Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (378. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Aracınız için bence en iyi olanı yapmışsınız. 0w-40 eksiltme yapmıyorsa bir sorun yaratmaz ilk hane soğuk performansını verir ikinci hane sıcak performansını verir. 5w-40 yağ ile 0w-40 yağ sıcakta aynı performansı verirken soğukta 0w-40 yağ daha iyidir kullandığınız mobil 1 çok iyi bir yağdır değiştirmenize gerek yok. Sürekli sıcak bölgede kullansaydınız 5w-40 olabilirdi.

    Teşekkür ederim yorumunuz için.Dediginiz gibi yağ eksiltme şu an için yok.Aracı 3 yil istanbul da kullandim.Uzun vade de birsey olmazsa 0w 40 a devam edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    Araçta eksiltme olmadığı sürece 0w-40 yağın koruma özelliği fazladır mobil 1 kullandığınız sürece bir problem olmaz. Yeni araçların bir çoğu artık0w-40 veya 0w-30 yağ kullanıyor biley olsa onlarada olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Son yorumu yazarken arabadaydim. Stop ettim 5 6 dk sonra yağı birkaç kez kontrol ettim evet maalesef yarım litre eksiltmis max ile min ortasında yani yarım litre eksiltmis.
    Yağ ölçme yöntemimim 15 dk bekleyip sonra olcmek ti
    Dün bu konunun ilk sayfasinda okudum.5 dk yazıyordu. Bu şekilde ölçüm yapınca sonuç hüsran oldu

    şimdi ne yapmam lazım acaba ? Zaten değisim yapali 4 ay oldu 5 30 ve ya 5 40 a geçmek benim için ekstra maliyet demek bu sıkışık zamanda
    Ekleyip yola devam mı etsem motor bir süre sonra alışıp eksiltmeyi keser mj acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evo_41 -- 11 Mart 2015; 14:22:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • vezir hocam sorum olacaktı arabamın markası renault megane 2 1.6 v hangi motor yağını kullanmam gerek 10w-40 mı 5w-40 mı şimdiye kadar 10w-40 kullanıyordum şimdi 5w-40 yağ siparişi verdim onu deneyecem sizin tavsiyeniz nedir acaba bu arada Adana'da oturuyorum kış yada yaz için yağlar varmış hangisini kullanmam lazım teşekkürler
    _____________________________
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    bende tamsentetiğe geçtiğimde çok az eksiltme yaptı. 2. tam sentetikten sonra 3 yıldır eksiltme yapmadı. 5w-30 kullanmıştım. zaten yağ değişiminde motorda kalan 10w-40 la karışmıştır. esas verimi bundan sonra görürsünüz. bence yağı süresi dolmamış olsa da yine 0w-40iledeğiştirin daha da iyileştiğini görürsünüz.
    _____________________________
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    Sorun olmaz biraz ekleme yapın üstüne yine mobil 0w-40 ile bazen ilk değişimde yağ eksiltme yapabilir yeni yağ eksi yağın girmediği yerlere filan girebildiği için bunu yapmış olabilir canınızı sıkmayın bunu. İçin birde tam sentetik yağlarda eksiltme yapması normaldir bu zamanla düşer min çizgisine gelene kadar eklemesenizde olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • burhangok77 B kullanıcısına yanıt
    Bence 5w-40 yağ kullanabilirsiniz bölgeniz için ideal bir yağdır. Ama iyi bir markanınkini kullanın. 10w-40 tan sonra 5w-40 daha iyi olacaktır ama ilk koyduktan sonra ara sıra yağı kontrol edin eksiltme yapabilir tam sentetik yağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2013 model mercedes a180 cdi sagibiyim, aracımın yağını servise gitmeden kendim değiştireceğim. Hangi yağı koymalıyım bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim.
    _____________________________
  • yetkili servise kalsa 120 bindeki 1.5 dizel araç ciddi yağ yakıyor
    ama yağcıda yağ değiştirirken motordan 4 litre simsiyah yağ çıktı
    tedavi olarak 99 liraya 4 litre mobil 1 10W-60 yağ koydurtum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Kullanım kiyapçığını bi inceleyin orda yazması gerek ya5w-30 yada yada 5w-40 olmaaı gerek dpf li araçlar için olucak yağ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Yanlız yaptığınız iyi bir şey değil 10-60 yağ kalın bir yağdır bu nedenle yağ eksiltmiyor olabilir ki normal bir yağa geçmelisiniz. Km çok faLa değil 5w40 filan denedikten sonra en son çözümdür 10w-60.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    Son yorumu yazarken arabadaydim. Stop ettim 5 6 dk sonra yağı birkaç kez kontrol ettim evet maalesef yarım litre eksiltmis max ile min ortasında yani yarım litre eksiltmis.
    Yağ ölçme yöntemimim 15 dk bekleyip sonra olcmek ti
    Dün bu konunun ilk sayfasinda okudum.5 dk yazıyordu. Bu şekilde ölçüm yapınca sonuç hüsran oldu

    şimdi ne yapmam lazım acaba ? Zaten değisim yapali 4 ay oldu 5 30 ve ya 5 40 a geçmek benim için ekstra maliyet demek bu sıkışık zamanda
    Ekleyip yola devam mı etsem motor bir süre sonra alışıp eksiltmeyi keser mj acaba?

