Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (664. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: lordford50 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 6 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18.548
Cevap
202
Favori
1.864.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 662663664665666
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolasx

    Hyundai accent era 1.4 benzinli aracım için dün castrol magnatec 10w-40 siparişi verdim. Çok araştırdım 5w-30,5w-40 ya da 10w-40 arasında gidip geldim. Ancak tavsiyeleriniz varsa sipariş kargoya verilmeden iptal edebilirim. Araç 87.000 de soğuk bir iklimde yaşıyorum arkadaşlar.
    Düşük km ve soğuk iklim olduğu için
    5w30 uygundur, (%90 )
    .
    5w40 da tercih edilebilir (%10) . (Lpg varsa ve performanslı kullanım söz konusu ise)
    .
    10w40 kullanmanızı gerektirecek bir durum söz konusu değil. %0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 2 Şubat 2020; 19:48:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • accent 2001 1.3 LX 82 hp allegro aracımız var. Benzin var , lpg yok. Hyundai yetkili servisi 10w30 shell yağı kullanıyor. 80 bin km de ilk sahibiyiz.

    araç bakıma temmuzda girmişti. İlk 5000 km içinde yarım litre eksiltti. Üstüne aynı yağdan tamamlandı. Şimdi baktım tekrar eksiltmiş. Km toplamda 7000 olmuştur max.

    10w40 da kullanıldı daha önce castrol (çok önceki senelerde) ve motul 6100. O zamanlar tabi km daha düşük ve sorun yoktu. Şuandaki km de çoğu bu yaştaki araca göre düşük ama yağ eksiltmeler başladı.

    yağ kaynaklı bir problem mi yaşıyoruz ? ne önerirsiniz 10w40 mı koyalım?

    kaçak veya conta vs baktım sıkıntı yok hararet filan yok gözüküyor. Öneriniz ne olur ? ve çok ilginç mavi dumanda yok araçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 2 Şubat 2020; 21:35:7 >
  • aracim 2000 model skoda octavia 1.6 aracı yeni aldim bundan once 10w40 kullanilmis yasadigim şehir eskisehir aracim 134 bin km de kullanma klavuzunda vw 500 00 502 00 501 01 ve acea a2 veya a3-96 onaylı yağları kullanmayı tavsiye ediyor sae normundan bahsetmemisler bu durumda secimi iklim sartlarina gore bu onayları olan yağlarımı secmeliyim ornegin motul 6100 serisi 10w40 yagi koyduk arabayi alınca vw 502 00 onayı mevcut mesela ayni 502 00 onayı liqui moly toptec 4100 5w40 yağ da da mevcut sizce hangi viskozite de yağ daha verimli olacaktır? Yag secicilere (liqui moly mobil castrol motul) aracimin bilgilerini girdiğimde hepsi 5w30 yağ oneriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    5/40 bir tam.sentetik yag kullanin.Eger buharlasmadan dolayisi ise eksilme mb229.51 veya 52 onayli olan bir urun kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    5w ince gelmez mi ? Yine eksiltme yapmasın ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Motulun 8100 x clean efe 5/30 oldukca iyi,bir coknonaya sahip ki sizin istediklerinizede haiz,ilaveten dusuk buharlasmaya sahip fiyat olarakta rakiplerine gore iyi bir urun.

    İstekleriniz fazlasi ile karsilanacaktir.

    İyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Ayrica mb229.51 onayi baska araclar icin ?

    Api sg sn sl uzeri yag tavsiye ediliyor arac accent 2001

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Bu onay kriter olarak 10 un altinda buharlasmaya karsilik gelir.51 veya genisletilmis olani 52 yi gorurseniz dusuk buharlasma bir nevi eksiltmeye haiz temiz ve dayanikli bir urundur bu.Ve tum geriye dogru olan kriterleri fazlasin le karsilar ki bu aracinzin motoru icin fazlasi ile olumlu onaylardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 2 Şubat 2020; 23:49:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler bilgilendirme icin. Bundan once motul 10w40 6100 synergie vardi onda sorun olmadi eksiltmedi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    İnce gelecegini dusunmuyorum.

    Misal mobil 1 0/40 in 100c de viskozitesi 12.9 iken efenin 12.1 dir

    40c de ise 72 gibi bir rakama karsi 70 tir.

    5 rakami soguk ilk calistirma icin gecerlidir.Yani soguk halde yag 5 no yag gibi bir viskoziteye sahip iken isindiginda 30 no karakteri gosterir.

