Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (377. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 375376377378379
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Üstünlüğü var,tam sentetik..Aracinizda Dpf yani dizel partikul filtresi var mi? Ona göre yag seçmelisiniz..

    Bilgi için teşekkürler, araçta Dpf yok , bundan sonra 5w40 a başlayalım o zaman,
    _____________________________
    Karanlığın en koyu olduğu zaman, aydınlığın en yakın olduğu zamandır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BiggestNiko



    Herkese selam,Uzun yillar castrol urunleri kullandim tesadüf eseri bir sekilde Shell ile tanistim.Su an dizel DPF aracımda shell helix ultra professional ar-l 5w-30 var.Emin olun böyle bir YAĞ
    yok.

    Evet shell in yağlarını unutmamak lazım .Eski seriler aslında eski kasa mercedes gibidir tadını alan araçta alışkanlık yapabilir .

    Şimdilerde yeni moda araç markasını yazarak çok özel bir yağ imajı vermek , pazarlama taktiklerini işin içinden ayırmak çok zor .gerçekten yarar fiyat dengesi yanıtlanması tartışmalı konulardan biridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    10 w 40 yağa devam edebilirsiniz,içiniz rahat olsun..Ancak arzu ederseniz tam sentetik castrol edge 5w 40 yağa da geçebilirsiniz..Hiçbir zararı olmaz..

    Peki , 5w-40 e geçmemin aracıma bir faydası olur mu, özellikle turbodan korkuyorum gerçi şu ana kadar bir sıkıntı çıkmadı

    ama 5-40 ın az da olsa 10-40 göre bir üstünlüğü var ise bu yağa geçmek gerek,

    Kışın ilk çalıştırma da ses ve titreşim azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    vezir üstad toyota corolla 1.6 132ps için 0-40 mobil1 yag aldım sence dogru tercihmidir koydurabilirmiyim aracın ilk bakımı 10.000 km de su anda

    Doğru tercih ama katalog yazanlara bakmadan da üstün körü yorum oluyor kusura bakmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    vezir üstad toyota corolla 1.6 132ps için 0-40 mobil1 yag aldım sence dogru tercihmidir koydurabilirmiyim aracın ilk bakımı 10.000 km de su anda

    Doğru tercih ama katalog yazanlara bakmadan da üstün körü yorum oluyor kusura bakmayın

    aracın katologunda 0-30 öneriliyor 40 olması sorun yaratırmı diye düşünüyorum

    toyoto fabrika dolum yagı 0-20 sae

    bulabilirseniz 0-30 tavsiye edlir demiş

    new life kaliteli bir yag diye düşünüyorum yanlızca 0-40 olan degerden pek emin degilim onu danışmak istedim üstadım
    _____________________________
  • hakanlevent kullanıcısına yanıt
    Katalogta 0-20 0-30 önerdiyse siz neden 0-40 a geçmeyi düşünüyosunuz sıfır araçta? Hem de bu kış ayında.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    vezir üstad toyota corolla 1.6 132ps için 0-40 mobil1 yag aldım sence dogru tercihmidir koydurabilirmiyim aracın ilk bakımı 10.000 km de su anda

    Doğru tercih ama katalog yazanlara bakmadan da üstün körü yorum oluyor kusura bakmayın

    aracın katologunda 0-30 öneriliyor 40 olması sorun yaratırmı diye düşünüyorum

    toyoto fabrika dolum yagı 0-20 sae

    bulabilirseniz 0-30 tavsiye edlir demiş

    new life kaliteli bir yag diye düşünüyorum yanlızca 0-40 olan degerden pek emin degilim onu danışmak istedim üstadım

    Şimdi daha net birşeyler yapabiliriz.

    Fabrika yağının bir üstüne geçilmesi olabilir 20 yerine 30 sıkıntı yaratmaz.ancak sıfır araçta daha kalın yağ kullanılması motor ömrünü uzun vadede kısaltır. Siz sormadan ben söyleyeyim bir kere lerden bir şey olmaz ama Devamlı kalın yağ kullanmak ancak araç yağ eksiltmiyorsa doğru bir seçim olmayacaktır .


