< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (886. sayfa)
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
-
-
Yok değil hocam, farklı mağaza. Benim de daha önceleri dikkatimi çekmişti. Burdan alın sorun yok.
-
2017 1.4 D4d 106bin km'de manuel vites olan Corolla aracı yazılım ile 110-115 beygire yükselttik. 2 yağ değişiminde shell helix ultra 0w-30 kullanıldı. Bir daha ki bakımda yağ viskozitesi değiştirmeye gerek var mı? Aracı öyle agrasif kullanma, gazı kökleme durumu falan yok. Yağ yakma, eksiltmede yok.
Edit: Araçta dpf komple iptal edildi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pottteee -- 19 Ocak 2023; 11:43:32 > -
rica ederim,
Belki yola çıktınız zaten... Tam yükten kastettiğim ~4500 d/dk. ve üzeri. Kısa süre, devri değiştirerek okey ama uzun sürenin ısıları ne yapar bilmiyorum. Mesela İstanbul-Ankara istikametinde Bolu Dağı en yüksek eğimli tırmanış, ama valfleri veya motoru dağıtan arabaları hep Cankurtaran'da gördüm. Daha az bir eğim ama çok daha uzun, orayı 140-160'la çıkmak isteyenler, rodajı tamamlanmamış yepyeni arabalar, küçük motorlar... kaç defa gördüm. 100-120 gibi hızları kastetmiyorum.
Trafik dünyanın her yerinde var artık. İstanbul'da biraz daha çok. Bunları düşünerek değişim aralığına karar vermeli.
-
hocam evet simdi vardım. maalesef ses aynı şekilde yine geliyor. aynı zamanda arabanın çekişi hemen hemen %10-15 azaldı. eskiden bastıgımda cıktıgım hızlara cıkamadım yokuslarda tıkandı. Motor açtırsam mı hocam sizce ? Yoksa gittigi yere kadar gidip sonra yapılması başka aksamlara zarar verir mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yarın artık bir ustaya gostermek istiyorum yani. Başka aksama zarar vermeyecekse miladı tamamen dolunca değişim yapılacaksa sıkıntı yok. Ancak eğer başka aksamlara zarar verme ihtimali varsa bir an önce bir ustaya gösterip çözümüne bakılması lazım. Siz olsanız napardınız?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Silindire biraz yağ kaçması %10-15 çekiş kaybına neden olmaz. Başka problemler de vardır. Ateşleme, buji, buji kabloları, indüksiyon bobini, sensör hataları... Kompresyon testi yapmadan moru açmayın bence. Bazı usatalar açalım, görelim diyebilir... bence sökmeden teşhis edebilen usta daha iyi. Ustalar teşhisi ücretlendiremiyor, çekindikleri bu ve motoru erkenden açabiliyorlar. Ustalara teşhis edin fiyatını da çıkarın o da bir iş diye teklif ediyorum, ki boşu boşuna parça sökülmesin.
-
o zaman ilk isim yarın bir kompresyon testi yaptırmak sonra duruma göre hareket edecegim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
yağ basınc testi yapmak mantıklı mı hocam? götürdügüm usta arıza tespiti yapacakmıs yağ basınc testi yapacagız dedi persembeye randevu verdi. eksantrik dişlisi olabilir dedi. araba ısınınca basınç düşüyor falan dedi (dişli yağları ve gresler icin kullanılan bir test sanırım)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekremteksen -- 20 Ocak 2023; 15:35:5 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tabii mantıklı. Bunlar teşhisin temel aygıtları. Pompa zayıfladıysa sıcak motorda yağ doğru akışkanlığına geldiğinde gereken basıncı göstremeyebilir. Isınmış motorda orta devirlerde 35~80 psi civarı bir basınç vermesi gerekir. 20psi gibi bir şey okunursa spec.lerle kontrol etmeli.
