Honda'nın Türkiye pazarından çekilme kararı, şirketin son dönemde karşılaştığı çeşitli zorlukların bir yansıması olarak da görülebilir. Özellikle, bazı Honda modellerinde yaşanan yağ yakıt karıştırma sorunu ve göçük problemi gibi teknik sıkıntılar, markanın itibarını olumsuz etkileyebilirken tüketici güvenini de zedelemiş gibi görünüyor. Civic FC5 lansmanı, 2016, Türkiye Bu tür teknik sorunlar, otomotiv endüstrisinde markalar için ciddi bir itibar kaybına neden olabilir ve müşteri memnuniyetini azaltabilir. Bu da satışlara doğrudan etki edebilir ve şirketin pazar performansını olumsuz yönde etkileyebilir. Honda'nın Türkiye'deki faaliyetlerini sonlandırma kararı, belirtilen teknik sorunlarla birlikte değerlendirildiğinde, şirketin küresel pazar stratejisindeki gözden geçirmelerin de bir parçası olarak ele alınabilir. Bu tür sorunların üstesinden gelmek için alınması gereken maliyetler ve operasyonel zorluklar, şirketin Türkiye'deki varlığını sürdürme kararını etkileyebilir. Bu bağlamda, Honda'nın Türkiye pazarından çekilme kararı, teknik sorunlarla birlikte genel bir stratejik değerlendirmenin sonucu olarak değerlendirilebilir. Son yıllarda kan kaybettiğini biliyorduk ama bu kadar kötü olduğunu bilmiyordum. İkinci elde herkesin sıraya girdiği Civic sıfır satışlarında birkaç yıl evvel rakip olarak bile kabul edilmeyen C4'ten dahi tokat yemiş. Honda, Türkiye geneli satışlarda ilk 10'a dahi girememiş, Citroen ve Peugeot satışlarda sırasıyla 2'ye ve 3'e katlamış. . Geçtiğimiz yıllarda her yıl on binlerce satılan Civic'in, ironik olarak bir kısmı atmosferik motorla satılan Focus, ilginç bir araç olan C4X'e geçilmesi artık piyasadaki yerini kaybettiğini gösteriyor. Forumda ve sosyal medyada dönen goygoyları bir kenara bırakırsak artık Türkiye pazarında bir devrin kapandığını söyleyebiliriz, ikinci elde kendine has bir kitlesi olsa da güncel durum olarak Chery'nin bile 2'ye katladığı bir firma olmuş Honda. Audi, BMW, Mercedes, Skoda, Citroen ticariler hariç şekilde Honda'yı geçmiş. Turboşarjlı olmayan ve son derece sorunsuz olup küçük kasasını taşımakta zorlanmayan 1.5 i-VTEC motorlar kullanan, karoserinde göçük problemi, motorlarında sorunlar olmayan City ise Egea'dan sonra en çok satan 2. B-Sedan olup kısıtlı ithalat imkanları ve yetersiz kombinasyonlara rağmen ithal rakipleri içinde 1. olarak yaklaşık 10 bin adet sattı. PSA grubu ise 168 bin araba satarak 2023'ün kazananı oldu. Kazananı grup olarak Renault ve Fiat takip etmiş. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1F93E6459 -- 10 Şubat 2024; 19:51:14 > |
Ne olacak bu Fransız aşkı/Honda satışlarda çakılırken PSA grubu 2023'te şov yaptı
-
-
Hondadan Accord alınır,gerisine istenen fiyatlar resmen rezalet
Müşteri yolunacak kaz değil ondan sürünüyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor geliştirme adam akıllı hibrit getirme elektrik yok cvt şanzımanlı araç satayım de yemezler daha çok çuvallarlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Honda VTi, Type-R (ep3) ve S2000'den sonra benim gözümde bitmişti zaten. şu anda Hyundai, honda'dan daha iyi otomobiller üretiyor.
-
Hondanın 2.0 hybrid'i ciddi biçimde adam akıllı.. ama bizim vergi sistemimiz adam akılsız.
bütün bir Honda meselesi Zrv-Civic gibi satış potansiyelli araçların satış potansiyelli motorları gelemediği veya gelse de 2000cc dolayısı ile fiyat uçtuğu için olmuyor. Civic özelinde bir yüksek fiyat meselesi de var, eski fiyat avantajını, tr üretim avantajını kaybedince insanlar Alman aracına gidiyor. imaj meselesi.. kolay kolay kimse Golf 1.5 etsi fiyatına Civic 1.5 almaz. Hrv'nin fiyatı da komik derecede pahalı.
