Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.561
Cevap
203
Favori
1.865.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
88. Sırada  bugün en iyi #20
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • eğer dikkatinizi çekti ise renault , citroen ve peugeot marka araçların servislerinde total veya elf marka yağ kullanılmakta , ford ve VW alman grubunda mobil kullnıldıklarını müşaede edeceksiniz. Bu işler hep reklam kokan pazarlama taktikleri .Her ülke kendi ülkesinin petrol firmasını destekliyor veya iyi fiyat alıyor. Bir nevi anlaşma gibi. Mutlaka istisnaları vardır ancak genel olarak bu tespitin doğrudur.

    şimdi bu noktayı tam olarak kavrarsak geriye bizim ne marka yağ kullandığımızdeğil ,bizim araca hangi yağ tam olarak uyar noktasına gelir. Ben önceki sayfalarda bu konuya uzzun uzun değindim. herkesin yaşadığı il, kullanma şekli , şehir içi trafik yoğunluğu gibi bir sürü parametere vardır. Bunları hiç yazmazlar sadece varsa yoksa km ve araç tipi göz önüne alınır. Halbuki aracın motorunun kaç devirde kaç saat çalıştığın işin doğrusudur. Bunu bilmeniz hemen hemen imkansız olduğu için km işini ortalama verirler.

    Bir yağ bir motor için özel olarka üretildiğini sanmıyorum ama eklamlard diyecekler tabiiki ama 5/40 yağ , 5/30 yağdan daha dayanıklıdır. çünkü ikinci hanedeki sayı 40 olunca yüksek sıcaklıklarda dayanımı iyi olur. Aracınız turbo beslemeli olduğu için tam sentetik kullnılması uygundur. 40 numara olması da yaşadığınız şehir ile alakalı ve yüksek süratlerde yağ eksiltmemesi için öenm arz eder. 5w30 yağı kışın çok iyi performasn gösterir ama yazın 30 hanesi aracın uzun süre tüksek sürat ve turbo kullnımında eksiltme yapabilmesi durumunu ortaya çıkarabilir. Geniş aralıklı yağlarda 5w40 = 40-5 =35 polimer miktarı 5w30 göre 30-5= 25 daha fazladır ve km olarak daha fazla dayanırlar ancak ben yine de önerilen yağ dışına çıkılmamasını öğütlerim.

    özeltle yağ bandı genişledikçe her araca uayar hale gelir ama yazılmayan uzun vadede bazı sakıncalar doğurabilir , bir de verilen fiyat farkını amorti yapması önem arz eder.

    uzun lafın kısası yağlarda numara konuşunca herşey aynıdır sadece markalar içeriklerine koydukları katkılar ile diğerlerine fark atmak isterler . Ayrıca motorların hangi malzemeden yapıldığı ve yağın bu malzemyle etkileşimi gibi uzun testlerden geçirilen motorlar için firmalar pazarı kapmak ve satışta öne geçemek için özel yağ ürettik diye bir nidayla pazarlama yaparlar. Aslınmda koydukları şey gizli olmakla birlikte genelde dikkat ettikleri yağın içindekli kimyasalların conta , lastik vb petrol ürünlerinden imal edilmiş parçalarla etkileşmeyen veya zarar vermeyen katkının koyulmasından başka birşey değildir.
    Ben tüm katkılara özünde karşıyımdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba
    73bin km de Citroen c4 2007 model 1.6 hdi mcp aracım var.
    ilk 2 yıl garanti süresince serviste 5/40 total yağ kullanıldı.
    (bu yağın kurum önleyici olduğu söylendi)
    araç garantiden çıktıktan sonra periyodik bakım aralığını 12-13 bin km ye çektim ve ilk olarak
    yağ satan bir dükkandan castrol 5/30 tam sentetik yağ aldım. kutunun üzerinde tüm ford marka hdi motorlu araçlar için özel
    üretilmiş olduğu yazıyordu. (ford, citroen, pejo ve volvo aynı motoru kullanıyor)
    bakım yapıldıktan yaklaşık 2500km sonra castrolün internet sayfasında bu yağın benim araca önerilmediği, 5/40 tam
    sentetik castrol edge önerildiği yazıyordu. ben de castrol müşteri hizmetlerini aradım ve onlar da
    aynı şeyi söylediler. halbuki benim aracım ford ile aynı motora sahip ve kitapçıkta 5/30 kullanılabileceği yazıyor.
    yine de tavsiyelerine uyarak castrol 5/40 edge kullanarak filtreyi de değiştirdim.
    yağ ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım ancak eskiye nazaran bir miktar yağ eksilmesi yaşadım.
    şimdi yine bakım zamanım geldi. sizce ne tür yağ kullanmalıyım?
    ayrıca MCP şanzımanlı (otomatikleştirilmiş) aracımın şanzıman yağı, fren hidroliği ve radyatör sıvısını da
    değiştirmek istiyorum. kitapçıkta 2 yılda bir değiştirin diyor. bu sıvılar ile ilgili tavsiyeleriniz nelerdir?




