Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (885. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.594
Cevap
203
Favori
1.866.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 883884885886887
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 30.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt

    Durulama yağını gereksiz olarak görüyorum hocam ben. Buna ihtiyaç olsaydı kullanım talimatında belirtirlerdi zaten.

  • cabbar.ağa kullanıcısına yanıt
    Hocam bayrampaşada yerleri. İlk internetten sonra baktım yakın bizzat mağazalarından alışveriş yaptım. 1.6 Multijet dpf için 3 adet shell ap-L 5lt yağ almıştım. Direk kutusuyla verdiler içinde 3 lüymüş. İndirim istemiştim onun yerine antifrizli silecek suyu verdilerdi :)
    320 TL den almıştım o zaman. 2 sini kullandım 1 adet daha duruyor evde yağ. Son 3 bakımdır yağ çarşısının yağını kullanıyorum sorun yaşamadım.

    Omega Madeni Yağlar
    (0212) 614 30 80

    https://www.google.com/search?client=ms-android-xiaomi-rev1&sxsrf=AJOqlzVe_l4jMjmtjHR4XP-IWDgqJAHzhQ:1673794939929&q=Omega+Madeni+Ya%C4%9Flar&ludocid=18082697772037738941&gsas=1&client=ms-android-xiaomi-rev1&ibp=gwp;0,7&lsig=AB86z5V6BN1KgZzs_qFzFYpg5YjJ&shem=lssle&kgs=9efa551154e0b402&shndl=-1&source=sh/x/kp/local/2

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Maksim1 kullanıcısına yanıt

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...  ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... 

    Katılıyorum.


    Özellikle şehir içi kısa mesafeler ve aşırı trafik şartlarında yağ değişimi erken yapılmalı.


    Şuan benim araç 1,5 yıl 6100km filan oldu. 6100/250=24,4 kmh ortalama hız çıkıyor, ki ort. hızım bu kadar bile değildir. Yakıt aldıkça sıfırlıyorum en son 19 kmh ortalama hız vardı. Evet süre olarak biraz geciktiriyorum ama yağ fiyatları malum.


    Aracı ilk aldığım sene 10 ayda 14500km yapmıştım, karışık kullanımdı. O yağdan pet şişeye alıp yeni yağ ile akışkanlığına baktığımda epey fark vardı. Sonraki sene 10binde ağırlıklı şehir içi kullanım, aynı yoğunluğa gelmişti yine yağ. Dedim 10bin bile fazla şehir içi. Geçen seneler 5w20 yağları 7binlerde değiştim. Üretici zorlu şartlar için 8bin km diyor yanlış hatırlamıyorsam. Şuan 6bin kmye kadar düştük bakalım, bir kaç güne değiştirmeyi düşünüyorum, yağın rengi koyulaşmaya başlamış.


    Yani üretici 15bin dedi diye kullanım şartlarını düşünmeden 14999da yetkili servise gitmek, motora zarar. Sonra yetkili servis bakımlı diye satılıyor. Şehir içi ve trafikte kullanılmış ama yetkili pahalı diye son kmye kadar beklenmiş. 7500de değişmesi gereken yağ ile 15binde gidilmiş, yazık değil mi.


    İlk sene bende o zihniyetle düşündüm biraz, aklımda hep 15bin km vardı. Yağın durumunu gördükçe, bilgilendikçe km düştü. Tabi yakıt fiyatlarının da etkisi olmadı değil. ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... 


    Araçlarınızda kullanım şartlarına göre akıllı yağ ömrü göstergesi varsa ona uymaya çalışın, sıfırlayıp geçmeyin. Benim araçta da olsa, kafam rahat olurdu, ömrü bitti mi daha gider mi diye düşünmezdim. Fordtaki ismi Intelligent Oil-Life Monitor® System.


    Videoda en zorlu şartlarda(kısa mesafe ve aşırı soğuk-sıcak) 3-5bin mil, 5-8bin km.

    Zorlu şartlarda 5-7,5bin mil 8-12bin km.

    Normal kullanım, birazda uzun yol 7,5-10bin mil 12-16bin km diyor.


    Belki biraz daha bekleyebilirim değişim için, en zorlu şartlar sayılmaz benim kullanımım, aşırı soğuk-sıcak yok, kararsız kaldım.


    https://www.ford.com/support/how-tos/oil-change/oil-change-reminder/what-is-the-intelligent-oil-life-monitor-system/



    Geçen Japonic'in yağ değişimini izledim, 5binde değişiyormuş, hatta gelmişken değişeyim 4bini geçti diyor. ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... 



