Şimdi Ara

MOTORSİKLET TARİHÇESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    Ivano Beggio tarafından kurulmuş, el yapımı ilk modeller 60 `lı yılların sonunda piyasaya sunulmuş.
    1985 ETX 350 üretildi.
    1992 ilk dünya şamp. kazanıldı.
    1996 Leonardo maxi-scooter üretildi, Aprilia Avropa`nın 2. büyük motosiklet ve scooter üreticisi konumuna geldi.
    2004 Piaggio Guruba dahil oldu


    1903 BSA 233cc motosiklet üretti. (Firebird, Gold Star, Royal Star, Thunderbolt, Rocket ve Victor modelleri üretimi ardından geldi).
    1930 30 `lu yılların sonlarında Sunbeam üretildi.
    1944 Ariel üretildi, BSA Norton - Villiers ile birleşen Triumph `u satın almak istedi.

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1916 yılında "Rapp Motorenwerke AG" ve "Gustav Otto Flugmaschinenfabrik" adlı firmalar "Bayerische Flugzeugwerke AG" ismi altında birleştiler. Bir süre sonra da �Bavyera uçak Fabrikaları� olan ünvanı, �Bavyera Motor Fabrikaları� anlamına gelen "Bayerische Motoren Werke AG" şekilde değişti ve BMW markası doğdu.
    1922 ilk motosiklet modeli olan R32 üretildi
    1923 BMW motorlarının hala simgesi olan boxer motorlar kullanılmaya başlandı.
    1925 R37 ve R 39 modelleri
    1929 R11 ve R16 modelleri, boru yerine çelik levha
    1935 R12 ve R17 modelleri ile birlikte dünyada ilk defa hidrolik amortismanlı teleskopik furşlar tanıtıldı. Aynı yıl 10.000 adet motosiklet üretildi.
    1936 tekrardan boru şaseye geçildi
    1938 İlk defa arka suspansiyon kullanımı
    1941 R75
    1948 Yeni bir başlangıç. Savaş sonrası ilk motosiklet modelleri, R24 ve R25
    1952 600 cc lik ve 35 HP gücünde R68 modeli üretilmeye başlandı. 160 km/ h gibi alışılmadık yüksek hızlara erişen bir modeldi.
    1960 Münih fabrikalarının son motosikleti R69S
    1969 Motosiklet sektörüne geri dönüş. �/5� ( R50/5 , R60/5 , R75/5 ) serisi motorlar piyasaya çıktı.
    1973 R90 S ve R90/6
    1976 1000 cc lik motor
    1980 yeni R serisi motorlar
    1983 BMW nin ilk 4 silindirli ve 1000 cc lik serisi olan K100 tanıtıldı.
    1985 3 silindirli motor K75
    1987 dünyanın en kuvvetli endorosu
    1989 BMW K1
    1991 1 milyonuncu motor
    1993 R 1100 RS ile beraber ,4 ventilli ve dijital Motor elektroniği ile geliştirilmiş yeni bir boxer teknolojisi ortaya çıktı. Ayrıca F650 üretildi
    1997 İlk BMW cruiser : R1200 C
    1998 K1200 LT
    2000 Üstü kapalı şehir motosikleti, BMW C1

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1950 İtalya `da kuruldu
    1978 AMF-Harley Davidson `dan İtalya da ki Aermacchi fabrikasını alarak motosiklet üretimine başladı
    1986 Cagiva Husqvarna `yı ve akabinde Ducati `yi aldı.
    Cagiva `nın sahipleri Claudio ve Gianfranco Castiglioni kardeşlerdir

    CZ

    1919 Strakonice `de kuruldu. Silah üretimi yapıyordu
    1932 İlk motosiklet üretildi
    1950 Jawa ile ortaklık
    1969 350 "Typ-860" GP
    1991 yeni CZ ve Jawa modellerinin üretimi için Cagiva ile anlaşma
    1997 Cagiva ile olan anlaşmanın feshi

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1962 Kore de Daewoo Motors un yan firması olarak kuruldu.

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1922 Simeon Rabasa Singla tarafından bisiklet tamircisi olarak kuruldu
    2. Dünya savaşından sonra moped "Derbi SRS" üretildi.
    1987 Derbi Kawasaki ürünleri satmaya başladı
    1992 Derbi scooter modeli "Vamos" u üretti.
    2001 Piaggio Grubuna dahil oldu.