  • konuyu anlamsız uzatmak niyetinde deyilim:yağın tam anlamıyla görev yapması için geçen süre 800-1200 km arasıdır.sentetik bazlı yağlarda bu düşebilir-yükselebilir.yağ markalarına gelince ben önce motor üreticimin istediğini(özellikle)kullanırım.ihtisas bilgilerim ışığında değiştirebilirim.(800-1200 km ye takılıp o zamana kadar motor yağlanmıyormu diye bir soru sormayın.cevabı:hiçbir sporcu ringe çıkıp-piste çıkıp-mindere çıkıp veya sahaya tam randımanlı spor yapamaz sistemi ısıtması gerekir).hiçbir yağda kısa sürede üst seviye görev yapamaz. benim bildiklerim. kolay gelsin
  • haklısınız ama bahsettiğiniz kmleri ilk defa duyuyorum. Tam anlamıyla görev yapmadan ne beklendiğide öenmli , herkesin beklentisi farklı olabilir. Zaten yağı her 1000 km de bir değiştirin kimse demez mantıksız olur. Ama verilen kmlerde %50 varan oranda azaltılabilir , aracı nasıl kkulnadığınızla alakalı olarak :))

    melae otobüsün boş olması durumu ile tam yüklü torosları çıkan bir aracın yağının aynı oranda yıprandığını saöylemek hatalı olacaktır. Aynı şekilde turbosu olan bir aracın da , dizelli hep eprformasnlı yüksek devir kullanan bir kullanıcı ile aynı uzaklığı sakin 90km/ h hızda maksimumda tokda ama turnboyu kısa aralıklarla devreye sokan aracın yağı aynı yıpranmaya mashar olmayacaktır.Sık değiştirme durumu kullnım durumu ve aracın zorlanması ile alakalıdır.

    Bir tır söförünün 2 şeritli yolda full yükte bir rampa çıkması durumunda yağın erken değiştirilmesi önerilir. Bu araç zorlandığı için yağı da anında görev yapmaya başlar emin olun. efsaneler ile uğraşmak beni çok yoruyor, her nekakdar doğru sanılssa da ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    konuyu anlamsız uzatmak niyetinde deyilim:yağın tam anlamıyla görev yapması için geçen süre 800-1200 km arasıdır.sentetik bazlı yağlarda bu düşebilir-yükselebilir.yağ markalarına gelince ben önce motor üreticimin istediğini(özellikle)kullanırım.ihtisas bilgilerim ışığında değiştirebilirim.(800-1200 km ye takılıp o zamana kadar motor yağlanmıyormu diye bir soru sormayın.cevabı:hiçbir sporcu ringe çıkıp-piste çıkıp-mindere çıkıp veya sahaya tam randımanlı spor yapamaz sistemi ısıtması gerekir).hiçbir yağda kısa sürede üst seviye görev yapamaz. benim bildiklerim. kolay gelsin




