Şimdi Ara

5W30 Yag yerine 10W40 Yag Kullanildi Durum Ne Olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
73.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam önceki bakimda motul 8100 kullanildi simdi ise 6100 kullandi bunun yarari zarari ne olur hyundai i30 1.4 cvvt lpgli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • Foruma bak ne hale dönmüş. Adamin biri soru soruyor bilgi istiyor, muhendis beyle yapmış boyle olacak haa mantıksız olma diyor....
    Oldu olacak soru sordu diye linc edin adami..
    Öbürü motulu tavsiye etmiyormus, ben de çilekli dondurma sevemiyorum...

    Bilen varsa yazar, bilmeyen susar. Bu ne ya köy kahvesinden hallice.

    Soğuk iklimlerde 0w-5w kullanılması önemlidir.

    Tereyağı düşün, soguk tavaya bir kalip tereyag attin. Kenarlari yaglandi mi ?

    Kalın yağ da böyledir. Viskozite (akmazlik) demektir.

    Tereyağı kalin yagdir.
    Ayçiçeği yaği incedir. Tavaya koyduğun gibi kenarlarada akar yağlar...

    10w kullanmak,
    1. Sogukta üst kapak alti elemanlarda daha fazla ilk çalışmada aşınmaya neden olur.
    2. Soğukta Yağ daha ağır olduğundan daha gec ısınır
    3. daha çok pompaya yuk biner bu da tahrik gücünü alır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    5W30 Yağ Yerine 10W40 Yağ Kullanımı: Bilinmesi Gerekenler

    5W30 ve 10W40 yağlar, farklı viskozite derecelerine sahip iki motor yağı türüdür. Viskozite, bir sıvının akış direncini ölçer. 5W30 yağ, 10W40 yağa kıyasla daha düşük viskoziteye sahiptir, yani daha akışkandır.

    5W30 ile 10W40 arasındaki fark nedir?

    • Soğuk çalıştırma viskozitesi: 5W30 yağın "5W" kısmı, -35 santigrat dereceye kadar düşük sıcaklıklarda bile akışkan kalabileceği anlamına gelirken, 10W40 yağın "10W" kısmı -25 santigrat dereceye kadar akışkan kalabileceği anlamına gelir.
    • İşletme sıcaklığı viskozitesi: 30 ve 40, yağın 100 santigrat derecedeki viskozitesini ifade eder. 10W40 yağın 40 viskozitesi, 5W30 yağa göre daha kalındır, yani yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlar.

    5W30 yerine 10W40 yağ konabilir mi?

    5W30 yerine 10W40 yağ koymak genellikle tavsiye edilmez. Bunun nedeni, 10W40 yağın soğuk havalarda aracınızın motorunun daha zor çalışmasına neden olabilmesidir. Ancak, aracınızın kullanım kılavuzunda 10W40 yağın kullanımı belirtilmişse, sorunsuz bir şekilde 10W40 yağ kullanabilirsiniz.

    5W30 yağa 10W40 eklemek tehlikeli midir?

    5W30 yağa 10W40 eklemek tavsiye edilmez. Farklı viskozite derecelerine sahip yağları karıştırmak, aracınızın motoruna zarar verebilecek tortuların oluşmasına neden olabilir.

    5.30 yağ yerine 10.40 kullanmak için aracın üreticisine danışılmalıdır.

    Aracınızın motoruna hangi yağ türünün doğru olduğunu belirlemek için her zaman aracınızın kullanım kılavuzuna veya aracın üreticisine danışmalısınız. Uygun olmayan yağ türünü kullanmak aracınızın motoruna zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ağır sonuçları olur. Hemen değiştirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Ne gibi durumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • adam motoru tasarlamış üretmiş test etmiş değelendirmiş ve demişki şu özelliklerdeki motor yağı kullanılmalı. siz gitmişsiniz başka özellikte yağ koydurtmuşsunuz bir sorun olur mu diyorsunuz. sorun olur. kullanım kitapçığında yağ etiketinde ne yazıyorsa onu koymanız gerekiyor.
    _____________________________
    Jaguar X-Type 2.0 D Executive
  • Sorun olmaz. Havalar biraz isininca daha iyi bile olur ama motul markasini tavsiye etmiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bişey olmaz ama bir daha ki sefere 5w30 kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Excel Araç Yakıt Hesaplama Tablosu
    https://forum.donanimhaber.com/m_119611615//tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bender B. Rodriquez

    Sorun olmaz. Havalar biraz isininca daha iyi bile olur ama motul markasini tavsiye etmiyorum
    neden tavsiye etmiyorsunuz hocam
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Suan ki daha kalin mi yağ ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Soru sormuşsunuz, cevap verilmiş. Ne olur diye sormanız mantıksız. Kullanmanız doğru değil nokta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • Piston yatak segman ne varsa gidik maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bir seferlikten bir şey olmaz ama bir dahakine dikkat edin.
    İçiniz rahat etsin istiyorsanız bakım aralığını biraz erkene çekebilirsiniz. Normali 10 bin km ise 7-8 bin'de yapabilirsiniz.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • 1-)W dediğimiz kısım soğuktaki akışkanlığı gösterir.