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1926 Mühendis Antonio Cavalieri Ducati ve oğulları Adriano, Bruno ve Marcello tarafından kuruldu.
    Adriano Ducati 20 yaşında olamsına rağmen başarılı bir telsiz teknisyeniydi, 60 watt ampül gücü ile İtalya Amerika arasında ilk iletişimi sağladığında takvim yaprakları 1924 ü gösteriyordu. İtalyan Deniz Kuvvetleri bu teknolojiden faydalandı.
    1926 Guglielmo Marconi Bologna Üniversitesin `de Elektrik Mühendisliğinde Onur Derecesi ladı, aynı yıl aynı şehirde kurulan Ducati `nin ticari ünvanı "Societa` Scientifica Radio Brevetti Ducati" şeklindeydi.
    1935 Ducati yeni fabrikaya taşınır
    1940 Savaş başlar, orduya elektronik aygıt üretimi başlar
    1945 Fabrika bombalarla yıkılır, 7000 işçi artık açıkta kalmıştır
    1946 Savaşın sonu, Turin `de SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie) fabrikası vardır, gerçekte avukat olan mekanik konusunda amatör olan Aldo Farinelli tarafından yönetilen bir fabrika. Bu avukat 4 stroke 48 cc bir güç ünitesinin patentinin sahibidir ve üretimini yapmaktadır, adı "Cucciolo" dur. Ducati firması Cucciolo `dan araç gereçleri ve üretim haklarını satın alır ve üretime geçer.
    1952 Milan Fuarı, Ducati 65 TS ve aykırı cruiser modeli otomatik şanzıman ve elektrikli marş ile tanıtıldı.
    1954 Ducati Meccanica SpA günde 120 ünite üretime çıktı
    1956 125 Desmo Ducati ilk yarışını İsveç GP sinde kazandı, yarışı kazanan Gianni degli Antoni ertesi hafta İtalya Monza yarışı antremanları esnasında vefat etti. Bu vefat Ducati `nin yarışlarda 1958 `e kadar yerini MV Agusta ve Dünya Şampiyonu pilotu Carlo Ubbiali `ye bırakmasına sebebiyet verdi.
    1961 İlk Ducati 250 mdoeli Milan fuarında
    1963 Diana Mark 3 Super Sport yollarda, dünyanın en hızlı 250 lik aracı
    1963 Cycle World testleri, çeyrek mil Diana Mark 3 Super Sport ile 16.5 saniyede geçildiğinde motor 79.5 mph hızındaydı ve maksimum 104 mph ye kadar çıktı, aynı derginin aynı sene içerisinde yaptığı Yamaha TD-1 racer testinde TD-1 Ducati `nin performansına yetişemedi.
    1965 Ducati Meccanica SpA standart triumph araçları, leyland vans ve kamyon modellerinin İtalya distribütörü oldu
    1965 İlk konsept 350 Sebring. Bu araç Ducati takımı pilotu Franco Farne ile Amerika `ya yarışmaya gitti, 251-700 cc kategorisinde 11. oldu
    1968 Mark 3D (Desmodromic) `nin üretime geçeceği duyuruldu.
    1969 Desmodromic Avrupa ve Amerika yollarında.
    1971 750GT, yüksek performanslı 500 V-twin ile Duca gene yarışlarda.
    1972 Francesco Costa İtalya `da yarış düzenler, Imola pistinde, Amerika `dan Avrupa `ya geçiyordur yarışlar, Ducati `nin yeni 750 lik modelini göstermek için büyük şans doğmuştur, Amerika `da Kawasaki için yarışan Paul Smart transfer edilir, beraberinde test pilotu Bruno Spaggiani `de takımdadır.
    1972 Imola yarışında Smart ve Spaggiani 1. lik ve 2. lik alarak kürsüye çıkarlar, bu zafer MV Agusta ve pilotu Agostini ile Triumph pilotu Walter Villa `ya karşı kazanılmamıştır sadece, BSA, Laverda, Moto Guzzi, Honda, Kawasaki ve Suzuki geride bırakılmıştır, efsane doğmuştur.
    1973 Desmo modeli 750 `liklerde Imola şampiyonluğunu gösteren gümüş işlemeye sahip olur.
    1974 Vic Camp Ducati `nin Britanya distribütörlüğünü alır.
    1975 Hacim 846cc ye çıkartıldı ve 900ss doğdu
    1983 Kimi Kaynaklara göre 1985 `de Ducati, Claudio ve Gianfranco Castiglioni yani Cagiva tarafından satın alındı. Bu birleşme Cagiva `ya 350 ve 650 cc `de ilerleme sağlattı. Paris Dakar Rallisinde başarı isteyen Cagiva, Elefant modelini Ducati motoru ile güçlendirerek 10 sene kullandı.
    1985 Ducati tasarım ve şase araştırma merkezi Rimini `de kuruldu. 750 F1 modeli çıktı.
    750 cc sonradan 851 cc ye çıkarıldı, yakıt sistemi Ferrari takımının yarış ekipmancısı Weber-Marelli ortaklığı ile geliştirildi.
    1987 American AMA Superbike Şampiyonası gibi Dünya Superbike Şampiyonasın `da 750cc üretim araçları piste çıkar, Lucchinelli takımın pilotudur ve elektrik sorunu yüzüden damalı bayrağı 4. görür, akabinde 851 lik model üretime çıkar. 750 lik gibi bu modelde kırmızı, beyaz ve yeşil renklere sahiptir.
    1988 851 modelinin çıkmasıyla 750 F1 satışları düştü
    1989 Ducati Paso 906 88bg gücünde
    1990 Ducati 900 SS, 750 Sportun 904 cc versiyonu çıktı.
    1993 tasarımcı Miguelangel Galluzzi 888 şasesi ile 900cc 2 valf motordan çıplak bir model geliştirdi ve ona `Il Mostro` yani Monster dedi.
    1996 Ducati `yi Texas Pacific Grubu satın aldı.

