Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (152. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 150151152153154
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    evet
    shell 5w 30 ultra extra


    ilginç bazı yağları için sanki özellikle yazılmamış gibi 327 sayfalık shell katalogu bile ticari yağları yazmış ama nedense binek sınıf es geçilmiş

    http://www-static.shell.com/static/aus/downloads/product_data_guide/product_data_guide_complete.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    düşününce bana da manasız geliyor ama yağı yetkili serviste koyduracağım.
    iki gün sonra olur da başka bir sebepten sorun çıkar ve adamlar bu sorun sizin kullandığınız dexos standardını sağlamayan yağdan oldu derse sanırım bunu sizin dediğiniz kelimelerle anlatamam. dediğiniz gibi kısmen ticari bir olay da olabilir ancak bizim için bir anlamının olup olmamasının GM için bir anlamı yok...
    :))
    zaten GM olmasa arada ben atarım buna ilk bulduğum 5-30 Mobil1 yağı. sentetik mi değil mi ona da bakmam. :)))

    ilk başta dediğim gibi Shell helix ultra 5w30 GA ve Mobil 1 ESP 0W-40 dexos2 standardını karşılıyor. bunun haricinde başka yağlar da var ama maalesef türkiyede bulunmuyor. Aslında gönlümden geçen Motul ama onu da bulamıyoruz.
    Saygılar

    quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan
    shell ultra helix extra 5w30 ve mobil 1 esp dexos 2 yi karşılamıyorsa bu ticari bi olaydır ve kanaatimce anlamı yoktur.



    servise gittiğinizde bakım kağıdına 5w30 ga falan yazmazlar, 5w30 yazar geçerler.ilerde garantiyle ilgili bi olay olurda, yağı kendiniz getirmişsiniz diye hıra yatarlarsa, siz benim getirdiğim 5w39 ag onaylıydı monaylıydı zor ispatlarsanız.




  • napcaz o zaman
    zevk mi alicaz ?????
    bi yaga 150 lira yazicaklar...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan
    servise gittiğinizde bakım kağıdına 5w30 ga falan yazmazlar, 5w30 yazar geçerler.ilerde garantiyle ilgili bi olay olurda, yağı kendiniz getirmişsiniz diye hıra yatarlarsa, siz benim getirdiğim 5w39 ag onaylıydı monaylıydı zor ispatlarsanız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppzrg -- 4 Ağustos 2011; 21:08:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    napcaz o zaman
    zevk mi alicaz ?????
    bi yaga 150 lira yazicaklar...

    [


    boşver dalgana bak,
  • Yağımı Nissan servisine kendim götürüyorum.Servis raporuna müşterinin getirdiği yağ uygundur ibaresi yazılıyor.

    Opel öncelikle istediği şartnameyi servislere zorunlu kılması lazım.Arkadaşımın yeni astrasına bu yağ için 3 tane servis gezdik.

    Bir tanesi 10-40 tam sentetik kullandıklarını (normalde yarı sentetik) bu yağı 180 hp lik İnsigna müşterileri isterse koyduklarını belirtti.Yağı kendimiz getirirsek inatla servis raporuna Dexos2 yazmayacağını belirtti.

    Diğeri 5-40 kullandıklarını Dexos2 diye bir şey duymadıklarını belirtti.Dexos2 kullanıyorlarmı diye kullandıkları yağa baktık.Opet 5-40 kullanıyorlar.Dpf li araçlar için bunun uygun olmadığını belirttim.Bütün Dpf li araçlara bundan kullandıklarını bir sorun olmadığını belirttiler.Bunun hemen sorun olmayabileceğini uzun km ler sonra sorun oluşabileceğini belirttim.

    Üçüncü serviste bu yağı özel istek üzerine 120 Liraya getirtebileceklerini söyledi.

    Yetkili servis dışında sanayide opel özel servisine baktık.Gm 5-30 dexos2 yağını burada bulduk ve 60 liraya değiştirebileceklerini belirttiler.