    -20°C'nin altında zaten başka şansımız yok, mecburen 0W'li bir yağ olacak. Yağı değiştirmekle çok iyi yapmışsınız. Her şekilde soğuk şartlarda motor çalıştırmak zorludur, sürekli soğuk çalışan motorda eksiltme görülebilir.

    Çalışmakta zorlanan motoru devri aniden yükselterek devam ettirmeye çalışmayın. 1500-2000 devire rağmen stop edecekse bırakın etsin. Tekrara çalıştırmak daha iyidir. Motor kararlı rolantiye geçtikten sonra daha yüksek devirde ısıtmak denenebilir. Mesela 2000 d/dak yerine 3000 d/dak gibi. Veya 1500 d/dak yerine 2500 d/dak.

    -30'larda sakın 10W denemeyin. 5W de doğru değil. Sentetik yağdan vezgeçerseniz ama noktasına dikkat edin, bu noktanın altında asla motoru çalıştırmayın, motor tamamen yağsız çalışır.

    Kulllanma kılavuzu da büyük ihtimalle -18°C altında 0W-30 tavsiye ediyordur. Yapılması gereken eksileni tamamlamak, değişimleri daha sık yapmaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 11 Mart 2015; 18:25:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Yanlız yaptığınız iyi bir şey değil 10-60 yağ kalın bir yağdır bu nedenle yağ eksiltmiyor olabilir ki normal bir yağa geçmelisiniz. Km çok faLa değil 5w40 filan denedikten sonra en son çözümdür 10w-60.

    hocam motorun çekişi farkedilir oranda düştü
    başka ne gibi sakıncası olabilir
    başka bir forumda bu yağın ilk kullanımda kafi gelmeyeceği 2 ve 3 üncü değişimden sonra düzelme görülebileceği yazılmıştı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustozt

    bende tamsentetiğe geçtiğimde çok az eksiltme yaptı. 2. tam sentetikten sonra 3 yıldır eksiltme yapmadı. 5w-30 kullanmıştım. zaten yağ değişiminde motorda kalan 10w-40 la karışmıştır. esas verimi bundan sonra görürsünüz. bence yağı süresi dolmamış olsa da yine 0w-40iledeğiştirin daha da iyileştiğini görürsünüz.

    Benimde tahminim 2. değişimde problemin sona ereceği yönündeydi.Daha doğrusu böyle temenni ediyordum. Siz de bu şekilde tecrübe ettiğinize göre mobil 0w 40 kullanmaya devam edeceğim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Sorun olmaz biraz ekleme yapın üstüne yine mobil 0w-40 ile bazen ilk değişimde yağ eksiltme yapabilir yeni yağ eksi yağın girmediği yerlere filan girebildiği için bunu yapmış olabilir canınızı sıkmayın bunu. İçin birde tam sentetik yağlarda eksiltme yapması normaldir bu zamanla düşer min çizgisine gelene kadar eklemesenizde olur.

    Aynen bu şekilde devam edeceğim.Tekrar aynı yağdan sipariş edeceğim ve ekleme yapacağım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    Son yorumu yazarken arabadaydim. Stop ettim 5 6 dk sonra yağı birkaç kez kontrol ettim evet maalesef yarım litre eksiltmis max ile min ortasında yani yarım litre eksiltmis.
    Yağ ölçme yöntemimim 15 dk bekleyip sonra olcmek ti
    Dün bu konunun ilk sayfasinda okudum.5 dk yazıyordu. Bu şekilde ölçüm yapınca sonuç hüsran oldu

    şimdi ne yapmam lazım acaba ? Zaten değisim yapali 4 ay oldu 5 30 ve ya 5 40 a geçmek benim için ekstra maliyet demek bu sıkışık zamanda
    Ekleyip yola devam mı etsem motor bir süre sonra alışıp eksiltmeyi keser mj acaba?

    -20°C'nin altında zaten başka şansımız yok, mecburen 0W'li bir yağ olacak. Yağı değiştirmekle çok iyi yapmışsınız. Her şekilde soğuk şartlarda motor çalıştırmak zorludur, sürekli soğuk çalışan motorda eksiltme görülebilir.

