Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (447. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 445446447448449
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Castrol edge 5w40 nasıldır benzinli lpg li motor için? Bunu almayı düşünüyorum haftaya ama pek bilgim yok. Daha önce dizel araba kullandım hep. Lpg de farklı bi yağ kullanmam gerekiyor mu? @vezir hocam yardımcı olursanız sevinirim.. İki üç mesaj önce aracımı da yazdım. Bana iki üç öneri sunarsanız onları araştırıp alayım
  • Herkese merhaba yağ konusunda çok bilgim olmadığı için sormak istiyorum. 2005 euro4 motorlu 1.5 dci 65 bg kangoo sahibiyiz. Ticari araç olduğu için her sene muayene öncesi Haziran ayında yağ değişimini mutlaka yaptırırım. Ancak sürekli farklı yağ kullanmış bulunuyorum bunun araca bir sıkıntısı olur mu? Eğer olursa düzgün bir yağa geçip sürekli o yağı kullanmayı düşünüyorum. Bu arada aracın kilometresi 80 bine yaklaştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MYılmaz4646 kullanıcısına yanıt
    Lpg li araç da 40 ile biten yap seçimi iyi olur .

    5w40 veya 10w40 kullanılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Lpg li araç da 40 ile biten yap seçimi iyi olur .

    5w40 veya 10w40 kullanılabilir

    Anladım.. Peki sizce 5w40 mı yoksa 10w40 mı seçmeliyim? Yoksa farkı yok kafama göre mi alayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eksltnltirsa 5w40 al VE dene , eğer elksiltme yaparsa ki yazın muhtemelen olur



    O zaman 10w40 geçmen gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Eksltnltirsa 5w40 al VE dene , eğer elksiltme yaparsa ki yazın muhtemelen olur



    O zaman 10w40 geçmen gerekir

    Anladım hocam herşey için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar

    Megan 3 2011 1.6 otomatik K4M 75000 ağır bakımları 60000 de yapılmış megan 3 kullananlar yada bilgili arkadaşlar yağ tavsiyesinde bulunabilirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysf777 -- 25 Ocak 2017; 0:23:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysf777

    Merhaba arkadaşlar

    Megan 3 2011 1.6 otomatik K4M 75000 ağır bakımları 60000 de yapılmış megan 3 kullananlar yada bilgili arkadaşlar yağ tavsiyesinde bulunabilirmi ?

    2009 model Renault Laguna ile aynı motora sahip aracınız. Bayide elf 5w40 görünüyor. Şase numarasından sorgulatırsanız yardımcı olurlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avis1

    mrh vezir hocam
    arabamın bakımını 3 ay önce yaptırdım.(filtreler ve yağ).usta DEW marka 5-30 yag kullandı.ben anlamadıgım için karışmadım.daha sonra başka bir ustaya sordugumda kalitesiz bir yag oldugunu hemen mobil veya castrol ile degiştirmemi söyledi.sizce ne yapayım? arabam chevrolet aveo 2011 benzinli 21000 km de.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler...

    DEW nedir arkadaş ya,tiril tiril arabaya yazık gunah.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysf777

    Merhaba arkadaşlar

    Megan 3 2011 1.6 otomatik K4M 75000 ağır bakımları 60000 de yapılmış megan 3 kullananlar yada bilgili arkadaşlar yağ tavsiyesinde bulunabilirmi ?

    Elf kullan hocam,renaultların kankisi elf dir.Benim tavsiyem Elf evolution Full Tech 5w-40.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Vezir hocam,



    2000 1.8T passat aracım önceki hafta yağ basıncı uyarısı verdi. Özel serviste karter sökülerek yataklar ve yağ pompası kontrol edildi. Şansımız varmış ki yağ pompası işlevini tamamen kaybetmemiş ve yataklarda hasar oluşmamış. Ancak pompa içinde, yataklarda ve karterde çok yoğun kurum meydana gelmiş. Yağ pompasının yüksek sıcaklıkta temizliği dakikalarca sürdü.