    Açıkçası Opel yetkili servislerinde teknik bilgi eksikliği var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Yağımı Nissan servisine kendim götürüyorum.Servis raporuna müşterinin getirdiği yağ uygundur ibaresi yazılıyor.

    Opel öncelikle istediği şartnameyi servislere zorunlu kılması lazım.Arkadaşımın yeni astrasına bu yağ için 3 tane servis gezdik.

    Bir tanesi 10-40 tam sentetik kullandıklarını (normalde yarı sentetik) bu yağı 180 hp lik İnsigna müşterileri isterse koyduklarını belirtti.Yağı kendimiz getirirsek inatla servis raporuna Dexos2 yazmayacağını belirtti.

    Diğeri 5-40 kullandıklarını Dexos2 diye bir şey duymadıklarını belirtti.Dexos2 kullanıyorlarmı diye kullandıkları yağa baktık.Opet 5-40 kullanıyorlar.Dpf li araçlar için bunun uygun olmadığını belirttim.Bütün Dpf li araçlara bundan kullandıklarını bir sorun olmadığını belirttiler.Bunun hemen sorun olmayabileceğini uzun km ler sonra sorun oluşabileceğini belirttim.

    Üçüncü serviste bu yağı özel istek üzerine 120 Liraya getirtebileceklerini söyledi.

    Yetkili servis dışında sanayide opel özel servisine baktık.Gm 5-30 dexos2 yağını burada bulduk ve 60 liraya değiştirebileceklerini belirttiler.

    Açıkçası Opel yetkili servislerinde teknik bilgi eksikliği var


    Arkadaşım ben de 2 yıldır yağımı Trabzon Çakırlar Hyundai servisine alıp gidiyordum.Hiç bir sıkıntı yok beyfendi biz yağınızı sisteme işliyoruz yağ uygun garantide bir sıkıntı yok devam ediyor diyorlardı ancak bu defa servise gittiğimde yan çizmeye başladılar ve öğrendim ki aracın motor garantisini yakmışlar bizi uyutmaya çalışıyor haysiyetsizler.Ben de kızdım aracın bakımını dışarıda yaptırdım.Size de sonra sıkıntı çıkarabilirler.Servislerin geneli şerefsiz fazla güvenmeyin derim




  • Kesinlikle haklısınız.Araçta neyi değiştirip neyi değiştirmediklerini bile göremiyoruz.
    Son gittiğimde işleyin demedim ama , bende işlediklerini başka bir şeye bakarken şans eseri gördüm.
    En son aküyü dışarda değiştirdim.Genel merkezi aradım bu konuda.Sadece akünün garantisi olmadığını aracın başka aksamlarını garanti olarak etkilemeyeceğini belirttiler.
    En güzeli genel merkeze danışmak aslında
  • arkadaşlar hepinize ilginiz için teşekkür ederim

    o dediğiniz "müşterinin getirdiği yağ uygundur" gibi bir ibareyi eklettirmeye çalışacağım.
    Böylece en azından ileride çıkabilecek sıkıntılara karşı önlem almış oluruz.
    Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Yağımı Nissan servisine kendim götürüyorum.Servis raporuna müşterinin getirdiği yağ uygundur ibaresi yazılıyor.

    Opel öncelikle istediği şartnameyi servislere zorunlu kılması lazım.Arkadaşımın yeni astrasına bu yağ için 3 tane servis gezdik.

    Bir tanesi 10-40 tam sentetik kullandıklarını (normalde yarı sentetik) bu yağı 180 hp lik İnsigna müşterileri isterse koyduklarını belirtti.Yağı kendimiz getirirsek inatla servis raporuna Dexos2 yazmayacağını belirtti.

