Şimdi Ara

Motorlu taşıtlar vergisi yükselecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Enerji tasarrufu kapsamında yüksek hacimli motorlu taşıtların vergileri yükseltilecek. Bazı araçlardan köprü ve otoyol ücreti alınmayacak
    23 Mart 2010 Salı, 08:31:57

    ENERJİ ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Elektrik İşleri Etüt İdaresi tarafından hazırlanarak, kurum ve kuruluşların görüşüne açılan “Enerji Verimliliği Strateji Belgesi Taslağı” ile enerjide verimlilik sağlayacak bir dizi tedbir gündeme geldi. Bu tedbirlerden biri de kamu kuruluşlarında 15 yılını doldurmuş araçlar trafikten kaldırılacak. Taslakta yer alan bazı düzenlemeler şöyle:

    Verimlilik artırılacak
    Meslek odaları, üniversiteler ve enerji verimliliği danışmanlık şirketleri (EVD) yetkilendirilecek.
    2012 sonuna kadar, kamuda, ağır sanayide ve ticari binalarda tasarruf potansiyelleri ve verimlilik artırıcı önlemler belirlenecek.
    İşletmelerin enerji yoğunluğunu azaltmak üzere 2’şer yıllık hedefler koymaları zorunlu tutulacak.

    TOKİ projeleri taslakta
    Üretim tesislerinde atık enerjiden yararlanılacak, iletim kayıpları azaltılacak, yerinden enerji üretimi özendirilecek.
    Termik santralların lisanslama sürecinde atık ısılardan yararlanılması (bölge ısıtması veya kojenerasyon) ile ilgili kriterlere yer verilecek.
    Ulusal şebekeden talebin azaltılması, dengeleme ve uzlaştırma piyasası kapsamında özendirilecek.
    Toplu Konut İdaresi (TOKİ), toplu konut projelerinde yenilenebilir enerji kaynaklarını analiz ederek konut maliyetinin yüzde 10’unu geçmeyen uygulamalar yapacak.

    Binalara kimlik belgesi
    Mimari, ısı yalıtımı, ısıtma ve soğutma sistemi ve elektrifikasyon konularındaki standartları, asgari performans kriterlerini ve asgari uygulamaları sağlamayan yeni yapılara ruhsat verilmeyecek.
    Binalarda “Enerji Kimlik Belgesi” uygulanacak, mevcut konularda ısı yalıtımı ve diğer verimlilik artırıcı uygulamalar ile birlikte sürdürülebilir ekolojik yapılar özendirilecek.
    2023 yılında, en az 10 milyon konutun asgari standartlara uygun olarak yalıtımı yapılmış olacak.

    Etiketli araca köprü bedava, motor hacmi yüksek olanlara yüksek vergi
    Yüksek motor hacimli binek aracı vergisinin yükseltilecek. Araçlarda enerji verimliliği etiketi uygulanacak. Etiketli araçtan köprü ve yol ücreti alınmayacak.
    Yıl içerisinde ücretsiz toplu taşıma gün sayısının artırılacak. Kamu kuruluşlarındaki 15 yılını doldurmuş araçların trafikten kaldırılacak.
    Demiryolu ve deniz taşımacılığının özendirilecek. Topografyası uygun bölgelerde bisiklet güzergahlarının düzenlenecek.

