Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (448. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 446447448449450
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Araç eski olunca bir yeri yaparken başka bir yeri bozdukları için termostat değişimine gitmem hocam :).
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Aracın km si 77 binde hocam.

    Mobil 1 5 30 esp
    mobil 5 30 3000 super
    Castrol 5 30 veya 5 40
    sizin düşünceniz hangisinin daha uyumlu olacağı hocam ?

    Cevabınız için çok teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Araç eski olunca bir yeri yaparken başka bir yeri bozdukları için termostat değişimine gitmem hocam :).

    bu basit bir işlem. hatta kendiniz de yapabilirsiniz. sıcaklığa dayanıklı, kaliteli bi sıvı conta yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    10w40 eksiltmiyorsa 60 ile biten yağ kullanımı gerekli değil .Belki 50 ile biten yağ seçilebilir



    10w50 olabilir bulunabiliyorsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Air Jordan11 A kullanıcısına yanıt
    5w30 mobil super3000 hem ekonomik hem de iyi bir yağdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Peki hocam yazın sıcakta ve kışın soğukta ilk çalışma ve motor sıcaklığı 100 derecelere geldiğindeki çalışmalar arasında

    Bu 10w40 ile 10w50 arasındaki fark nedir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Peki hocam yazın sıcakta ve kışın soğukta ilk çalışma ve motor sıcaklığı 100 derecelere geldiğindeki çalışmalar arasında

    Bu 10w40 ile 10w50 arasındaki fark nedir?



    İlk çalıştırmada fark olmaz ama araç ısındıran sonra 50 ile biten yağ 40 a göre daha kalın kalır



    Bu da motor için ektra koruna sağlar

    Basit olarak şöyle anlatayım



    Su yüz derecede kaynar deriz ancak atmosferik basıç düşünce yani yüksekte kaynama derecesi düşer .Bu nedenle yeni nesil araçların hemen hemen hepsinde sistem kapalı ve basıçlandırılmıştır

    Basınç suyun kaynama sıcaklığını artırır be sıvı gazda kalmasını sağlar yüzdesel olarak yüzde yüzden geriye doğru düşersiniz .



    Gelelim yağ ilişkisine su da yağı ısıtır eğer viskozitesi Yüksek olursa kalın kalır demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevaplarınız için fakat 10w50 yağ bulamadım ya 10w60 ya da 10w40 a devam gibi görünüyor şuanda.

    10w60 yağ için de yağ yakan araçlara öneriyorlar.

    Sanırım 10w40 devam edeceğim fakat yarı sentetik oluşu daha az koruma sağlar diye düşündürmüyor değil.

    Sonuç olarak eski bir teknoloji...
  • Yağ kalın kaldığında yağlama işlevi dışında bir konuda da faydası olur

    O da ısı transferi ile yağın ısıyı daha fazla kcal olarak içinde hapsetmesi denektir .Bu mesele nedeniyle su sıcaklığı da daha düşük derecede kendini sabitler

    termostat sıcaklık derecesini belirler ancak antifrizimi suyun aktardığı ısıyı emen yağ nedeniyle su sıcaklığı da daha düşük derecede göstergede görürüz.



    Isıl kapasite yağda fazla olması bizlere radyatör soğutma problemleri ,eksik su , aşırı sıcak hava,LPG ısısının tolere edilmesi gibi bir çok avantaj getirecektir



    Bunlar faydaları ancak yüksek ısı tutması eğer soğutma için gerekli zaman tanınmaz ise tersine etki olarak eski yıpranmış motor be radyatör ikilisi ile birlikte yüksek araç hızı ile birleştiğinde suyun sıcaklığının düşmesi için zamanı da uzatır ve dikkat E?ilmez ise sıkışık bir trafikte su kaynatma olasılığı yaratabilir



    Uzun lafın kısası ısı teanferi işinde ikinci hane düşük ise alışveriş hızı da yüksek olurken ikinci hane viskozitesi Yüksek ise alışveriş hızı düşer ve daha yavaş olur



    iyi bir örnek aklıma geldi şimdi



    Evleri ısırmadan döküm radyatör. Yavaş ve kalıcı ısı Tranferi sağlar

    Alüminyum radyatörde ise daha hızlı ancak ısıl kapasitesi düşük bir transfer olur .radyatör çabuk ısınır ve soğur



    Alüminyum radyatör 40 numara yağ gibi davranırken



    Döküm radyatör 50 veya 60 numara yap gibi davranır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/peak-life-5w-50.aspx?p=2



    Mobil 5w50 de olur tam sentetik serisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Şuan HB de var indirimli falan ama gönderilenler eski tarihliymiş sanırım.

    Alsammı diye düşünüyorum.