    Diğeri 5-40 kullandıklarını Dexos2 diye bir şey duymadıklarını belirtti.Dexos2 kullanıyorlarmı diye kullandıkları yağa baktık.Opet 5-40 kullanıyorlar.Dpf li araçlar için bunun uygun olmadığını belirttim.Bütün Dpf li araçlara bundan kullandıklarını bir sorun olmadığını belirttiler.Bunun hemen sorun olmayabileceğini uzun km ler sonra sorun oluşabileceğini belirttim.

    Üçüncü serviste bu yağı özel istek üzerine 120 Liraya getirtebileceklerini söyledi.

    Yetkili servis dışında sanayide opel özel servisine baktık.Gm 5-30 dexos2 yağını burada bulduk ve 60 liraya değiştirebileceklerini belirttiler.

    Açıkçası Opel yetkili servislerinde teknik bilgi eksikliği var


    işte bu anlatılanlar GARANTİ kapsamının türk bilinciyle süslendiğinde ne gibi sonuçlara ulaşabileceğini ispatlayan tipik bir örnektir. Arıza çıana kadar garanti kapsamında ama arızaya neden olan faktör garanti süresi sonunda belli olursa hem üretici hem servis işten paçayı kurtarıyor . Hukuk devleti olsa bu tür şeylerin bir maddi ve manavi bedeli olur.

    DPF araçlar için araç kataloglarında hangi yağ kullnılacağı bellidir bunun dışında servis birşey olmuyor duymadık falan deme şansına sahip değil. Naıl kullanıcının sorumlulukları varsa servislerin ve üreticilerinde de sorumlulukları var , konuya farklı bir bakış açısı getirirsek farzedelim ki emniyet kemerini gerekli dayanımdan yoksun olarak imal ettiniz ve garanmti süresince hiçbir ciddi kaza yaşamadınız garanti süresi bitince can kayıplı bir kaza yaşanırsa suçlu ve maddi mavevi kayıpları ödemekle sorumlu olan taraf kim olacaktır. cevap bellidir de hukuksal olarak nasıl sonuçlanacağı belli değildir.

    Yağ olayında da böyle hiçbir resmi servisin katalogta belirtilmeyen sınıf yağ kullanma hürriyeti yoktur , bu servisi ve üretixi firmayı katalog ile birbirine bağlamaktadır. Resmi belge olarak hukukal işlemlerde kullanılabilecektir.Ancak bunu dava açıp sürdürebilen kaç kişi vardır , kaç kişinin sabrı ve zamanı bu işlemi sürdürmeye yardımcı olur gibi konular hep açıklıkta kalmaya mahkumdur. Denetleme mekanizması ceza yaptırımı ile en iyi şekilde işler.

    Aynı durum japonyada veya amerikada olsa bu tür işlere bakan ve gerekli açıkları gözlemleyip ,tüketicinin çıkarınından, kendi de para kazanan ve sistemsel çalışan avukatlık büroları var . Giderseniz imzayı atar belgeleri bırakırsanız, onlar da sizin adınıza davayı takip eder ,eğer ciddi bir kusur varsa milyon dolardan siz de nasibinizi alırsınız . Servis bir kere milyon dolar ceza yedi mi, bir daha kendine gelemez , böyle noktaları takip içinde gerekli bilgi donanımında mühendisleri denetleme ve tetkik için vasfında bulundurmaya başlar , bu iş de bir sektör olur.

    Bizde ise usta eğitiminde kişilerin bilgi birikimlerini, böylesine ciddi bir işte uygulama olarak görmemiz ,gelişmemiş toplum olarak yaşamaya devam ettiğimiz ama arabalarımızı ,evlerimizi ileri model almakla cehaletten kurtulduğumuzu zannederek, bunu savunan politikacıları da yönetici ve lider zannederek 2011 yılına , benzer konuları yazar dururuz . emin olun ki sizlerin çocuklarınız da belli şeyleri yazacaklar .

    Liderlik ,özellikle devlet mertebesinde ,vatandaşların yaşam seviyelerini artırmak değil kendi kültürünü yozlaştırmadan ,gelişmiş toplumların zihniyetlerini ve toplumsal makro hedeflerini yakalamak için gerekli politikaları ve hedefleri ortaya koyan ve uygulanması için devletin tüm gücünü kullanan kişi olacaktır.