  • izmirde yaşıyorum ve anladığım kadarıyla tam sentetik 5/40 en mantıklı tercih.
    yine castrol turbo dizel araçlar için 5/40 yağ üretiyor ancak bu sefer de üzerinde vw grubu araçlar içindir yazıyor.
  • vezir..
    hocam zaten motor yapım teknikleri değişti.sert yataklar.çok derin karbonlama 8-10 mm ye varan ve yağlar soğuk(soğutma radyatorleri)çalışır duruma geldi.tabii yağ üretim teknolojiside atbaşı taknolojiye ayak uydurma zorunda.amma yağın amacının sürtünen iki metal arasında yağ filmi oluşturup sürtünmeyi en aza indirip üst düzey performans elde etmek.tabi çok bilgi herzaman yarar sunar.benim bir prensibim var doktor kadar deyilsede kendi vücudunu doktor kadar tanı.ve kullandığın teknolojik ürünü iyice öğrenmeye(mümkün olduğunca)çalış.ki en üst randımanı alasın.işin rastgelsin
  • buara hocam ben karadenizliyim.torosları 3-4 kere küçük araçla geçtim.tepedeki et lokantalarında karnımı doyurdum
  • fiat marea 1.6 exc arabamın yağ değişim zamanı yaklaşıyor,,servisin kullandığı selenia 20K ile castrol magnetec 10w40 arasında kaldım,, yağdan anlayan arkadaşlarahangisini tavsiye edersiniz.. birde selenia20K 20000km de değişiyormuşş bilgisi olan arkadaşlar cevaplasın lütfenn tşkkk
  • 20000 km yağ değiştirme periodu olarak çok uzun bir kmdir. Türkiye avrupa yolları yapılmıyorsa ki hiç sanmıyorum bu kadar uzun süre aynı yağın araçta bulunması yerine 10w40 koyup 7500-10000 aralığında değiştirmenizi öneririm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet nazlı

    fiat marea 1.6 exc arabamın yağ değişim zamanı yaklaşıyor,,servisin kullandığı selenia 20K ile castrol magnetec 10w40 arasında kaldım,, yağdan anlayan arkadaşlarahangisini tavsiye edersiniz.. birde selenia20K 20000km de değişiyormuşş bilgisi olan arkadaşlar cevaplasın lütfenn tşkkk
  • vezir hocam teşekkürler,,, o zaman ben castrol magnetec kullaniimmm
  • Castrol 5W/40 tam sentetik yağ kullanıyorum. 15.000 km de değiştiriyorum. Fakat motorun yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol ediyorum. 10 W/40 yarı sentetik yağ kullanırken, 8.000 km de değiştiriyordum. Her firma pazarlama politikası gereği servislerde anlaşmalı markayı kullanır. Çok yağ denedim. Mobil ve Castrol u tavsiye ederim. Özellikle tam sentetik olanları. 20W /50 ucuzdur, fakat madenidir. Kışın soğuklarda çabuk yoğunlaşır. Değiştirme periyodu kısa olduğu için aslında maliyeti yüksek olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koray-ozmen

    Castrol 5W/40 tam sentetik yağ kullanıyorum. 15.000 km de değiştiriyorum. Fakat motorun yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol ediyorum. 10 W/40 yarı sentetik yağ kullanırken, 8.000 km de değiştiriyordum. Her firma pazarlama politikası gereği servislerde anlaşmalı markayı kullanır. Çok yağ denedim. Mobil ve Castrol u tavsiye ederim. Özellikle tam sentetik olanları. 20W /50 ucuzdur, fakat madenidir. Kışın soğuklarda çabuk yoğunlaşır. Değiştirme periyodu kısa olduğu için aslında maliyeti yüksek olur.