    Ducati 1968 `de Marco Lucchinelli ile Dünya Superbike Şamp. `da 2 5. almış, ardından bu başarılar artmış, şampiyonluklar görülmüş, 1988 `den bu yana firma katıldığı 143 yarışın 78 `ini kazamış. 1988 sürücü ve markalarda 5., 1989 sürücü ve markalarda de 3., 1990 `da Raymond Roche `nin kullandığı 851 modeli ile sürücülerde şampiyon, markalarda 2., 1991-1992 Amerikan Doug Polen ile iki şampiyonluk, ilk şampiyon 851, 888 modeli ve 916 modelleri hepsi efsane olmuş milyonlarca motosikletseverin gönlünde taht kurmuşlardır.

    1990 `da Superbike dünya şampiyonu olan Raymond Roche Ducati `nin Superbike Dünyasında yerini sağlamlaştırmıştır. 1983 `den bu yana Roche çok prestijli yarışlar kazanmış, 500cc Dünya Şampiyonluğunda 3. olmuş, 1985 Fransız Gran Prixinde 2. olmuş ve 1987 yılında Ducati `ye geçmiştir. Daha sonra Amerikan Doug Polen Roche `un yerine geçmiş. Polen özellikle amatör yarışlarda kendini kanıtlamış, AMA, Japon Formula I ve Formula III lerde derece görmüş, 1991-1992 yıllarında aldığı şampiyonluklar ile Ducati `nin imajını perçinlemiş sürücüdür.


     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1909 Giuseppe Gilera tarafından İtalya `da kuruldu.
    Gilera`nın ilk modeli 317cc
    1935 Rondine 4 silindir motor
    1969 Piaggio Group Gilera `yı aldı
    1993 Arcore Gilera fabrikası kapatıldı.




    1903 Milwaukee `de Harley Davidson kuruldu
    1903 Bill Harley ve Arthur Walter Davidson ilk Harley-Davidson modelini üretti
    1908 154 ünite motosiklet Davidson`un babasının yaptığı ahşap kasasıyla üretildi.
    1909 45-derece V-Twin motor üretildi.
    1910 Efsanevi "Bar and Shield" logo kullanılmaya başlandı.
    1912 Harley-Davidson yeni fabrikasını kurdu ve Japonya `ya üretime başladı. Amerika `da 200 bayiisi mevcuttu.
    1914 Sidecar eklendi
    1915 Harley-Davdison 2 ileri şanzımanı üretti.
    1917 Harley-Davidson dünyada ki en büyük motosiklet üreticisi oldu.
    1932 3 tekerlekli Servi-Car tanıtıldı, "Eagle" tüm Harley-Davidson benzin depolarında yerleştirilmeye başladı.
    1937 William A. Davidson vefat etti.
    1942 Walter Davidson vefat etti.
    1943 Bill Harley vefat etti.
    1940`lı yıllarda Harley-Davidson üretimlerini savaşa gönderdi, Army-Navy (Kara-Deniz) "E" ödülü aldı.
    1965 George Roeder modifiyeli Harley-Davidson Sprint ile dünya yer hız rekorunu 177.225 mph ile 250cc motosiklet kategorisi için kırdı.
    1969 Harley-Davidson Amerikan Makine ve Döküm firması ile birleşti.
    1987 Harley-Davidson New York borsasında.
    1993 "90. Yıldönümü" kutlandı.

