Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (332. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 330331332333334
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr-atlantis

    aracın kitapçığında a5b5 standartlarını karşılayan 5-30 kullanın yazıyor zorlu koşullarda ise 0-30 kullanın diyor . volvo servisleri castrolün 0-30 unu kullanıyor.

    serviste castrol edge professional 0w30 kullnılıyor ve su akışkanlığında resmen
    ben mobil 1 e devam edeceğim 0w30 çok memnunum
  • vezir kullanıcısına yanıt
    2010 model Honda civic lpgli aracim için hangi yağ kullanmaliyim?10/40 koymuştum castrol magnatec simdi ne koysam hic bilgim yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vezir Bey, motor yağ konusunda uzman arkadaşlar;

    Daha öncede sormuştum ama kafam yinede karaşık yardımcı olursanız sevinirim.

    Aracım ford focus comfort 2011 model, motor duratec 100 hp ve araç lpgli 60 bin km'dedir.

    Soruma gelecek olursak, aracın kitapçığında WSS-M2C913-C teknik şartlarını karşılayan yağ tavsiye ediliyor.

    Ayrıca kitapçıkta şu yazıyor: "Yağ eklenmesi: WSS-M2C913-C teknik şartlarını karşılayan bir yağ bulmakta zorlanıyorsanız, ACEA A5/B5 (tercih edilir) veya ACEA A3/B3 tarafından belirlenmiş teknik özellikleri karşılayan SAE 5W-30 (tercih edilir), SAE 5W-40 veya SAE 10W-40 yağ kullanmalısınız. Bu yağların kullanılması, motorun çalışma süresinin uzamasına, motor performansının azalmasına, yakıt ekonomisinin azalmasına ve salınım seviyelerinin artmasına neden olabilir." diyor.

    1-Yukarıdaki açıklamalar ışığında, A5/B5 koşulunu sağlayan mobil1 0w-30 Economy kullanabilir miyim?
    2-5w-30 a göre mobil 0w-30 un üstünlüğü var mıdır?


    Önemli not: Birde kitapçıktaki açıklama kısmında "Yağ eklenmesi" derken, kastedilen yağ değişimindeki yeni farklı yağlardan mı bahsediyor yoksa yağ eksiltmesi durumunda kullanılacak yağdan mı bahsediyor?

    Yardımcı olursanız sevinirim.

    Selam ve Saygılar...

    NOT: MOBİL 0W-30 ECONOMY TEKNİK ONAYLAR AŞAĞIDADIR


    Şartnameler ve Onaylar

    Mobil 1 Yakıt Tasarrufu 0W-30 aşağıdaki gereklilikleri karşılar veya geçer:
    ACEA A1/B1, A5/B5
    API SL, SJ

    ExxonMobil’e göre Mobil 1 Yakıt Tasarrufu 0W-30 aşağıdaki kalitededir:
    Ford WSS-M2C913-A
    Ford WSS-M2C913-B
    Ford WSS- M2C920-A
    API CF



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burçak -- 26 Haziran 2014; 20:45:19 >




  • Selamun aleyküm ,
    Arkadaşlar 2008 model 16 hdi sx MCP 110 hp yarı otomatik aracıma 1 senedir biniyorum. Aracımın yağ değişimi geldi ve herkes bu araca konulacak yağın numarasını farklı söylüyor.
    Aracım ilk başlarda motorun sağ yan kısmındaki bir contadan ( oring) dolayı yağ eksiltiyordu.Bu dönemde 10 40 castrol magnatech kullandım azar azar ilave ettim.
    Yedek parçacım aracın orjinal yağının MCP şanzuman olmasından dolayı Total 5 30 partiküllü versiyon olduğunu söyledi.
    Aracım 103.000 km de ve ben 10.000km kullandım daha önce ne kullanılmış bilmiyorum.
    Bu saatten sonra 5 30 kullansam motora bir zararı olurmu veya ne önerirsiniz.

    Benim tek sıkıntım şu : Bu araç 10 40 yağdan , 5 30 a geçerse motora veya başka bir aksama zarar veriri mi ? Yağın kalınlığı düşeceği için çalışma boşlukları değişecektir , motor bu değişime sorunsuz adapte olurmu ?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    Saygılar.




