Şimdi Ara

Motor yorulması nedir? Düşük devirde kullanımın zararları? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
192
Cevap
7
Favori
82.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam otomatik olduğu için devirler ile pek uğraşmıyorum. D'ye takıyorum yoluma bakıyorum . . .
  • selamlar
    foruma yeni katıldım.
    az önce bir sayfa dolusu şey yazmıştım ama şifremle girmemişim o yüzden silindi.
    tekrar da yazasım yok o kadar.
    1600 cc karbüratörlü ve benzinli aracım var
    1200-1300 devir de gitmeye özen gösteriyorum.
    her halukarda 1500 ü geçmemeye çalışıyorum.
    motora hiç bir zararı yok
    yakıt tüketimini ayarsız karbüratöre rağmen % 35-40 düşürüyor.
    1500 üzerine çıkmayın paranız cebinizde kalsın
    bu kadar basit.
    ayrıca eski dizelleri pek bilmem ama
    yeni common railli dizeller için de geçerli.
    hatta 1000 devirin altında kullanabilmek için bazı ekipmanlar geliştirilmeye çalışıyor.
    öyle 2500-3000 devirlerden bahsedenleri duydukça tuhaf hislere kapılıyorum.
    maden ocağından kömür mü çekiyorsunuz yoksa kendinizi sıralama turlarında mı sanıyorsunuz anlıyamadım
    hayırlı sürüşler..




  • Forumda dizel motorlarda çok düşük devirler tavsiye edilmiyor gibi bir yazı okumuştum.
    Uygun hızda , uygun devirde kullanmak yakıt ve motor için avantajlı gibi.
  • ................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 6 Ağustos 2010; 20:52:13 >
  • konu bayaa eski, baştan sona okudum. herkes düşük devirde kullanım zararından bahsetmiş, zararlıdır demiş ama kimse niye zararlıdır, tekniği nedir, düşük devirde kullanılınca ne olur doğru dürüst anlatmamış.


    peki ben anlatıyorum o zaman :

    pistonlar ile silindir duvarları arasında biliyorsunuz segman adı verilen çemberler bulunur.
    bu segmanar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


    bazılarınız biliyor, servislerde kurum temizliği yapılır. ya silindir üst kapağı sökülür, bu kurumlar manuel olarak temizlenir (ki masraflıdır, bu nedenle pek conta yakmamış arabalarda kapak sökülmez. conta veya benzeri bir nedenden sökülmüşse o zaman bu işlem uygulanır) ya da silindir kapağını sökmeden, carbon clean denen bir işlemden geçirilir. işte bu işlemlerin nedeni budur.

    bu nedenle, arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömürüne ömür katarsınız motorun..




  • sabit hızda giderken 2000 devir civarı giderim. hızlanmam gerekiyorsa vites düşerim. arada bir de motorun sesini özleyince 4000-5000 basarım. inşallah yanlış bir kullanım yoktur.
  • arkadaşlar 1.6 lacetti sx var lpgli.. daha yeni aldım ve aldığım adam da yeni lpg taktırmış 6 ay önce... fakat o kadar cimri bir adamki arabayı almadan önce servise gösteriim dedim beraber gittik motoru en düşük devirde kullanıyor ve 2bin devirde hemen vites değiştiriyor.. bana ters olduğu için bu şekilde sürmen sakıncalı değilmi dedim en düşük bu şekilde yakıyor araç dedi...

    neyse gaz ayarını da o kadar fakir yaptırmışki aracı satın aldıktan sonra bi ayar çektirdim ustam şaştı kaldı bu ne oğlum adam utanmasa depoya su koyup öyle gitmeye çalışacak dedi :)


    velhasıl kelam şu an araçla 500km yaptım ş.içi.. ancak bugün şehir dışına bi çıkmam gerekti ankaradan 80 uzağa gittim ve farkettim ki araç 140 -150km nin üzerine çıkamıyor düz yolda... yani hakikaten çıkmaya da çalışmıyor halinden memnun motor alışmış tembelliğe :)

