Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: treyturop Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü3 Mobil
5 sn
18.578
Cevap
203
Favori
1.865.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
23. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 28.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar lütfen fikri olanlar paylaşsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar işin içinden çıkamadığım bir kaç sorunum var.Aracım bir saatten uzun süreli kullanışlardan sonra araçı boşa alıp ışıklarda beklerken stop ışığı ile birlikte yağ uyarı ışığı kesik kesik yapı sönüyor.Şu an kullandığım yağ Mobil 1 10-40.Arabayı satın aldığımda içinde olan yağdada aynı durumu gerçekleştiriyordu(petrol ofisi maxima 10-40).Bundan önceki yağım Shell 10-40 dı ve araç hiç böyle bir uyarı vermemeşti.Bunun nedeni ne olabilir?
    Birde hafta sounu aracın şanzuman yağını değiştirmek veya üstüne eklemek istiyorum.Ancak şöyle bir durum var yazın sonuna doğru aracın baskı balatası değişecek(debriyaj bilyasından gelen ses nedeniyle).Baskı balata değişirken şanzıman yağıda yenileniyormu?Sizce eklemekmi yoksa tamamen değiştirmekmi gerekli?




    baskı balata değişmesi ile baskı balatanın değişmesi arasında bir bağıntı olmamalıdır. Ama özel bir araç ise önceden sorulabilinir. şanzıman yağınızı değiştirdikten sonra balatayı değiştirmekte bir problem gözükmüyor.
    bahsettiğiniz yağ lambasının yanması durumu yağ basıncının dengesizleştiği zamanlarda olur. Bu durum bana ilkönce yağ filtresinin değişmediğini veya değiştiriliyorsa orjinal olanla aynı olmadığını düşündürüyor.Eğer yağ filtresi yağın akısını kısıtlıyorveya zorluyorsa böyle lmbanın yanması durumu mevcut olur. Eğer bütün bunlarda olmuyorsa kötü ihtimal yağ kanallarında bir tıkanıklık olması durumu akla geliyor . Bu duruma yağ katkı kullnılması ve motordaki aşırı aşınmış partiküllerin bir noktada birikerek kalıntı yapması neden olabilmektedir. Bu ndenle aracın yağına katkı koyup koymadığınızı ve bunu üst üste tekrarlanıp tekrarlanmadığını araştırmanız veuya hatırlamanız (ilk sahibi iseniz) gerekmektedir.




  • Orjinalden alıntı: vezir


    Orjinalden alıntı: ahmet_1172

    arkadaslar 96 model kabrotörlü ford escort hangi yagı kulanmalıyım?



    aracınız için 15/40 yağ uygundur eğer eksiltme yapıyorsa 20w50 yağa geçebilirsiniz ancak daha sık değiştirmeni gerektiğini unutmayın. Eğer halen yağ eksiltiyor ve kompresyon şüphesi varsa bu takdirde RESTORE marka katkı ile şansınızı deneyin.

    vezir abi beni bu konuda bilgilendirirsen sevinirim ben 96 model kabrotörlü ford escort aldım bu araca hangi yagı koysam 10 40 nasıl olurmu?daha önce 15 40 konulmuş hep... birde aracın motor yag kapagını açtıgımızda üfleme ile birlikte biraz dumanda atıyor araç 154 binde üstten eksantirikle motorlarda normal diyorlar ben bor power yag katkısıda eklesem nasıl olur.. bu aracın motoru zetec degil..bu motor hakkında bilginiz varmı?saygılar...arkadaşlar ben 96 model kabrotörlü ford escort aldım bu araca hangi yagı koysam 10 40 nasıl olurmu?
    [/quote
    vezir hocam araç lpg li 15/40 yag aldım ama restoremi alsam yoksa bor power hangisi karar veremedim...birde benzinliklerde bulabilirmiyim?




  • vezir hocam araç lpg li 15/40 yag aldım ama restoremi alsam yoksa bor power hangisi karar veremedim...birde benzinliklerde bulabilirmiyim?
  • RESTORE kullanılma nedni ile bor power farklı amaçla olmalıdır.