Honda özelinde değil Subaru da aynı yolda.. 1.6 motorlar gitti Subaru bitti. Mazda da bu yüzden bitti.
Toyota dışında japon ekolü Türkiye pazarında bitiyor.
-
PSA grup 168 bin binek otomobil olmak üzere, toplamda 226 bin araç satmış. Satışlarda bu kadar artış olması Türkiye'de Renault hariç Fransız aracı tutulmaz, alınıp satılmaz imajının yıkılması olarak kabul edilebilir. Türkiye'de Mazda, Honda, Subaru gibi markaların ise Türkiye'deki vergi sistemi, bu markaların Türkiye'nin sistemine uygun motorlu araçlara sahip olmaması vs derken tamamen piyasadan silinme durumuna gelmesi ise otomobilseverler için kötü bir durum. Mazda'nin modelleri çok hoşuma gidiyordu ancak yetersiz servis ağı, fiyatların yüksek kalması vs derken Mazda Türkiye'den çekildi. Honda'nin Civic modellerinin daha önceki kasaları hoşuma gitmemişti ama son çıkan Fe1 Civic gerçekten çok güzel duran bir model. Umarım Honda'da Türkiye'de bitmez. Seçenekler ne kadar çok olursa bizler için o kadar iyi olur. Ayrıca Honda ve Toyota'nın araçlarının istenirse gayet uygun fiyata fabrika çıkışlı veya daha sonra takılan LPG sistemlerine uyumlu ve randımanlı olması bence oldukça güzel bir seçenek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 11 Şubat 2024; 12:42:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ağır vw fanboyu JNG90 forumdan 10 defa ban yiyince tabi 5 sene geride kalmış hala göçük möçük diye konu açıyor. Yeni kasa çıkalı 2 yıl oldu neredeyse makyajlanacak başka argümanlar bulmalısın artık.
Honda Türkiye piyasasından çekilmiş ama Civic ve City 10'ar bin satmış. Ne dediğinin bile farkında değilsin. Senin gibi ağır fanatiklere laf anlatıp zaman kaybetmeye değmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
E:hev 2.0 atkinson döngüsü ile çalışabiliyor ve %41 termal verime ulaşıyor ama vergi sistemi nedeniyle Türkiye'ye getirmiyorlar.
Tarih öncesi vergi sistemimiz nedeniyle Mazda'da skyactiv motorlarını getiremeyince piyasadan çekildi gitti.
Toyota'nın da büyük hacimli atkinson döngüsi ile çalışan yüksek termal verimli çok güzel motorları var ama biz cücük kadar dümdüz turbo motorlara mahkumuz.
Bu motorlar gelebilse de adam akıllı yakıt tasarruflu araçlar alabilsek ne güzel olurdu.
Bir şu motorlara bakıyorum bir de kavgası yapılan 1.0 turbo motolara bakıyorum ve halimize acıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle konu için teşekkürler, böyle konulara hasret kalmıştık.
honda konusunda söylenecek çok şey var, bir makine mühendisi olarak hondanın bu yenilenmediği için yenilişine şahsen pek üzülmedim.
Niçin ? Çünkü sen durup dururken sağı solu göçen araçları, motor yağını soğutma suyuyla harmanlayan ve karıştıran araçları, 120’yi geçince kaputu flama gibi dalgalanan araçları gayriciddi şekilde piyasaya sürersen e tabi ki böyle satışlarda ghostlanır erir gidersin ya.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 11 Şubat 2024; 12:36:59 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çok haklısınız,bende de Clio 4 0.9 tce manuel araç var. 3 adet kutu kola kadar silindirli motoru var. Vergi sistemi bizi bu saçma araçlara mahkum ediyor. Toyota, Honda ve Mazda gibi firmaların bizim vergi sistemine uymayan motorları Türkiye'ye gelmeyince bazıları bu firmaları düzgün motor yapmayan firmalar zannediyor. Vw 1.4 TSI motorlarda kaç kere güç oranıni düşürdü.1.4 TSI sonrası 1.2, 1.0 şimdi de 1.5 TSI motor çıkardılar. Bunlardan sadece 1.5 TSI 150 HP olan motor elle tutulur işe yarar bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İNANILMAZ RAKAMLAR.