    Çalışmakta zorlanan motoru devri aniden yükselterek devam ettirmeye çalışmayın. 1500-2000 devire rağmen stop edecekse bırakın etsin. Tekrara çalıştırmak daha iyidir. Motor kararlı rolantiye geçtikten sonra daha yüksek devirde ısıtmak denenebilir. Mesela 2000 d/dak yerine 3000 d/dak gibi. Veya 1500 d/dak yerine 2500 d/dak.

    -30'larda sakın 10W denemeyin. 5W de doğru değil. Sentetik yağdan vezgeçerseniz ama noktasına dikkat edin, bu noktanın altında asla motoru çalıştırmayın, motor tamamen yağsız çalışır.

    Kulllanma kılavuzu da büyük ihtimalle -18°C altında 0W-30 tavsiye ediyordur. Yapılması gereken eksileni tamamlamak, değişimleri daha sık yapmaktır.



    Aslında -20°C nin altında değilde -25 °C' in altında 0w a ihtyacımız var.
    Çünkü 5w -25 /27 e kadar akışaknlığı sağlayabiliyor diye biliyorum.
    Bu sene burası -20 °C zor gördü ama riske atamazdım sonuçta -37 °C yi görebiliyormuş.

    Motor çalışma konusunda hiç tık demedi kış boyunca canavar gibi çalıştı.

    Bu saatten sonra tam sentetikten şaşmam zaten.

    Motor yağı değişimi periyoduna gelirsek yarı sentetik kullanırken 4500 km bile yağ değiştirdiğim oldu. Yağ filtresini de her değişimde değiştirdim.Aslında fazla titiz daha doğrusu pimpirikli olmak bazen cebimizi yakıyor. Şu an düşünüyorumda eğer 1 yıl geçtiğin de 15 000 km geçmediysem yağı değiştirmeyeceğim.Birazda geniş takılalım
    _____________________________




  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    5w akma derecesi -48 lerde filandır bu markadan markaya değişiklik gösterebilir. 0w -52 derecelerde filandır ama bu değerler markadan markaya ve dolumdan doluma değişiklik gösterebilir ama esas olan akma derecesi değildir yağın rahat hareket edebilmesidir. -48 derecelerde bal kıvamında bir hal alır ve akmaz. önemli olan daha soğuk havalarda olan yağları kullanmak akışkanlığın fazla olmasını sağlamaktır. Kafanıza takılmasın bunlar 0w-40 daha iyi bir akışkanlık gösterir. Bu arada diğer konu aracınızın yağını senede bir veya km gelince değiştirebilirsiniz. 0w-40 yağlar km ömürleri uzundur tam sentetik olduklarından isterse bir yılda 20.000 km yapıp bile değişebilirsiniz.
    _____________________________
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    o yağ filmi fazla kalın olduğundan sürtünmeyi artırıp çekişi düşürür. Siz önce 5w-40 yağ filan denemeliydiniz. 2-3 değişimden sonra motoru iyice aşındıracağından ve alışacağından ondan sonra motor rahatlar ama motor birdaha yağ yakarsa geri dönüşü olmaz rektefiye gerekir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    o yağ filmi fazla kalın olduğundan sürtünmeyi artırıp çekişi düşürür. Siz önce 5w-40 yağ filan denemeliydiniz. 2-3 değişimden sonra motoru iyice aşındıracağından ve alışacağından ondan sonra motor rahatlar ama motor birdaha yağ yakarsa geri dönüşü olmaz rektefiye gerekir.

    saolun
    Yağ yakma işareti olan mavi duman sadece ilk çalıştırmada oluyor sonrasında farkedilmiyor
    internette bu olayın motor durağan haldeyken kılcal çiziklerden turboya sızan yağdan kaynaklandığına dair bilgi buldum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Turbo dizel bir motor kullanıyorsanız 10-60 yağı değiştirmenizi öneririm çünkü bu yağ turboyu iyi yağlamayabilir. Aracın ilk çalıştırmada mavi duman atabilir en jektörlerin üstündende yağ sızıyor olabilir enjektör pulları bu sorunu halledebilir veya supaplardan ama bu yağ ile motor dahada kötü duruma gelebilir kalın yağ bazen iyi gelmez. Siz yağ yakıyo diyen servis neye göre yağ yakıyor dedi. Aracın normal şekilde zaten 10.000 km de 2 litre filan yağ yakması normal kabul edilir. Hatta yağ değişiminden sonra diğer değişime kadar yağ çubuğunda min noktaya kadar gelebilir.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.