    RESTORE ingilizce kelimelerinin anlamıandan da anlaşılacağı üzere tamir edici ve kompresyon kaçaklarını azalmak için kullnılması gereken bir katkıdır ,sağlam motorda kullnılması sakıncalıdır. Anncak aşınmış ve kompreyon kaçakları olan motorlarda içinceki metal partükülleri nedeniyle aynen duvara atılan ince sıva gibi yüzeydeki boşlukları sıvama yöntemi iel kapatır bu sayede segman ile silindir gömleği arasındaki toleransı değil ama silindir gömleğini büyük bir duvar olarak düşünürsek üzerindeki gözenekleri kapatma yoluyla katkı sağlar .
    Bu nedenle yğ yakma olayı için slindir duvarlarındaki boşluklar yoluyla olmayan hasarlara bir katkısı olabilceğini ummuyorum.Ama buna ihtiyaç varsa doğru bir onarıcı üründür.

    15/40 LPG li yağ doğru seçimdir . Aynen devam ediniz. eğer eksiltme devam ederse 20 w50 LPG li yağa geçin mesela 2000 km de kaç gram eksiltiyor bunları karşılaştırın ki bilimsel bir yöntem ile seçim yapma şansınız olsun.
    Ancak bor powerin aynı işlevi gerçekleştirdiğini düşünmüyorum. Size kalmış bir olay.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmet_1172

    vezir hocam araç lpg li 15/40 yag aldım ama restoremi alsam yoksa bor power hangisi karar veremedim...birde benzinliklerde bulabilirmiyim?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    vezir kardeşim, bir projem daha var, beni arabanın ön tamponu italyan tek kapı bravoların tamponundan, halbuki diger mareaların tamponundaki hava girisinin buyuklugune bak birde benim hava girislerine.


    bu olması gereken ve nerdeyse tüm marealarda olan ön tampon,
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    bu da benim hava girisi kucuk ön tampon,
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    ötekiyle karşılaştırdıgında fark acayip, kısın iyi belki ama yazın hele şehir içinde her 10dkda bir hararet kırmızıya yaklaşıp fan açıyor, sonra normale düşüyor ama sürekli olunca hem fana hem aküye yazık degilmi?

    üstelik yüksek hararet yüzündende yağ buharlaşabilir deniyor.

    benim tamponun ic kısmını kestirip genisletsem faydası olurmu hararete ve yağ eksiltme meselesine?


    Üstadım senin fan rezistörün bozuk olabilir zamanla teli çürüyor. benimki de öleydi. 30 tl ye bravo mu brava mı bilmiyomda klimalı bi modelinki benimki ile aynı imiş o zaman ondan alıp takmıştım. Hararet ibresi son çeyreğe yaklaşınca fan açıyorsa rezistör kesin bozuktur. normalde orta çizgiyi 1,5 mm geçerse fan açıyor ve yavaş devirde soğutma yapıyor. 2. kademeye daha hiç çıkamadı rezistörü takınca. motoru 1. kademe soğutamazssa 2. kademe devreye giriyor ki rezistör bozuk olunca direk 2. kademe çalışıyor.




  • GÜNCEL
  • Üstadlarım sizlerden yardım istiyorum.

    Geçenlerde bazı yağ ile sübap ile ilgili konulara yazmıştım belki okumuşunuzdur. Hidrolik sübap iticili bir motoru olan aracım var. ve sübapların olduğu bölümden tarrrrr şeklinde bir ses geliyor. Ses şakırtı değil patırtı gibi. şiddetli değil dinlersm anlıyorum ki sübap kafaları iticilere vurarak çalışıyor. Ustalar hep normal iyi bişy yok dyor ama sübabın birisininden şıkı şık ses de geliyor. zaten benim boğaz borusu delikken de tüm ustalar ses normal dyodu bence bi nane den anlamıyor çoğu.

    Gaza basınca bu tip motorlarda torrrrrn sesi değil de hıııınn sesi gelmesi lazım bence. neyse bu hidrolik iticili sistemde sübap ayarı da yok. parçaların değişmesi gerekirmiş.

    Bu iticilerin içine yağ dolma özelliği sayesinde sübap boşluğunu alarak ses kesme ve zamanlamayı tam sağlama özelliği var.

    neyse bu sübap düzenekleri aşınırsa içindeki yağ basıncı yetersiz kalır ve sübap başı ile itici arasındaki boşluğu dolduramaz ses ve zamanlama hatası olur motor verimi düşer egzoz sesi motor sesi vs olur. Bu yüzden API sınıfı tutan (sl) 20-50 yağ mı kullansam diye düşünüyodum.

    yada düzeneklerin incecik yağ kanalları pislik tortu yada silikonlu yağ katkıları marifeti ile tıkanır yada küçülürse de aynı şeyler olur.

