Şimdi Ara

Motorun Sagırlaşması nedir nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
19.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Aracin uzun süre yüksek hızlara cıkmadıgında motor performansını yigtiriyormuş dogrumudur?

    Motoru sagır olan aracı nasıl anlarız?



    _____________________________
    Hiç şüphesiz fabrikatör, işçiye artıktan başka birşey vermeyecek.
    Dünyayı özel mülkiyet yönettiği sürece proleteryaya , aç kalmaktan, yaşamını sürdürmek için savaşmaktan başka bir yol kalmıyor.
    ZULME BAŞKALDIR YOKSULLUGUNU SORGULA
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorun Sağırlaşması: Nedir ve Nasıl Anlaşılır?

    Motorun sağırlaşması, aracın motorunun çalışmasına engel olan bir durumdur. Bu durum genellikle arızalı bir marş motoru, zayıf bir pil veya hasarlı elektrik bağlantıları gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanır.

    Motor Sağırlaşmasının Belirtileri:

    Motorun sağırlaşması aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

    • Anahtarı çevirdiğinde hiçbir ses duyulmaz.
    • Motor çalışır gibi olur ancak hemen durur.
    • Motor tekrar tekrar çalışmaya çalışır ancak çalışmaz.

    Motorun Sağırlaşmasının Nedenleri:

    Motorun sağırlaşmasının en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Arızalı marş motoru
    • Zayıf veya boş pil
    • Hasarlı ateşleme sistemi
    • Yakıt pompası arızası
    • Hasarlı elektrik kabloları

    Motorun Sağırlaşması Nasıl Anlaşılır:

    Motorun sağırlaşmasının nedenini tespit etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Marş motorunu kontrol et: Anahtarı çevirdiğinde marş motorundan tıklama veya gürültü sesi gelmiyorsa, marş motoru arızalı olabilir.
    • Pili kontrol et: Pil zayıfsa veya boşsa, marş motoruna yeterli güç sağlayamaz ve bu da motorun sağırlaşmasına neden olabilir.
    • Ateşleme sistemini kontrol et: Bujilerin veya ateşleme bobinlerinin arızalı olması motorun çalışmasını engelleyebilir.
    • Yakıt pompasını kontrol et: Yakıt pompası arızalıysa, motora yeterli yakıt sağlanamaz ve bu da motorun sağırlaşmasına neden olabilir.
    • Elektrik bağlantılarını kontrol et: Marş motoru, pil ve ateşleme sistemi arasındaki elektrik bağlantıları hasarlıysa, motorun çalışmasını engelleyebilir.

    Motorun Sağırlaşması Nasıl Açılır?

    Motor sağırlaştığında, öncelikle sorunun nedenini belirlemelisin. Ardından soruna göre doğru çözümü uygulayabilirsin. Örneğin:

    • Marş motoru arızalıysa, yeni bir marş motoru ile değiştirilmesi gerekir.
    • Pil zayıfsa veya boşsa, şarj edilmesi veya değiştirilmesi gerekir.
    • Ateşleme sistemi arızalıysa, bujiler veya ateşleme bobinleri değiştirilmesi gerekir.
    • Yakıt pompası arızalıysa, yeni bir yakıt pompası ile değiştirilmesi gerekir.
    • Elektrik bağlantıları hasarlıysa, onarılması veya değiştirilmesi gerekir.

    Motorun sağırlaşması durumunda, sorunu doğru bir şekilde belirlemek ve uygun çözümü uygulamak için bir tamirciye başvurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Evet ya bu konuyu tam ben açıcaktım arkadaş benden önce davranmış bende merak ediyorum bu sağırlaşma olayını açıklayabilecek bir babayiğit vardır elbet !
    _____________________________
    Birşeyi istiyorsan, onu uzan ve al..
  • Motor sağırlaşması,aracın uzun süre(5-6 yıl en az) devirsiz kullanımından kaynaklanan,motorun performansının bir bölümünü kaybetme olayıdır.

    Önlemek çok basit.
    Ama motor sağırlaştıktan sonra çözümü yok sanırım.
    Önlemek için sıfır araç alımında araç devamlı devirli kullanılmalı.
    En az 2500-3000 dd di sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverDrıve -- 12 Eylül 2009; 21:39:48 >
    _____________________________
  • demekki bizim arabayı hep babam kullansa araba sagırlasacak adam 3000 deviri geçmiyor ama ben 1ve 2 viteste redline sokmadan yapamam
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nehalem28

    ben 1ve 2 viteste redline sokmadan yapamam

    hep öyle kullanırsanda başlık motorun anasını mkmeye döner
    _____________________________
    [DH] TOYOTA KULÜBÜ
    1993 Toyota Corolla 1.6 GLi 114 HP
    ahhhhhh ciğerimin,,, aman ciğeriiiimin köööşesiiiii....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nehalem28

    demekki bizim arabayı hep babam kullansa araba sagırlasacak adam 3000 deviri geçmiyor ama ben 1ve 2 viteste redline sokmadan yapamam