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1946 Soichiro Honda Hamamtsu Japonya `da Teknik Araştırma Enstitüsünü kurdu.
    1947 Honda A-tip motor üretti.
    1949 Honda 98cc Model D(Dream) `i üretti.
    1958 C100 Super Club
    1960 Honda Suzuki fabrikasında üretime başladı.
    1963 Amerikan Honda "You meet the nicest people on a Honda" sloganıyla kuruldu.
    1965 CB450
    1969 CB750
    1971 CB500
    1975 CB400
    1978 CBX1000
    1980 Honda Gold Wing
    1982 Honda of America üretime başlamak için kuruldu. Aspencade adlı yeni Gold wind tanıtıldı.
    1987 CBR600F
    1988 GL1500 Gold Wing
    1991 Honda`nın kurucusu Soichiro Honda vefat etti.
    1992 CBR900RR (893cc)
    1996 CBR1100XX Super Blackbird (1137cc)
    2000 Fireblade CBR929RR (929cc)
    2003 CBR600RR yeniden dizayn edildi

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1988 Husaberg İsveç bir grup Husqvarna mühendisi tarafından kuruldu
    1989 İlk ürün çıktı

     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1689 Husqvarna Vapenfabrik (Husqvarna weapons factory) silah üretimi için kuruldu
    1903 Tek silindirli motorla bezenmiş 1,5 bg güçlük bisiklet üretimi
    1916 İlk şampiyonluk
    1920 Kendi motor fabrikasını kuran firma tamamı kendi üretimi olan 550cc 50-dereceli V-twin motora sahip ilk modeli çıkarır
    1987 Cagiva tarafından satın alındı ve Husky `ler İtalya `da üretilmeye başlandı.


     MOTORSİKLET TARİHÇESİ


    1901 George Hendee ve Oscar Hedstrom 50 km/s hıza sahip bisiklet motosiklet karışımı alet yaptılar
    1907 V-Twin motor üretildi bu motor 1924 yılına kadar ufak güncellemelerle kullanıldı
    1913 Hendee Special üretildi
    1920 Yılda 20,000 ünitelik üretimle dünyanın en büyük motosiklet üreticisi oldu
    1922 Ünlü Chief modeli
    1927 Scout modeli
    İngiltere `de yerleşik Brockhouse Ltd. alınan borcun ödenemeemesi, yönetim hataları firmanın Associated Motorcycles Ltd. `e satılamsına sebebiyet verdi. AMC 1950`lerin sonlarında Indian markasını kullansada 1960 `ların sonalrında kepenkleri indirdi.
    1998 Bazı yatırımcılar Indian firmasını yeniden hayata geçirmek istedilersede başarısız oldular.




    1929 Çek motosiklet üreticisi Jawa Frantisek Janecek tarafından kuruldu
    Jawa ismi Janecek ve Wanderer isimlerinin ilk iki harfinden oluşmuştur.


     MOTORSİKLET TARİHÇESİ


    1950 yılında küçük bir dükkanda işe başladılar.
    1954 yılında metal sektörüne adım attılar, otomotiv, beyaz eşya sektörlerine parça ürettiler.
    1987 yılında MZ`nin Türkiye distribütörlüğünü üstlenerek motosiklet sektörüne ilk adımlarını attılar.
    1990 yılında Alman özelleştirme idaresinden Doğu Alman Mz markasınının tüm haklarını ve tesislerini aldılar.
    1993 1998 yılları arası yurtdışına Kanuni MZ ismiyle 20 bin motosiklet ihraç ettiler.
    1995 yılında Kanuni markasıyla yerli üretime başladılar.
    2000 yılında `Peugeot Scooters` Türkiye distribütörlüğünü aldılar.
    2006 yılının Ekim ayında faaliyete geçmesi düşünülen, İst.Sabiha Gökçen Havaalanı yakınında 50 dönüm arazi üzerine kurdukları yeni fabrikada yıllık 200 bin adetlik üretim yapmayı planlıyorlar. Kuralkan grubu motosiklet sektörünün yanısıra bilgisayar donanım ve programlama (sentim), tarım, hayvancılık, inşaat, otomotiv, enerji sauna sistemleri, reklamcılık gibi sektörlerde de iş yapmaktadır.