226 bin PSA ve ithal+yerli 150 bin Renault satışlarıyla neredeyse her iki araçtan biri Fransız olmuş. Eğer yanlışım yoksa aynı zamanda en az 1 milyon Michelin lastik de satılmış demek PSA grup full Michelin geliyordu.
Artık göründüğü gibi hiç kimse 1-2 milyon TL verip LPG'li araba almak istemiyor. Cebinde 1.5 milyon olan adama ayda bir iki depo benzin parası çerez parasıdır.
Honda'nın fanatik tipler ve paragöz patronlar tarafından Türkiye'de bitmesi iyi olmaz, sonuçta bayi ağı var, sıfır LPG dönüşümlerinden de ekmek yiyenler var. Şu aşamada bazı 2005'ten kalma VTEC tutkunları ve ayn zamanda agresif form üyeleri Honda'nın uçup kaçacağını zannetse de LPG'li ve yerli üretim Duster ihtimali gerçek olursa Civic bir darbe daha yer. Bir dönem listelerde ilk 10'da yer alan Accord ve Jazz artık yok hükmünde, Asya'dan Chery Arizzo 8 vs. gelecek diyorlar, bizimkiler dua etsinlerde Çinliler B Sedan getirmesin.
Toyota evet kaliteli ve dolu arabalar yapmıyor ama Türkiye geneli Toyota'nın bu kadar kitlesi varken Toyota TR batmaz. Honda içinde 20 bin araç fena değil ama bu forumda birkaç yıl önce mukayese dahi kabul etmedikleri PSA grubu Honda'yı sizin verilere göre 10'A KATLAMIŞ.
-
VAG'çılıkla suçlandığım konuda 1 tane bile VW adı geçmemiş.İlk mesaja baktım konuda VW yok.
Forumda contalar yanmış.
Belki de vw fanboyunu yöneten sensindir hepsini sen uyduruyorsundur.
VW'i kötüleyecek ortam oluşturmak için bu sayede bir manevra alanı getiriyorsun.
-
Uzay teknolojisi, Atkinson Cycle Tech 2.0 e-HEV CRV'ye de bak hele.
2 litre atmosferikten 189 N/m tork alıyormuş.
VW 20 sene önce 2.0'dan 200 Nm alıyormuş hahahahaha
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1F93E6459 -- 11 Şubat 2024; 17:58:4 >
-
Konuda Volkswagen yok, konuda dostum jingoda yok, ama sen sinir uçlarını kaşımak hasebiyle provakatörce yorumlar yapıyorsun,
Bu forum bu oyunları yemez.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dayı bu araç hibrit asıl motor elektrikli motor. Benzinli motor bataryayı şarj etmek ve bazı durumlarda elektrikli motora destek için var. Ona göre tasarlanmış.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Honda araç az geliyor satışların az olma nedeni bu. Yılbaşından beri millet ötv muafiyetli hrv almak için birbirini yedi bayilerin kapısında yattı ama yok. Marta kadar da gelmeyecekmiş. Araç olsa sırf ötv muafiyetli arac satışı nedeniyle ilk 10 a girerdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugrb81 -- 11 Şubat 2024; 22:20:28 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
psa grubu yeni tasarım dili ve araçların doluluklarıyla öne çıktı bana göre.
özellikle pejo tarafını tasarım olarak çok beğeniyorum ki ben 408 allure sahibiyim. vw'nin, Honda'nın sıkıcı tasarımlarındansa insanlar daha yanar dönerli tasarımlar istiyor.
408'in 2 paketi var zaten gt ve allure. allure gt'ye göre daha boş olmasına rağmen birçok markanın dolu paketleriyle yarışacak düzeyde dolu.
-
Üstâd Jingo Hazretlerinin sizlere çok selamı var.