    Zaten araç eskisine siz daha kalın yağ seçmek için adım atacaksınız , o zamana kadar 0w30 yağı geçmenizi tavsiye etmem .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Katalogta 0-20 0-30 önerdiyse siz neden 0-40 a geçmeyi düşünüyosunuz sıfır araçta? Hem de bu kış ayında.

    Kış ayı açısından 2 yağ arasında ciddi bir fark yoktur , bilgi notu olması açısından iletmek istedim.

    0w30 ve 0w40 için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • vezir kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, Kış için mühim olan ilk haneydi.
    0-20 öneriliyosa 0-40 a geçmenin mantığı yok gibi geliyor bana göre. Aracın km.si fazla olsaydı tartışmaya açık bi konu olurdu.
    _____________________________
  • Selamlar 2008 model sıfırdan beri bende olan 170 bin kmde 1.5dci 65 bg kangom var yüzde 20 indirim olursa bakımı serviste yoksa dışarda yaptırırım dün elf sxr 5 40 yağ bulana kadar öldüm sanayide hepsi sözleşmiş gibi 10 40 yağ var vede sizin araç yaşlanmış 10 40 kullanın dediler tabi ben yine 5 40 elf aldım sonradan kafama takıldı bu 10 40 neden piyasada çok vede satıcılar ısrarla bunu satıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xvet -- 28 Şubat 2015; 16:35:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    🚣🐂
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Arada ne gibi farklılıklar var castrol ile mesela castrol edge ile karşılaştırdınızmı

    Ben bir yapı market fuarinda karsilastim urunle Yurtdisinda.Dogal gaz dan uretildigi vs vs on plandaydi stantda.Birde fiyat iyi gelmisti bana 1 karton icinde 3 adet 5 litrelik bidon vardi yani 15 litre toplam 94 euro odedim.Bu urunun uzerinde ozellikle dizel dpf partikulu basa basa vurgulamalarindan oturu almak istedim.Farki hemen solim eksiltme sorunum gitti motorum zincirli olmasina ragmen cok sessizlesti birde egzos agzinin rengi degisti komik gelicek ama gercekten oyle oldu.Bir kac modeli daha var ancak bana israrla bu ar l modelini tavsiye etti ordaki vatandas iyikide almisim pisman degilim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • BiggestNiko B kullanıcısına yanıt
    Daha temizbir yağ olduğunu kendi sitesinde yazıyo inceledim ar-l modeli renault spefikasyonlarını karşılıyo. Doğal gazdan üretildiğini bu nedenle daha kaliteli filan yazıyo ama gerçekte nasıl olduğunu sordum castrol edge ile karşılaştırma yaptınızmı peki.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Daha temizbir yağ olduğunu kendi sitesinde yazıyo inceledim ar-l modeli renault spefikasyonlarını karşılıyo. Doğal gazdan üretildiğini bu nedenle daha kaliteli filan yazıyo ama gerçekte nasıl olduğunu sordum castrol edge ile karşılaştırma yaptınızmı peki.

    Magnatec ve edge ikisinide kullandim uzun yillar shell hemen farkini hissettirdi bende.mesela dedigim gibi 1 litreye yakin eksiltme oluyordu egzos agzi bildigin siyahti dıs kısmı dahil.Ben de cok ilgilenmiyordum shell ile onceleri ancak bu en son kullandigim edge bidonlari hep elime 3 yil eski tarihli gelince birde bu eksiltmenin yağ ile alakali bir sey oldugundan emindim artik.Bu denk geldi o an iyikide denl geldi shell yağlarını fazla tanımıyordum ama farkli oldugunu kullaninca anladim.Deneyin tavsiye ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • BiggestNiko B kullanıcısına yanıt
    Şu an elimde Texaco havoline energy serisi bir yağ var 2 yağ bakımı kadar yeticek ondan sonra düşünücem.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xvet