    hocam bir hesapta ben sunayım:15000 km de yağ değiştirdiğinizi söylüyorsunuz.yağınız 15 000 km.lik.30 000 de değiştiren var.o yağda 30 000 lik.ve hatta 40 000 km.lik var.ülkemiz tozlu yolları bahsiile çabuk kirlendiği söyleniyor.doğrudur.acaba hesap ettinizmi 15 000 km.de kaç litre yakıt yakıyorsunuz.o yanan yakıt benzinse 2000 s.derecelere varan ısılara yükseliyor.silindirlerin içinde.tabii yanık artıkları süpürme ve kompresyon gücü ile kartele iniyor ve kötü sonuç 15 000 km.yağla beraber gezmedik motor parçası bırakmıyor.vezir arkadaşımız doğru bir tespit yapmış:20 000 km.yağ değişimi için uzun süre.bence 15 000 de uzun sayılabilecek bir süredir."bence üşenmeden daha düşük(8-10 000 km.)km.de yağ değiştirmek".kolay gelsin




  • bende inanmıyourm bir motor yağının 20000km de değiştiğine ,,aMA fiat servislerinde kullandığı yağı için 20000km den bahsediyor selenia nın internet sitesindede yazıyor,,bu yağ zannedersem tam sentetik,,ve pahalı, pek ismi duyulmamış yağ neden bu kadar pahalı,, serviste yaklaşık filter dahil 100tl. castrol, shell mobil, bp nin yağları daha ucuzz bu selenia 20k nın varmı çok özel bir özelliğiiiii...........
  • arkadaşlar yağın çabuk değişenini tercih edin.
    Nedeni
    1- Bu yağın içinde katkı daha azdır. Bu da yağlama performasını değil ama bakım süresini kısaltacağı için dolaylı yoldan katkı yapar
    2-Genelde uzun sürede değiştiğini idaaa eden firmaların negatif yönünü kanıtlamak oldukça zordur. Aynı yağı 250-300 bin km kullnıpda bir rapor yazdırsanız bile bunun kullnım nedeniyle olduğunu savunarak yine haklı çıkacaklar. Bu bir pazarlama taktiği ve oyunudur.
    3-Bu tür yağlar tam sentetik ve yarı sentetiğin zorlanmış halidir. O zaman akla şu soru gelir madem yarı sentetik yağ kullanıp tam sentetik parası vereceksiniz. Bu zorlama niye , eğer marka fanatiği değilseniz anlamsız bir seçim olacaktır.

    4-Zorlama yağı tercihten kaçının sadece dikkat etmeniz gereken şey aracın kataloğunda tavisiye edilen en düşük aralıktaki yağı kullnamaktaır .Aralığın geniş olması kış şartlarına dayanıklık içindir. yazın bir faydası olmayağı gibi eksiltme bile yapabilir.

    örnek olarka vereyim ,mesela size 5/40 veya 10/40 yağ tavsiye ediliyorsa 10 /40 tercih edin. (hava şartlarını düşünerek seçim değişebilir) Ama illaki tam sentetik öneriliyorsa mesela 0/40 veya 0/30 o zmaan 0/30 tercih edin.

    5-idela yağlama için gereken her ısı şartına göre ayrı yağ kullanmaktır . Eğer sabrınız ve yeterli bu işe ayırıacağınız paranız varsa ilk yapacağınız şey yağın değişim süresini ve kmsini azaltmak olmalıdır. Sonra yapılacak şey uygun fiyata yağ bulup onu mesela yazın kullanmak kışın ise hava şartları aşırı soğuk ise buna uygu yağla değiştirmek.

    70 ve 80 yıllarda bu tür kullnımlar çok yaygın idi yağların 4 mevsimi olmadığı ve dar aralıklarda olan yağlar üretildiği için tüketiciler olarak otomobil kullnıcıları şartlara göre daha sık bakım yaparlardı.

    Ancak yağların hava şartlarında dayanıklılığı artıran yeni katkılar bulunup uygulamaya konulunca tek bir yağ numarasına geçiş oldu .Aslınada bana göre kötü oldu. Eğer tam olarak anlayabileceğiniz örenek vermem gerekirse last,k konusu yağa oldukça benzer.

