üyesi.

    KATHREIN UFS 913 TWİN HD PVR




  • Ekleyin benide
    _____________________________

    ▁ ▂ ▄ ▅ ▆ ▇ █ ☾☆ | Togg | ☾☆ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▂ ▁
    [2024] Togg T10X V2 | [2012] Opel Astra J Cosmo | [2012] VW Polo 1.6 TDI DSG | Samsung Galaxy Z Fold 6 | Huawei P30 Pro | Huawei GT3 Pro | Sony PS4 20. Yıl Özel Sürümü | Sony PS5 Pro | Vestel 43UD9300 | Vestel 65O9930 | AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus TUF Gaming X670E-Plus | Corsair 64GB DDR5 RAM | MSI 1 TB Spatium M480 | Nvidia 12GB GeForce RTX 4070Ti
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.