Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Depar Atan Uruk Hai , metinTasci Daha Az
2 Kayıtlı Üye (2 Mobil) ve 11 Misafir - 11 Masaüstü2 Mobil1 iOS
5 sn
18.561
Cevap
203
Favori
1.865.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
95. Sırada  bugün en iyi #34
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • Haklısınız ama bazı servisler para kazanmak uğruna 6 ayda tertemiz yağı döküp değiştiriyorlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    arkadaşlar yağ konusunda bende birşeyler anlatmak istiyorum gerçi çok önemli detaylar işaretlenmiş durumda fakat yinede bilginiz olsun.Ankarada biltek firmasının vermiş olduğu eğitimden notlar sizlere aktaracağım dersi veren İ.T.Ü de bir profesördü ismini şimdi hatırlayamayacağım.bir yağın değişim sürecini iki neden etkiler bir km 2 zaman.eğer hiç arabayı kullanmadan aradan bir yıl geçmişse yağ mutlaka değişmelidir.sebebi yağın viskozite dediğimiz akışkan akmaya karşı gösterdiği iç direnci kaybetmesidir.bir varilde yağı bekletirken varilin tapa ağzı yukarı değil aşağıda olacak şekilde depolamalıyız sebep yağ her ortamda hava ile okside olur ve bileşenlerini bozmaya başlar.evet evet baş aşağı koymaktan bahsediyorum.piyasadaki tüm yağ markalarına ana bileşen etken maddeleri sağlayan kuruluş mobil 1 dir.bu bana ilginç gelmişti..Firmaların tavsiye ettikleri yağ markaları genelde ideolojik ve pazar payı güden bir politikadan başka bir şey değildir.sentetik yağlar minerallere göre motora daha faydalı daha fazla bileşen içermekte ve fiyatıda pahalıdır demişti.en çok reklam yapan firma en iyisi değil demişti.hocanın aksine burda reklam yapan firma götürmüş neyse görsel medya farkı.ben o eğitimden sonra mobil 1 kullanmaya başladım.




  • Laguna 2001 otomatik şanzımaniçin üreticinin önerdiği yağı internetten öğrenebileceğim bir yer var mı?
  • aynı marka ve tip değilse fark varsa problem olabilir. yağ basıncını düşüren majör etmen yağ filtresinin yağı zor geçirmesidir.
    Aldığınız yağ filtresi marka model ve katalog numarasını yazarsanız incelemeye çalışırım.Fiyat farkı varsa ve kazık yemediğinize inanıyorsanız illaki bir kalite farkı vardır ki 3 kat değişik fiyat alınmış

    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    5 liraya da filtre aldım 15 liraya da.Bu nasıl iş?
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fau ,

    herne kadar kontroletmişsindir ama yağ filtresinin orjinal kullnıldığından emin olun yağ basıncını etkileyen ilk neden bu filtrenin yağı zor geçirmesinden kaynaklanmaktadır. Altta olduğu zor ulaşıldığı için çoğu serviste ne bulurlarsa onu takıyorlar aynıdır diye ama detaylarda farklılık vardır ve giçbir kar buna değmez. En pahalısı ve ucuzu arasında en fazla 10 -15 lira fark yoktur bile.






  • orjinal araç katalogunu aratmalısınız. Bazı kişiler pdf formatında komple kataloğu internerte koyuyorlar oradan bulmak mümkündür. Araç fransız , fransız renault sitelerini ararsanız belki daha yüksek olasılıkla bulmak mümkün olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Laguna 2001 otomatik şanzımaniçin üreticinin önerdiği yağı internetten öğrenebileceğim bir yer var mı?




  • 0w40 için fiyat farkına ne diyorsunuz peki neden 80-130 tl arası değişiyor.Anlamadım ben bu işi.Sanayideki yağların sahte olabileceğini düşünüyorum.modacar.com.tr sitesinden bakın yağ 125 tl.
  • arkadaşlar ,

    sanayiden yağ alma işi için kerndinizin toptancıdan almanızı tavsiye ederim. Ülkemizde üç kuruş için yapmayacakları hokkabazlık yoktur. 90 lı yıllarda sıkça duyduğum kullnımış yağı yeni diye aracaba belli oranda karıştırandan tutun da faklı evsafta yağı tam sentetik kutusuna doldurarak yapanlara kadar herşeyin olması mümkün. Düşünsenize bir şişe rakıdan kar edeceğim diye faklı metil alkolü bile bile kullanarak milletin ölmesine göz yuman bir çete zihniyeti ile karşılaştırıldığında ülkemizde aracınızın motoruna hiç dikkate alacaklarını sanmam.