    Oda tehlikeli
    Başıma hiç gelmedi ama bloklardan yağ sızıntısı başlıyordu sanırım.
    Motor kusuyor yani
    _____________________________
  • performansa düşüş fazla oluyor sanırım motor sağırlaştığında kalkışlarda ve vites atarken devir zor alıyor diye biliyorum ama hiç sağır olmuş bir araba kullanmadım tam olarak bilemiyeceğim
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    conta yanması nasıl anlaşılır
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yeni nesil araçlarda artık böyle bir durum kalmadı. Eski tip olsun yeni tip olsun rodajı düzgün yapıldıysa araçta sağırlaşma diye bir şey olmaz. Sağırlaşma denilen olay eski tip karbüratörlü araçlarda söylenen bir durum o da uzun süre devirsiz kullanmaktan bir nevi motorda kurum birikmesi durumu uzun yolda ara sıra devirli kullanımla eski haline gelebilir. Yeni nesil araçlardaysa zaten ecu kullanım tarzına göre yakıt oranını otomatik ayarlıyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Motor sağırlaşması,aracın uzun süre(5-6 yıl en az) devirsiz kullanımından kaynaklanan,motorun performansının bir bölümünü kaybetme olayıdır.

    Önlemek çok basit.
    Ama motor sağırlaştıktan sonra çözümü yok sanırım.
    Önlemek için sıfır araç alımında araç devamlı devirli kullanılmalı.
    En az 2500-3000 dd di sanırım.

    Cozumu olmasi lazim rektefiyeyle cozulur bence.
    Tabi elbette detayini bilen arkadaslar vardir.
    _____________________________
  • motor yenilemeyle düzelmiyormu?
    _____________________________

    Kelime hatası yapabilirm harf harf boşuna uğraşmayın.
  • düzeliyo heralde
    _____________________________
    jdm style
  • Benim aracımı benden önceki sahibi sırf şehir içi kullanmış, araç aldığımda 134 binde idi, şimdi 168 binde. Bende motorun sağır olduğunu düşünüyorum, bu yaz memleketten gelirken araçta 200 kilo yük ve beş kişi vardı gazı diplemeye başladım 150 ye kadar geldi 150 de duraksar gibi oldu daha da basmadım çünkü içinde ailem vardı motorun iyice sağır kalmış olduğunu düşünüyorum, bugünde ufak bi deneme yaptım daha 1. viteste redline başlangıcında 50 yapan aracım bugün 45 km hıza anca geldiğinde debriyaj balatasından sürtüşme sesleri çıkardı bende bişi olacak diye daha fazla yüklenmedim sanırım debriyaj balatasıda sos veriyor
    _____________________________
    Birşeyi istiyorsan, onu uzan ve al..
  • sorun kurumdan kaynaklanıyorsa carbon clean bunu giderir motoru açok alt devirde yada çok üst devirde kullanmak sorun orta devirleri kullanıp arada bir basmak lazım ekonomi yapıcaz diye motoru küstürmeyelim :D
    _____________________________
  • bir daha yapmamaya özen gösteririm ama arac daha 13000 km de biraz da motorun acılması lazım
    _____________________________
  • aracımızı hep 2500 devirde kullanırım ama babam her drekisyona geçişinde ki kendisi 2 ayda bir ancak geçer dreksiyona 5500 devirlerde kullanır aracı sanırım benim motor bu yüzden sağırlaşmaz iyiki varsın baba
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Benim aracımı benden önceki sahibi sırf şehir içi kullanmış, araç aldığımda 134 binde idi, şimdi 168 binde. Bende motorun sağır olduğunu düşünüyorum, bu yaz memleketten gelirken araçta 200 kilo yük ve beş kişi vardı gazı diplemeye başladım 150 ye kadar geldi 150 de duraksar gibi oldu daha da basmadım çünkü içinde ailem vardı motorun iyice sağır kalmış olduğunu düşünüyorum, bugünde ufak bi deneme yaptım daha 1. viteste redline başlangıcında 50 yapan aracım bugün 45 km hıza anca geldiğinde debriyaj balatasından sürtüşme sesleri çıkardı bende bişi olacak diye daha fazla yüklenmedim sanırım debriyaj balatasıda sos veriyor


    o zaman baskı-balata da sorun var
    _____________________________
    Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer
    quote:

    Orijinalden alıntı: nehalem28
    ben 1ve 2 viteste redline sokmadan yapamam

    hep öyle kullanırsanda başlık motorun anasını mkmeye döner


    Aga gecenin 1 inde kahkaha attırdın bana
    _____________________________
    Xperia Z3C - Yamaha Xt660ZATenere - Kron Xc150
  • Kurum bağlaması demek sağırlaşma,bir şekilde çözülebilir.
    _____________________________
    YZF R6
  • Motorun devirsiz kullanılması kurumlara yol açar.Ben sağırlaşmaya bunun dışında bir sebeb göremiyorum.
    _____________________________
  • acaba sağırlaşan motora carbon clean yapılsa normale döner mi?
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.