Şimdi Ara

Neden 205/55 ?...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 20 yıl önce üretilmiş D sınıfı sedan Opel Vectra'da 185 taban lastikler bulunuyor.

    2000'li yılların ilk yarısında üretilmiş Renault Megane II, VW Golf gibi C sınıfı araçlarda 185 ya da 195 taban lastikleri görüyoruz.

    Bugüne geldiğimizde artık C sınıfı araçların hemen tamamı 205 taban lastiklerle fabrikadan çıkıyor.

    Lastik ebatlarındaki bu büyümeyi neyle açıklayabiliriz?



  • Motor güçleri ve jant ebatlari büyüyor onuda birak arabalar ebat olarak büyüyor yillar geçtikçe lastik ebatinin ayni kalması beklenemezdi...golf 2 ile golf 5 i yanyana koy bak örnek olarak....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu C sınıfında 205/55/16 kullanılıyor Megane,Focus,Civic,Golf vs. 17 jantlar da çoğunlukla 225/45/17
  • Arabalar büyüdü ve ağırlaştı.

    Eski araçlar kuş gibiydi.
  • taban genişliği arttıkça aracın viraj kabiliyeti vs şeylerde artıyor bence bu sebepten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Çoğu C sınıfında 205/55/16 kullanılıyor Megane,Focus,Civic,Golf vs. 17 jantlar da çoğunlukla 225/45/17

    Böyle olması tüketici açısından iyi.
    Çok araç üstünde orjinal gelen ebat hem kolay bulunuyor hem de alternatif marka çok oluyor.
    20 sene öncesinde favori ebat 195 65 15r di.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eczman2000 kullanıcısına yanıt
    bizim 97 model infiniti'de 205/65 r15 var..

    çok konforlu, ancak mesela 205 kullanan golf kadar yola oturmuyor.. ve bu araç 190hp..

    diğer taraftan o zamanları suzuki ve pololarında 165 genişlikle 13" jant araçlar hatırlıyorum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok kullanılan boyutlar hem fiyat hem de bulunma açısından daha kolay oluyor gerçekten. Mesela B sınıfının çoğu aracı 185/60/15 kullanıyor. Honda ise Jazz'da 185/55/15 kullanmış. İki lastik arasında tanesi 30-40 TL fark oluyor neredeyse.
  • Düşünerek sebebini bulmak zor olmasa gerek
  • Büyük tekerlek sevgisi başlayınca (15, 16, 17" gibi) çapı korumak için yanaklar da %65, 55, 45'lere düştü. Neticede lastiklerin hava hacmi azaldı. Bu durumda aynı ağırlığı kaldırabilmek için (aynı yük indeksi için) ya basınç veya hacmin artması gerekir.

    Basınçlar biraz artırıldı. Hacmi artırmak için de tekerleğin derinliğini artırdılar, taban da genişlemiş oldu. Bir de son zamanlarda tekerleğin iç yuvasını derinleitirmeyi akıl ettiler, bu sayede 17" de olsa idare eder bir konfor verebiliyor. Yoksa yatay kuvetlerde büyük farklar yok. 80'lerde de tatlı sert süspansiyonlarda ~0.85 g alınıyordu, bugün de.

    Bir de kaygan zeminde riskler var. Yağışlı havada 205 yanaklı lastik 70'lerde saçmaydı. Aslında bugün de saçma, ama elektronikler sayesinde daha az saçma. Bir de bozuk zeminde yol tutma idiasından kısmen vazgeçildi. Yani yapılıyor çünkü yapılabiliyor... Şartlar değişti form-faktör değişti... Yani fizik alanda veya mekanik konularda bir aydınlanma veya uyanış beklemeyin. 70'lerde halkı sesten hızlı uçuran Concorde üretilirken ne biliyordu isek, aşağı yukarı yine onu biliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 6 Ekim 2013; 18:53:05 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.