    Şimdi alsam hava ısınınca mı koysam yoksa direk değişimi yapmamı mı önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Şuan HB de var indirimli falan ama gönderilenler eski tarihliymiş sanırım.

    Alsammı diye düşünüyorum.

    Şimdi alsam hava ısınınca mı koysam yoksa direk değişimi yapmamı mı önerirsiniz?


    5w50 hem kışın hem de yazın rahatlıkla kullanılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirpinti

    @vezir



    İyi akşamlar hocam.



    2015 tdi golf aracım var. Bakımları yetkili serviste yapıldı. Bu açıdan castrol edge professional longlife III 5w-30 kullanıldığını tahmin ediyorum. İstanbuldaki son kar yağışından sonra araç 5-6 defa 3 saniyelik bir zorlanmanın ardından marş bastı. Sıcaklık da 7-15 derece arası olmasına rağmen. Yağ ile alakalı bir sorun olabilir mi? Şayet öyleyse mobil 1 esp 5w-30'a mı geçeyim?

    Sanmıyorum yap ile alakalı bir durum



    Önceki yazılarımda belirtmiştim ,aşırı soğuk havalarda ısıtma bujisi düşük akü şarjı nedeniyle yeterinde görev görmüyor ,Bu nedenle sıfır altına düşen ve kar yağışı gibi nem oranının yüzde yüze yakın olduğu havalarda aracı hemen marş yapmayınız



    Kontağı açıp 5 saniye ısıtma bujisinin sönmesini bekleyiniz sonra çalıştırmadan tekrar aynı işlemi yapıp 5 . Saniyeden sonra marşa basınız .Bu esnada debriyaj pedalına ayanızı basılı tutunuz



    Eksi 15 derece altında aynı işlemi 3 kere tekrarlayınız sonra marşa basınız



    Eksi 25 derecede ise mutlaka yapım sıfır ile başlayan bir yağ olması lazımdır eğer değilse işlemi 4 kere tekrarlayarak marşa basınız



    Eğer yap 10 w veya 15 ile başlıyorsa sıcaklık eksi 25 ve altındaysa illa ki ilk önce debriyaja vites boşta da olsa başınız. 4 kere buji ısıtma işlemi yapıp aracı çalıştırdığınızda ilk 10 saniyede motordan anormal sesler gelirse gaza basmadan kontağı kapatın .sonra biraz bekleyerek buji ısıtmayı 2 kere tekrarlayın ve marşa tekrar basın.Motordan gelen anormal sesler azalacaktır kafi olmazsa yine Kontağı kapatın ve tek sefer buji ısıtma ile çalıştırın ve gaza asla basmadan 5 dakika rölantide çalıştırın .devir düzelipmde gaza basınca araç rahatlamış ise öyle yola koyulunuz



    Yolda araç ısıtma efsanesini de unutunuz



    Not: tüm bu işlemler akü şarjı dolu olduğunda anlam kazanır ,boş akü de buji ısıtma tekrarlama akünün son şarjını da bitirebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: kirpinti

    @vezir



    İyi akşamlar hocam.



    2015 tdi golf aracım var. Bakımları yetkili serviste yapıldı. Bu açıdan castrol edge professional longlife III 5w-30 kullanıldığını tahmin ediyorum. İstanbuldaki son kar yağışından sonra araç 5-6 defa 3 saniyelik bir zorlanmanın ardından marş bastı. Sıcaklık da 7-15 derece arası olmasına rağmen. Yağ ile alakalı bir sorun olabilir mi? Şayet öyleyse mobil 1 esp 5w-30'a mı geçeyim?

    Sanmıyorum yap ile alakalı bir durum



    Önceki yazılarımda belirtmiştim ,aşırı soğuk havalarda ısıtma bujisi düşük akü şarjı nedeniyle yeterinde görev görmüyor ,Bu nedenle sıfır altına düşen ve kar yağışı gibi nem oranının yüzde yüze yakın olduğu havalarda aracı hemen marş yapmayınız



    Kontağı açıp 5 saniye ısıtma bujisinin sönmesini bekleyiniz sonra çalıştırmadan tekrar aynı işlemi yapıp 5 . Saniyeden sonra marşa basınız .Bu esnada debriyaj pedalına ayanızı basılı tutunuz



    Eksi 15 derece altında aynı işlemi 3 kere tekrarlayınız sonra marşa basınız



    Eksi 25 derecede ise mutlaka yapım sıfır ile başlayan bir yağ olması lazımdır eğer değilse işlemi 4 kere tekrarlayarak marşa basınız



