Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (371. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirdede
    Bu arada birşey aklıma takıldı;ilk çalıştırmada egsozdan gelen su motorun sağlıklı olduğu ve yağ ile ilgili bir problemi olmadığı anlamına gelir mi acaba.benimki ısındıktan sonra kesiliyor,sadece sabah ilk çalıştırmada geliyor.aracımda su eksiltme gibi bir problem yok.



    Yanma olaylarında su buharı açığa çıkar. Ideal tam yanma olayında sadece su buharu ve CO2 açığa çıkar. Tabii hiç bir zaman bu kadar ideal bir yanma silindirlerdeki kısacık sürelerde olmaz, teorik olarak daha yüksek oranda su buharı daha iyi yanma demek olabilir. Ama bu gözle görülür mertebede bir fark değildir bence.

    Eksoz boruları ısınıcaya kadar sıcak eksoz gazlarındaki su buharı yoğunlaşıp görünür hale gelir, hatta soğuk havalarda sıvılaşır da. Motor soğukken gördüğümüz budur.




  • emirdede E kullanıcısına yanıt
    1000 km'de 1 lt eksiltmeyi hiçbir şekilde anlamam ben, üreticilerin sahtekarlığı diye yorumluyorum, yağ ekleye ekleye garanti dolcak kendilerine masraf çıkmayacak. 2001 model Seat Cordoba ve 99 model Golf 4 kullandım. İkisinin üzerinde de aynı motor vardı. 1.6 sr 8 valf, Cordobaya hiç yağ eklemeden yağ değişimi geliyodu, Golfe 1000 km'de 1 lt yağ ekliyodum. Ustalar da motorda bi sorun görmüyolardı. Bu 2 araç aynı km.deydi aşağı yukarı.
    _____________________________
  • Motorda mayonezlesme olayı önceki aracimda olmuştu. En onemli sebep motorun çok geç ısınması yada kısa mesafeli kullanım. Serviste Termostat degisince problem çözülmüş ama sizde durum nedir bilmiyorum. Mayonezlesme olayı 130bin km deki 1.6 mpi aracimda olmuştu (seat Toledo)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2001 Renault megane 1.6 16v rte
    2004 Renault megane2 1.6 16v aut.
    2007 Toyota corolla hb 1.4 d4d
    2006 Seat toledo 1.6 stylance
    2012 Toyota Auris d4d comfort ekstra
    2016 greyder hovercraft 42 numara 😆
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ArmaganT

    İlk güne göre mayonez olayı iyice azaldı radyatör suyunda bir eksilme yok onu özellikle farklı ustalara gösterdim. Yağa su karışma durumu olmadığını belirttiler. Mart ayına gelince yağı tekrar değiştireceğim. 140.000 km ye kadar castrol magnatek 10w40 yağ kullanıldı. Sonuncusu ise 5w30 eneos. Eneosla mı devam etsem castrola mı dönsem bilemedim. Sizce en uygun yağ ne olur ? Birde litre olarak neden 4,5 litre yağ konuluyor onuda anlamadım. Bu arada 5w30 dan sonra sanki ilk çalışma daha titreşimsiz gibi geldi bana.

    sorununuz için köprülü37 de belirtiği gibi kısa mesafeli kullanımdan kaynaklanıyor diyebiliriz. Mesefeyi değiştirimiyeceğinize göre aracı ilk çalıştırmada ısıtarak yola çıkmak veya kışın termostadını daha yüksek dereceli olanla değiştirmek sorununuzu çözecekti,r.

    esp li yağlarıjn size artı bir katkısı olmaz sadece tam sentetik olduğu için sorunları daha geç iletirler , yağ buharlaşması daha az olur bu nedenle sorun görünmez.

    Bir sorunu ortaya çıkarmanın ilk aşaması KÖK NEDENİNİ araştırmaktır. sizin konunuzda sonucu en iyi siz yorumlarsınız ancak mayonezleşme veya beyaz çökeltiler genellikle kışın olan problemlerdir ve temel nedeni karter havalandırmasının kısa mesafeli kullanım nedeniyle iyi olmamasından kaynaklanır.