    Çok soğuk bir yerde iseniz 5W den 10W ye geçmeniz iyi olmaz. O kısımdaki sayı arttıkça akışkanlık zayıflar yağ tahin pekmez kıvamına geliyor. Arttıkça Soğuk motor çalışmasındaki koruması zayıflar.

    2) İkinci kısım sıcak iken olan akışkanlığı gösterir. 40 , 30 a göre motor sıcakken daha akışkandır. Arttıkça socak motor koruması dahada artar.

    [Bunlar aynı kalite motor yağında tutarlı sonuçlar verir. Dandik bilinmeyen bir yağ markasının kalınlığı 40 olsa bile HTHS değerleri düşüktür vs yağın bir sürüde standartı var. Kendi aracımda iklim koşullarına uygun olmak üzere XXX standartlarında 0w-20 , 0w-30 , 5w-30 , 10w-40 yağ kullanın yazar. Bazı markalar Türkiye iklimine göre genel bir kalınlık belirtir vs]


    Kalınlaştırmanın bunların dışında avantajıda var dezavantajıda var en büyük dezavantaj yakıt miktarının biraz artması olucak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    1-)W dediğimiz kısım soğuktaki akışkanlığı gösterir.

    Çok soğuk bir yerde iseniz 5W den 10W ye geçmeniz iyi olmaz. O kısımdaki sayı arttıkça akışkanlık zayıflar yağ tahin pekmez kıvamına geliyor. Arttıkça Soğuk motor çalışmasındaki koruması zayıflar.

    2) İkinci kısım sıcak iken olan akışkanlığı gösterir. 40 , 30 a göre motor sıcakken daha akışkandır. Arttıkça socak motor koruması dahada artar.

    [Bunlar aynı kalite motor yağında tutarlı sonuçlar verir. Dandik bilinmeyen bir yağ markasının kalınlığı 40 olsa bile HTHS değerleri düşüktür vs yağın bir sürüde standartı var. Kendi aracımda iklim koşullarına uygun olmak üzere XXX standartlarında 0w-20 , 0w-30 , 5w-30 , 10w-40 yağ kullanın yazar. Bazı markalar Türkiye iklimine göre genel bir kalınlık belirtir vs]


    Kalınlaştırmanın bunların dışında avantajıda var dezavantajıda var en büyük dezavantaj yakıt miktarının biraz artması olucak.
    Bu iki yağdan hangisi daha kalindir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Özet olarak yağ kalınlığı sayı arttıkça artar diyebiliriz. Sen bi arabanın kitapçığına ulaşmaya çalış hangi yağ uyumlu vs...

    Olması gerekenden kalın yağ kullanırsan yüzey aralarına giremez. Olması gerekenden ince koyarsan bu seferde yüzey boşluğu dolamaz gene istenen yağlama etkisini sağlayamaz. Yağ konusu çok komplike ve karmaşık bir konu en temizi kitapçıktan şaşmamaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Foruma bak ne hale dönmüş. Adamin biri soru soruyor bilgi istiyor, muhendis beyle yapmış boyle olacak haa mantıksız olma diyor....
    Oldu olacak soru sordu diye linc edin adami..
    Öbürü motulu tavsiye etmiyormus, ben de çilekli dondurma sevemiyorum...

    Bilen varsa yazar, bilmeyen susar. Bu ne ya köy kahvesinden hallice.

    Soğuk iklimlerde 0w-5w kullanılması önemlidir.

    Tereyağı düşün, soguk tavaya bir kalip tereyag attin. Kenarlari yaglandi mi ?

    Kalın yağ da böyledir. Viskozite (akmazlik) demektir.

    Tereyağı kalin yagdir.
    Ayçiçeği yaği incedir. Tavaya koyduğun gibi kenarlarada akar yağlar...

    10w kullanmak,
    1. Sogukta üst kapak alti elemanlarda daha fazla ilk çalışmada aşınmaya neden olur.
    2. Soğukta Yağ daha ağır olduğundan daha gec ısınır
    3. daha çok pompaya yuk biner bu da tahrik gücünü alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Şubat 2020; 21:14:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • Buraya kahve demeden önce motor ve tasarım özelliklerini öğrenin. yağ boşlukları, yataklarda yağın hareket edebilmesi için bırakılan toleranslar ve bu toleransların hangi yağa göre belirlendiğini araştırın. Kalın veya ince yağ kullanıldığında yağlama performansının düşebileceğini, ince yağ kullanıldığında sekmanlardan ve keçelerden yağ kaçağı oluşacağını biliyor muydunuz? Zaten bu otomobil mühendisinden daha iyi bilme hastalığı bizim sanayide ki ustalarda var. Arabaya koyulmaması gereken yağı koyar bir de kardeşim fabrika ne bilecek, daha geçen şu arabaya da şunu koydum on numara oldu der, daha sonra arıza çıkınca abi valla bunlar kul yapısı bozulacak tabiki, sonuçta her motorun bir ömrü var diyecek.
    _____________________________
    Jaguar X-Type 2.0 D Executive
  • birşey olmaz.

    serilerini bilmiyorum yarı sentetik ve tam sentetik diye 2 kısma ayrılır özetle.

    motor yağsız kalmasın zararı kısaca.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.