    forumdan bi aratayım dedim bu konu çıktı yeri gelmişken yazayım bende... düşük devir aracı sağır ediyor arkadaşlar sonra tekrar açmak için bağırtıyorsunuz ve bir süre sonra tekrar sağır olursa yine açmanız gerekecek.... bu şekilde devam ederse cam bardak gibi bi sıcak bi soğuk sonunda ömrünü yeriz motorun... bugün yanımda misafirim vardı korkutmak istemedm ama birazdan motoru bi açma germe yapıcam artık şart olmuş belli :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    arkadaşlar 1.6 lacetti sx var lpgli.. daha yeni aldım ve aldığım adam da yeni lpg taktırmış 6 ay önce... fakat o kadar cimri bir adamki arabayı almadan önce servise gösteriim dedim beraber gittik motoru en düşük devirde kullanıyor ve 2bin devirde hemen vites değiştiriyor.. bana ters olduğu için bu şekilde sürmen sakıncalı değilmi dedim en düşük bu şekilde yakıyor araç dedi...

    neyse gaz ayarını da o kadar fakir yaptırmışki aracı satın aldıktan sonra bi ayar çektirdim ustam şaştı kaldı bu ne oğlum adam utanmasa depoya su koyup öyle gitmeye çalışacak dedi :)


    velhasıl kelam şu an araçla 500km yaptım ş.içi.. ancak bugün şehir dışına bi çıkmam gerekti ankaradan 80 uzağa gittim ve farkettim ki araç 140 -150km nin üzerine çıkamıyor düz yolda... yani hakikaten çıkmaya da çalışmıyor halinden memnun motor alışmış tembelliğe :)

    forumdan bi aratayım dedim bu konu çıktı yeri gelmişken yazayım bende... düşük devir aracı sağır ediyor arkadaşlar sonra tekrar açmak için bağırtıyorsunuz ve bir süre sonra tekrar sağır olursa yine açmanız gerekecek.... bu şekilde devam ederse cam bardak gibi bi sıcak bi soğuk sonunda ömrünü yeriz motorun... bugün yanımda misafirim vardı korkutmak istemedm ama birazdan motoru bi açma germe yapıcam artık şart olmuş belli :)

    Forumda arattın bu konu çıktıda bu konu 7 yıllık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    arkadaşlar 1.6 lacetti sx var lpgli.. daha yeni aldım ve aldığım adam da yeni lpg taktırmış 6 ay önce... fakat o kadar cimri bir adamki arabayı almadan önce servise gösteriim dedim beraber gittik motoru en düşük devirde kullanıyor ve 2bin devirde hemen vites değiştiriyor.. bana ters olduğu için bu şekilde sürmen sakıncalı değilmi dedim en düşük bu şekilde yakıyor araç dedi...

    neyse gaz ayarını da o kadar fakir yaptırmışki aracı satın aldıktan sonra bi ayar çektirdim ustam şaştı kaldı bu ne oğlum adam utanmasa depoya su koyup öyle gitmeye çalışacak dedi :)


    velhasıl kelam şu an araçla 500km yaptım ş.içi.. ancak bugün şehir dışına bi çıkmam gerekti ankaradan 80 uzağa gittim ve farkettim ki araç 140 -150km nin üzerine çıkamıyor düz yolda... yani hakikaten çıkmaya da çalışmıyor halinden memnun motor alışmış tembelliğe :)

    forumdan bi aratayım dedim bu konu çıktı yeri gelmişken yazayım bende... düşük devir aracı sağır ediyor arkadaşlar sonra tekrar açmak için bağırtıyorsunuz ve bir süre sonra tekrar sağır olursa yine açmanız gerekecek.... bu şekilde devam ederse cam bardak gibi bi sıcak bi soğuk sonunda ömrünü yeriz motorun... bugün yanımda misafirim vardı korkutmak istemedm ama birazdan motoru bi açma germe yapıcam artık şart olmuş belli :)

    Aracin motorunu acmak yuksek hizda kullanmak degildir. Aracin motorunu acmak istiyorsaniz devir olarak yuksek kullanin. Kisacasi otoru zorlayin ve bagirtin. Yoksa devirli kullanarak ve hizli giderek motor acilmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    arkadaşlar 1.6 lacetti sx var lpgli.. daha yeni aldım ve aldığım adam da yeni lpg taktırmış 6 ay önce... fakat o kadar cimri bir adamki arabayı almadan önce servise gösteriim dedim beraber gittik motoru en düşük devirde kullanıyor ve 2bin devirde hemen vites değiştiriyor.. bana ters olduğu için bu şekilde sürmen sakıncalı değilmi dedim en düşük bu şekilde yakıyor araç dedi...