    Selamlar 2008 model sıfırdan beri bende olan 170 bin kmde 1.5dci 65 bg kangom var yüzde 20 indirim olursa bakımı serviste yoksa dışarda yaptırırım dün elf sxr 5 40 yağ bulana kadar öldüm sanayide hepsi sözleşmiş gibi 10 40 yağ var vede sizin araç yaşlanmış 10 40 kullanın dediler tabi ben yine 5 40 elf aldım sonradan kafama takıldı bu 10 40 neden piyasada çok vede satıcılar ısrarla bunu satıyor

    Piyasada çok bulunmalarının nedenini bilemiyorum ama çok kar bırakıyor ise satıcılar hep tavsiye ederler, kar oranı az olan ürün çok da rabet görmez. Nedenlerinden birisi bu olabilir . Ayrıca yarı sentetik yağ üretimi de oransal olarak daha faxla olduğu da ikinci neden olabilir . Arınızjniçin yaş ve kullnım açıından 10w40 da olur 5w40 da olur, ama araç uzun süre 10w40 ile kullnılmış ise aşınma zaten olacağı için 5w40 dan ancak olduğu durumu koruma açısından faydasını görebilirsiniz,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Vezir hocam 2005 model opel meriva 1.6 benzinli ve tüplü aracım için şimdiye kadar 10*40 yağ kullanılmış. Araç 70 binde. Tam sentetik yağ kullanmak istiyorum. Mobil esp 0*40 kullansam olur mu? Herhangi bir problem teşkil eder mi?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_serez

    Vezir hocam 2005 model opel meriva 1.6 benzinli ve tüplü aracım için şimdiye kadar 10*40 yağ kullanılmış. Araç 70 binde. Tam sentetik yağ kullanmak istiyorum. Mobil esp 0*40 kullansam olur mu? Herhangi bir problem teşkil eder mi?

    0w40 dan önce 5w40 kullanmanızı öneririm .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • sizce 5*40 mobil mi castrol mu?
    _____________________________
  • Vezir bey sayenizde ben de her üye gibi sizden çeşitli bilgiler edindim.
    Benim aracım Chevrolet Lacetti 2004 model 1.4 16v aracı 2011 de almıştım.
    Aldığımdan beri 10w 40 yağ kullanıyorum ortalama 40000 km yaptım ve titiz olduğumdan dolayı galiba yağı 6 defa değiştirdim
    Kullandığım yağlar GM ve son 2 değişimde Mobil 1 süper 2000 di.
    Şu an meslek icabı doğudayım kışın burada hava sıcaklığı -30 / -35 lere kadar düşüyor.Bu sene -20 yi anca gördü ya neyse :D
    Ben hava sıcaklığı nedeniyle 0w 40 a geçtim.Tecihim ise Mobil 1 new life oldu.
    Yağı 135 000 km de değiştirmiştim şu an 138300 civarlarında ve herkesin bahsetmiş olduğu yağ eksiltme problemi ile karşılaşmadım.
    Yolun 1500 km nide uzun yolda yaptım.
    Sorum şu 10w 40 dan 0w 40 geçisim çok mu keskin oldu ilk önce 5w 30 mu denemeliydim.Sizce uzun vade de bir problem ile karşılaşırmıyım?
    Çok teşekkürler Allah' a emanet olunuz.
    _____________________________




  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    Aracınız için bence en iyi olanı yapmışsınız. 0w-40 eksiltme yapmıyorsa bir sorun yaratmaz ilk hane soğuk performansını verir ikinci hane sıcak performansını verir. 5w-40 yağ ile 0w-40 yağ sıcakta aynı performansı verirken soğukta 0w-40 yağ daha iyidir kullandığınız mobil 1 çok iyi bir yağdır değiştirmenize gerek yok. Sürekli sıcak bölgede kullansaydınız 5w-40 olabilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 375376377378379
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.