Şimdi Ara

MULTIJET II, YENİ JENERASYON MOTOR HAKKINDA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
15.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Bu motoru Honda Jazza, 120 lik multijeti de Civic ve Accorda isterük.


    Tata, Ford ve Suzuki de 1.3 multijet müşterisi. Honda'yı da yazıyorum sıraya o zaman :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    aynen böyle
    75 hp nin üzeri motorlarda yapısal olarakda farklar mevcut
    mesele 75 liğin enjektörü 5 delikli iken 90 lığım 6 delikli
    keza segman, piston pimleri gibi farklarda mevcut
    ---
    1.6 multijet in yenisi ne zaman çıkacak acaba merak ediyorm


    Yine Fiat grubunun üretmiş olduğu aşağıdaki modellerde kullanılan bir başka motor, 1.9 JTD TwinTurbo 190 hp motorun spesifik gücü litre başına 100 hp.
    - Lancia Delta
    - Cadillac BLS
    - Saab 9-3
    Dolayısıyla 1.6 litre 160 hp motor yapabilir rahatlıkla.
    Ne var ki bu motorda ardışık küçük + büyük çift turbo kullanılıyor, dolayısıyla maliyeti biraz daha fazla.





    1.9 190 hp lik bir bravo ya hayır demem doğrusu :D
    tofaş bir ara getirdi 1.9 150 Hplik bravo sonra kayboldu gitti o arabalar.
    bir tanesinin sahibinden de ilanı vardı satıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 11 Aralık 2010; 14:09:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah

    opeldeki dte motor değilmi bu

    DTİ motorun alt yapısı isuzu olması gerekiyor.CDTİ ise multijetin alt yapısını kullanıyor.
  • +1

    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Fiat çok iyi motor yapıyorda kötü elektronik aksam yapıyor. Fiat ların en çok arıza yapan yerleri içinde elektrik aksamı olan şeyler.

    m-jet dizelin zaten 90hp 200nm lik olanıda var (punto ve linea da) sadece 5hp lik artış kaydedilmiş oda geometrik turbo ile. Bence oyle aman aman bir gelişme yok. 90 hp lik m-jet motor punto da zaten kopartıyor arabayı.


  • Bir motor geliştirilip revize edildiğinde maks. güç,maks. tork değerleri hiç değişmese bile, yakıt tüketimi azalmışsa bu mühendislik ve verimlilik anlamında büyük bir başarıdır.

    MultiJet II
    katmerli başarıdır mühendislik bakış açısı ile..

    "Yanları, geniş perspektifi görmeyi engelleyen gözlük" nedeniyle daralan bakış açısı ile, başarılı görünmeyebilir.. Gözlüktendir..
  • Fiat teknooji geliştiyor. VVV iki silindir motor yapamayınca erkekliğe bok sürdürmemek için çeşitli bahaler ileri sürdü.
  • Fiat'a güveniyorum 75hplik MJET doblomdan aldığım performansı 1.6 benzinli başka bi araçtan alamıyorum(kalkış, yükte gitme, yakıt sarfiyatı) yapıcağı yenilikleri sabırsızlıkla bekliyorum.
  • +1
    quote:

    Orijinalden alıntı: mazzoow

    Fiat'a güveniyorum 75hplik MJET doblomdan aldığım performansı 1.6 benzinli başka bi araçtan alamıyorum(kalkış, yükte gitme, yakıt sarfiyatı) yapıcağı yenilikleri sabırsızlıkla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mazzoow
    Fiat'a güveniyorum 75hplik MJET doblomdan aldığım performansı 1.6 benzinli başka bi araçtan alamıyorum(kalkış, yükte gitme, yakıt sarfiyatı) yapıcağı yenilikleri sabırsızlıkla bekliyorum.


    Gerçekten de Fiat, küçük hacimli dizel motor geliştirme ve üretiminde öncülük ediyor.
    Bunun doğru bir karar olduğunu da VW grubunun 1.2 TDI 75 hp motoru ile bu yıl başlayan takibinden anlıyoruz.
    Ayrıca sürekli bir geliştirme de var 2005 yılından beri.
    1248 cm3'lük motorun 70, 75, 85, 90 ve 95 hp gücünde 5 farklı versiyonu oldu 5 yılda.
    Bu arada 1.3 olarak adlandırılıyor ama yuvarlasak matematiksel olarak 1.2 olarak ifade etmek daha doğru olacak. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    quote:

    Orijinalden alıntı: mazzoow
    Fiat'a güveniyorum 75hplik MJET doblomdan aldığım performansı 1.6 benzinli başka bi araçtan alamıyorum(kalkış, yükte gitme, yakıt sarfiyatı) yapıcağı yenilikleri sabırsızlıkla bekliyorum.


    Gerçekten de Fiat, küçük hacimli dizel motor geliştirme ve üretiminde öncülük ediyor.
    Bunun doğru bir karar olduğunu da VW grubunun 1.2 TDI 75 hp motoru ile bu yıl başlayan takibinden anlıyoruz.
    Ayrıca sürekli bir geliştirme de var 2005 yılından beri.
    1248 cm3'lük motorun 70, 75, 85, 90 ve 95 hp gücünde 5 farklı versiyonu oldu 5 yılda.
    Bu arada 1.3 olarak adlandırılıyor ama yuvarlasak matematiksel olarak 1.2 olarak ifade etmek daha doğru olacak. :)



    evet yuvarlamada 1.2 daha uygun olabilir sanki yada toyota gibi 1.25 denmeli
    ancak 85 beygirlik versiyonu ben hiç duymadım nezaman hangi araçta kullanıldı acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91
    evet yuvarlamada 1.2 daha uygun olabilir sanki yada toyota gibi 1.25 denmeli
    ancak 85 beygirlik versiyonu ben hiç duymadım nezaman hangi araçta kullanıldı acaba ?


    TR'de satışa sunulmadı henüz, Punto Evo 1.3 eco:)rive isimli bir model, şehirdışı tüketimi 3 L/100 km.
  • Alt devirleri güçlenmiş , pratikte de alt devir cansızlığın çok azaldığını duydum. Kategorisinde en iyi dizel motor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.