    Bizde gücün hangi amaçla kullnıldığı belli , sadece en yukarıda olmak , bunu her ortaya çıkan ve çıkmayan güzelce başarıyor ama peki ya toplum !

    Kanunlar değil, zihniyet değişime uğramalıdır. işte burada bulunma sabplerimden en önemli olanlarından birisi de budur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Ağustos 2011; 10:03:30 >




  • Syn vezir yazınızın 5.paragrafındaki cümleyi çok beğendim.
    Özellikle bu bölümü;

    ''gelişmemiş toplum olarak yaşamaya devam ettiğimiz ama arabalarımızı ,evlerimizi ileri model almakla cehaletten kurtulduğumuzu zannederek...''

    Yazdğınız bu bölüm için gerçekten tebrik ederim.Bir aşamayı gerçekleştirmeden yenisine geçmek , ve her yeniliği gelişmişklik olarak kabul etmek bizim en büyük sorunlarımızdan.
    Gerçekleştirilmeyen bu aşamalar daha sonra kangren olmuş bir şekilde hayatımızı olumsuz etkilemektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdalls


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezirin söylediklerini aynen uygulayın benim de ekliycek birkaç ufak nokta var öncelikle anladığım bu çıt çıt sesi nifterden ziyade lpg enjektörleri olabililr bunu bi kesinleştirin önce sadece benzine atıp sonra lpg geçip sesi tekrar dinleyin 2.husus orjinal yağ diye bişey yok kataloglarda geniş bir yelpazede viscozite değerleri verilir hyundai ile aynı motor sayılır 5w-20 5-30 -5w-40 apı sg ve üzeri yağlar uygundur geçişinizi kademeli yapın yani önce 5w-40 sonra 5w-30 unutmayın ki tam sentetik yağlar üstün koruma sağlar 2,husus araç motoru gibi lpg sisteminin de bakıma ihtiyacı var kendimden örnek veriyim aracı alıp genel bakımlarını yaptıktan sonra lpg regulatör iç ve diğer büyük filtreyi değiştirdim + kalibrasyon ayarı yaptırmayı unutmayın çunkü temiz filtre takılınca gaz akışı hızlanıyo değerler değişebiliyo ve sonuç aracın çekişi arttı lpg filtre değişimlerini 10000 -15000 km cıvarında yapın eğer ihmal ederseniz tıkanmış filtre hem çekişiş düşürür hemde lpg kendi enjektörlerine zarar verir birde filtreleri yenileyip sesi tekrar dinleyin


    Aracımın bakımları konusunda hassasiyet gösteririm zamanında ve her zaman kaliteli parça kullanırım yani benim için önce kalite.İtalyan'ın dediği gibi ''Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim'' Brc kit takılı demiştim araç zaten ilk çalıştırmada benzinde çalışıyor bu sesi ilk çalıştırmadayken yapıyor bir süre sonra ses kesiliyor lpg ye geçinceye kadar ses kesilmiş oluyor.lpg sisteminin de bakımlarını ve kalibrasyon yaptırdım.Dün enterasan bir durum oldu aracı güneş gören bir yere bırakmıştım ve uzun bir süre bekledim aracı çalıştırdım ses çok kısa bir süre sonra kesildi.
    Tavsiyeleriniz doğrultusunda Castrol Magnatec 5W40 4 Lt yada Castrol Edge 5W-40 Motor Yağı 4 Lt yağ alacağım.Aracıma 3,5 lt yağ koymam gerekiyor peki neden 4 lt olarak satılıyor?
    Sizler bu işin erbabı olarak hangi marka önerirsiniz.5w-40 mı yoksa 5w-30 mu yağ kullanayım? 10w-40,5w-40,5w-30 aralarındaki farklar, artıları-eksileri v.s nedir?