    Karbon borsası kurulacak
    Kamu kuruluşlarının bina ve tesislerinde enerji tüketimi, faaliyetleri olumsuz etkilemeksizin azaltılacak. 2015 sonuna kadar kamu sektöründe en az yüzde 15 tasarruf sağlanacak
    Türkiye’de “karbon borsası”nın kurulması yönünde çalışmalar yapılacak. 2011 yılı ilk yarısı sonuna kadar bir strateji belgesi hazırlanacak.
    Enerjinin arz ve talep tarafındaki emisyon gelişiminin yönetilmesi için “Enerji ve Çevre Kurulu” oluşturulacak.
    Hedef kişi başına kullanımı artırıp birim başına düşecek
    YAPILACAK çalışmalarda temel amaç; kişi başına enerji kullanımı yüksek, aynı zamanda da birim yurt içi hasıla başına az enerji kullanan ülkeler arasında yer almak. Bu amaç doğrultusunda, 2023 yılında, 2000 yılı dolar değeriyle ve 1998 GSYH serisiyle 1000 dolarlık GSYH için yaklaşık 282 litre petrol eşdeğeri birincil enerji kullanımının 225 litreye, 1 dolarlık GSYH için 0.53 kilovatsaat (kWh) civarında olan elektrik kullanımının ise 0.45 kWh’e indirilmesi hedefleniyor.

    Sertifikalı yönetici sayısı 2 yılda 5 bine çıkacak
    TASLAKTA öngörülen hedeflere ulaşmak için, sanayi, hizmetler ve konut sektörlerinde standardına uygun enerji yönetimi uygulanacak, sertifikalı enerji yönetici sayısı 2012 yılı sonuna kadar 5 bin kişiye çıkarılacak ve faaliyetteki OSB’lerde enerji yönetim birimleri kurulacak. Birkaç yıl önce başlayan enerji verimliliği (ENVER) kapsamında yapılan çalışmalar sonucu halen sertifikalı enerji yöneticisi sayısı 1750 kişi buldu.
    Otomotivde vergi ya da hurda indirimi yok, yeni teşvik sistemine geçilecek
    DEVLET Bakanı Zafer Çağlayan, otomotiv sektöründe şu an itibariyle KDV, ÖTV veya hurda indiriminin söz konusu olmadığını açıkladı. Otomotiv sektörü yetkilileriye bir araya gelen Çağlayan, bu konuda şunları söyledi: “Küresel ekonomi kriz nedeniyle hem piyasanın canlı tutulması, hem de istihdamın azaltılmaması noktasında geçen yıl sektörde KDV ve ÖTV indirimi teşviki yönünde bir uygulama yapıldı. Ama şunu ifade edeyim, bildiğiniz gibi bizim teşvik sistemimiz 2009-2010 yılını kapsayan bir teşvik sistemiydi. Bu yılın sonunda mevcut teşvik sistemimiz bitecek. TÜİK’in yapacağı ve bu yıl sonuna kadar bitireceği çalışmalarla, gerek iller, gerek bölgeler bazında yapacağı gelişmişlik endeksleri rakamlarıyla beraber yeni bir teşvik sistemine geçilecek 2011 itibariyle.”



    kaynak :http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/502560-motorlu-tasitlar-vergisi-yukselecek



    etiketli araç olayını anlayan varmı arkadaşlar ???







  • şu vergi oranlarını kalkıpta motor hacmine göre yapmıyorlarmı tepem atıyor arkadaş

    vergi dediğin arabanın piyasa fiyatına göre belirlenir arkadaş örnek vermek gerekirse:

    sıfır Peugeot 407 GT LINE - 2.0 HDi 163 bg - Otomatik 78.850 TL fiyatı bu
    mtv vergisi yıllık 1.793 TL

    SIFIR Mercedes E 200 CGI Benzin 1,796 cm3 80,757€ fiyatı (yukarıdaki aracın iki katı fiyatı)

    ama bunun mtv vergisi yıllık 1.140 tl bu ne biçim adalettir...

    devletin vergi dağılımı ne yazıkki hiçte adaletli değil ki herkesin bindiği ortalama 1,6 araçlar ile zengin kesmin bindiği 1,6 ların arasında fiyat olarak uçurum var ama vergide ne yazıkki ikiside aynı parayı ödüyor...
    bana kalırsa yıllık aracın değerinin %2 -%3 gibi bir vergi ödenmeli her yıl aracın eskimesinden dolayı belli bir amortisman düşülüp tekrar hesaplanan değeri ortaya çıkarılarak tekrar çıkan fiyatın %2 - %3 vergi olarak alınmalı...