    0w40 gibi bir yağ seçildiğinde ise ilk hane düşük olduğu için yağ daha çabuk viskositesi değişecek veya stabil duruma geleceği için sorun giderilmiş gibi görünecek ve kullanıcıyı yanıltacaktır. Ancak KÖK neden değişmeyecektir.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    şahsi düşünceme göre fabrikasyon olarak bir aracın 1000 kmde bir litre eksiltmesini baştan kabul edilir bir şekilde sunmak TASARIM HATASI olduğunu çaktırmadan hukuki zemine taşımaktan ibarettir.
    Araç eskidikçe yağ tüğketimin artması normaldir ama segman gömlek toleranslarını büyük tasarlamak ,ince mühendisliğin veya güveni olmayan bir düşüncenin sonucudur.

    Genelde motor alaşımları veya denemeler yapıldığında bu tür önlemler alınıyor ve ara motor tasarımları piyasada tutulmuyor ve efsane olarak forumlarda yerlerini alıyorlar.

    İyi bir tasarımda eksilme kontrol altındadır ve motor milyon kmyi devirebilecek mekanik aşınmaya göre tasarlanmış olmalıdır. Sanırım bugun için kullan at mantığı tasarımın bilerek eksiltilerek yapıldığı ve üretimde bilerek maliyet nedenleriyle traşlandığı alanlardan birisidir.

    Bu konuda farklı bir forumda konuyu işlemeye çalışmıştım belki tekrar hatırlatmakta fayda var.Konu başlığı AMPUL KOMPLOSU

    http://forum.donanimhaber.com/m_98980628/tm.htm
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Sn. @ vezir

    1.6 LPG'li Sr motorlu aracıma aracı aldığımdan beri 10/40 castrol magnatec koyuyorum , ancak kışın yağ kapağında kremamsı bir şey görüyorum , Castro'un sitesinde bu durumun normal olarak kabul edilmesi gerekiyor diyor , sizin fikirleriniz nedir ? yazın olmuyor dikkat ettim de ...



    Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
    Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.

    @vezir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helsloot -- 20 Ocak 2015; 14:44:00 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Sn. @ vezir

    1.6 LPG'li Sr motorlu aracıma aracı aldığımdan beri 10/40 castrol magnatec koyuyorum , ancak kışın yağ kapağında kremamsı bir şey görüyorum , Castro'un sitesinde bu durumun normal olarak kabul edilmesi gerekiyor diyor , sizin fikirleriniz nedir ? yazın olmuyor dikkat ettim de ...



    Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
    Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.

    @vezir

    köpürme ile mayonezleşme diye tabir edilen olaylar artasında çok ciddi fark vardır.

    Olayın köpürme sonucu olup olmadığını anlamak için köpük ele alındığında bir müddet sonra kalan şey sadece yağdır.

    Mayonezleşme olayında ise içeriğinde yağla birlikte su vadır ve iki parmak arasına alındığında kaygan sabun gibi hissedilir.Yağ köpüğü zamanla geçer ama kapaktaki mayonez siz kapağı temizlemedikçe kalır.

    Kışın oluşan durumun açıklaması , aşırı soğuk hava ve kısa süreli kullanım dır , yağın yeterince ısınmaması buna neden olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Ocak 2015; 18:42:14 >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Ustalar kullananiniz varsa bi yardimci olun aracim clio 3 1.2 2009 model 110000 km de lpg li aracima 10w40 mi 5w40 mi daha uygun olur sonucta yuksek km li araba. Auan castrol tw40 var ama benden onveki sahibi ne koyduysa arasinda fark yok. Mobil 1 alsam nasil olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD FX-8320 4.4GHZ
    ASUS M5A97 R2.0 ANAKART
    8GB KİNGSTON HYPER-X DDR3 1600MHZ RAM
    AMD SAPPHİRE HD6950@6970 2GB 256BİT GDDR5
    CORSAİR 240GB LS SSD + SEAGATE BARRACUDA 500GB HDD
    COOLERMASTER 500W POWER SUPPLY
    EVEREST FAN KONTROLCÜLÜ KASA
    VİEWSONİC 22" FULL HD MONİTÖR.
  • now-amd kullanıcısına yanıt
    Aracınızın km.si yüksek demişsin ama çok da yüksek değil. yarı sentetik yağ konulmasına pek sıcak bakmıyorum ve 10-40 lar yarı sentetiktir. Bence tam sentetik 5-40 la devam et, aşırı bi yağ eksiltme olmazsa arada kontrol eder eklersin. Az eksiltmeleri kafaya takma lpg li araçta olur o kadar.
    Daha net açıklamaları ustalarımız yapacaktır.
    _____________________________
  • Merhabalar degerli arkadaslarim;

    2010 30binde ki accent era 1.4 benzinli aracima mobil1 esp formula 5w30 yagla bugun degistim.
    Ozellikle motor sesi asiri derecede azaldi nerdeyse calismiyor gibi :)
    Performansa gelince hava filtresini de degistirdim ve 70 kilometre yol yaptim bu sure icinde dusuk devirde giderken gaza bastigimda daha cabuk ivmelenme oldugunu fark ettim. haa bi de shell den v power nitro benzin almistim belki onun da azicik etkisi olabilir.