    neyse gaz ayarını da o kadar fakir yaptırmışki aracı satın aldıktan sonra bi ayar çektirdim ustam şaştı kaldı bu ne oğlum adam utanmasa depoya su koyup öyle gitmeye çalışacak dedi :)


    velhasıl kelam şu an araçla 500km yaptım ş.içi.. ancak bugün şehir dışına bi çıkmam gerekti ankaradan 80 uzağa gittim ve farkettim ki araç 140 -150km nin üzerine çıkamıyor düz yolda... yani hakikaten çıkmaya da çalışmıyor halinden memnun motor alışmış tembelliğe :)

    forumdan bi aratayım dedim bu konu çıktı yeri gelmişken yazayım bende... düşük devir aracı sağır ediyor arkadaşlar sonra tekrar açmak için bağırtıyorsunuz ve bir süre sonra tekrar sağır olursa yine açmanız gerekecek.... bu şekilde devam ederse cam bardak gibi bi sıcak bi soğuk sonunda ömrünü yeriz motorun... bugün yanımda misafirim vardı korkutmak istemedm ama birazdan motoru bi açma germe yapıcam artık şart olmuş belli :)

    Aracin motorunu acmak yuksek hizda kullanmak degildir. Aracin motorunu acmak istiyorsaniz devir olarak yuksek kullanin. Kisacasi otoru zorlayin ve bagirtin. Yoksa devirli kullanarak ve hizli giderek motor acilmaz.

    ben hızla ilgili birşey demedim ki :)

    zaten aynı şeyi söylüyorum 1.vitesden başladım 5.vitese kadar 6bin devirde vites değiştirdim.. bunu birkaç kez tekrarladım.. yalnız dikkat edilmesi gereken nokta uzun süre aynı viteste yüksek devirde kalmaması gerekiyor 5-6bin vurunca değiştirin vitesi elektrik kesecek kadar zorlamayın..

    bu arada benzinli araçlar için geçerlidir dizel araçlarda denemenizi tavsiye etmem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    arkadaşlar 1.6 lacetti sx var lpgli.. daha yeni aldım ve aldığım adam da yeni lpg taktırmış 6 ay önce... fakat o kadar cimri bir adamki arabayı almadan önce servise gösteriim dedim beraber gittik motoru en düşük devirde kullanıyor ve 2bin devirde hemen vites değiştiriyor.. bana ters olduğu için bu şekilde sürmen sakıncalı değilmi dedim en düşük bu şekilde yakıyor araç dedi...

    neyse gaz ayarını da o kadar fakir yaptırmışki aracı satın aldıktan sonra bi ayar çektirdim ustam şaştı kaldı bu ne oğlum adam utanmasa depoya su koyup öyle gitmeye çalışacak dedi :)


    velhasıl kelam şu an araçla 500km yaptım ş.içi.. ancak bugün şehir dışına bi çıkmam gerekti ankaradan 80 uzağa gittim ve farkettim ki araç 140 -150km nin üzerine çıkamıyor düz yolda... yani hakikaten çıkmaya da çalışmıyor halinden memnun motor alışmış tembelliğe :)

    forumdan bi aratayım dedim bu konu çıktı yeri gelmişken yazayım bende... düşük devir aracı sağır ediyor arkadaşlar sonra tekrar açmak için bağırtıyorsunuz ve bir süre sonra tekrar sağır olursa yine açmanız gerekecek.... bu şekilde devam ederse cam bardak gibi bi sıcak bi soğuk sonunda ömrünü yeriz motorun... bugün yanımda misafirim vardı korkutmak istemedm ama birazdan motoru bi açma germe yapıcam artık şart olmuş belli :)

    Aracin motorunu acmak yuksek hizda kullanmak degildir. Aracin motorunu acmak istiyorsaniz devir olarak yuksek kullanin. Kisacasi otoru zorlayin ve bagirtin. Yoksa devirli kullanarak ve hizli giderek motor acilmaz.

    ben hızla ilgili birşey demedim ki :)

    zaten aynı şeyi söylüyorum 1.vitesden başladım 5.vitese kadar 6bin devirde vites değiştirdim.. bunu birkaç kez tekrarladım.. yalnız dikkat edilmesi gereken nokta uzun süre aynı viteste yüksek devirde kalmaması gerekiyor 5-6bin vurunca değiştirin vitesi elektrik kesecek kadar zorlamayın..

    bu arada benzinli araçlar için geçerlidir dizel araçlarda denemenizi tavsiye etmem...