İlk anlattığınız şekliyle problem anlatmaya çalıştığım tipik duruma çok benziyor. Yine de avans vuruntusu, piston etek vuruntusu, valf vuruntusu, zincir bollaşması, varsa eksantrik avans mekanizmalarının boşlukları, bozuk hidrolik iticilerin sesleri birbirine çok benzerler. Yalnız, kaçıran hidrolik iticiler beklediklerinde yağlarını sızdırdıkları için belirgin olarak ilk çalıştırmada en gürültülü çalışırlar. Bu sebeple sizin de yazdığınız gibi muhtemelen usta böyle zannetti ama aslında contaları da değiştirdiği için sorun çözüldü. Tabii uzaktan benim de yaptığım ustanınki gibi bir spekülasyondan başkası değil. Söktükten sonra bozuk iticiyi test etmenin yöntemi var, gerçek durumu bu gösterir ama çoğu ustanın uğraştığını sanmıyorum, söküldükten sonra sadece değiştiriyorlardır. SAE-50 gibi büyük viskozitelere çıkmadıysanız bu km.lerde hidrolik iticilerin bozulacağını pek sanmıyorum, SAE-40'a kadar tolere ediyorlar. Onları bozan yavaş hareket eden yüksek viskozitelerin, içindeki dar kanallarda fazla zaman geçirdiği için bıraktığı sedimantasyon. Ama pompa aşınmış ve yağ akış hızı düşükse SAE-30 bile sedimantasyon yapabilr ve direkt olarak beklemesek de dolaylı olarak erken mesafede bozulmuş olabilirler.
-
Merhaba arkadaşlar.
2016 model 1.2 tsi İbiza aracım var.
Liqui Moly Toptec 4200 5w-30 Longlife 3 yağını almayı düşünüyorum.
Fiyat farkına değer mi sizce? Deneyimli arkadaşların yorumlarını rica ederim.
İyi forumlar
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
goodyear motor yağ hakkında bilgisi olan var mı?
-
Yakın zamanda lubex deneyimleyen oldu mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Değmez. Yerine mobil1 esp ve Shell ultra çok çok çok daha kaliteli bir yağ. Lm toptec serilerine o seviyede para vermenin hiçbir aklı ihsan yanı yok.
Güncel tsi motorlara lspi koruması olmayan api sn+ olmayan yağlar kullanmamanız da fayda var.
Ea211 motorlar için şu anda shell helix ultra şiddetle tavsiyedir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maksim1 -- 23 Ocak 2023; 23:37:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye üretimi, yerli markamız, üretici onayları fln da güzel de..Bir miktar daha ucuz olmalı.. 150 lira 200 lira daha fazla verip Shell vb. orta sınıf bir marka alınır diye düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 23 Ocak 2023; 23:48:52 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim araca uygun bunları bulabildim. Euro6 1.3 egea adblue yok. 4 litre lazım bana
doill 0-30-390tl 4 litre
Po cx 0-30-450tl 4 litre
lubex 0-30-620tl 4 litre
motul 0-30-720tl 5 litre
mobil ve liqui çok pahalı. Shell ise 1.3 mjet kullanılmamalıdır diye not düşmüş. İnsanlar buna rağmen yorumlarda kullandıklarını belirtmiş.
Kararsız kaldım bu 4 marka arasında.
Şuan po kullanıyorum ama düzgün satan bir yer bulamadım. Netten aldım gelen yağda tarih bile yoktu iade ettim.
-
Ben de olsam mevcutlar içinde PO tercih ederdim. Bunun için, sanayi sitelerinde PO yağ getiren satıcıları araştırabilirsiniz. 0w30 yağ bulmak biraz zor olabiliyor. PO istasyonlarına da bir bakın ama büyük ihtimalle 0w30 yağ bulundurmazlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunların arasından kesinlikle po cx 5w30 derim. İnternette düzgün satıcılar var daha önce çok kez po aldım ge sahtesine denk gelmedim. Bence daha güvenilir bir satıcıdan alın po ürününü.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Lubex'in hidrolik yağı ve antifrizini kullanıyorum çevremde devamlı olarak motor yağını kullanıp memnun olanlar var.
Motor yağı olarak Doill kullanıyorum ve tavsiye üzerine çevremde kullandırttığım kişiler var. Ben 5w40 kullanıyorum. Bunun dışında çevreme tavsiye edip 5w30 ve 0w30 viskozitelerde kullanıyoruz ve memnunuz.
Lubex'i ayrıca işimde de kullanıyorum. Otomotiv yedek parça sanayi endüstride. Yağ pompası üretim ve testinde haftalık varil olarak (208 lt.) Kullanıyorum, Memnunum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X