    ne yazıkki şimdiki vergi sistemi zengini daha zengin fakiri daha da fakirleştirmek ten başka bir işe yaramıyor vergi dağılımı gelir dağılımına eş değer olmalı ama nerde öyle yürekli bir hükümet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genelkurmay89
    şu vergi oranlarını kalkıpta motor hacmine göre yapmıyorlarmı tepem atıyor arkadaş

    vergi dediğin arabanın piyasa fiyatına göre belirlenir arkadaş örnek vermek gerekirse:

    sıfır Peugeot 407 GT LINE - 2.0 HDi 163 bg - Otomatik 78.850 TL fiyatı bu
    mtv vergisi yıllık 1.793 TL

    SIFIR Mercedes E 200 CGI Benzin 1,796 cm3 80,757€ fiyatı (yukarıdaki aracın iki katı fiyatı)

    ama bunun mtv vergisi yıllık 1.140 tl bu ne biçim adalettir...

    devletin vergi dağılımı ne yazıkki hiçte adaletli değil ki herkesin bindiği ortalama 1,6 araçlar ile zengin kesmin bindiği 1,6 ların arasında fiyat olarak uçurum var ama vergide ne yazıkki ikiside aynı parayı ödüyor...
    bana kalırsa yıllık aracın değerinin %2 -%3 gibi bir vergi ödenmeli her yıl aracın eskimesinden dolayı belli bir amortisman düşülüp tekrar hesaplanan değeri ortaya çıkarılarak tekrar çıkan fiyatın %2 - %3 vergi olarak alınmalı...

    ne yazıkki şimdiki vergi sistemi zengini daha zengin fakiri daha da fakirleştirmek ten başka bir işe yaramıyor vergi dağılımı gelir dağılımına eş değer olmalı ama nerde öyle yürekli bir hükümet

    Aslinda guzel bir noktaya parmak basmissiniz ama MTV devamli odenen birsey ama arabanin degeri devamli degisen birsey oldugundan bu sekilde bir sistem uygulamak zor olabilir. Bahsettiginiz dengeyi korumak adina belki arac alirken odenen OTV'ye ek bir duzenleme getirilse ve sadece aracin motoruna gore degilde fiyatina gorede OTV de ayarlama yapila bilse cok guzel olur. Boylece belkide nispeten daha ucuz olan yeni arabalar yaygilasir ve trafikte gormek istemedigimiz ( eski teknoloji, insanlar pek guvenlik tehlikesi yaratan vb.) araclar azalir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genelkurmay89

    şu vergi oranlarını kalkıpta motor hacmine göre yapmıyorlarmı tepem atıyor arkadaş

    vergi dediğin arabanın piyasa fiyatına göre belirlenir arkadaş örnek vermek gerekirse:



    aslında vergi amaç acısından bakılırsa 2 sebepten dolayı alınır.

    1-ilgili nesnenin kullanımının veya adetinin artımının getirdiği sabit giderler
    2-ilgili nesnenin kullanımının veya adetinin artırımının getirdiği değişken giderler

    yani otomobil için düşünürsek hesaplama kabaca şöyledir.

    ölrnek olarak verirsek(rakamlar sallamasyon) ülkemizde her 1000 araç için ortalama olarak 100.000 tl değerinde yol, 50000 tl değerinde düzenleyici denetleyici/şahıs kurum...vs gibi araç sayısı arttıkça artan ama aracın niteliğine bağlı olmayan yatırımlar vardır. bu yatırımların finansmanı araç sahiplerinden yapılır. yani 150000/1000=150 tl araç başına sabit vergidir.

