Şimdi Ara

Motoru kapatırken gelen trrrr sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Motorla ilgili performansla ilgili bir sorunum yok ama stop ederken motordan 2 saniyelik trrrr sesi geliyor ve bu da beni rahatsız ediyor.

    Bunu serviste bakıma verirken de inceleyin diye tembih ettim, bana o sesi önemsemeyin önemli bir şey değil dediler. O an tamam da nereden geliyor bu ses demek gelmedi aklıma önemli bir şey dediği için içim rahatlamıştı.

    Siz biliyor musunuz bu ses önemlimidir nereden gelir

    Motor 1.6 benzinli



  • Motor 1.6 benzinliyse gelir o ses

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin pompasi olabilir. Motor durur pompa durur hortumlardaki yakit basinci duserken ses yapabilir. Belki budur. Ya da motor blogu alüminyum olan araclar motor durunca sogurken tir tir tir diye ses cikartir ama bu 1 dk ya yakin surer ince ince. Ozellikle honda civic lerde cok net duyulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 benzinlide de duymustum bu sesi. kapatinca son ses cir cir bocegi gibiydi.
  • ilk marş basınca yapıyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk marş basınca yapıyormu

    Sadece motoru kapatırken
  • Serenade. kullanıcısına yanıt
    triger setini ne zaman değiştirdiniz? kayışlardan olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLIGHT

    triger setini ne zaman değiştirdiniz? kayışlardan olabilir...

    Yaklaşık 10 bin km önce triger kayışı değişti de bu ses sürekli var yeni başlamadı yani
  • Lpg satışları baltalanmasın diye ses etmemislerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Lpg satışları baltalanmasın diye ses etmemislerdir

    anlamadım
  • Geçenlerde patronumun 2011 Caravelle'sini muayeneye götürmüştüm. DSG şanzumanlı araç. Stop ederken dikkatimi çekti, her seferinde vites kolunun alt kısmından (Aracın ön göğüs kısmının tam ortasından, hafifçe yüksek bir kısımdan gelişine göre. Zannımca şanzumandan gelen) bir ses vardı. Sonra düşündüm, bu aracın vitesini çalışmaz haldeyken P den diğerlerine çekemiyorsun. Ama ben daha önce normal otomatik araçlara bindiğimde çalışmasa bile vites geçişleri yapılabiliyordu. Sanırım şanzumanı korumak amaçlı mekanik bir kilitleme işlemi yapıyor. (Bu kısmı araştırmadım arkadaşlar, şimdi buradan bana saydıran çıkmasın yanlış biliyorsun diye. Yanlışsa düzeltirsiniz.) O ses ilkin biraz tedirgin etmişti ama sonra bu aklıma gelince mantığıma uydurdum biraz. Aracınız DSG ise aynı şey olabilir mi? Veyahut burada marka model belirterek konuyu güncellerseniz arkadaşlar daha iyi yardımcı olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: varol42

    Geçenlerde patronumun 2011 Caravelle'sini muayeneye götürmüştüm. DSG şanzumanlı araç. Stop ederken dikkatimi çekti, her seferinde vites kolunun alt kısmından (Aracın ön göğüs kısmının tam ortasından, hafifçe yüksek bir kısımdan gelişine göre. Zannımca şanzumandan gelen) bir ses vardı. Sonra düşündüm, bu aracın vitesini çalışmaz haldeyken P den diğerlerine çekemiyorsun. Ama ben daha önce normal otomatik araçlara bindiğimde çalışmasa bile vites geçişleri yapılabiliyordu. Sanırım şanzumanı korumak amaçlı mekanik bir kilitleme işlemi yapıyor. (Bu kısmı araştırmadım arkadaşlar, şimdi buradan bana saydıran çıkmasın yanlış biliyorsun diye. Yanlışsa düzeltirsiniz.) O ses ilkin biraz tedirgin etmişti ama sonra bu aklıma gelince mantığıma uydurdum biraz. Aracınız DSG ise aynı şey olabilir mi? Veyahut burada marka model belirterek konuyu güncellerseniz arkadaşlar daha iyi yardımcı olurlar.

    2006 manuel opel vectra




  • Merhabalar benimde 20-6 model 1.4 tdi dsg volkswagen polom var benimde moturu stop ederken pat diye bi ses geliyo nedenini anlaya bilmiş değilim siz bi çözüm bulabildinizmi
  • Hocam tam olarak sorunu anlamadım ama motorlarda bir kritik devir değeri vardır. Motorların bu devirde çalışmaması istenir ve bu dikkate alınarak tasarlanır. Otomobil motorlarında bu devir oldukça düşüktür. (rölanti devrinden bi hayli düşük) Otomobiller isteseler de bu kritik devri kullanamazlar. Ama stop ederken motor devri düşer ve bu devre ulaştıktan sonra durur. Bu devir aralığında motorda silkelenme olur. Uzun süre bu devride çalışırsa oluşan kuvvet motoru kullanım dışı bırakabilir. Onun için stop ederken bi titreme ve bahsettiğiniz ses gelir. Ama bu her otomobilde olur. Sizinki bundan farklı ise bununla alakası yoktur tabi.
  • SefaaDoruk S kullanıcısına yanıt
    Benim bahsettiğim "paatt" tarzı bir ses değil. Benim bahsettiğim şanzuman tarafındna geliyor ve mekanik, ayarlanmış bir ses. Zannımca motoru stop ettikten sonra şanzumanı kitliyor. Veya başka birşey olabilir ama rahatsız edici bir ses değil. Planlanmış bir görevin sonucunda geliyor gibi. Ve şirket sahibinin arabası olduğu için ben ilgilenmedim hiç. Dediğiniz gibi rahatsız edici bir "pat" sesi geliyorsa, servise götürmenizi tavsiye ederim. Özellikle DSG araçların bu tür olası arızalarına dikkat etmek lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.