    Bu işte dikkat edilecek ilk şey yağın kapagını sizin ilk açmanızdır açık yağ asla satın almayın. Uztanız yağı size teslim etsin siz açın. Kapağının tırtıklarına açmadan önce dikkat edin kırık var mı diye, sonra yağın altına lot ve çeşitli numaralr var dır bunların yeni olup olmadığını kontrol eidn. aancak maalesef birçok üretici şifre gibi numaralandırma aparak kullnıcının yağın kaç yıllık olduğunu anlamasını engellemektedir. Beni möenerim büyük hipermarketlerden yağ almanızdır bunlarda böyle numaralar yapılması zordur en azından tenezül etmezler diye düşünüyorum.Bar kode okutarak sisteme alındığı için kutu değiştirlmesi zordur. Etiketlerin oynanmamaış olduğundan emin olun ve bar code kısmının tam olarak orjinal olduğuna dikkat ediniz.

    eğer elinizde şüphelendiğiniz bir yağ var ise bar code stok numarasını ilgil firmaya bildirerek ürünün fake olup olmadığının kaydının üretim lot numası olarak size verilmesini talep edebilirsiniz. Ama karşınızda gerçek bir dolandırıcı varsa bütün engelleri atlayacaktır allah bizi böyle hırsızlardan korusun.Hırsıza çare bulmak çok zordur.








  • vezir dostum geçen sene yağ değişiminde imzamdaki araca 15w 50 ELF yağ konulmuş değişim kmsi olarak 10.000km yazmışlar bu yağın özellikleri nelerdir? Kaç kmde değişmesi gerekir? Şu an 10W 40 DEW marka yağ var.Şimdiden teşekkürler
  • yarı sentetikbir yağ olması lazım , ancak total resmi sitesinde ben 15w50 yağ göremedim. Eğer daha fazla detay biliyorsanız bana linkini gönderirseniz inceleyebilirim.

    Genel itibarıyla 15 w veya 10 w ile başlayan yağlar yarı sentetiktir, ve benzinli araç için 7500-10000km bandında değiştirilmesi gerekir. 10w40 yağ aracınız için güzel bir seçim yazın da iyi bir koruma sağlayacaktır ancak eksilme yaparsa tekrar 15 w dan aşağı bir yağ kullanmamanızı öneririm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    vezir dostum geçen sene yağ değişiminde imzamdaki araca 15w 50 ELF yağ konulmuş değişim kmsi olarak 10.000km yazmışlar bu yağın özellikleri nelerdir? Kaç kmde değişmesi gerekir? Şu an 10W 40 DEW marka yağ var.Şimdiden teşekkürler


    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/ED9F2854FB3C5008C125737500479345?OpenDocument



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Mayıs 2009; 8:40:50 >




  • yarı sentetik yağ için 10bin çok,7000-7500de boşaltın.

    Sayın vezir mobil 0w40 100 tl'ye aldım daha önce 0w30 kullanıyordum, çekişte düşme hissediyorum.Yağdan kaynaklanıyor olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    aracım 2004 vw bora geçen ay yağ değişimi yaptım castrol 10*40 yağ koydurdum 4 lt.Eskiyen yağ tapadan akıtıldı ve motora 20-50 yağ dökülerek 3 lt 10 dk rolantide çalıştırıldı.Eski yağ güzelce temeizlensin diye.Sonra yağ boşlatıldı ve yğ filtreside değiştirilip yeni yağ katıldı.Acaba 20-50 yağ konularak 10 dk çalıştırmakta hata mı yaptım?


    hayır teknik olarak bir sakıncası yok ama ekonomi açısından 10 numara açık yağ ile temizlik yapılması daha makbul olacaktır.Hem daha iyi akışkan değerine sahiptir hem de litresi daha ucuzdur.otobüzçüler mazot ryerine ucuz olsun diye bu yağı mazot deposuna teneke teneke boşaltıyor

    vezir hocam gerçekten değerli bilgiler sunuyorsun.kutluyorum.bilgi edinmek zordur.paylaşmak yüksek bir onurdur.otobüsçülerin mazota(motorin)(biliyorsunuz mazot yanlış terimdir)yağ konmasının nedeni ucuz olması deyildir.motorin diesel yakıtıdır.yağ hiçbir saman onun yerine geçecek yakıt deyildir.konma amacı:kaçak gelen motorinler ince oluyor onu kalınlaştırmak amacı ile konuluyor.ikinci pompa su koyverdi hikayesinini bilirsin.yani bitmiştir ince yakıtı iyi basamaz.onun için motorine bir miktar yağ ilave ederler.(yine kalınlaştırma meselesi).birde cevaplarınızın bir yerinde sık yağ değişimi önerdiniz.yağ üreticileri zamanı gelmeden yağ değiştirmeyi önermezler.çünkü yeni konmuş yağile eskinin arasında pek fark olmaz.yağ bir müddet motorda işl yaptıktan sonra istenen kıvama gelir.karama olayıda yağa katılan deterjan miktarıile alakaıdır.kolay gelsin