    Şimdi sorumu sorayım: Benim aracımda sübap sesi şıklam da dahil aracı aldığım 3 yıl öncesinden beri var. ve içindeki yağın dandikliğine bağlamıştım opet in sarı ve koyu bi yağı vardı. onu ilk önce mobil ile değiştirdim aynı olaylar devam etti. sonra ca strol kullandım aynı olaylar devam etti.

    en son 5 bin km önce yanlışlıkla tanıdık ustanın çırağı benim motor şanjuman yağını atık yağ çekisine aldı biz de .... gibi seyrediyoz sonra anladık olayı ustaya çocuk yanlış anladı kızma felan dedim ama kulağından tuttu doğru parcacıya dedi. çocuğun ilk hatası değilmiş. Ben çocuğa ucuzunu al dedim harçlıklarından kesecekmiş ustası da. sonu oil ile biten tuhaf bi yağ getirdi çocuk ama 10-40 tabi. neyse o yağı 5 bin km dir kullanıyorum. son 1000 km dir şık şık sesi kayboldu motor sesi azaldı sübap tarrlaması da azaldı. ancak bu 5 km lik süreçte yaklaşık 1500 km kadar önce boğaz kelebeğini temizlemiştim. manifold üzerindeki relanti kanalını da ben cuma namazına gideceğim için çırağa temizlettim. l şeklinde 8 cm boyunda 2cm çapında bi kanal. basit bi iş. namazdan gelince baktım ki emme manifoldunun içi fren temizleyici dolu. bolca sıkmış çocuk. manifoldun duruşu yatay olduğu için içine az da olsa gitmiştir dedim çocuğa. bak bu madde motor yağına sızar yağı bozar bi daha böle yapma demiştim. Olsun hocam bişy olmaz felan dedi.

    Şimdi yağ eskidi (sabahları marş motoru zor çevirmeye başladı) kalınlaştı da mı sübap şıklaması kesildi tarlama azaldı: öleyse daha kalın yağ daha mı iyi olur.

    Yoksa yağa az da olsa da fren temizleyici karıştı da yağ inceldi de daralan kanallardan iticiler daha rahat yağ dolduğu içinmi oldu. Acaba daha ince yağmı kullansam.

    Yoksa yağın içine karışan fren temizleyici tıkanan ince kanalları mı açtı. Motor iç temizliği mi yapsam yada biraz daha fren temizleci sıkıp yağa biraz devir yapım yağı mı değiştrym.

    Yardımlarınızı bekliyorum.




  • JB GERMAN OIL diyorum. Mükemmel yağ. Gidip reklama para vermeyin. Yüksek performas yağlarını tercih edin.
    JB GERMAN'ın Türkiye distiribütörü PARSAN MADENİ YAĞLAR. Ben geçenlerde oradan başka bir yağ siparişi vermiştim. Geçerekn ofislerinden alim dedim. Sahibi ile baya görüştük. Bana tüm detayları anlattılar. İnanılmaz ilgilendiler.

    Firma bu yağı son kullanıcıya satmak gibi bir derdi yok. Türkiye de birçok Mercedes ve BMW servisi ile çalışıyorlar. Özellikle karteri küçük ve torku yüksek araçlar için üretilmiş. Perakende satış için çaba sarfetmiyorlar. Bana bile zorla verdiler. Çünkü tırlar dolusu satıyorlar.

    Hatta bana bir kargo fişi gösterdiler. İsrailden bu yağın 4 litresini satın alan kişi 236€ kargo masrafını kabul etmiş. Gözümle gördüm. Gerçekten de bundan sonra bende reklama kanıp dünyanın parasını bayılmicam. Normal 10w-40 yağlar 15.000 KM de bir değişiyor. Birde 5W-30 gibi bir yağ alırsanız 30.000 km gidiyorsunuz.

    İnanılması güç gibi ama işin özü bu .. Zeitgeist Movie izleyenler ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Üstadlarım sizlerden yardım istiyorum.