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...Japonicyoutube
    Instagram: https://www.instagram.com/japonic_official/ Oğlumun Kanalı Japonic Çocuk: https://goo.gl/yLzsrn Yurtdışı Araba alımları ile alakalı: office@japonictrade.com Araba Almak isteyenler bunu izleyebilir: https://goo.gl/hP47pm sorularinizi da: office@japonictrade.com a atabilirsiniz. Turkiye'ye maalesef gelmez... Ben istemez miyim sana da gondermek... İşbirliği için: japonicjaponya@gmail.com Kardeşimin kanalı: Serap&Emre https://goo.gl/38TLTi Video ve Kisisel ekipmanlar: https://kit.co/Japonic/youtube-ve-kisisel-ekipmanlar
    https://www.youtube.com/watch?v=tqUhMdKqgq4&ab_channel=Japonic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 15 Ocak 2023; 23:48:46 >




  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Sizin motorda DV5RC ile aynı yağ speclerine sahipmiş. Ama bu motorlar 4 lt. yağ kullanıyor. Siz niye 5 lt bulabilsem alırım demiştiniz onu anlamadım.


    Bu sitede orjinal bakım paketi içerisinde 0-30 total ilk yağ bulunmakta. Değerlendirebilirsiniz isterseniz.


    https://www.parcagonder.com/kombin/euro-6-2-1-5-dizel-blue-hdi-bakim-seti-orjinal


    Birde forum sakinlerine genel olarak bir dosya paylaşayım. Aşağıda verdiğim linkte ki dosyayı internet'te bulamazsınız. PSA serverlarından para verip indirmeniz gerekiyor. PSA araçlarının ülkelere göre kullanması gereken specleri belirtiyor.


    PSA araçlarından birine sahipseniz indirmenizi tavsiye ederim.



    TU / ET motor

    EW motor

    TOYOTA motor

    MITSUBISHI motor

    EP motor

    EB motor. 

    EC motoru. 

    DV motor

    DW moto

    DT motor

    PUMA motor

    SOFIM motor.

    FIAT motor

    YUNNEI motor.



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...s2.dosya.tc
    09_2021_-_Onerilen_temel_malzemeler___Motor_yaglari.pdf dosyas�n� indir - download
    https://s2.dosya.tc/server21/fpyd9l/09_2021_-_Onerilen_temel_malzemeler___Motor_yaglari.pdf.html




  • oky33 kullanıcısına yanıt

    Combo Cargo modeli 5.3 litre alıyor. Cargo olmayan, koltuklu versiyon 4 litre civarı alıyor. Neden arada böyle bir fark var hiçbir fikrim yok.


    Siteye 1 litrelik kutu gelmiş. Total kullanabilirim artık gönül rahatlığıyla :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Ocak 2023; 22:32:3 >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Benim 2011 kangoo3 de de var galiba bu yağ ömrü göstergesi. Normalde 15bin km den geri sayım yapıyordu bakım için ama 7-8bin de yağ değişim simgesi yakmıştı araç. 11binlerde de derhal servis ışığı yakmıştı geri sayımı iptal etmişti.


    Hafif ticaride bile bu özelliğin olup bineklerde olmaması enteresan.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Doğrudur olabilir, araştırmak lazım. Kitapçıkta bununla ilgili bilgi vermiş olabilir.


    Benim araçta 2014 model ve atmosferik, 2017de kasa değişiyor belki onda vardır. Birde mesela araç segmentine veya motor teknolojisine göre koyulabiliyor, ilk önce mondeoya koyup sonra diğer modellere de geliyor gibi.


    Şimdi kitapçığa baktım, sizdeki akıllı sistem değil. Kullanım koşullarını hesaplamıyor. Benim araçta km göstermese de aynı özellik var, uyarı veriyor. Tabi servis kapatmış, bende aktif etmedim, değer girmek gerekiyor.


    – bakıma 3 000 km’den veya iki aydan az kalmışsa: «BAKIM ÖNGÖRÜLÜYOR» mesajı görüntülenir;


    – yağ değişimine kadar gidilebilecek mesafe 0 km’ye eşitse veya bakım zamanı gelmişse: «BAKIM YAPTIRIN KISA SÜREDE» gösterimi seçiliyken ekranda 9 sembolü ile © ikaz ışığı görünüyorsa, «acilen yağ değişimi yap» mesajı belirir. Aracın en kısa sürede bakıma ihtiyacı vardır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 15 Ocak 2023; 23:14:36 >




  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Sevindim:)


    Çok ilginçmiş gerçekten, aynı motora sahip araçların farklı litre almaları. Kullanım kılavuzunda filan inşallah yanlış yazmamışlardır.