  • @barısdragon,

    olabilir 0w30 yağı daha az sürtünmeye sahip olacağı için 0w40 göre performasn verebilir.belki ondan olabilir ama bunu hissedebilmek bayağı güç iştir , eğer elinizde dinometre yoksa. Eğer ben anlarım diyorsanız bravo size ,

    bunun en iyi anlaşıldığı şey ilk çalıştırmadaki marş matordaki sesin değişimidir. 0w30 da daha az ses gelmesini beklerim. Tabiiki bu işler teoride ve pratikte aracına göre değişebilir ancak 0w30 iel 0w40 arasında çok ciddi bir farkın olmadığını söyleyebilirm. 0w40 da daha fazla polimer olacağı için uzun vadede (üst üste 5-10 kere değişimde) bazı sakıncaları da olabilir.her zamn urguluyorum eğer gerekli değilse delya farkı az olan yağı tercih edeniz.

    40-0 = 40 (0w40)
    30-0= 30 (0w30)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    aracım 2004 vw bora geçen ay yağ değişimi yaptım castrol 10*40 yağ koydurdum 4 lt.Eskiyen yağ tapadan akıtıldı ve motora 20-50 yağ dökülerek 3 lt 10 dk rolantide çalıştırıldı.Eski yağ güzelce temeizlensin diye.Sonra yağ boşlatıldı ve yğ filtreside değiştirilip yeni yağ katıldı.Acaba 20-50 yağ konularak 10 dk çalıştırmakta hata mı yaptım?


    hayır teknik olarak bir sakıncası yok ama ekonomi açısından 10 numara açık yağ ile temizlik yapılması daha makbul olacaktır.Hem daha iyi akışkan değerine sahiptir hem de litresi daha ucuzdur.otobüzçüler mazot ryerine ucuz olsun diye bu yağı mazot deposuna teneke teneke boşaltıyor

    vezir hocam gerçekten değerli bilgiler sunuyorsun.kutluyorum.bilgi edinmek zordur.paylaşmak yüksek bir onurdur.otobüsçülerin mazota(motorin)(biliyorsunuz mazot yanlış terimdir)yağ konmasının nedeni ucuz olması deyildir.motorin diesel yakıtıdır.yağ hiçbir saman onun yerine geçecek yakıt deyildir.konma amacı:kaçak gelen motorinler ince oluyor onu kalınlaştırmak amacı ile konuluyor.ikinci pompa su koyverdi hikayesinini bilirsin.yani bitmiştir ince yakıtı iyi basamaz.onun için motorine bir miktar yağ ilave ederler.(yine kalınlaştırma meselesi).birde cevaplarınızın bir yerinde sık yağ değişimi önerdiniz.yağ üreticileri zamanı gelmeden yağ değiştirmeyi önermezler.çünkü yeni konmuş yağile eskinin arasında pek fark olmaz.yağ bir müddet motorda işl yaptıktan sonra istenen kıvama gelir.karama olayıda yağa katılan deterjan miktarıile alakaıdır.kolay gelsin


    sanırım sırf 10 numara yağla rahatça gidiyor otobüsler ama hangi oranda karıştırılınca hem performans alındığını hemde ekonomik olduğunu en iyi kullananlar bilirler. saygımız sonsuz.

    Aklınızda bulunsun 10 numara yağ kalınlaştırma amacıyla kullanılamaz yanma anında çökelme yapar ve tortu nedeniyle motorun ömrü kısalacaktır.

    yağın km si diye birşey olmaz ne kadar sık değiştirilirse o kadar bakım açısından iyidir.Ancak bi,r bakım aralığı verilmesi gerekeceği için ortalama değerler herkesin anlayacağı şekilde verilmektedir. Maddiyat dışında hiçbir sakıncası yoktur. Ancak sık değiştirilmesi düşünüyorsa sentetikl yağ tercih edilmesi uygun olmaz madeni yağ veya ayrı sentetik olanı daha uygun ve ekonomik olacaktır.

    yağın evsafını yitirip yitirmediği içerindeki metal yüzdeleri ve bazı noktalara bakılarak numune alma yöntemi ise kesinkes belirlenmektedir. Bu gerçek ideal çözümdür.Ancak otomobil veya ağır vasıta gibi araçlarda bu iş pratik olmadığı ve değişim maliyeti çok para tutmadığı için pratikte uygulanabilir bir örnek değildir. Ancak idaalaşma ve ispat söz konusu olursa bu yönteme başvurulur.