    Herkese kazasiz belasiz hayırlı gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman64 -- 26 Ocak 2015; 13:35:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • üstad bugün itibariyle 2001 model mazda 626 almış bulunmaktayım
    2000 motor, km orjinal ise 160 binde, oynanmış da olabilir
    lpgli
    yağ yakma sorunu var galiba, mavi duman atıyordu ustaya gösterdiğimde
    motora dokundurmadan önce yağını değiştirip ne kadar eksiltme var ölçeyim diyorum
    mobil koymayı düşünüyorum
    10w40 ta yarı sentetik yazıyor, tam sentetik yok galiba
    sizin tavsiyeniz ne olur,
    marka ve kalınlık olarak?
    _____________________________

    2005 Punto Shine 1.3 Dizel MJ 70 hp (Eylül 2013- Nisan 2014)- 2001 Mazda 626 2.0i Sedan (Ocak 2015-Temmuz 2015)-1994 Mazda 626 2.0i Sedan (Ağustos 2015-)
    Panasonic Plasma TX-P42GW30 (Nisan 2012-Mayıs 2014)
    DeXteR-Prison Break-Rome-Better Call Saul-Band of Brothers-The Walking Dead-Breaking Bad-Boardwalk Empire-Lost-How I Met Your Mother-Vikings-House M.D.
  • DarK PaSSenGeR kullanıcısına yanıt
    10w40 ile başlayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • vezir kullanıcısına yanıt
    kullanım kılavuzunda 5w30 ve 10w30 yazıyor üstad
    daha inceden kalına doğru mu yoksa kalından inceye doğru mu gitmek gerekir
    daha önce yazdıklarınıza göre sonu 40 ile biten yağları tavsiye ediyordunuz yanılmıyorsam

    bir de mobilin 5w50 yağı var, yeni mi çıktı bilmiyorum

    bunun hakkında bilgi verebilir misiniz? hangi km ve özellikteki araçlarda kullanılır
    _____________________________

    2005 Punto Shine 1.3 Dizel MJ 70 hp (Eylül 2013- Nisan 2014)- 2001 Mazda 626 2.0i Sedan (Ocak 2015-Temmuz 2015)-1994 Mazda 626 2.0i Sedan (Ağustos 2015-)
    Panasonic Plasma TX-P42GW30 (Nisan 2012-Mayıs 2014)
    DeXteR-Prison Break-Rome-Better Call Saul-Band of Brothers-The Walking Dead-Breaking Bad-Boardwalk Empire-Lost-How I Met Your Mother-Vikings-House M.D.




  • Üstad, hyundai getz 1.5 dizel 150.000 km'de Ankara da kullanıyorum. Hangi yağı önerirsin yarı sentetik mi sentetik mi? Shell mi mobil mi alayım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuvanda86 -- 27 Ocak 2015; 11:03:39 >
    _____________________________
    "Bir yandan korkun bir yandan umudun varsa iki kanatlı olursun; tek kanatla uçulmaz zaten."
    Mevlana Celalettin Rumi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvanda86

    Üstad, hyundai getz 1.5 dizel 150.000 km'de Ankara da kullanıyorum. Hangi yağı önerirsin yarı sentetik mi sentetik mi? Shell mi mobil mi alayım?

    tam sentetik yağı öneririm. Ancak araç baştan beri yarı sentetiğe alıştırılmışsa tam sentetik yağlar ilk hane küçükse eksiltme yapabiliyor veya istenilen etki yakalayamama şansı olabiliyor.

    Her hâlükârda tam sentetik serisi kalite ve dayanıklılık açısından yarı sentetik serisinden üstündür , markası sadece katkıları ve içeriklerini belirler.

    sormuş olduğunuz her 2 marka da güvenilir firmalardır.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvanda86

    Üstad, hyundai getz 1.5 dizel 150.000 km'de Ankara da kullanıyorum. Hangi yağı önerirsin yarı sentetik mi sentetik mi? Shell mi mobil mi alayım?

    tam sentetik yağı öneririm. Ancak araç baştan beri yarı sentetiğe alıştırılmışsa tam sentetik yağlar ilk hane küçükse eksiltme yapabiliyor veya istenilen etki yakalayamama şansı olabiliyor.