    Geçenlerde bazı yağ ile sübap ile ilgili konulara yazmıştım belki okumuşunuzdur. Hidrolik sübap iticili bir motoru olan aracım var. ve sübapların olduğu bölümden tarrrrr şeklinde bir ses geliyor. Ses şakırtı değil patırtı gibi. şiddetli değil dinlersm anlıyorum ki sübap kafaları iticilere vurarak çalışıyor. Ustalar hep normal iyi bişy yok dyor ama sübabın birisininden şıkı şık ses de geliyor. zaten benim boğaz borusu delikken de tüm ustalar ses normal dyodu bence bi nane den anlamıyor çoğu.

    Gaza basınca bu tip motorlarda torrrrrn sesi değil de hıııınn sesi gelmesi lazım bence. neyse bu hidrolik iticili sistemde sübap ayarı da yok. parçaların değişmesi gerekirmiş.

    Bu iticilerin içine yağ dolma özelliği sayesinde sübap boşluğunu alarak ses kesme ve zamanlamayı tam sağlama özelliği var.

    neyse bu sübap düzenekleri aşınırsa içindeki yağ basıncı yetersiz kalır ve sübap başı ile itici arasındaki boşluğu dolduramaz ses ve zamanlama hatası olur motor verimi düşer egzoz sesi motor sesi vs olur. Bu yüzden API sınıfı tutan (sl) 20-50 yağ mı kullansam diye düşünüyodum.

    yada düzeneklerin incecik yağ kanalları pislik tortu yada silikonlu yağ katkıları marifeti ile tıkanır yada küçülürse de aynı şeyler olur.

    Şimdi sorumu sorayım: Benim aracımda sübap sesi şıklam da dahil aracı aldığım 3 yıl öncesinden beri var. ve içindeki yağın dandikliğine bağlamıştım opet in sarı ve koyu bi yağı vardı. onu ilk önce mobil ile değiştirdim aynı olaylar devam etti. sonra ca strol kullandım aynı olaylar devam etti.

    en son 5 bin km önce yanlışlıkla tanıdık ustanın çırağı benim motor şanjuman yağını atık yağ çekisine aldı biz de .... gibi seyrediyoz sonra anladık olayı ustaya çocuk yanlış anladı kızma felan dedim ama kulağından tuttu doğru parcacıya dedi. çocuğun ilk hatası değilmiş. Ben çocuğa ucuzunu al dedim harçlıklarından kesecekmiş ustası da. sonu oil ile biten tuhaf bi yağ getirdi çocuk ama 10-40 tabi. neyse o yağı 5 bin km dir kullanıyorum. son 1000 km dir şık şık sesi kayboldu motor sesi azaldı sübap tarrlaması da azaldı. ancak bu 5 km lik süreçte yaklaşık 1500 km kadar önce boğaz kelebeğini temizlemiştim. manifold üzerindeki relanti kanalını da ben cuma namazına gideceğim için çırağa temizlettim. l şeklinde 8 cm boyunda 2cm çapında bi kanal. basit bi iş. namazdan gelince baktım ki emme manifoldunun içi fren temizleyici dolu. bolca sıkmış çocuk. manifoldun duruşu yatay olduğu için içine az da olsa gitmiştir dedim çocuğa. bak bu madde motor yağına sızar yağı bozar bi daha böle yapma demiştim. Olsun hocam bişy olmaz felan dedi.

    Şimdi yağ eskidi (sabahları marş motoru zor çevirmeye başladı) kalınlaştı da mı sübap şıklaması kesildi tarlama azaldı: öleyse daha kalın yağ daha mı iyi olur.

    Yoksa yağa az da olsa da fren temizleyici karıştı da yağ inceldi de daralan kanallardan iticiler daha rahat yağ dolduğu içinmi oldu. Acaba daha ince yağmı kullansam.

    Yoksa yağın içine karışan fren temizleyici tıkanan ince kanalları mı açtı. Motor iç temizliği mi yapsam yada biraz daha fren temizleci sıkıp yağa biraz devir yapım yağı mı değiştrym.

    Yardımlarınızı bekliyorum.



    benim fan konusu icin elektrik tesisatında cıktı arıza, zira ibre durkalk trafikta frene bastkca cıkıyor ama dusuk viteste ne kadar zorlasamda yerinden kımıldamıyordu.

    yag konusunda soyle birsey kesfettim, benzinde neredeyse hic yag eksiltme yok, ancak lpgde 5000 devirin uzerine cikilinca kmye bakmadan baslıyor eksiltmeye

    yagı kalınlastırmak istiyorsanız 20w-50 degilde belki daha yogun bir 10w-40 mesela elf moligraf gibi kullansanız?

    bakın yag eskidikce viskositesi dusuyor ve dusuk viskoiste sizin subap sesini kesiyor mantıgından yola cıktım.