    Yağ değiştirilmesi sırasında beklediğimiz en büyük kazanç motor içinde dolaşn ve mikron büyüklükteki metal aksamdan kopan parçaların motordan uzaklaştırılmasıdır. Bu metal parçalar krantan pistondan silindir gömleğinden ve segmandan basınç olan ve çalışan tüm metal aksamdan koparak yağın içinde yüzerler .her yağ değişiminde bunlar sistemden uzaklaştırlmış olur. Eğer yağ değişme aralığı uzatırılırsa bunlar yakıt filtresinden de geçecek büyüklükte iseler aşınmış motorlarda bir yerlerde birikip yağ kanallarını tıkamadan tutun birçok sıkıntıya neden olabşlirler. Bütü n bu nedenler yüzünden yağınızı eğer mümkünse size söylenen km veya süereden daha sık değiştirmeniz motor elemanları ömrü açısından faydalı olacaktır.




  • örnek olması açısından yurtdışı test fiyatları kitleri ve nelere bakıldığı ile ilgili birkaç şey eklemek isterim.

    http://www.oaitesting.com/test_packages/Automotive.pdf



    http://www.amsoil.com/storefront/oai.aspx

    fiyatlar :http://www.oaitesting.com/prices_automotive_fleet.htm

    sonuç itibaıyle eğer özel bir amaç yok ise yağ numune testi yaptırmak aşırı lüks birşey olacaktır. Onun yerine sık yağ değiştirilmesi daha ekonomik ve doğru olandır .Ancak yağ testlerinde motor açmadan birçok mekanikparçanın durumunu öngörmek mümkün olacağı için gerekli olduğu durumlar çıkabilir. Genelde iş makinaları ve ağır sanayide bu yöntemlerie başvurulur çünkü makinaının bir saat yatması binlerce dolarlık kayıp yaşatır .Blki bizde tır filolarında kullınıyor olabilir ama bunu anlayacak filo sahibinin de pek olduğunu sanmıyorum .En azından bu zihniyete gelmesi için uzunca bir süre beklemek gerekli.işallah yanılıyorumdur




  • vezir...
    bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.eski bir mekaniker+uzun yol sürücüsü olarak yaptıklarımı aktardım.motorine yağ bende koydum birara otobüsçülük yaptım.amaç motorini kalınlaştırmaktır.daha ziyade "düz pompa dediğimiz türler yağı kaldırır)yıldız pompalarda eleman kesmeyle karşılaşabiliriz.yağ hiçbirzaman iyi bir motor yakıtı deyildir.yağı sık değiştirme önerinize üzülerek katılamıyorum.çünkü motora konan yağ belli çalışma süresi sonunda tam yağlama yapar.üst düzey bilgilerle donanımlı birine bunları söylemem ne kadar doğru bilmem amma.bütün yağ üreticileri yağın bir müddet çalıştıktan sonra görev yaptığını söylüyor.(tam-üreticinin öngördüğü-yağlama)daha basit anlatımla yağ sürtünen yüzeyler arasında ÖĞÜNÜYOR vede belirtilen sürenin snunda(yağ değişim zamanı)yağ aslı görevlerini yapmakta zaafa uğruyor-az yapıyor-.motorine konan yağda öyle abartılı deyildir.250-300 litreye 10-15 litre gibi oda her zaman deyil.kullanmayla anlaşılıyor.dozu kaçırırsanız çorum ekspres gibi duman sizin önünüzde yol alır.kolay gelsin