  • sayın burcak,

    mobil 1 0w30 kullanabilirsiniz. Ancak araç LPG li olduğu için eksiltme yapabilir. Tamamlarken benzer sınıftan tamalanması uygun demek istiyor

    ikinci sorunuza yanıt ne beklenti olduğu ile değişir. 0w30 Kışın ilk ısınma farkı ve sesizlik açısından fark olur ama yazın ise tersine eksiltme yapabilir.

    şahsi görüşüm LPG li ve uyeni olmayan araç için ilk habe 5 den aşağı seçilmemeli , ikinc ihane ise en az 30 veya 40 olması güvenli banta kalmanızı sağlar. 5w30 veya 5w40 LPG li araç için daha uygun olabilecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Haziran 2014; 17:49:57 >
  • İyi günler hepsiburadan dan 5w-30 castrol edge motor yağı aldım ve üzerinde dizel partikül filtreli araçlar için yazıyor, Ben bu yağı benzin/lpg li aracımda kullanabilirmiyim? Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umitcinar03

    İyi günler hepsiburadan dan 5w-30 castrol edge motor yağı aldım ve üzerinde dizel partikül filtreli araçlar için yazıyor, Ben bu yağı benzin/lpg li aracımda kullanabilirmiyim? Teşekkürler.

    Evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben genellikle castrol 10 40 kullanıyordum, bu sefer mobil 2000 alacağım hem fiyat daha uygun hemde daha kaliteli olduğunu söylediler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: umitcinar03

    İyi günler hepsiburadan dan 5w-30 castrol edge motor yağı aldım ve üzerinde dizel partikül filtreli araçlar için yazıyor, Ben bu yağı benzin/lpg li aracımda kullanabilirmiyim? Teşekkürler.

    Evet

    Slm lar vezir hocam yeni aldıgımız 2009 model 1,4 era ya muhtemelen 10w/40 yine muhtemelen PETROL OFİSİ marka yag konulmuş(satan arkadaş emin degil) ben yag degişiminde CASTROL 10w/40 yada 5w/40 geçmek istiyorum şehir ankara yalnnın kafamı karıştıran şu anda arabada bulunan yagın marka ve numarasın dan başka bir marka ve numara ya geçince bi sıkıntı olurmu acaba saygılar...
  • Vezir Bey kolay gelsin;

    2008 Mod.113.000 Km Dizel Tekna Nissan Note araba kullanmaktayım.Bu araçlarda bahsi geçen DPF li DPF siz nedir?
    Ayrıca motor yağı için hangi marka ve ürün yağ önerirsiniz.

    Teşekkürler.

    Saygılar.
  • FURKAN1402 F kullanıcısına yanıt
    dizel araçların egzozundan çıkan partikülleri biriktirip yakarak imha eden bir sistemdir. çevreye daha duyarlı olunmak için geliştirilmekle beraber bu parçacıkların zamanla araca zarar vermesi de bu sistemin geliştirilmesine zemin hazırlayan diğer bir etkendir. bu yanmanın oluşması için belli bir sıcaklık ve aracın bu özelliğe sahip olması gerekir. daha sonra araç egzostan yanmis partekülleri atar. avrupada bile yeni uygulamaya başlayan bu sistem kafanızı karıştırmasın. zaten sizin aracınızda öyle bir sistem yok son model bazı araçlarda bile opsiyonel. dpf'yi kafanıza takmayın. aracınıza yaz-kış tam sentetik 5w40 bir yağ koydurun yeterli markası önemli değil, yağ yağdır. Amerikan ve İngiliz mallarını almazsanız sevinirim. yağ değiştirirken her seferin mazot, hava ve yağ filtresini de değiştittirin.
    maalesef halkımız çoğu reklamlara kapılara yağ anketinde görüldüğü üzere castrol,shell mobil gibi Amerikan ve İngiliz mallarına rağbet ediyor. siz hiç aracının motorunun castrol kullanmadı diye yatak sardığını duydunuz mu? aracın istediği numara 5w40,10w40 v.b gibi numara haricinde araçla uyuşmayan bir numara yag koyarsanız ve hangi marka olursa(ister 50 liralık ister 150 liralık yağ koymuş olun) olsun 10000 km de bir yağ değiştirmezseniz motorunuzla sıkıntı yaşarsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusirohasuki -- 2 Temmuz 2014; 16:25:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusirohasuki

    dizel araçların egzozundan çıkan partikülleri biriktirip yakarak imha eden bir sistemdir. çevreye daha duyarlı olunmak için geliştirilmekle beraber bu parçacıkların zamanla araca zarar vermesi de bu sistemin geliştirilmesine zemin hazırlayan diğer bir etkendir. bu yanmanın oluşması için belli bir sıcaklık ve aracın bu özelliğe sahip olması gerekir. daha sonra araç egzostan yanmis partekülleri atar. avrupada bile yeni uygulamaya başlayan bu sistem kafanızı karıştırmasın. zaten sizin aracınızda öyle bir sistem yok son model bazı araçlarda bile opsiyonel. dpf'yi kafanıza takmayın. aracınıza yaz-kış tam sentetik 5w40 bir yağ koydurun yeterli markası önemli değil, yağ yağdır. Amerikan ve İngiliz mallarını almazsanız sevinirim. yağ değiştirirken her seferin mazot, hava ve yağ filtresini de değiştittirin.
    maalesef halkımız çoğu reklamlara kapılara yağ anketinde görüldüğü üzere castrol,shell mobil gibi Amerikan ve İngiliz mallarına rağbet ediyor. siz hiç aracının motorunun castrol kullanmadı diye yatak sardığını duydunuz mu? aracın istediği numara 5w40,10w40 v.b gibi numara haricinde araçla uyuşmayan bir numara yag koyarsanız ve hangi marka olursa(ister 50 liralık ister 150 liralık yağ koymuş olun) olsun 10000 km de bir yağ değiştirmezseniz motorunuzla sıkıntı yaşarsınız

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    Saygılar.




  • FURKAN1402 F kullanıcısına yanıt
    Kardes sen enoes Marka kullan japon yagi japon motoru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar benim aracım 2013 model chevrolet cruze 1.4 turbo 140 bg modeli. Araç 4.000 km'de, yeni motor olduğu için yağını 15.000 olmadan değiştirmek istiyorum. Kaliteli bir yağ olarak hangi ürünü önerirsiniz? Hangi tip ve özellikte yağ kullanmalıyım? yağ filtresini de değiştirmem gerekir mi? şimdiden ilginiz için teşekkürler.
  • 2008 ford focus tdci aracım için daha kaliteli olması nedeniyle 0-30 ya da 0-40 yağ kullanmak istiyorum.Araçta dpf yok.Forumda turbo olması nedeniyle sonu 40 olan tavsiye ediliyor.Ancak Mobil in sitesinde Ford WSS-M2C913-C özelliğini 0-30 yağın karşıladğı yazılıyor.0-40 için birşey yazmıyor.İllede fordun bu spesifikasyonunu karşılayan yağ kullanmam mı gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarcx

    2008 ford focus tdci aracım için daha kaliteli olması nedeniyle 0-30 ya da 0-40 yağ kullanmak istiyorum.Araçta dpf yok.Forumda turbo olması nedeniyle sonu 40 olan tavsiye ediliyor.Ancak Mobil in sitesinde Ford WSS-M2C913-C özelliğini 0-30 yağın karşıladğı yazılıyor.0-40 için birşey yazmıyor.İllede fordun bu spesifikasyonunu karşılayan yağ kullanmam mı gerekiyor.