  • Parçacıdan 10W-40 Selenia aldım 45 tl. Normalde malzemenin hepsini beraber alsaydım 40 a gelirdi ama neyse bu sefer böle oldu. Arka fren sistemine bakım yapacam o zaman çıkarrım acısını.

    artık yağla ilgili kafa yormayacam 10 yıldır bişy olmamışta şimdi olacak.
  • Benim araç ford connect ve Mobil1 10w-40 yağ kullanıyorum. Castrol magnetec 10w-40 koysam bir zararı olurmu? Birde tam sentetik başka bir yağ koysam daha performanslı olur mu acaba? Cevap verirseniz çok sevineceğim.
  • Benimde yağ değişim zamanım geliyor tercihimi opetin 10w40 lpg li olan yağından yana kullanmak istiyorum bakalım yağ eksiltmemesine bir katkısı olacakmı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 1 Mayıs 2009; 13:45:07 >
  • mobil den castrole geçişte aynı sınıf yağ kullnılması ciddi bir fark yaratmaz. Ama küçük artı veya eksi yçnde değişiklikler hissedilebilir ses değişimi gibi,

    sentetik yağlar düşük viskosite değerleri taşıdığı için sürtünme katsayısını düşürerek perfromansa katkıda bulunabilirler. Yakıt sarfıyatı da düşecektir.

    Ancak performasn konusu yanlış anlşılmasın 100 beygirlik aracın perfromansı ne kadar artar bunu biklmek güç ben 250-300 beygirlik araçlarda ciddi etkisi olduğunu biliyorum ama 2000 altı motorlarda fark az oluyor çünkü yüzdesel olarak farkı hissetmek zor.Ama motor hisseder ,rahatlama olur. özellikle kışın
    quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Benim araç ford connect ve Mobil1 10w-40 yağ kullanıyorum. Castrol magnetec 10w-40 koysam bir zararı olurmu? Birde tam sentetik başka bir yağ koysam daha performanslı olur mu acaba? Cevap verirseniz çok sevineceğim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Üstadlarım sizlerden yardım istiyorum.

    Geçenlerde bazı yağ ile sübap ile ilgili konulara yazmıştım belki okumuşunuzdur. Hidrolik sübap iticili bir motoru olan aracım var. ve sübapların olduğu bölümden tarrrrr şeklinde bir ses geliyor. Ses şakırtı değil patırtı gibi. şiddetli değil dinlersm anlıyorum ki sübap kafaları iticilere vurarak çalışıyor. Ustalar hep normal iyi bişy yok dyor ama sübabın birisininden şıkı şık ses de geliyor. zaten benim boğaz borusu delikken de tüm ustalar ses normal dyodu bence bi nane den anlamıyor çoğu.

    Gaza basınca bu tip motorlarda torrrrrn sesi değil de hıııınn sesi gelmesi lazım bence. neyse bu hidrolik iticili sistemde sübap ayarı da yok. parçaların değişmesi gerekirmiş.

    Bu iticilerin içine yağ dolma özelliği sayesinde sübap boşluğunu alarak ses kesme ve zamanlamayı tam sağlama özelliği var.

    neyse bu sübap düzenekleri aşınırsa içindeki yağ basıncı yetersiz kalır ve sübap başı ile itici arasındaki boşluğu dolduramaz ses ve zamanlama hatası olur motor verimi düşer egzoz sesi motor sesi vs olur. Bu yüzden API sınıfı tutan (sl) 20-50 yağ mı kullansam diye düşünüyodum.

    yada düzeneklerin incecik yağ kanalları pislik tortu yada silikonlu yağ katkıları marifeti ile tıkanır yada küçülürse de aynı şeyler olur.