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • oky33 kullanıcısına yanıt

    Hem klavuzda 5.3 litre olarak geçiyor hem de yağ firmalarının yağ bulucu sistemlerinde öyle gözüküyor. Yetkili serviste de 5 litre koymuşlardı zaten.

  • Yarim lt motora zarar gelmez faydasi olur zarari olmaz dizel araçlar da yarim lt yüzünden yolda kalmişliğim var o yüzden 300-500ml az ekleyin bu durumu benzinli araçim da yapiyorum 3.3 alan motora 3lt koyuyorum,dizle arçalar da basinc daha fazla sıkıltirmaya gelmez bilginize..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt

    Nasıl yolda kalmıştınız hocam?

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    2017 yilinda 2015 model seat toledo almiştik arac 15k idi daha önceki sahibi bakim yaptigini söylemişti neyse bindik,urfadan adanaya giderken antep girişinde motor kendini korumaya aldi calişmadi ariza verdi servis ustasiyla görüştüm sakin caliştirma yağ yoktur motoru aşaği alirsin vs dedi motor yağ cubugunu cekince yağ görunuyodu,servisde 1 gün beklemeniz lazim bugun cikmaz diyip durdu bende yalanla motor yağ seviyesine bakmasina israrci oldum temcilsi yarim saat sonra yarim lt yağ fazla konuldugunu söylemişti yaği süzüp yola devam ettim daha sonra sıkıntı yaşamadim 1 yil kullandim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracım chevrolet aveo 1.4 2009 model uzun yıllarca babam tarafından kullanıldı daha sonra ben aldım o da pek ilgilenmedigi icin bazı problemler yasıyorum. Öncelikle yağ konusunda kaç koydugunu bilmiyordu tam olarak ve 10-40 dedi. Bende ustaya 10-40 ama emin değiliz gibi bir sey dedim. Usta ben ayarlayacagim dedi. Kac koydu bilmiyorum. Daha sonra 7-8 k kilometre sorunsuz ilerledim. Sonra ufaktan bir ses basladı motordan tak tak diye. Fincan sesi gibi bir ses. Basta cok onemsemedim. Daha sonra tekrar bakım geldi. Ustaya direkt 10-40 dedim ben. Hatta yağı kendim götürmüstüm . Bakımdan 2-3k km sonra o tak tak sesi biraz daha arttı. Ve artık arastırmaya basladım. Çok çeşitli şeyler yazılıyor. Triger subap vs … Farklı ustalar da çeşitli şeyler söyledi. Ama sonuç olarak ben iki şeyde karar kıldım. Öncelik olarak subap iticilerinden şüpheleniyorum. Bunlar icin motor katkı maddeleri falan varmıs cok tavsiye edilmiyor ama bakacagim. Bir de şüphe ettigim konu asıl konumuz olan yağ konusu, acaba eskiden 5-30 luk yağ konuluyordu da birden 10-40 a geçince eksantrik dişlilerinde vs sorun yaratmıs olabilir mi? Tekrar 5-30 a veya 5-40 a geçsem bu sorun çözülebilir mi sizce ?Araçtaki bu ses de soğukken olmuyor. Motor yorulduğunda uzun yolda veya yogun dur kalk sonucu rolantide beklerken en cok duyuluyor. Ve rolantide dalgalanma ve sabahları geç marş alma var. Eğer yağdan yapmazsa o şıkkı elemek istiyorum. yorumlarınızı bekliyorum. (araç 195bin kilometrede, ve full lpgde kullanıldı)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 13bin kilometredir 10-40 kullanıyorum 5-40a gecsem sorun yasar mıyım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 0w20 ile 5w30 arasında çok fark var mıdır?

  • volkann86 kullanıcısına yanıt

    Elbette...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Bunlar aynı mağaza değil dimi



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekremteksen kullanıcısına yanıt

    Sertleşmiş valf contalarını tarif ediyorsunuz. Valf contaları zamanla sertleşiyor. Silindire küçük miktarlarda yağ akıtmaya başlıyor. Valf çevresinde biriken bu yağlar bölgesel ısıya neden olup erken ateşlemeye neden oluyor. Orta ve yüksek yükte bu kalıntılar yakılıp atılabiliyor, bu yüzden ustalar pek farkında değil.


