Şimdi Ara

Motora yağ ekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
46.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 160.000 km'de Focus1 aracım var. Artık motor yağ eksiltmeye başladı. Bakımlarda motora her zaman 5-30'luk yarı sentetik Mobil1 yağ konuyor. En son bakımda da konmuştu. Motorda yağ eksildi ve ben yağ almak için evin oradaki benzinlikleri dolaştım ama Mobil1 satan yok. Haftaiçi de yoğun olacağım ve sanayiye gidecek zamanım olmayacak. Araba 1 hafta daha eksik yağla gezmesin diye benzinliğin birinden Castrol'un 5-30'luk yarı sentetik yağını aldım ve motora ekledim, yağ seviyesini normale getirdim. Sonuçta Castrol de en kaliteli yağ markalarından birisi.

    Motora aynı numara (5-30) ve aynı özellikte (yarı sentetik) farklı marka bir yağ eklemek sakıncalı mıdır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motora Yağ Eklemek: Nelere Dikkat Etmelisin?

    Motora yağ eklemek, aracının sağlığı için önemli bir bakım işlemidir. Ancak bunu yanlış yapmak ciddi sorunlara yol açabilir. İşte bilmen gerekenler:

    Motor Sıcakken Yağ Eklenmeli mi?

    Hayır. Motor sıcakken yağ eklememelisin. Motor çalışırken yağ, karterde birikir ve seviye göstergesi doğru okuma yapmayabilir. Motoru kapatmalı ve 10-15 dakika soğumasını beklemelisin.

    Arabaya Yağ Eklemek Zararlı mıdır?

    Yanlış yapılırsa evet. Aşırı yağ eklemek motorun aşırı ısınmasına, yağ kaçağına ve diğer sorunlara neden olabilir. Sadece aracın kullanım kılavuzunda belirtilen miktarda yağ eklemelisin.

    Arabaya Yağ Ekleme İşlemi

    • Motoru kapat ve 10-15 dakika soğumasını bekle.
    • Yağ çubuğunu çek ve temiz bir bezle sil.
    • Yağ çubuğunu tekrar yerine yerleştir ve çıkar.
    • Yağ seviyesini yağ çubuğundaki "min" ve "max" işaretlerine göre kontrol et.
    • Gerekirse önerilen yağ türünü yavaşça doldurma ağzından ekle.
    • Yağ çubuğunu tekrar yerine yerleştir ve sıkılaştır.
    • Motoru çalıştır ve yağ basıncı ışığının söndüğünü kontrol et.

    Unutma:

    • Düzenli olarak yağ seviyesini kontrol et.
    • Sadece aracının kullanım kılavuzunda önerilen yağ türünü kullan.
    • Aşırı yağ ekleme.
    • Yağ ekledikten sonra motorun yağ basıncı ışığının söndüğünü kontrol et.

    Bu yönergeleri takip ederek aracına güvenli ve doğru bir şekilde yağ ekleyebilir, motorunun düzgün çalışmasını sağlayabilir ve sorunları önleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı viskozite de ise sakıncası olmaz. ama farklı marka yağların katkıları da birbirinden farklı olduğundan katkı oranları değişebilir. yağdaki çinko teflon ve temizleyicileriin etkisi azalabilir.
  • Aracinizin km'si oldukca fazla, fazla ince yag kullanmaniz eksilmelere yol acacaktir.
    Esasen o km'deki bir araca yari sentetik 10-40 da kullanabilirsiniz diye dusunuyorum (tabiki bir sonraki yag degisiminden sonra).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Aracinizin km'si oldukca fazla, fazla ince yag kullanmaniz eksilmelere yol acacaktir.
    Esasen o km'deki bir araca yari sentetik 10-40 da kullanabilirsiniz diye dusunuyorum (tabiki bir sonraki yag degisiminden sonra).