    Şimdi sorumu sorayım: Benim aracımda sübap sesi şıklam da dahil aracı aldığım 3 yıl öncesinden beri var. ve içindeki yağın dandikliğine bağlamıştım opet in sarı ve koyu bi yağı vardı. onu ilk önce mobil ile değiştirdim aynı olaylar devam etti. sonra ca strol kullandım aynı olaylar devam etti.

    en son 5 bin km önce yanlışlıkla tanıdık ustanın çırağı benim motor şanjuman yağını atık yağ çekisine aldı biz de .... gibi seyrediyoz sonra anladık olayı ustaya çocuk yanlış anladı kızma felan dedim ama kulağından tuttu doğru parcacıya dedi. çocuğun ilk hatası değilmiş. Ben çocuğa ucuzunu al dedim harçlıklarından kesecekmiş ustası da. sonu oil ile biten tuhaf bi yağ getirdi çocuk ama 10-40 tabi. neyse o yağı 5 bin km dir kullanıyorum. son 1000 km dir şık şık sesi kayboldu motor sesi azaldı sübap tarrlaması da azaldı. ancak bu 5 km lik süreçte yaklaşık 1500 km kadar önce boğaz kelebeğini temizlemiştim. manifold üzerindeki relanti kanalını da ben cuma namazına gideceğim için çırağa temizlettim. l şeklinde 8 cm boyunda 2cm çapında bi kanal. basit bi iş. namazdan gelince baktım ki emme manifoldunun içi fren temizleyici dolu. bolca sıkmış çocuk. manifoldun duruşu yatay olduğu için içine az da olsa gitmiştir dedim çocuğa. bak bu madde motor yağına sızar yağı bozar bi daha böle yapma demiştim. Olsun hocam bişy olmaz felan dedi.

    Şimdi yağ eskidi (sabahları marş motoru zor çevirmeye başladı) kalınlaştı da mı sübap şıklaması kesildi tarlama azaldı: öleyse daha kalın yağ daha mı iyi olur.

    Yoksa yağa az da olsa da fren temizleyici karıştı da yağ inceldi de daralan kanallardan iticiler daha rahat yağ dolduğu içinmi oldu. Acaba daha ince yağmı kullansam.

    Yoksa yağın içine karışan fren temizleyici tıkanan ince kanalları mı açtı. Motor iç temizliği mi yapsam yada biraz daha fren temizleci sıkıp yağa biraz devir yapım yağı mı değiştrym.

    Yardımlarınızı bekliyorum.



    subap iticileri için yağın viskositesinin ince olmasının avantaj olacağını düşünüyorum. Çünkü yağlama işinde 2 metal yüzeyinde temas var ise kalın yağ daha ciddi yükleri sırtlar ve film tabakası kalır. Ama ince kanallardan yağ geçmesi istniyorsa teorik olrak düşük viskosite sınıfındaki yağlar daha iyi dolaşım sergilerler yağ basıncı düşük olsa bile akışkanlıkları iyi olur. Bu nedenle yağın ulşaması için dar ve içinde kalıntıların olaması muhtemel bir yerden bahsediyorsak , ince yani viskositesi düşük yağ sınıfı seçilmelidir.

    unutmayalım ki tek bir yağ koyarak bu yağ ile hem turbo hem iticiler bir sürü noktayı yağlamayı ve performans almayı hedeflediğimizde hepsine yanı veren bir seçenek bulmak zorlaşmaktadır. Bu ndenle motor tasarımcıları riski minimize etmek için geniş aralıklı yağları tavsiye ederler.

    Ama sizler onbinlece km kullandıktan sonra bazı problemler yaşar ve bunların üstesinden gelmek isterseniz ortak bir akıl ile hareket eden ve sisin işinizi görecek en doğru seçimi yapmak zorunda olduğunuzu hissetmektesiniz. yağı kalın kullansanız ses kesilir belki ama bu sefer ince kanllardan geçmeyen yağ yüzünden 2 yüzey arasında yağ kalmaazsa hem aşınma hem de ses olur. İnce kullansanız bu sefer oranın problemini çözerseniz ama belki başka yerlerde gereksiz veya tolerans dahilinde aşınma varsa eksiltme olur.Bazen mesela eksiltmeneye katlanarak yola devam etmek en doğru çözüm olabilir. Son nokta ise motorun açılarak aşınmış parçaların değiştirilerek motor yağını fabrika önerisine çekmektir.

    yağ işinde tek doğru yoktur kişiye özel yani motorun gereksinimine ve çözmek istediğiniz soruna göre davranış sergilemek işin doğrusudur.