    Peki hocam ne kadar süre ile bu şekilde süreceğiz? Haftada bir iki 10 dakika veya ne kadar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şehir efsanesi, arada bir yüksek devirde kullanmak dpf'li araçlar için gereklidir, onun dışında vites ışıklarına ve kullanma kılavuzuna uyun. otomatiklerde zaten düşük devirde atar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Physio_

    bazı arkadaşlar bunu arabanın az yakması için yapıyo ama ben pek doğru olmadığını düşünüyorum ...mesela 5. vitesde 70 le gidiyo neymiş efendim motor kaldırıyomuş hemde az yakıyomuş(focus 2.0)

    Focus 2.0 ülkemizde yok diye biliyorum.
  • bence bu konu tamamen şehir efsanesi biri teknik verilerlerle bişeyler paylaşsın varsa öğrenelim.
    imzamdaki clioyu 3500 devirin üzerine çıkarmadım.
    2000-3000 devir sürüyorum ama otobanda falan 170 olan fabrika max hızı 180 e çıkıo.
  • Benzinli atmosferik motorlarda bu kadar dusuk devirde kullanmanin mantigini anlamiyorum ben 3000 altinda hatta yokus varsa 3500 4000 gibi vites degistiriririm.Araba cekmediginden deil daha saglikli oldugu icin aracin cok yakmamasini istiyorsaniz ani gaz tepkilerinden kacinin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    bence bu konu tamamen şehir efsanesi biri teknik verilerlerle bişeyler paylaşsın varsa öğrenelim.

    şehir efsanesi dediğiniz şeyin teknik açıklaması bir kaç mesaj yukarıda yine tarafımca yazılmıştır. okumadan yazarsanız, göremezsiniz elbette... hala anlamadıysanız daha açık da anlatırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 10 Şubat 2013; 14:35:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Physio_

    bazı arkadaşlar bunu arabanın az yakması için yapıyo ama ben pek doğru olmadığını düşünüyorum ...mesela 5. vitesde 70 le gidiyo neymiş efendim motor kaldırıyomuş hemde az yakıyomuş(focus 2.0)

    Focus 2.0 ülkemizde yok diye biliyorum.

    focus 1 lerde 2.0 var ama çok az sayıdadır sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    bence bu konu tamamen şehir efsanesi biri teknik verilerlerle bişeyler paylaşsın varsa öğrenelim.

    şehir efsanesi dediğiniz şeyin teknik açıklaması bir kaç mesaj yukarıda yine tarafımca yazılmıştır. okumadan yazarsanız, göremezsiniz elbette... hala anlamadıysanız daha açık da anlatırım...

    ok gördüm açıklamışsınız ancak ben pek tatmin olamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    bence bu konu tamamen şehir efsanesi biri teknik verilerlerle bişeyler paylaşsın varsa öğrenelim.

    şehir efsanesi dediğiniz şeyin teknik açıklaması bir kaç mesaj yukarıda yine tarafımca yazılmıştır. okumadan yazarsanız, göremezsiniz elbette... hala anlamadıysanız daha açık da anlatırım...

    ok gördüm açıklamışsınız ancak ben pek tatmin olamadım

    pek, bir başka benzer konuda yazdığım mesajı buraya da ekleyerek daha detaylı anlatayım ;

    ister benzinli olsun, ister dizel; günümüz içten yanmalı motorlarında, pistonlar üzerinde üst üste (en az) 2 adet segman bulunur. bunlardan üstteki segman kompresyon segmanı, alttaki ise yağ segmanıdır.

    piston yukarı çıkarken, karterdeki motor yağını da yukarı çekip, silindir duvarlarına bular. işte altta kalan yağ segmanının işi, silindirdeki patlama oluşup, piston aşağıya döndüğünde bu duvarlara bulanmış olan yağı, bir jilet gibi kazıyıp kartere indirir ve piston duvarının yağdan arınıp temiz kalmasını sağlar.