    Eğer yap 10 w veya 15 ile başlıyorsa sıcaklık eksi 25 ve altındaysa illa ki ilk önce debriyaja vites boşta da olsa başınız. 4 kere buji ısıtma işlemi yapıp aracı çalıştırdığınızda ilk 10 saniyede motordan anormal sesler gelirse gaza basmadan kontağı kapatın .sonra biraz bekleyerek buji ısıtmayı 2 kere tekrarlayın ve marşa tekrar basın.Motordan gelen anormal sesler azalacaktır kafi olmazsa yine Kontağı kapatın ve tek sefer buji ısıtma ile çalıştırın ve gaza asla basmadan 5 dakika rölantide çalıştırın .devir düzelipmde gaza basınca araç rahatlamış ise öyle yola koyulunuz



    Yolda araç ısıtma efsanesini de unutunuz



    Not: tüm bu işlemler akü şarjı dolu olduğunda anlam kazanır ,boş akü de buji ısıtma tekrarlama akünün son şarjını da bitirebilir





    değerli hocam yolda aracı ısıtma efsanesini bize biraz açarak anlatırmısınız..?




  • forzaGilles kullanıcısına yanıt
    Kışın eksi derecelerde bunun da mertebesi bar tabii ki eksi 3 ile eksi 13 veya eksi 23 arasında fark var .



    Garantili olan soğuk Havada aracı rölantide bir müddet tutarak ısıtmaktır .Bu ısınma ibrenin hareketi değil yapın viskozite değeri nin düşmesi için gereklidir .



    İlk hane numarası be dış hava sıcaklığı arasında ilişki var .



    İlk hane sıfır ise süre çok kosa olabilir

    5 ile başlıyorsa süre daha uzun tutulması Laz'ım

    10 ile başlıyorsa ise dakika mertebesinde ön ısıtma gerekir ki yağlama esnasında aşındırma sıkıntısı çıkmasın.



    Yani bir grafik Lazım .

    Dış hava sıcaklığı ile birlikte ilkhane ya viskozitesisinin numarası da önemlidir.



    Dış hava sıcaklığı düşmeye başladıkca ilk hanenin de küçültülmesi gerekir aksi taktirde aracın Rolantide bekleme süresini de uzatılması gerekmektedir.



    EN basit olarak aracı çalıştırdığınızda gürültü varsa beklenmesi gereklidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @vezir hocam iyi akşamlar. renault 19 europa 1.4 RNA Hatchback LPG'li aracım var. Aracım karbüratörlü ne tür ve ne marka motor yağı kullanmam gerekiyor. 10/40 ince geliyor diyorlar vs. kimisi 20/50 diyor. araç rektefe gördü motoru ve yürüyeni saat gibi şuan. siz daha iyi bilirsiniz. yardımlarınızı bekliyorum. bursada yaşıyorum. havalar kışları uçurum soğuk olmuyor. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lot -- 11 Şubat 2017; 21:56:0 >
  • lot kullanıcısına yanıt
    Rektifiye görmüş ise 10w40 yeterli

    Ama eksiltip eksiltmediniz önemli yağ yakıyorsa 20w50 den önce 15w40 deneyiniz .



    Eksitme düşecektir Ama 15w40 da eksiltiyor ise 20w50 karbüratörlü be eskimiş araç için en iyi ve ucuz seçim olur .



    Rektifiye görmüş diye yağı fabrika ayarlarındaki gibi geç değiştirmeyin .15w40 ile kısa km de yağ değiştirilirse çok uzun süreler araca binersiniz .



    Soğuk bölgede olmamanız da bir şans çünkü ilk hane yüksek olursa ilk marş alma sıkıntılı olabiliyor özellikle sıfır derece ve altında



    Aracınız eski ve karbüratörlü olduğu içim ısırmadan yoka çıkmayın ki ilk hane yüksekliği sıkıntı olmasın eğer 15 w ve üzeri seçilirse

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birsey sormak istiyorum. Aracım 2006 model punto 1.3 multijet (grande punto değil) şimdiye kadar her bakımı serviste yapılmış ve 5w 30 yağ kullanılmış. Ama kılavuzda 5w40 yazıyor. Arac 140 binde. Kılavuzda tarif edildiği gibi Selena 5w40 yağ kullansam bir zararı olur mu acaba? Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    Birsey sormak istiyorum. Aracım 2006 model punto 1.3 multijet (grande punto değil) şimdiye kadar her bakımı serviste yapılmış ve 5w 30 yağ kullanılmış. Ama kılavuzda 5w40 yazıyor. Arac 140 binde. Kılavuzda tarif edildiği gibi Selena 5w40 yağ kullansam bir zararı olur mu acaba? Şimdiden teşekkürler.

    5w40 kullnın km'si yükselmiş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevabınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 446447448449450
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.