  • benim arabanın ilk bakımı yaklaştı.(skoda octavia vrs 2.0 TFSI )

    kullanım kitapçığında vw 504 00 yağ kullanılması öneriliyor.internetten araştırdığım kadarıyla bu yağ 5w-30 vizikosite değerine sahip. ama servise sorduğumda 0w-30 castrol slx koyuyoruz dendi.zaten castrol türkiye nin sayfasında 5w-30 yağ yok.

    ben arabayı 0w-40 mobil 1 yada,10w-60 yağ koyabilir miyim artıları eksileri ne olur.
    yada 0w-30 castrol edge'mi koyayım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    benim arabanın ilk bakımı yaklaştı.(skoda octavia vrs 2.0 TFSI )

    kullanım kitapçığında vw 504 00 yağ kullanılması öneriliyor.internetten araştırdığım kadarıyla bu yağ 5w-30 vizikosite değerine sahip. ama servise sorduğumda 0w-30 castrol slx koyuyoruz dendi.zaten castrol türkiye nin sayfasında 5w-30 yağ yok.

    ben arabayı 0w-40 mobil 1 yada,10w-60 yağ koyabilir miyim artıları eksileri ne olur.
    yada 0w-30 castrol edge'mi koyayım?


    eğer katalogta 5w-30 tavsiye ediliyorsa bu yağı kullanmak lazım. Markası illa castrol olması gerekmez. Aslında markanın çok da önemi yoktur ama güvenilir bir marka olması şart. gerisi reklam ve piyasa satış değerine baklıyor.

    öncelikle önümüz yaz bu nedenle 0w ile başlayan yağa hiç gerek yok .eksiltme yapabilir. Araç daha sıfır sayılır bu nedenle yağa sık aralıklarla değiştirin. Katalokta söylenilen değeri %25 kısaltarak değiştirin. hele istanbul trafiğinde kullnıyorsanız ilk yağ değişimini hemen yaptırın.İkinci ve üçüncü yağ değişimleri için şehir içinde %20 azaltılmış km kullanın.Biraz da kaç devirde kullandığınıza bağlı. Üst sınıf yağlar aşaırı ğerformasn isteyen yüksek beygirli araçlar için tasarlanmış yağlardır . Altınızda ferrari yoksa tamamen gereksizdir. Aksi takdirde katalogta bunu kullanın derlerdi. Çünkü bir yağın aralığı genişledikçe içindeki polimerlr katılar artar bunları öngöremediğiniz için sentitik dünyasına hakım olmak gereklidir. Bunu ancak tasarımcı ve arge mühendisi yapabilir. Zaten bir porsche veya AMG gibi arçalarda kullanılan ayrıntılar contalar , bir sürü sentetik malzeme ile yağ etkileşimi araştırılmaktadır .Bu ndenle size katalogta önerilmeyirsa tam sentetik yağlardan uzak durmak gerektiğini düşünüyorum.

    Çok iyi biliyorum ki yeni araç alanların aracı super arabalar kadar değerlidir ve en iyi yağı ve bakım malzmesini kullanmak istiyoruz. Ama bazen reklamlara inananlar uzun vadede zararlar yaşıyorlar ama sonradan ispat etmek oldukça güç bir durum. Zaten kimseye kabul de ettiremezsiniz tavsiye edilen yağ kullnılmammış deyip işi kıvırtırlar.




  • Merhaba,

    @vezir


    Arabam 1997 model Astra gsi ecotec yaklaşık 6 ay önce üst kapak çürüdüğünden yapıldı(sibop lastikleri değişti) 171.000km yaklaşık 5000km'de 3lt yağ ekledim, tamircim sibop lastikleri değiştiğinden kanalların dolması için 1 lt fazla yağ eksiltebilir demişti, en son castrol 20w50 lpg yağı ekledim, bu eklemeyi yaptıktan 15-20 gün sonra duman atmaya başladı.(rampalarda kalkışta daha çok dur kalklarda daha belli oluyor herhalde yüke bindiğinde duman atıyor) arabamı tamircime sorduğumda üst taraf yapıldı, alt tarafına baskı yapıyor dedi, ve motorun yapılması gerektiğini söyledi bana mobilin 1o/60 yağını önerdi 135tl civarında bunu deneriz duman atmayı kesebilir dedi bende opetin 15/50 yağını buldum daha ucuz bunu denemek istiyorum. senin fikrin ne olur....?
  • 20w50 yağ kullnınca duman atıyorsa daha ince yani viskositesi yüksek kullnınca daha fazla yağ atacaktır. Teorik olarak böyle olması gerekir. 10/60 yağı sizin araç gibi araçlar için tamamen gereksizdir ayrıca 20w50 kaçırıyorsa daha özel bir yağ neden konur burası çok mechül ve şüpheli