    üstteki kompresyon segmanının işi ise, piston yukarıya, sıkıştırma zamanına giderken, yanma odası içinde sıkışan hava (ya da hava-yakıt karışımı) kaçacak bir yer arar. bu konuda bulabileceği boşluklardan birisi de piston ile silindir duvarı arasıdır. işte kompresyon segmanı da, bu aradan oluşacak kaçakları önler.

    bir ucu açık bilezik olan bu segmanlardan özellikle yağ segmanının işini doğru yapabilmesi, yani çalışabilmesi için ise, piston üzerinde oturduğu yuvada belli aralıklarla konulmuş delikler vardır. işte piston aşağı giderken karter bölümünde sıkışan hava, piston altından, pistonun içine dolar ve bu deliklerden girerek segmanı/segmanları dışarıya yani silindir duvarlarına doğru iter yani segmanları açar. bu sayede segmanlar genişleyip silindir duvarlarına tam yapışır ve işlerini yaparlar.

    aynı şekilde kompresyon segmanları da doğru çalışabilmek için, sıkıştırma basıncının yardımıyla yuvalarında genişlerler.

    işte sürekli devirsiz kullanılan bir motorda, düşen yanma verimi ve ortaya çıkan atıklardan dolayı kurumlaşma oluşur ve bu kurumlaşma zamanla, segmanları çalıştıracak olan bu segman deliklerine ve yuvalarına dolmaya başlar ve zaman içinde bu delikleri/yuvaları tıkarlar. tıkanan bu deliklerden/yuvalardan hava giremeyeceği için segmanlar ilerleyen dönemlerde gerektiği gibi açılamaz ve yağ segmanı yağı silindir duvarlarından kazıyamaz. silindir duvarlarında kalan yağ tabakası ise, bir sonraki sıkıştırma ve patlama zamanında yanarak size "yağ yakma" olarak döner.

    aynı şekilde doğru çalışamayan kompresyon segmanları, yanma odasında sıkışan havaya yenik düşer ve burdan kompresyon kaçağı oluşarak motorda performans düşüklüğü olarak geri döner. buyrun size motor sağırlaşması...


    bu nedenle motorların sürekli düşük devirlerde kullanılması doğru değildir. arada bir de olsa yüksek devir çevrilmesi, bu kurumların yerlerinden sökülüp atılması için iyi ve doğru bir işlemdir...


    artık tatmin oldunuz mu?









  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    bence bu konu tamamen şehir efsanesi biri teknik verilerlerle bişeyler paylaşsın varsa öğrenelim.

    şehir efsanesi dediğiniz şeyin teknik açıklaması bir kaç mesaj yukarıda yine tarafımca yazılmıştır. okumadan yazarsanız, göremezsiniz elbette... hala anlamadıysanız daha açık da anlatırım...

    ok gördüm açıklamışsınız ancak ben pek tatmin olamadım



    işte sürekli devirsiz kullanılan bir motorda, düşen yanma verimi ve ortaya çıkan atıklardan dolayı kurumlaşma oluşur ve bu kurumlaşma zamanla, segmanları çalıştıracak olan bu segman deliklerine ve yuvalarına dolmaya başlar ve zaman içinde bu delikleri/yuvaları tıkarlar. tıkanan bu deliklerden/yuvalardan hava giremeyeceği için segmanlar ilerleyen dönemlerde gerektiği gibi açılamaz ve yağ segmanı yağı silindir duvarlarından kazıyamaz. silindir duvarlarında kalan yağ tabakası ise, bir sonraki sıkıştırma ve patlama zamanında yanarak size "yağ yakma" olarak döner.


    bu yazdığınız herşeyi açıklıyor zaten.. başarılı bir anlatım olmuş.. heleki motorun yüksek devirde nden hala çalıştırıldığını anlamayan arkadaşlar denemesinler boşuna :)

    arkadaşlar yüksek devirde mesela 2. viteste gazı kökleyin 6bin devire kadar çıksın hemen 3 e takın fazla zorlamayın.. uzun süre 5-6bin devirde seyretmeyin.. bunu birkaç kere tekrarlayın mesela çevre yolunda deneyin şehir içi zaten yapamazsınız..

    neyse ben sorunumu çözdüm.. motor açıldı tekrar şuan hızlanmayı farkediyorum.. bu arada lpg de denemeyin mümkünse benzine alın bu işlemi yaparken...




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.