    Bun otesinde 5w 40c de viskozitesi 5o ile 74 e kadar olan bir marj icinde uretilebilir ve adlandirilir.

    100c de ise bu rakam 9.6 dan baslayip 12.6 ya kadar adlandirilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız icin tesekkur ederim hangi motor ustasina sorsam klise eski araclarda 10w40 uygundur 5w30 ince gelir cevabini veriyorlar aracımda lpg de mevcut ama yağ seciciler tam tersine hepsi 5w30 oneriyor keza eskisehir de soğuk bir iklim yasaniyor bu yuzden 10w40 bu iklime gore kalın bir yağmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Kalin ince olarak ben degerlendirmem ,degerlendirmekte yanlis olur.Yalniz benim olsa ara 5/30 tam sentetik bir urun kullanirim orneklendirdigim gibi.

    Antalya gibi bir iklim olsa, en fazla5/40 tam sentetik kullanirim.

    10/40 su an icin iptidai bir urun her ne kadar arac eskide olsa simdiki standartlar eskiye dair olanlari fazlasi ile karsilamakta.Bildigim kadari ilede arac icin 10/30 eski spec.lerde yag ilk dolum urunu iken ornek urun ihtiyaclarinizi karşılayacaktir.

    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    10w40 ile motora yazık edersiniz, 5w30 ile devam edin, baktığınız eksiltme çok fazla 5w40a geçin

    Ek olarak: castrollerin flash point ( parlama noktası) çok düşük olduğu için daha fazla eksiltme yapar
    Castrollerin parlama derecesi kapalı kap testiyle (ASTM D93) yapıldığı için düşük görünüyor. Datasheet'te yazan değerin üzerine 25-30 derece eklemek gerekiyor diye biliyorum. Mesela Magnetec 5w30'un Mobil Süper 3000 x1'den daha iyi olduğunu düşünüyorum. API sn ve parlama noktası daha yüksek.

    ASTM D93 Kapalı kap
    ASTM D92 Açık kap



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 6 Şubat 2020; 17:54:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 301-2013 model-1.6 hdi-134.000
    5w-30 olarak hangi yağ önerirsiniz?
  • 2004 Opel Vectra C 1.6 Lpg için hangisi sizce?
    3 ünün de fiyatları aynı sayılır. Nedeniyle yorum yaparsanız sevinirim.
    (Dexos onaylı olacak)

    1) Castrol Edge 5w30

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    2)Mobil1 Esp 5w30
    Dpf temizliği için iyi olması kafamı karıştırdı aracım benzin lpg ama ikisine de uygun diyor

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    3) Mobil1 super3000 5w30
    Mobil1 in sitesinde aracım için tavsiye ettiği yağ.


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgi.


    Motor yağı kaybi ventilasyon ile buharlaşma kaybı NoAck volatilitesi ile de alakalıdır yukarıda bahsi gecen MB229.5x spesifikasyonları 10% NoAck volatilitesi altında olan yağlara verilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Mobil 1 Esp 5w30'un parlama noktası daha yüksek, donma noktası daha düşük.
    Viskozite indeksi yazmıyor ama donma noktası daha düşük olduğu için viskozite indeksininde bir miktar daha yüksek olabileceğini düşünüyorum.
    Bunların dışında bir fark göremedim aralarında.
    Üçününde sülfat külü 0,8. Bu sebepten C3 kategorisindeler, yani Cat/dpf uyumlu yağlar.

    Mobil1 ESP 5w30'u tercih edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Mobil 1 Esp 5w30'un parlama noktası daha yüksek, donma noktası daha düşük.
    Viskozite indeksi yazmıyor ama donma noktası daha düşük olduğu için viskozite indeksininde bir miktar daha yüksek olabileceğini düşünüyorum.
    Bunların dışında bir fark göremedim aralarında.
    Üçününde sülfat külü 0,8. Bu sebepten C3 kategorisindeler, yani Cat/dpf uyumlu yağlar.

    Mobil1 ESP 5w30'u tercih edebilirsiniz.
    Teşekkür ederim tavsiye için.
    Bu arada parlama ve donma noktasını biraz açabilir misiniz? Düşük veya yüksek olmaları nasıl etki oluşturur?
    Ayrıca belirtmeyi unuttum bu seçime etkisi olur mu bilmiyorum ama İzmirde yaşıyorum soğuk iklime de pek gitmiyor araba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Mobil1 varken mobil direk elenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 662663664665666
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.