    ikinci kısım ise aracın niteliğine göre değişen kısımlardır. bunu tahsil etmekteki amaç her aracın yarattığı değişken maliyeti hesaplamaktır. örneğin ülkemizde 1000 araç olduğunu düşünelim yine..bunların çevreye verdiği kirliliği gidermenin maliyeti 100000 tl ve spesifik bir x model aracın bu maliyetteki payı %0,3., o zaman ödemesi gereken vergi 100000*0,003=300 tl

    yani ne yaptık. 1. grupta aracın niteliğine baglı olmayan nebeplerden dolayı kamuya yarattığı mali yükü bulduk ve bunu araç başına indirgedik.sonuçta burada bahsettiğimiz maliyetler araç niteliğine bağlı değil. aynı yatırım şahin içinde yapılacak, s class mercedes içinde. bu sebepten dolayı bütün araçların bu maliyet kalemindeki ağırlıkları eşit kabul edilir.

    2. kalemde ise aracın niteliğine bağlı olarak yarattığı maliyetlere örnek verdik. burada aracın değerinin bir önemi yok, sadece kamuya yarattığı ve kendine özel maliyetleri esas aldık, yani x model araç y modelden daha fazla carbon salınımı yapıyorsa, o aracın bu kalem için ödemesi gereken vergi artmalı dedik.

    işte gelişmiş ülkelerde vergi bu şekilde, sebep-sonuç ilişkisine göre alınır.

    bizde ise durum şu şekilde işler

    -çocuklar mali denge ne durumda
    -xxx milyar açıgımız var sayın başkan
    -dayayın mtv ye vergiyi gitsin




  • Adamlar cebimizdeki paraya almaya kararlı arkadaşlar.Beygir sayısına göre bile vergi alsa yine para ödeyeceğiz, yine ödeyeceğiz
  • memleketin yollarını yapsınlar önce....sonrasında da IKARUS denen otobüsü preslesinler...

     Motorlu taşıtlar vergisi yükselecek
  • hükümet bahar temizliğinde
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ÖTV Muafiyetli Araç Tercihi
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba,

    Devlet zaten senede 2 defa tüm araçlar için kasko bedeli listesini açıklıyor. Bu kasko bedelleri doğrultusunda vergilendirme yapılması en mantıklı yöntem olacaktır.

    Hem böylece 40 kalem motorlu taşıtlar vergisi açıklayıp vatandaşın kafasını da karıştırmamış olur. Bu karışıklıklardan dolayı vatandaşın zarar görmesi de (MTV ni banka kanalıyla ödeyip daha sonrasında eksik alındığı için ceza ödeyen bir sürü insan var.) engellenir.

    Saygılarımla,
  • Vergi ile kalsa yine iyi yıl sonu hedefleri yakalak için akaryakitada büyük zam düşünülüyormuş sigara zammı ornek olmuş

  • SimCity aklıma geldi..Dayadıkça dayardım vergisi, fakat insanlar tepki verirdi orda..Yapay zeka kadar olamıyormuyuz ne?
  • Benzini 10 lira yapsınlar, araba vergilerinide sabitlesinler bütün arabalardan senelik 1,5 milyar vergi alsınlar. rahatlayalım. Sonunda bu olacak sanırım.