    Her 2 yağ da olur araç kmsi fazla ise new life 0w40 daha uygun olur ama ideal olanı 0w30 dur.
    40 ile biten yağlar tam sentetiklerde bazı hasarların daha geç oluşmasına veya ötelenmesine yarayacaktır.özellikle sıcak yaz günlerinde yüklü bir araç ile dağ tırmanışı yapan araç için 40 olması 30 olamsına göre daha iyidir. Ama en doğrusunu araç söyler elsiltmiyorsa daha ince yağ kullnılabilir .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • yusirohasuki Y kullanıcısına yanıt
    Dizel Partikül Filtresi dizel motorlu araçlarda, Avrupa Birliğinde Ekim 2009'da
    yürürlüğe giren Euro5 emisyon normuna göre uymak için kullanılmaya başlanmıştır..
    Avrupa'dan ithal edilen araçlarda son model araçlarda opsiyonel olma gibi bir durum yok..
    Ülkemizde AB uyum süreci nedeniyle benzinli araçlarda Ocak 2011'de Euro5 normuna zorunlu olarak geçmiştir..
    bir yıllık geçiş süreci sonrasında da 2012 yılında da Avrupa'dan ithalatı yapılan dizel araçların tamamı DPF'Lİ olarak getirilmiştir..
    hatta daha önce DPF'li modellerini getiren firmalar olmuştur.. İmzamdaki 2010 Aralık ayı trafiğe çıkışlı aracımda Euro5 motorlu ve DPF'lidir..
    Eylül 2014'te AB'de Euro6 normu zorunlu oluyor.. Muhtemelen 1-1,5 yıl içinde bizde de zorunlu olacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gendarme -- 3 Temmuz 2014; 0:55:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarcx

    2008 ford focus tdci aracım için daha kaliteli olması nedeniyle 0-30 ya da 0-40 yağ kullanmak istiyorum.Araçta dpf yok.Forumda turbo olması nedeniyle sonu 40 olan tavsiye ediliyor.Ancak Mobil in sitesinde Ford WSS-M2C913-C özelliğini 0-30 yağın karşıladğı yazılıyor.0-40 için birşey yazmıyor.İllede fordun bu spesifikasyonunu karşılayan yağ kullanmam mı gerekiyor.

    Her 2 yağ da olur araç kmsi fazla ise new life 0w40 daha uygun olur ama ideal olanı 0w30 dur.
    40 ile biten yağlar tam sentetiklerde bazı hasarların daha geç oluşmasına veya ötelenmesine yarayacaktır.özellikle sıcak yaz günlerinde yüklü bir araç ile dağ tırmanışı yapan araç için 40 olması 30 olamsına göre daha iyidir. Ama en doğrusunu araç söyler elsiltmiyorsa daha ince yağ kullnılabilir .

    Sağolun vezir bey, araç 150 kusur binde, ben o zaman 0-40 new life kullanayım.Şu an 5-30 kullanıyorum.Eksilme yok.Peki bu yağı kullanmadan önce karter temizleyiciler var.Onlardan kullanmam etkili olur mu? Eski yağın iyice temizlenmesini istiyorum.Bir de sentetik olması nedeniyle kullanım ömrü artarmı bu yağın yoksa yine aynı periyotlarda 10 bin de mi değişmeliyim?




  • yusirohasuki Y kullanıcısına yanıt
    lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin DPF olan bir aracta kul ve tortu orani dusuk DPF 'ye uygun bir motor yagi kullanmak zorundasiniz oyle 5w 40 hangi markayo koyarsaniz koyun demek yanlis olur ayrica Mobil Shell ve Castrol harici tam sentetik 5w 40 yag bulmak ta biraz zor , ustunde sentetik yazan her yag tam sentetik degildir , bir diger duzeltmede Shell ne Ingiliz ne Amerikandir Shell aslen Hollanda firmasidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    lutfen yanlis bilgilendirme yapmayin DPF olan bir aracta kul ve tortu orani dusuk DPF 'ye uygun bir motor yagi kullanmak zorundasiniz oyle 5w 40 hangi markayo koyarsaniz koyun demek yanlis olur ayrica Mobil Shell ve Castrol harici tam sentetik 5w 40 yag bulmak ta biraz zor , ustunde sentetik yazan her yag tam sentetik degildir , bir diger duzeltmede Shell ne Ingiliz ne Amerikandir Shell aslen Hollanda firmasidir

    Kesinlikle katılıyorum..
    bir küçük ekleme yapayım..
    Petronas üretimi Selenia Pure Energy WR 5W-30 ve Lukoil Genesis Premium 5W-30 tam sentetik yağları DPF'li araçlar için uygundur..

    Lukoil'in fiyatı diğer markalara göre hesaplıdır..
    http://yagcarsisi.com/asp/product/22/LUKOIL-GENESIS-PREM-5W-30-4-LT




  • 
Sayfa: önceki 330331332333334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.