    Sadece 115bin km de olan, orijinal benzinli aracımda bugüne kadar hep Castrol Edge 0w-30 kullandım. Motor çok iyi durumda olduğundan ciddi bir eksiltme de hiçbir zaman yapmadı . Araç ağırlıklı uzun yolda kullanıldı.



    Ortaya çıkan bu durumla ilgili olarak özel servis; bu hadisenin Castrol yağların genel problemi olduğunu, 1500 km sonra özel kurum temizleyici yağ katkısı ile temizlik yapılmasını ve Mobil yağa geçmemi önerdi.



    Sizce 100 bini devirmiş bir motorda bu işlemler, silindir içindeki yararlı kurumları da çözerek yağ eksiltme riskini arttırmaz mı? Böyle bir durumda ve 100bin üstü km de yağ markasını değiştirmek doğru mudur? Yanıtlarsanız sevinirim. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Merhaba Vezir hocam,



    2000 1.8T passat aracım önceki hafta yağ basıncı uyarısı verdi. Özel serviste karter sökülerek yataklar ve yağ pompası kontrol edildi. Şansımız varmış ki yağ pompası işlevini tamamen kaybetmemiş ve yataklarda hasar oluşmamış. Ancak pompa içinde, yataklarda ve karterde çok yoğun kurum meydana gelmiş. Yağ pompasının yüksek sıcaklıkta temizliği dakikalarca sürdü.



    Sadece 115bin km de olan, orijinal benzinli aracımda bugüne kadar hep Castrol Edge 0w-30 kullandım. Motor çok iyi durumda olduğundan ciddi bir eksiltme de hiçbir zaman yapmadı . Araç ağırlıklı uzun yolda kullanıldı.



    Ortaya çıkan bu durumla ilgili olarak özel servis; bu hadisenin Castrol yağların genel problemi olduğunu, 1500 km sonra özel kurum temizleyici yağ katkısı ile temizlik yapılmasını ve Mobil yağa geçmemi önerdi.



    Sizce 100 bini devirmiş bir motorda bu işlemler, silindir içindeki yararlı kurumları da çözerek yağ eksiltme riskini arttırmaz mı? Böyle bir durumda ve 100bin üstü km de yağ markasını değiştirmek doğru mudur? Yanıtlarsanız sevinirim. Teşekkürler



    castrol yağlarının böyle genel bir problemi olduğunu düşünmüyorum ama belki yağı bir mertebe kalınlaştırma gerekir kurum demek yağ yanmış anlamına da geliyor .

    40 ile biten yağa geçebilirsiniz .
    5w40 veya 0w40




  • elfin şanzıman yağını koydurttum(110tl) birkaç ay iyiydi 6. aydan sonra vites geçişlerinde tıkanmalar olmaya başladı . bende n11 den mobil şanzıman yağı aldım (50tl) koydurttum . inanın level atladı araba . böyle bir rahatlık yok . elften uzak durun mobil candır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Merhaba Vezir hocam,



    2000 1.8T passat aracım önceki hafta yağ basıncı uyarısı verdi. Özel serviste karter sökülerek yataklar ve yağ pompası kontrol edildi. Şansımız varmış ki yağ pompası işlevini tamamen kaybetmemiş ve yataklarda hasar oluşmamış. Ancak pompa içinde, yataklarda ve karterde çok yoğun kurum meydana gelmiş. Yağ pompasının yüksek sıcaklıkta temizliği dakikalarca sürdü.



    Sadece 115bin km de olan, orijinal benzinli aracımda bugüne kadar hep Castrol Edge 0w-30 kullandım. Motor çok iyi durumda olduğundan ciddi bir eksiltme de hiçbir zaman yapmadı . Araç ağırlıklı uzun yolda kullanıldı.



    Ortaya çıkan bu durumla ilgili olarak özel servis; bu hadisenin Castrol yağların genel problemi olduğunu, 1500 km sonra özel kurum temizleyici yağ katkısı ile temizlik yapılmasını ve Mobil yağa geçmemi önerdi.



