Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (666. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 664665666667668
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildirayy


    Mobil 1 0-30 da full sentetik yazmıyor.baska bir teknoloji mevcut.. sorun olurmu acea sl sm yerinede cf yazıyor..
    Yukarıdaki seçeneklerden 1. Ve 2.tercihim hangisi olmalı.. teşekkürler..
    Bunların içinde en iyisi mobil 1 ile Castrol Edge

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batarist B kullanıcısına yanıt
    Motul 8100 X-CESS 5W-40
    Shell helix ULTRA 5w-40
    LiquiMoly LEICHTLAUF 5W-40
    LiquiMoly MOLYGEN 5W-40

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Motul 8100 X-CESS 5W-40
    Shell helix ULTRA 5w-40
    LiquiMoly LEICHTLAUF 5W-40
    LiquiMoly MOLYGEN 5W-40
    Merhabalar aracim 2000 model skoda octavia 1.6 benzin lpg 135 bin km de arac yeni aldım lpg yi ben taktirdim simdi aracin klavuzunda onerilen yağ wv 500 00 wv 502 00 wv 501 01 acea a2 veya a3-96 sae normu belirtilmemis bu onaylara sahip 10w40 yağda mevcut 5w30 da 5w40 da bu durum da eskişehirde hangi viskozitede yag uygun olacaktir aracima daha once 10w40 koymuslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Motul 8100 X-CESS 5W-40
    Shell helix ULTRA 5w-40
    LiquiMoly LEICHTLAUF 5W-40
    LiquiMoly MOLYGEN 5W-40
    Merhabalar aracim 2000 model skoda octavia 1.6 benzin lpg 135 bin km de arac yeni aldım lpg yi ben taktirdim simdi aracin klavuzunda onerilen yağ wv 500 00 wv 502 00 wv 501 01 acea a2 veya a3-96 sae normu belirtilmemis bu onaylara sahip 10w40 yağda mevcut 5w30 da 5w40 da bu durum da eskişehirde hangi viskozitede yag uygun olacaktir aracima daha once 10w40 koymuslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Mobil1 0w40 Altın Kapak
    Eskişehirde 0w SAE daha uygundur.
    Eski motor olduğu için SAE 30 ile eksilme sorunu yaşayabilirsiniz. Bu nedenle 5/0w30 önermiyorum. Lakin o motor senelerce 10w40 ile çalışmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 8 Şubat 2020; 18:32:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batarist B kullanıcısına yanıt
    Shell Ultra Ect c2/c3 0w-30
    Fiat 0w30 kullanir bu motorda.
    Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 8 Şubat 2020; 18:30:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5w40 dami uygun olmaz, engine flush ile motor icini bir nebze arındırıp 5w40 tam semtetik bir yag kullansam nasil olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Aracım megane 4 1.6 benzinli 2017 model 41.500 km de. Lpg li.
    Aracımın yağ kapasitesi 4.30
    Aracımı her 10 binde bir bakım yaptırmaktayım. Bugun 4. Bakımını yaptırdım.
    Bugune kadar hep 4 lt yağ alıp yağ değiştirdim ve bu 4 litreden hep 500 gr artardı. Yağ boşaltıken en fazla yarım saat beklendigini gözlemledim.
    Bu seferki bakımda yağ boşaltma işlemi 1.5 saat falan sürdü. Yeni 4 lt yağ tamamı araca eklendi. Ancak yağ yetmedi 100 gr başka marka aynı viskozite de yağ ekledik.
    Sorum şu, her bakımda 500 gr artan 4 lt yağ bu bakımda neden yetmedi. Yağ boşaltma işlemi önceden usta aceleye mi getirdi. Bu acelecilik eski yağın motorda kalmasına mı yol açtı.
    Yağ boşaltma işlemi için kaç saat beklenmeli.
    Görüşlerinizi beklerim. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    10w40 kullanan araç
    Neden 5w40 uygun olmasın ki,
    Ama 0w40 ve 5w30 daha verimli olur.
    5w40 ise belki daha ileriki yıllarda,
    200k km üzeri kullanılsa daha mantıklı.
    Veya performanslı kullanıyorsanız ozaman mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    Öncekiler 5 litrelik olmasın.
    Çünkü 3.5 litre konulmuş olsaydı,
    Yağ seviyesi alt çizgide olmalıydı.
    Yarım saat bekleniyorsa, daha fazla beklemeye göre 600 ml fark olmamalı, belki 100-200 ml olabilir
    10w40 felan değilse tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 8 Şubat 2020; 22:51:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 Peugeot rcz 1.6 thp 200 lük 100 bin km deki araç için motul 5/40 dexos onaylı sipariş ettim. Yer Ankara doğru tercih diye düşünüyorum ama sizden de yorum alabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Shell ect c2/c3 0w30.
    5w40 Thp 200'de kullanmaya iten neden nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Shell ect c2/c3 0w30.
    5w40 Thp 200'de kullanmaya iten neden nedir ?
    Kitapçıkta 5/30, 5/40 0w30 yazıyor. Benim araçta 100 bin km yi geçtiği için 5/40 tercih ettim. Daha önce 1.6t 180 lik Insignia da 5/40 dan 5/30 yağa geçiş yaptığım sert kullanım sonrası araç daha sık fan açmaya başlamıştı bu yüzden 5/40 sıcağa ve zorlamaya daha uygun bir yağ diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aradan giriyorum ama 5w30 5w40 5w20 filan iyi ama 5w30 viskositeli 20 çeşit yağı var aynı markanın çünkü spesifik bir araç veya marka için o markanın gereksinimlerine göre üretiyor adamlar o yağı. Yani siz kitapçıkta yazan spesifikasyon değerine bakın o sizi doğru yağa yönlendirir. Mesela shell 5w30 ford için ayrı reno için ayrı merc için ayrı 5w30 yağ üretiyor. Her 5w30 aynı değil. Kiminde bakır kiminde çinko kiminde magnezyum katkısı farklı oluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Fan açma ile yağın alakasini nasıl bağdaştırıcı olduğunu anlatan bir kaynağın var mi bilmiyorum. Sen 5w30 da 5w40'a göre daha çabuk devirlendigi için daha seri kullanmış olabilir misin ?
    Galiba genelde seri kullanım yapacaksın o zaman xmax 0w40 ya da mobil1 fs 0w40 kullanabilirsin.