    Geçen haber gördüm, sigara zammı yetmedi benzine tekrar zam yapabiliriz diye. Yahu nereye gidiyor senelerdir veridğimiz vergi anlamıyorum ben.
  • Haberlerde izledim az önce ben de..Motor hacminden sonra;bu sefer lüks vergisi gelecekmiş.Hayır lüks vergisi diyorlar;çok benzin yakmasına göre alınacakmış bu da..
  • Artsın tabi ya. Gözü kalır artmazsa...........
  • satılacak bişi kalmaynca kömür torbaları nasıl dolacak? pardon depolar.
  • Mustehaktır bızlere...
  • Aracı satın alırken "haa madem araç satın alacak kadar maddi gücün var, o halde vergisini de öde" diye aracı daha almadan devlet babamız vergisini ister...(KDV+MTV)
    Sonra aracı kullanmaya başlarız, "haa madem aracı satın aldın ama yakıt almaya da gücün yetiyor o halde yakıtı da vergisiyle al (KDV)" der vergisini ister...
    Otobanı kullandın yol ücreti ver, köprüden geçtin köprü ücreti öde...( ne de olsa araç aldın ya maddi gücün var)...
    Aradan bir yıl geçti. "yahu sen de bir araç varmış, motor hacmi şu kadar (sözüm ona bilmiyor ya, satın aldığımda vergisini ödemedim ya) vergisini öde"...(MTV)
    Hadi aracı satmaya kalktık,"ee arkadaş aracını satıyormuşsun, hayırlı olsun ama vergisini öde( gerçi satın alan ödüyor ama)" tabi aracı satın alırken, kullanırken vergi ödemedik ya ondan istiyor...
    Türkiye vergi cenneti diyorlar ya ben de katılıyorum arkadaş. üstelik devlet, vergiden vergi alınmaz şeklindeki genel kuralı da açıkça ihlal ediyor ve aracı alırken KDV üzerinden MTV alıyor, yani önce aracın KDVli fiyatını belirleyip, MTV'yi bu fiyattan hesaplattırıyor,sonra ayrıca her yıl ödediğimiz vergiyi bizden bi daha istiyor, aracı satarken de vergi alıyor, tam bir vergi cennetindeyiz, aman kıymetini bilelim..
    Selam ve saygılarımla....




  • adam gibi bir sistem yapsalar bari....

    artık co2 salınımına göre falan olmalı bu iş....

    ayrıca kasko bedelide kesinlikle işin içinde olmalı...
    100 milyarlık 1.4 araba oluyor ki ilerde çok daha farklı olucak.
    2.0 30 milyarlık araçtan kat kat az vergi veriyor....
  • Otobüs'ün şöförü bizim köylü

    " CB 26961 "
  • Bu ülkede insanlara otomobil kullanmayı resmen zehir ediyorlar!
  • DUSUNUNKI DUNYADA BULUNAN BUTUN PETROL REZERVLERI BIR PASTA VE ULKELER BU PASTAYI NORMALDE NUFUSU OLCUSUNDE ADALETLI BIR SEKILDE YEMESI GEREK GIBI DUSUNELIM :

    DIGER COGU ULKE VATANDASLARINA BU PASTADAN YEMESI ICIN KASIK CATAL GIBI NORMAL ARACLAR SUNARKEN YILLARDIR BASIMIZDA BULUNAN ......LAR BU MILLETE BU PASTADAN YEMEK ICIN KURDAN TOPLU IGNE GIBI SEYLERI VERMEKTE YADA YONELTMEKTEDIR.


    HABER AYNEN SU VATANDASLARI AZ YAKAN KUCUK HACIMLI MOTORLARA YONLENDIRMEK YANI AYNEN YUKARIDA ANLATTIGIM GIBI



    YAHU BEN NEDEN KUCUK HACIMLI ARAC KULLANMAK ZORUNDA BIRAKILIYORUM AMERIKALI ...LER PASSAT LARA BILE MIN 2.8 MOTORUNA BINERKEN . YAKTIGIM YAKITIN PARASINI DEVLETMI KARSILIYO? NEDIR ENERJI KAYNAKLARINI IDARELI KULLANMAK PARASI BENDEN CIKARKEN AYRICA VERGI ALIRKEN SIMDIDE BU EKTRA VERGI NE?


    ELIN ARABI 30 KURUSA LITRESINI ALIRKEN

    HADI ONUDA GECTIM ELIN ..... ..... AMERIKALI SUBAYI IZMIRDE NATODA GOREV YAPIYOKEN BIZIM TOPRAGIMIZDA SEHITLERIMIZIN KANIYLA KAZANDIGIMIZ TOPRAGIMIZDA BENZININ LITRESINI 1 TL DEN ALIRKEN ME PLAKA CADILLAC ESCALADE SININ 90 LT BENZIN ALAN DEPOSUNU 90 KUSUR TL YE DOLDURURKEN?





    ADALETMI BU?




    ALAYININ ........






    SAYGILAR....






  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.