    Sizce 100 bini devirmiş bir motorda bu işlemler, silindir içindeki yararlı kurumları da çözerek yağ eksiltme riskini arttırmaz mı? Böyle bir durumda ve 100bin üstü km de yağ markasını değiştirmek doğru mudur? Yanıtlarsanız sevinirim. Teşekkürler



    castrol yağlarının böyle genel bir problemi olduğunu düşünmüyorum ama belki yağı bir mertebe kalınlaştırma gerekir kurum demek yağ yanmış anlamına da geliyor .

    40 ile biten yağa geçebilirsiniz .
    5w40 veya 0w40

    Cevabınız için teşekkür ederim. Yağ kapağını açtığımdaki yoğun kurumlu görüntü yorumunuzu doğruluyor. Ayrıca bujiler de değişimde yağlı çıkmıştı. Belirttiğiniz gibi 0w-40 a geçeceğim ilk olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vezir Hocam,

    Hyundai i 20, Benzinli, 1.4 2011 model aracım için hangi yağı kullanmalıyım ?

    castrol veya mobil 5 30 mu yoksa 5 40 mı tercih etmeliyim yoksa başka mı ?

    Yardımcı olursanız memnun olurum.
    Teşekkürler
  • Air Jordan11 A kullanıcısına yanıt
    Km'si yüksek değilse 5w30

    Yüksek ise 5w40 uygundur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam aracım 86 model Opel Ascona 3 senedir biniyorum ve 3 senede 3 defa yağ değişimi yaptırdım.

    En son 2500 km önce yağ değiştirdim fakat bi sorum var.

    Şimdi ben aracıma sürekli 10w 40 kullanıyorum aracımda herhangi bir yağ yakma söz konusu değil herhangi bi ekleme yapmıyorum 8 10 bin km de kullansam.

    Yanlız Opellerde genel olarak yüksek ısıda çalışma durumu var ve bu benim aracımda da nihai bir problem.

    Kışın bile dur kalk trafikte fan açabiliyor 100 105 derecelerde çalışıyor resmen motor.

    Tabi bu değerler LPG kullanılırsa, benzinde bi sıkıntı yok hararet hep 90 da sabit kalıyor.

    Sorum şudur. Bu 10w 40 yağ yüksek sıcaklıkta özelliğini kaybediyor olabilir mi?

    HB de gezerken 10w 60 yağ gördüm tam sentetik.

    Ben 10w 40 yarı sentetik yağdan 10w 60 tam sentetiğe geçiş yapsam mantıklı olur mu?

  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    Eskiden 60-65 derecede açan yazlık termostatlar vardı. Onlar bulunmuyormu artık?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.

    Bi konuda soğuk havalarda kısa mesafeli kullanılan araçların yağ kapaklarında, yağa su karışmasında olan krem benzeri kalıntının oluştuğunu okumuştum.

    Aracım Clio-1 98 model, 133binde, lpg li, 5-40 elf tam sentetik yağ var. 10bin km de üst çizgiden alt çizgiye kadar eksiltiyor. Genellikle 8+8 km yol yapıyorum. Bu gün yağ kapağın baktığımda biraz bu kalıntıyı gördüm. Tekrar olacak mı diye gözlem yapmak için kapağı temizledim. Soğutma suyunda da bişey göremedim.



    Bu yağla devam etmek doğru olur mu? Başka yağ olarak ne önerirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasto_37 kullanıcısına yanıt
    8+8 km kısa mesafe sayılır. Karterde soğuk havalardaki yoğuşma ve sızan eksoz gazlarından ötürü nem oluşması normaldir. Motor ara sıra en az 20km/20dk motor çalışmalı ki yağ ısınıp karterdeki suyu dışarı atabilsin.

    Yani sizin durumuuzda problemi motor yağına bağlamak şimdilik doğru değil. Karter havalandırması, PCV valfi varsa kontrol edileiblir.
  • 
Sayfa: önceki 445446447448449
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.