    Ama benim günlük kullanim için tercihim belirttiğim yağ olurdu. 3.20ied'de bu yağı kullanıyoruz. Benzer bloklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Şubat 2020; 1:36:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Fan açma ile yağın alakasini nasıl bağdaştırıcı olduğunu anlatan bir kaynağın var mi bilmiyorum. Sen 5w30 da 5w40'a göre daha çabuk devirlendigi için daha seri kullanmış olabilir misin ?
    Galiba genelde seri kullanım yapacaksın o zaman xmax 0w40 ya da mobil1 fs 0w40 kullanabilirsin.

    Ama benim günlük kullanim için tercihim belirttiğim yağ olurdu. 3.20ied'de bu yağı kullanıyoruz. Benzer bloklar.
    Fan açma olayında durum şu. Araç zorlanınca motor içindeki sürtünme artar ve yağ ısınır kullanılan yağ ne kadar inceyse ısısı da o kadar artar bu sebeple de motor sıcaklığı yükselmeye devam eder. Haliyle fan açma olayı meydana gelir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Çok enteresan halbuki yağ ne kadar ince ise motora binen yük o kadar azalır. Yoksa Enerji verimliliği için motora 0w20 gibi yağlar değil 10w60 gibi yaglar koyuyor olurduk.

    Hatta Vosvos olarak bilinen beetle sonrasi sivi soğutma diye birşey var su pompasi radyatör önüne fan genleşme kabı gibi birşeyler , asıl motorun sogutma gorevini üstlenir. 1960'larda motorlar yağ ile sogutulan arabalar vardi.

    Kısacası hiç bir araba 0w30 yerine 10w60 konulduğu için daha az fan acmaz. Sivi soğutma motorlarda fan açması motorun sağlıklı çalıştığının gostergesidir.

    Isinan motor zorlanır ne demek ? Hava ya da yağ sogutma olsaydi motor ısınır şişer. Ama bu 125cclik çin mali motorlarda kaldi artik.

    Motorun soğuk olması zaten iyi birsey degildir. Öyle olsa tüm ureticiler araciniz soguk çalıştırdıktan sonra dip gaz boşta devir yapin derdi..

    Önemli olan doğru kullanim tarzına gore yag seçmektir. Sen mesela Ankara değil Antalya'da otursaydin, sabah -5C değil 15-20C çalıştırıp 15dakika bekletip gazliyorsan 5w50'de kullanabilirsin.

    Yarış arabalarinda ek yağ sogutuclari kullanılır ve daha kalin yaglar kullanılır eğer kalin olan daha kolay sogusaydi bu sogutuclara ihtiyac kalmazdi.

    Ama gerçek hayatta sabah arabaya bindin 1 dk sonra motor yağın halen 0°C civarı yağ ile yola çıktın, o kalın yağ motoru halen soğuk tutarken gazlamaya başlıyorsun... O zaman daha ince yaglara ihtiyacın olur. Motor bir an evvel calisma sicakligina gelmelidir.
    Motor calisma sıcaklığına geldikten sonra soğutma gorevi sogutma sisteminindir. Yağın değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Genel bakış açısı ile lpg araclarda yan odasındaki isi arttigi icin normalde 5w30 kullanılıyorsa 10w40 öneriyorlar daha kalin bir yag daha iyi olur algisi var ama mesela kisin -10 goren bir yerde 10w40 bu sefer motor isinana kadarki surecte aşınmalara sebep olacağını düşünüyorum doğru mantıkmidir? Boyle oldugunu varsayarak 10w40 kullanilmis araca bir sonraki bakimda 5w40 veya 5w30 koydugumuzda yag eksiltme olma olasılığı yuksekmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Evet
    motor aşınmalarının En büyük nedeni Motor soğukken 10w numara yağ gibi kalın vizkoziteli yağlar kullanılmış olmasıdır.
    5w30 dan daha kalın bir yağ kullanılması gerekiyorsa 5w40 kullanırsın.
    10w numara yağ kullanıp Neden motoru aşındırasınki.
    Zararın neresinden dönülürse kardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 9 Şubat 2020; 20:47:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Yıllardır 0w20 kullanıyorum,
    Sık Fan açma felan derdi yaşatmadı.

    Radyatör suyunuz ; kaliteli bir sıvı ile değiştirilebilir.


    https://m.n11.com/antifriz-castrol-radicool-sf-kirmizi-3-litre-uretim-082019-P275819147?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 664665666667668
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.