    Sürekli LPG'de kullanıldıysa motor daha sıcak çalıştığı için valf contalarının sertleşmiş olması mümkün. Yüksek yükte bu yağları yakıp atıyor, rolantiye düşünce, hemen değil, bir süre sonra detonasyon (erken ateşleme) başlıyor. Yağ değişimlerinde yeni yağ daha iyi penetrasyon gösterdiği için artabilir, ince yağlar yüksek yükte daha kolay yakılıp atıldığı için, kalın yağlar da contalardan daha geç sızdığı için duruma göre sesleri ve problemi değiştirebilir. Bazı yağlarla daha sessiz çalışabilirler, kaılın, ince, parafinik veya sentetik... her değişim oradaki contaların sıcaklık ve yağ emmeleriyle değişerek kaotik şekilde sonu gelmez durumlara yol açar.


    İticiler arızalandığında soğuk rolanti ve düşük devirlerde problem olur. Motor ısındığında veya yüksek devirlerde iticiler yeterli basınca ulaşınca ve ses yapmaz. Yani arızalı iticiler sıcak rolantide ses yapmaz veya daha az ses yapar. GM motorlarında iticiler SAE-40'a kadar tolere eder, SAE-50 uzun sürede birikim yaparak hidrolik iticilerin yağ devri-daimini sağlayan küçük deliklerini tıkayabiliyor.


    Sabah zor çalıştırma ateşlemeyle/bujilerle ilgili bir problem de olabilir. Çoklu sorunlar olabilir. Ama buji civarında yağ, ateşlemeyi de etkiler.


    edit:

    10W-40'tan 5W-40'a veya 0W-40'a geçebilirsiniz, hiç bir problem olmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 18 Ocak 2023; 23:50:46 >




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam, baya açıklayıcı oldu ve bilgilisiniz. 13-14 bin kilometre boyunca 10-40ta kullanıldı. Öncesinde 5-30du orjinali de 5-30. Fakat keyfi bir durumla 10-40a geçilmiş gibi oldu. Bugun yazınızı görmeden once arabaya 5-30 la yağ yenilemesi yaptım. Dediginiz gibi seste eskiye nazaran baya azalma oldu ama hala nadiren o sesi duyuyorum. yazınızdan anladıgım kadarıyla iticilerden değil contadan diyorsunuz. Sertlesmis contalar icin nasıl bir yontem izlemeliyim? Bu aksatıldıgında ne gibi şeylere zarar verebilir?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ekremteksen kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Aynı sorunla biraz uğraştım, oradan biliyorum. GM'in 20W-50 kullanılmamasıyla ilgili 1985'te servis bülteni var. Konu çoktan unutuldu ama LPG ile kalın yağlara geçince ve motor ısınınca benzer etkiler oluyor.


    İticiler 5W-30 ister, orası kesin, ama 40 ile bozulmaması gerekir. 5W-30 ile daha sessiz ise LPG'yi de dikkate alıp değişimler kısaltılıp, tam yükte uzun süre kullanmamaya dikkat ederek bence kullanılabilir.


    Çok kötü değilse, ara sıra çevre yoluna çıkıyor, uzun yol yapıyorsa bence uzun süre idare eder. Zamanla silindirlerde kurum birikmesi olur. Kurumlar sekman yuvalaraına da dolarak sekman hareketlerini kısıtlar, silindirleri çizebilir.


    Rektifiye işlemlerini bilen iyi bir ustaya durum anlatılırsa zaten fark eder. Diğer halde fark etmesi pek kolay değil, çünkü sürekli değişen bir durum, ancak açılınca kirlilik fark edilebilir. Sesi fark ediyorlar ama haklı olarak popüler sorunlardan şüpheleniyorlar. Her motordaki işlem, geometri biraz farklı. Valf sapı ile onun içinde çalıştığı gayd arasında bir tolarans var. Yağlama için oraya çok az da yağ geçmesi gerekir. Aşınma varsa onların da değişip toleransa getirilmesi gerekir. Bazıları keçe der, bazıları motorun da geometrisine göre şemsiye der. Problem büyük ihtimalle orada. LPG zaten daha çok bu bölgenin ısılarını artırıyor, karterin değil. Onlar sertleşti, bozuldu, oradaki yağ rejimi de değişti.





  • 
Sayfa: önceki 883884885886887
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.