  • birde baştaki oylamaya katılmadım.nedeni:ordaki oylamaya bakan bir arkadaş t.şarj motora normal araç yağını koyar.sırf çok oylandı diye.her yağ üreticisi hitabettiği hizmeti gerek bayiinde gerek bröşüründe açıklar ve onun dışına çıkamaz.ha çıksa ne olur?kaza olur o yağ üreticisi fabrikayı kapatır
  • evet yağ belli bir çalışma süresi sonrasında görevini yapar kelimesi doğrudur ancak bu süre ilk 5-10 dakikayı geçmez. Çünkü yağın esas görevi yağ filmi oluşturarak metal yüzeylerin birbirine sürtünmesini engellemektir. Bunu yağ viskositesi gerekli sıcaklığa ulaşır ulaşmaz sağlar yani dakika merbetebinde. belki de sizin bahsetmek istediğiniz kurum temizliği falan gibi kir çıkarıcı işlemler için geçerli olan şeydir. bilineceği üzere yağın tek görevi yoktur. Bu nedenle yağın değiştiridiğiniz an sıcaklığı uygun viskosite koşulundaysa anında yağlamaya başlar yoksa aşınma olur yağsız kalan motor kaç dakikada kendini bitirir iyi bilmeniz lazım.
    özetle söyemek istediğim şey yeni bir yağın yağlama görevisi yapması için bahsettiğinizin aksine çok kısa bir süre olması yeterlidir. Sık değiştirilen yağın hiçbir zararı olmaz.yağın alışma süresi gibi bir durumu mevcut değildir.Böyle olsa araç kataloglarında mutlaka belirtirlerdi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    vezir...
    bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.eski bir mekaniker+uzun yol sürücüsü olarak yaptıklarımı aktardım.motorine yağ bende koydum birara otobüsçülük yaptım.amaç motorini kalınlaştırmaktır.daha ziyade "düz pompa dediğimiz türler yağı kaldırır)yıldız pompalarda eleman kesmeyle karşılaşabiliriz.yağ hiçbirzaman iyi bir motor yakıtı deyildir.yağı sık değiştirme önerinize üzülerek katılamıyorum.çünkü motora konan yağ belli çalışma süresi sonunda tam yağlama yapar.üst düzey bilgilerle donanımlı birine bunları söylemem ne kadar doğru bilmem amma.bütün yağ üreticileri yağın bir müddet çalıştıktan sonra görev yaptığını söylüyor.(tam-üreticinin öngördüğü-yağlama)daha basit anlatımla yağ sürtünen yüzeyler arasında ÖĞÜNÜYOR vede belirtilen sürenin snunda(yağ değişim zamanı)yağ aslı görevlerini yapmakta zaafa uğruyor-az yapıyor-.motorine konan yağda öyle abartılı deyildir.250-300 litreye 10-15 litre gibi oda her zaman deyil.kullanmayla anlaşılıyor.dozu kaçırırsanız çorum ekspres gibi duman sizin önünüzde yol alır.kolay gelsin




  • yapılan oylamadaki markaların hepsinin her sınıfta yağı olacağı için burada sanırım marka kullanımıhakkında bir anket yapılmış. Aynı sınıfta hem castrolün hem mobilin hem PO vb firmaların yağı bulunduğunu hatırlatmak isterim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    birde baştaki oylamaya katılmadım.nedeni:ordaki oylamaya bakan bir arkadaş t.şarj motora normal araç yağını koyar.sırf çok oylandı diye.her yağ üreticisi hitabettiği hizmeti gerek bayiinde gerek bröşüründe açıklar ve onun dışına çıkamaz.ha çıksa ne olur?kaza olur o yağ üreticisi fabrikayı kapatır




  • merhaba
    73bin km de Citroen c4 2007 model 1.6 hdi mcp aracım var.
    ilk 2 yıl garanti süresince serviste 5/40 total yağ kullanıldı.
    (bu yağın kurum önleyici olduğu söylendi)
    araç garantiden çıktıktan sonra periyodik bakım aralığını 12-13 bin km ye çektim ve ilk olarak
    yağ satan bir dükkandan castrol 5/30 tam sentetik yağ aldım. kutunun üzerinde tüm ford marka hdi motorlu araçlar için özel
    üretilmiş olduğu yazıyordu. (ford, citroen, pejo ve volvo aynı motoru kullanıyor)
    bakım yapıldıktan yaklaşık 2500km sonra castrolün internet sayfasında bu yağın benim araca önerilmediği, 5/40 tam
    sentetik castrol edge önerildiği yazıyordu. ben de castrol müşteri hizmetlerini aradım ve onlar da
    aynı şeyi söylediler. halbuki benim aracım ford ile aynı motora sahip ve kitapçıkta 5/30 kullanılabileceği yazıyor.
    yine de tavsiyelerine uyarak castrol 5/40 edge kullanarak filtreyi de değiştirdim.
    yağ ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım ancak eskiye nazaran bir miktar yağ eksilmesi yaşadım.
    şimdi yine bakım zamanım geldi. sizce ne tür yağ kullanmalıyım?
    ayrıca MCP şanzımanlı (otomatikleştirilmiş) aracımın şanzıman yağı, fren hidroliği ve radyatör sıvısını da
    değiştirmek istiyorum. kitapçıkta 2 yılda bir değiştirin diyor. bu sıvılar ile ilgili tavsiyeleriniz nelerdir?




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.