Engıro da turgut Baskan kazanırsa 2023 A6 Deisgn incelemesi gelecekmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1F93E6459 -- 11 Mart 2024; 15:58:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Motor geliştirme adam akıllı hibrit getirme elektrik yok cvt şanzımanlı araç satayım de yemezler daha çok çuvallarlar
|
Çok haklısınız,bende de Clio 4 0.9 tce manuel araç var. 3 adet kutu kola kadar silindirli motoru var. Vergi sistemi bizi bu saçma araçlara mahkum ediyor. Toyota, Honda ve Mazda gibi firmaların bizim vergi sistemine uymayan motorları Türkiye'ye gelmeyince bazıları bu firmaları düzgün motor yapmayan firmalar zannediyor. Vw 1.4 TSI motorlarda kaç kere güç oranıni düşürdü.1.4 TSI sonrası 1.2, 1.0 şimdi de 1.5 TSI motor çıkardılar. Bunlardan sadece 1.5 TSI 150 HP olan motor elle tutulur işe yarar bence |
Öncelikle konu için teşekkürler, böyle konulara hasret kalmıştık.
honda konusunda söylenecek çok şey var, bir makine mühendisi olarak hondanın bu yenilenmediği için yenilişine şahsen pek üzülmedim. Niçin ? Çünkü sen durup dururken sağı solu göçen araçları, motor yağını soğutma suyuyla harmanlayan ve karıştıran araçları, 120’yi geçince kaputu flama gibi dalgalanan araçları gayriciddi şekilde piyasaya sürersen e tabi ki böyle satışlarda ghostlanır erir gidersin ya. |
Ağır vw fanboyu JNG90 forumdan 10 defa ban yiyince tabi 5 sene geride kalmış hala göçük möçük diye konu açıyor. Yeni kasa çıkalı 2 yıl oldu neredeyse makyajlanacak başka argümanlar bulmalısın artık.
Honda Türkiye piyasasından çekilmiş ama Civic ve City 10'ar bin satmış. Ne dediğinin bile farkında değilsin. Senin gibi ağır fanatiklere laf anlatıp zaman kaybetmeye değmez. |
PSA grup 168 bin binek otomobil olmak üzere, toplamda 226 bin araç satmış. Satışlarda bu kadar artış olması Türkiye'de Renault hariç Fransız aracı tutulmaz, alınıp satılmaz imajının yıkılması olarak kabul edilebilir. Türkiye'de Mazda, Honda, Subaru gibi markaların ise Türkiye'deki vergi sistemi, bu markaların Türkiye'nin sistemine uygun motorlu araçlara sahip olmaması vs derken tamamen piyasadan silinme durumuna gelmesi ise otomobilseverler için kötü bir durum. Mazda'nin modelleri çok hoşuma gidiyordu ancak yetersiz servis ağı, fiyatların yüksek kalması vs derken Mazda Türkiye'den çekildi. Honda'nin Civic modellerinin daha önceki kasaları hoşuma gitmemişti ama son çıkan Fe1 Civic gerçekten çok güzel duran bir model. Umarım Honda'da Türkiye'de bitmez. Seçenekler ne kadar çok olursa bizler için o kadar iyi olur. Ayrıca Honda ve Toyota'nın araçlarının istenirse gayet uygun fiyata fabrika çıkışlı veya daha sonra takılan LPG sistemlerine uyumlu ve randımanlı olması bence oldukça güzel bir seçenek.
|
E:hev 2.0 atkinson döngüsü ile çalışabiliyor ve %41 termal verime ulaşıyor ama vergi sistemi nedeniyle Türkiye'ye getirmiyorlar. Tarih öncesi vergi sistemimiz nedeniyle Mazda'da skyactiv motorlarını getiremeyince piyasadan çekildi gitti. Toyota'nın da büyük hacimli atkinson döngüsi ile çalışan yüksek termal verimli çok güzel motorları var ama biz cücük kadar dümdüz turbo motorlara mahkumuz. Bu motorlar gelebilse de adam akıllı yakıt tasarruflu araçlar alabilsek ne güzel olurdu. Bir şu motorlara bakıyorum bir de kavgası yapılan 1.0 turbo motolara bakıyorum ve halimize acıyorum. |
Benzer içerikler
- peugeot 2008 start stop kapatma
- araba sprey boya ile boyanır mı
- 1 bira kaç promil
- plastik duba arabayı çizer mi
- direksiyon yamuk duruyor
- mercedes eqb 250 yorum
- bmw 2022
- passat üretimi durdu mu
- byd ne zaman ucuzlayacak
- 2024 araç sigorta fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X