    Şu an bizler yazın yazlık lastik ve kışında kışlık lastik kullnıyoruz ve aracımız tam perfomans sergiliyor. Ama bilineceği gibi öyle ara sınıf lastikler var ki 4 mevzi,m adıyla hem kışın perfprmans sergiliyor hem de yağmurda kuru zeminde yeterli tutuş ağlıyor. Ama bu işleri bilen biriyseniz hiç bir 4 mevzim lastiği bir yazılık veya kışlık lastikl performasını gösteremez. Bu kadar flexsible olamaz . Bunu test tablolarına bakarak gçörebilirsiniz. measela 4 mevsim lastik yazın 10üstünde tutuş 7 alırsa bir yazlıı lastik 9-10 alabilir. Aynışekilde karda tutuş 4 mevsimde 4-5 ise bir kışlık lastik en kötüsü 5-6 alır veya iyisi 8-9 alır diyebilirim.

    aynısı yağ için geçerlidir siz 10/40 veya 5/40 dediğiniz zaman bunlar 4 mevsim lasitk gibi bir aralığı temsil edecektir. kimisi diğerine göre daha perfoprmasn gösterirr. ama mesela sadece tek numara 50 w yağı hepsine yaz performasnında basar .veya 10 numara veya 0 w yağ kışın mükemmel yağlama yapar ama havalar ıındığında değiştirmek gerekir. Bu yağları nereden buluırum diye sormayın artık maaalesef tarih oldu veya çok pahalı olarak üretiliyor çünkü kimse bu tür tek numara yağ tercih etmiyor. Tercih etmemeleri kötü olduklarını göstermez
    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet nazlı

    bende inanmıyourm bir motor yağının 20000km de değiştiğine ,,aMA fiat servislerinde kullandığı yağı için 20000km den bahsediyor selenia nın internet sitesindede yazıyor,,bu yağ zannedersem tam sentetik,,ve pahalı, pek ismi duyulmamış yağ neden bu kadar pahalı,, serviste yaklaşık filter dahil 100tl. castrol, shell mobil, bp nin yağları daha ucuzz bu selenia 20k nın varmı çok özel bir özelliğiiiii...........




  • @vezir üstadım bilgiler için teşekkürler.Benim bir sorum olacaktı.Dizel aracımın bakımları 15 bin de bir ancak ben 10 binde bir aracı bakıma sokuyorum,her 5 bin de bir de hava filitresini değişiyorum.Soruma gelince servis shell 10/30 yağ kullanıyor maalesef ,önümüz yaz ben en son yağ değişeli 7 bin km oldu ve yağı dışarıda değişmek istiyorum,çünkü servis bana sadece yağ değişimi için 100 tl ye yakın masraf çıkardı. 10/40 yağ kullanayım mı yoksa herhangi bir değişiklik yapmadan shell 10/30 yağ kullanmaya devam edeyim mi?
  • yaza girdik sayılır ben dün 36 dereceyi gördüm buralarda dolayısı ile yaza daha dayanıklı olan 10/40 öneririm. evet yukarıda dar aralıklı olanı yazdım ama burada hava şartları birinci önceliği oluşturur. YAzın da ikinci hanedeki numara önem arz eder. 40 numara altında olmaması yağlamayı garantileyen şartlardan biridir. Aşırı sıcak ve araç yüklü durumlarda 50 numara olması gerekir ki eksilme yapmasın. 10/50 yağ yok sanıyorum keşke her şarta uyan bir seçenek olsa.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım bilgiler için teşekkürler.Benim bir sorum olacaktı.Dizel aracımın bakımları 15 bin de bir ancak ben 10 binde bir aracı bakıma sokuyorum,her 5 bin de bir de hava filitresini değişiyorum.Soruma gelince servis shell 10/30 yağ kullanıyor maalesef ,önümüz yaz ben en son yağ değişeli 7 bin km oldu ve yağı dışarıda değişmek istiyorum,çünkü servis bana sadece yağ değişimi için 100 tl ye yakın masraf çıkardı. 10/40 yağ kullanayım mı yoksa herhangi bir değişiklik yapmadan shell 10/30 yağ kullanmaya devam edeyim mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yaza girdik sayılır ben dün 36 dereceyi gördüm buralarda dolayısı ile yaza daha dayanıklı olan 10/40 öneririm. evet yukarıda dar aralıklı olanı yazdım ama burada hava şartları birinci önceliği oluşturur. YAzın da ikinci hanedeki numara önem arz eder. 40 numara altında olmaması yağlamayı garantileyen şartlardan biridir. Aşırı sıcak ve araç yüklü durumlarda 50 numara olması gerekir ki eksilme yapmasın. 10/50 yağ yok sanıyorum keşke her şarta uyan bir seçenek olsa.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım bilgiler için teşekkürler.Benim bir sorum olacaktı.Dizel aracımın bakımları 15 bin de bir ancak ben 10 binde bir aracı bakıma sokuyorum,her 5 bin de bir de hava filitresini değişiyorum.Soruma gelince servis shell 10/30 yağ kullanıyor maalesef ,önümüz yaz ben en son yağ değişeli 7 bin km oldu ve yağı dışarıda değişmek istiyorum,çünkü servis bana sadece yağ değişimi için 100 tl ye yakın masraf çıkardı. 10/40 yağ kullanayım mı yoksa herhangi bir değişiklik yapmadan shell 10/30 yağ kullanmaya devam edeyim mi?