    Her hâlükârda tam sentetik serisi kalite ve dayanıklılık açısından yarı sentetik serisinden üstündür , markası sadece katkıları ve içeriklerini belirler.

    sormuş olduğunuz her 2 marka da güvenilir firmalardır.

    peki üstad 5w 30 mu kullanmalıyım? son iki bakımda farklı yağlar kullanıldı. en son 5w 30 castrol kullandım. bir önceki mobil 10w 40 dı. Mobil 1 ESP™ Formula 5W-30 almayı düşünüyorum.
    _____________________________
    "Bir yandan korkun bir yandan umudun varsa iki kanatlı olursun; tek kanatla uçulmaz zaten."
    Mevlana Celalettin Rumi




  • DarK PaSSenGeR kullanıcısına yanıt
    inceden kalına doğru gitmek gerekir motor kalın yağa alışmış ise incede eksiltme yapması normaldir

    bahsettiğiniz yağ özellikle ısındıktan sonra yağ yakan araçlar için idealdir. İkinci hane 50 olduğu için aşınmış motorların sıkıntılarını önleyecektir.

    Ama eğer motor aşınmamış ise gereksiz yere kalın yağa gerek yok eğer maksimum süratlerde araç kullanmayı alışkanlık haline getirmediyseniz .

    Lpg olayında ise araç 40 ile biten yağlarda ısındıktan sonra mavi duman atıyor ise , bunun çaresi ikinci haneyi 50 ile değiştirmek olmalıdır. İşte bu gibi problem başlangıcında olan araçlar için bu tür yağlar kullanılabilir.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvanda86

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvanda86

    Üstad, hyundai getz 1.5 dizel 150.000 km'de Ankara da kullanıyorum. Hangi yağı önerirsin yarı sentetik mi sentetik mi? Shell mi mobil mi alayım?

    tam sentetik yağı öneririm. Ancak araç baştan beri yarı sentetiğe alıştırılmışsa tam sentetik yağlar ilk hane küçükse eksiltme yapabiliyor veya istenilen etki yakalayamama şansı olabiliyor.

    Her hâlükârda tam sentetik serisi kalite ve dayanıklılık açısından yarı sentetik serisinden üstündür , markası sadece katkıları ve içeriklerini belirler.

    sormuş olduğunuz her 2 marka da güvenilir firmalardır.

    peki üstad 5w 30 mu kullanmalıyım? son iki bakımda farklı yağlar kullanıldı. en son 5w 30 castrol kullandım. bir önceki mobil 10w 40 dı. Mobil 1 ESP™ Formula 5W-30 almayı düşünüyorum.

    hangi yağı seçebileceğinizden çok hangisinden verim alabilirsiniz , burası önemli. Benim önerim dizel araç için 40 ile biten yağlardır.

    5w40 seçimi uygun olur ama illaki 5w30 kullanabilir miyim diye sorarsınız , olabilir sıkıntı olup olmayacağı ancak kullanmaya başladıktan sonra belli olacaktır .
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • vezir kullanıcısına yanıt
    Tamam üstad, 5w 40 deneyeceğim.
    _____________________________
    "Bir yandan korkun bir yandan umudun varsa iki kanatlı olursun; tek kanatla uçulmaz zaten."
    Mevlana Celalettin Rumi
  • vezir kullanıcısına yanıt
    araç lpgli olduğu için sonu 30 ile mi biten 40 ile biten yağı kullanmak mantıklı olur?
    bu aracın yağını değiştireceğim üstad; 5 serisi ile mi başlayım yoksa 10 serisine mi geçeyim
    en uygun tavsiye hangi derece yağ olur?
    _____________________________

    2005 Punto Shine 1.3 Dizel MJ 70 hp (Eylül 2013- Nisan 2014)- 2001 Mazda 626 2.0i Sedan (Ocak 2015-Temmuz 2015)-1994 Mazda 626 2.0i Sedan (Ağustos 2015-)
    Panasonic Plasma TX-P42GW30 (Nisan 2012-Mayıs 2014)
    DeXteR-Prison Break-Rome-Better Call Saul-Band of Brothers-The Walking Dead-Breaking Bad-Boardwalk Empire-Lost-How I Met Your Mother-Vikings-House M.D.
  • 
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.