     MOTORSİKLET TARİHÇESİ

    1963 Japonya `nın en eski motosiklet firması Meguro Kawasaki ile birleşti
    1965 ilk Kawasaki modeli ABD `ye gönderildi.
    1966 Hantal ve ağır olduğundan başarısız olan W1 (650cc) modeli
    Firma daha sonra A1 Samurai (250cc) ve A7 Avenger (350cc) iki ufak versiyonunu çıkararak bu aracın başarısını arttırmıştır
    1969 H1 (500cc) (Mach III olarakta bilinir)
    1972 H2 (Mach IV) (748cc)
    Bu modeller hantaldı ve rakipleri karşısında ağır kalıyordu
    1973 750cc olması planlanan Z1 modeli 1968`de Honda CB750 tanıtıldığından 903cc olarak üretildi.
    1976 Z1 Z900 oldu motoru güçlendirildi
    1977 Z650
    1990 ZZR-R1100 (1052cc) Devamında ki 5 yıl en hızlı üretim modeli oldu
    1995 ZX-6R
    2000 ZX-12R (1199cc)
    2002 ZZR-1200
    2003 Yeni ZX-6R (636cc), Z1000


    1934 Hans Trunkenpolz Mattighofen kasabasında tamir bakım atölyesi açtı.
    DKW motosikletlerini satmayla başladı.
    1953 Avusturya `da KTM ilk üretim serisi çıktı
    1957 Model gamı spor model "Trophy 125 cc" ve scooter "Mirabell" ile genişletildi.
    1992 KTM yeniden sektöre giriş yaptı


     MOTORSİKLET TARİHÇESİ


    1963 Tayvan `lı üretici kuruldu
    1970 İlk motosiklet üretildi
    Arjantin `de ISMA lisansı ile satış yapmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi U_şen -- 29 Aralık 2008; 11:12:41 >







  • Hocam eline sağlık iyi bir çalışma olmuş ducatiyi sonuna kadar okudum hayranı olduğumdan dolayı forumda böyle yararlı yazıları görmek güzel birde 4 japonun tarihçesi olsa güzel olur devamını bekliyoruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _DIESEL_

    Hocam eline sağlık iyi bir çalışma olmuş ducatiyi sonuna kadar okudum hayranı olduğumdan dolayı forumda böyle yararlı yazıları görmek güzel birde 4 japonun tarihçesi olsa güzel olur devamını bekliyoruz


    harf sırasına göre gidiyorum yarin hepsini eklerim.
  • Kardeş benim efsane MZ yok sona MV senna agusto - kawazaki - suzuki - yamaha - honda - kanuni yok
    devamını yarın ekleyecem yazmışın...24 aralıkta bu qun 26'sı o yüzden yazdım lütfen kızma
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayazzma

    Kardeş benim efsane MZ yok sona MV senna agusto - kawazaki - suzuki - yamaha - honda - kanuni yok
    devamını yarın ekleyecem yazmışın...24 aralıkta bu qun 26'sı o yüzden yazdım lütfen kızma


    Sabır güzel kardeşim belki arkadaşın işi çıkıştır.
  • Motosiklet, iki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalı motora sahip bir ya da iki kişilik ulaşım aracıdır. İlk örnekleri bisikletlere motor takma girişimleriyle ortaya çıkmıştır. 1869 yılında ABD Massachusetts’li Sylvester Roper buhar gücüyle çalışan motosiklet benzeri bir taşıtı geliştirmeye çalışmıştır. 1893 yılında Felix Millet beş silindirli bir motoru bir bisikletin ön tekerleğine takarak bugünkü motosiklete oldukça benzeyen bir taşıt gerçekleştirmiştir.

    Başarılı ilk iki tekerlekli motorlu taşıt tasarımını Fransız mucitler Michael ve Eugene Werner gerçekleştirmiştir. Werner kardeşler aracın motorunu, kadronun altına iki teker arasına yerleştirdiler. O tarihten sonra motosiklet tasarımlarında motor hep aynı yerde kalmıştır.

    http://www.msxlabs.org/forum/otomobiller-arabalar/26899-motosiklet-nedir-motosiklet-hakkinda.html




  • Ben kanuni'yi mondial gibi yeni bir marka sanıyordum.
  • bu konu için teşekkürler.
  • Güzel paylaşım.
  • Paylaşım için saol
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.