    teşekkürler üstad ama bildiğim kadarıyla shell'in 10/40 yağı yok,marka da değişmek istemiyorum.Malum içindeki bileşenleri farklı.Acaba marka değişmemin bir sakıncası olur mu?




  • marka değiştirmenizin bir sakıncası olacağını sanmıyorum.Ama benim genel bakış tarzımı biliyorsunuzdur. Bir yağı zırt pırt farklı marka olarak kullanmamak prensip olarak önerimdir. Ama bilinçli bir seçim yapıldıktan sonra birşey olmaz .Artık yaz ayları daha sıcak geçiyor bu nedenle 40 numara altında yağ önermiyorum. Eğer doğu anadoluda değilseniz. gerçekten hangi şehirde yaşıyordunuz ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yaza girdik sayılır ben dün 36 dereceyi gördüm buralarda dolayısı ile yaza daha dayanıklı olan 10/40 öneririm. evet yukarıda dar aralıklı olanı yazdım ama burada hava şartları birinci önceliği oluşturur. YAzın da ikinci hanedeki numara önem arz eder. 40 numara altında olmaması yağlamayı garantileyen şartlardan biridir. Aşırı sıcak ve araç yüklü durumlarda 50 numara olması gerekir ki eksilme yapmasın. 10/50 yağ yok sanıyorum keşke her şarta uyan bir seçenek olsa.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım bilgiler için teşekkürler.Benim bir sorum olacaktı.Dizel aracımın bakımları 15 bin de bir ancak ben 10 binde bir aracı bakıma sokuyorum,her 5 bin de bir de hava filitresini değişiyorum.Soruma gelince servis shell 10/30 yağ kullanıyor maalesef ,önümüz yaz ben en son yağ değişeli 7 bin km oldu ve yağı dışarıda değişmek istiyorum,çünkü servis bana sadece yağ değişimi için 100 tl ye yakın masraf çıkardı. 10/40 yağ kullanayım mı yoksa herhangi bir değişiklik yapmadan shell 10/30 yağ kullanmaya devam edeyim mi?






    teşekkürler üstad ama bildiğim kadarıyla shell'in 10/40 yağı yok,marka da değişmek istemiyorum.Malum içindeki bileşenleri farklı.Acaba marka değişmemin bir sakıncası olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Mayıs 2009; 8:26:44 >