    evet motor kompresyonunu ölçtürmeden yağ değişimi yapmak göreceli olarak hatalıdır ama öncelikle motor yapılmadan nereden kaçırdığını anlamak gereklidir. Madem başka yerlerden kaçırıyor öyleyse neden sibop lastiklerideyip kademeli bakım yapıldı , birok soru ve şüphe doğuran şeyler yapılmış , işallah doğru yoldasındır. Birkere bunların ocaklarına düştün mü 2-3 kerede tek sefer yerine toplu olarak çökertirler adamı
    quote:

    Orjinalden alıntı: reference

    Merhaba,

    @vezir


    Arabam 1997 model Astra gsi ecotec yaklaşık 6 ay önce üst kapak çürüdüğünden yapıldı(sibop lastikleri değişti) 171.000km yaklaşık 5000km'de 3lt yağ ekledim, tamircim sibop lastikleri değiştiğinden kanalların dolması için 1 lt fazla yağ eksiltebilir demişti, en son castrol 20w50 lpg yağı ekledim, bu eklemeyi yaptıktan 15-20 gün sonra duman atmaya başladı.(rampalarda kalkışta daha çok dur kalklarda daha belli oluyor herhalde yüke bindiğinde duman atıyor) arabamı tamircime sorduğumda üst taraf yapıldı, alt tarafına baskı yapıyor dedi, ve motorun yapılması gerektiğini söyledi bana mobilin 1o/60 yağını önerdi 135tl civarında bunu deneriz duman atmayı kesebilir dedi bende opetin 15/50 yağını buldum daha ucuz bunu denemek istiyorum. senin fikrin ne olur....?





  • 1.6 dizel motorlu otomobilimi 20bin bakımı için servise götürdüm. Diğer değişen filtrelerle birlikte yağ filtresini, Castrol Slx prof. longtec 0w/30 4lt yağ ve ayrıca tapa pulunu faturalamışlar. Akşam üstü otomobili servisten aldıktan sonra yaklaşık 25km kullanarak eve geldim. Motoru durdurduktan 5dk sonra yağ çubuğunu çekerek yağı kontrol ettiğimde çubuğun plastik yapıdaki yağ kontrol kısmında servise götürmeden önceki renge benzer koyu renkte yağ kalıntısı vardı. Önceki benzinli otomobillerimde metal yağ çubuklarını kontrol ettiğimde yeni yağın açık sarı rengini görmek mümkün oluyordu. Acaba bu durum normal midir?

    Dizel motor yağları farklı renkte mi, Castrol Slx Prof. Longtec 0w/30 yağ ne renk?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat_1

    1.6 dizel motorlu otomobilimi 20bin bakımı için servise götürdüm. Diğer değişen filtrelerle birlikte yağ filtresini, Castrol Slx prof. longtec 0w/30 4lt yağ ve ayrıca tapa pulunu faturalamışlar. Akşam üstü otomobili servisten aldıktan sonra yaklaşık 25km kullanarak eve geldim. Motoru durdurduktan 5dk sonra yağ çubuğunu çekerek yağı kontrol ettiğimde çubuğun plastik yapıdaki yağ kontrol kısmında servise götürmeden önceki renge benzer koyu renkte yağ kalıntısı vardı. Önceki benzinli otomobillerimde metal yağ çubuklarını kontrol ettiğimde yeni yağın açık sarı rengini görmek mümkün oluyordu. Acaba bu durum normal midir?

    Dizel motor yağları farklı renkte mi, Castrol Slx Prof. Longtec 0w/30 yağ ne renk?



    Arkadaşım dizel araç yağı çabuk karartır,motordaki kurumları topladığı için,siz yağınızı ve filitrenizi yeni değişseniz bile araç içerisinde bir miktar eski yağdan kalacağı için yağınız aracı ilk aldığınız andaki gibi altın sarısı olmayacaktır.Kısacası normal bir durum.




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.