    Bunu ustama soracağım. Çünkü araç 2000 model ve 160.000'de. En son bakımdan bu yana 4000 km geçti ve eksilttiği yağ miktarı 1 litre civarı. Bence 4000 km için 1 litre oldukça yüksek sayılır. Ben de acaba artık 10-40'lık yağ koymalı mıyım diye düşünmeye başladım ?
  • 5-30 yağ yarı değil tam sentetiktir.yarı sentetik olanlar 10 ile başlar.. 160,000 kmdeki bir araca tam sentetik yağ koymak risklidir.yarı sentetik koymak daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 10 Mayıs 2010; 16:20:31 >
  • Yani çok büyük miktarda bir yağ tüketimi değil bu. 4 bin km de 1 litre 1000 km de 0.250 lt yaparki bu değer bazı opeller için çok iyi :). Opellerde 1000 km de 0.600 lt yakabilir yazıyr kitapcıklarda sıfır motor olsa bile. Bende de opel astra var 5 bin km yapıyorum yılda 1 damla eksildiğini görmedim. Şans işi birazda bu işler. ama 160 a gelince ne olur bilemem. Ford motorların genl yağ yakma durumu nasıl acaba bi bakmak lazım ama opel le karşılaştırınca 160 binde ki bir araç için hemde çok iyi. Bence kullan devam et ekleme yap. Zaten iki noktadan yağ yakar biri sibop keçeleri özelliğini kaybettiyse değişim az maliyetli.2 si piston sekmanlarından sekmanlar değişimi bazen kurtarır kurtarmazsa tam rektifiye de lazım bunlar tabi maliyetli işler... Kullan gitsin uğraşma
  • Tamamen kullanima bagli diyebiliriz OPEL'ler icin. 210 binde Vectra'm var, motordan yag eksiltme sorunu yok su asamada. Bir ara 5-40 tam sentetik yag koydum, kecelerden sizinti yapti. Baktim hic gerek yok, 10-40'a devam. Sizinti da kalmadi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aslında aracın kmsi çokta fazla sayılmaz benimde maream 161 bin kmde ve hiç yağ eksiltme yok...10 bin kmde 1 litre normal sayılırda 4 bin için banada fazla geldi bi ustanıza sorun durumu ama orjinal yağ tipini değiştirmeniz doğru olmayabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    5-30 yağ yarı değil tam sentetiktir.yarı sentetik olanlar 10 ile başlar.. 160,000 kmdeki bir araca tam sentetik yağ koymak risklidir.yarı sentetik koymak daha iyi olur.

    Emin misiniz? Çünkü aynı şekilde 5-30'luk üzerinde Tam Sentetik yazan yağ da vardı ve fiyatı daha pahalıydı.
  • Ford motorlarına konulan yağ normalde 5W 30 yarı sentetiktir. Ancak son zamanlarda Mobil 1 5W 30 tam sentetikte çıkardı. Focus zetec motorları kolay kolay yağ yakmaz. 160.000 km deki Focus un yağ yakmaması lazım, aracın kilometresinin orjinal olduğundan emin misiniz ? Ayrıca ilk kasa Focuslarda yağ filtresi değiştiğinde 4.250 lt yağ konulması gerekir, 250 ml ekletmeyi unutmayın. 4 lt yetmez. 5W 30 yağa devam edin. Ben de Focus varken Castrol Edge 5W 40 tam sentetik yağ bile kullanmıştım. Hiç bir yağ Fordlarda 5W 30 yarı sentetiğin yerini tutmuyor. Yağ ekleyip duracağınıza 7500-8000 km bir yağ değiştirin gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bazinga33 -- 10 Mayıs 2010; 17:22:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Aracinizin km'si oldukca fazla, fazla ince yag kullanmaniz eksilmelere yol acacaktir.
    Esasen o km'deki bir araca yari sentetik 10-40 da kullanabilirsiniz diye dusunuyorum (tabiki bir sonraki yag degisiminden sonra).

    bende arkadaş gibi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    Ford motorlarına konulan yağ normalde 5W 30 yarı sentetiktir. Ancak son zamanlarda Mobil 1 5W 30 tam sentetikte çıkardı. Focus zetec motorları kolay kolay yağ yakmaz. 160.000 km deki Focus un yağ yakmaması lazım, aracın kilometresinin orjinal olduğundan emin misiniz ? Ayrıca ilk kasa Focuslarda yağ filtresi değiştiğinde 4.250 lt yağ konulması gerekir, 250 ml ekletmeyi unutmayın. 4 lt yetmez. 5W 30 yağa devam edin. Ben de Focus varken Castrol Edge 5W 40 tam sentetik yağ bile kullanmıştım. Hiç bir yağ Fordlarda 5W 30 yarı sentetiğin yerini tutmuyor. Yağ ekleyip duracağınıza 7500-8000 km bir yağ değiştirin gitsin.

    Arabanın km'si orijinal. 2001 yılında 28.000 km'deyken almıştım, 9 yıldır sahibiyim. Yalnız arabaya 100.000 deyken LPG taktırdım. Son 60.000 km'sini LPG'li olarak geçirdi. LPG'nin üst yanma odasına yakın olan silindir kapağı veya sübap yataklarında aşınma yapabileceği söyleniyor ama motorun yağ yakmasına sebebiyet verebileceğini hiç sanmıyorum...




  • 4000km de 1 Litre normal, herhangi birşey yapmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    5-30 yağ yarı değil tam sentetiktir.yarı sentetik olanlar 10 ile başlar.. 160,000 kmdeki bir araca tam sentetik yağ koymak risklidir.yarı sentetik koymak daha iyi olur.



    Her kmde araca tam sentetik yağ konulabilir hiçbir zaman risk teşkil etmez aksine daha iyi koruma sağlar, o riski yaratan yağı koyduktan sonra seviyesini bile kontrol etmeyen guruhtur.

    4000 bin km de 1 litre yağ tüketimi üretici toleranslarının biraz üstündedir, daha kalın ama gene tam sentetik bir yağ kullanılabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.