  • teşekkürler bilgiler için vezir usta..
  • Vezir Hocam aracım Suzuki Vitara 1.6 JLX 2000 model benzinli atmosferik motor 220 bin km'de. Bugüne kadar Suzuki Servislerinin de kullandığı Castrol Magnatec 10 w 40 yağ kullandım ve 10000 km'de değiştirdim. Son yağ değişiminde 1lt civarı bir eksiltme olduğunu gördüm. Sorularım;
    1- Bu km'de bu kadar eksiltme normal midir?
    2- Araçta çekiş düşüklüğü veya mavi veya beyaz duman atma gibi bir durum yok. Eğer bu kadar eksiltme normal diyorsanız motor yenileme zamanı gelmiştir dememiz için kaç km'de kaç lt eksiltme olması gerekir? Veya yağ eksiltmenin yanında başka anormal durumlar da olması gerekir mi?
    3- Aracı zorlamadan alt devirlerde kullanıyorum. Oturduğum şehir Denizli. şu an kullandığım 10 W 40 yarı sentetikyağ yerine Castrol 10 W 60 tam sentetik yağ kullansam yağ eksiltme azalır mı daha artar mı?
    Teşekkürler. Saygılar.
  • Vezir Hocam aracım Suzuki Vitara 1.6 JLX 2000 model benzinli atmosferik motor 220 bin km'de. Bugüne kadar Suzuki Servislerinin de kullandığı Castrol Magnatec 10 w 40 yağ kullandım ve 10000 km'de değiştirdim. Son yağ değişiminde 1lt civarı bir eksiltme olduğunu gördüm. Sorularım;
    1- Bu km'de bu kadar eksiltme normal midir?

    aracın km oldukça fazla artık eksiltme yapması çok şaşılacak bir durum değil.Ancak eksiltme yapıyor demek için üst üste 3-4 yağ değişiminde aynı miktarda yağ eksiltmesi lazımdır.


    2- Araçta çekiş düşüklüğü veya mavi veya beyaz duman atma gibi bir durum yok. Eğer bu kadar eksiltme normal diyorsanız motor yenileme zamanı gelmiştir dememiz için kaç km'de kaç lt eksiltme olması gerekir? Veya yağ eksiltmenin yanında başka anormal durumlar da olması gerekir mi?

    duman atma olayı yoksa ciddi motor istediğini düşündürtmez. yani idare eder daha bir 200-250 bin civarında yapabilmeniz lazım.
    Motor istiyor tespiti için kompresyon testini öneriyorum. Bu bir tür motoru indirmeden neler olmuş anlamanın en teknik ve geçerli yöntemidir. Kompresyon testine göre hangi silinrdirde kaçak var veya nereden basınç kaçıyor anlamak mümkündür .Yüzdesel basınç farkı düşüklüğüne göre motor isteip istemediği anlaşılır.


    3- Aracı zorlamadan alt devirlerde kullanıyorum. Oturduğum şehir Denizli. şu an kullandığım 10 W 40 yarı sentetikyağ yerine Castrol 10 W 60 tam sentetik yağ kullansam yağ eksiltme azalır mı daha artar mı?

    hayır önermem. tam sentetik yağlar araç ilk sıfırken kullnılması durumunda iyi olabilir ama bu kadar kmden sonra kullnılırsa aynen karbon clean gibi görev yapar , ne olacak bilemeyiz .Aksine yağ eksiltiyorsa daha kalın yağa geçilebilir .mesala 15w ile başlayan veya 20w olabilir ama incelemek lazım.
    dENİZLİYİ SICAK İL kapsamında değerlendirerek yazın eğer araç katalogunda kullanmanıza izin veriyorsa 20w50 yağını öneririm. hem ucuzdur , hem de eksiltme problemini çözer. Ancak 4000-5000 km geçirmeden değiştirmek gerekir.
    Ancak bir dakika şimdi farkettim sizin araç 4x4 olmalı . Bu konuyu araştırmam lazım ağır yük kapsamına giren bir olay var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Mayıs 2009; 8:52:09 >




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.