    artılar ve aksiler mevzusu zaten bu forumun alt sayfalarında defalarca tartışıldı aratmak yeterlidir.

    ancak aracınızın yeni olmasını göz önüne alarak EĞER lpg li olmasa idi 5w30 kullanınız derdim. Aracın lpgli olması küçük de olsa bir risk getirdiği için ikinci haneyi 40 numarada sabitlemek daha doğru olabileceği fikrindeyim. Ama tam sentetik dünyası oldukça dayanıklı yağlar olduğu için viskositesi 30 ile bitse de belnd olanın 40 gibi yüksek sıcaklık dayanımı gösterebilir. özetle 5w40 riskleri içine alan ama size de uyacak bir seçim olacaktır


    Sayın Vezir ve sayın Bayram Volkan;
    Bu sesin beni rahatsız etmesinden dolayı vermiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda bu sabah castrol edge 5W-40 yağ koydum 45.000 de yaptırmam gereken bakımı da 40.000 de yaptırdım ilk çalıştırmadaki ses sorunu çözülmüştür,kademeli olarak yağ vizikozitesini değiştirin demenizi dikkate alarak da bir daha ki ya değişiminde 5W-30 yağ koyacağım.Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.




  • Alpet Motor Yağları Hakkında Bilgisi olan ? Piyasada talebi nasıldır ? Kalitesi Nasıldır ? vs vs.
  • Vezir Hocam
    kullanım kılavuzuna dikkat ederim ve oradaki talimatlara uygun şekilde aracımı kullanır bakımlarını yaptırırım.
    Aracım henüz 10,000kmde ve kılavuzunda yazanlar mealen şu şekilde:

    5w30 5w40 0w30 0w40 yağlarından birini kullanın

    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceye kadar ise 5w30 5w40
    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceden daha da soğuk ise 0w30 0w40

    benim yaşadığım yer göz önüne alınırsa (çorum) 2 seçenek var 5w30 ve 5w40 çünkü kışın en soğuklarda bile -25 altı görülmez..
    Ancak 5w30 ve 5w40 dan hangisini seçmeliyim. motor daha yeni olduğu için sanki bana 5w30 daha iyi bir seçenek gibi geliyor.
    Diğer yandan 0w40 mobil 1 esp bulursam onu da kullanmayı isterim. 5w30 a göre avantaj dezavantaj ne olur???

    bir de geçen sormuştum ama bir öneride bulunmamıştınız sanırım. mobil vs shell vs diğerleri..

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    Vezir Hocam
    kullanım kılavuzuna dikkat ederim ve oradaki talimatlara uygun şekilde aracımı kullanır bakımlarını yaptırırım.
    Aracım henüz 10,000kmde ve kılavuzunda yazanlar mealen şu şekilde:

    5w30 5w40 0w30 0w40 yağlarından birini kullanın

    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceye kadar ise 5w30 5w40
    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceden daha da soğuk ise 0w30 0w40

    benim yaşadığım yer göz önüne alınırsa (çorum) 2 seçenek var 5w30 ve 5w40 çünkü kışın en soğuklarda bile -25 altı görülmez..
    Ancak 5w30 ve 5w40 dan hangisini seçmeliyim. motor daha yeni olduğu için sanki bana 5w30 daha iyi bir seçenek gibi geliyor.
    Diğer yandan 0w40 mobil 1 esp bulursam onu da kullanmayı isterim. 5w30 a göre avantaj dezavantaj ne olur???

    bir de geçen sormuştum ama bir öneride bulunmamıştınız sanırım. mobil vs shell vs diğerleri..

    Saygılar




    5w30 ve 5w40 arasında kaldıyasanız , aracın yeni olması ve yağ eksiltmemesi göz önüne alınarak 5w30 seçebilirsiniz. Ben mobil serisinin 1 olanını ve castrol edge serisini tavsiye ederim ayrıca shell ultra serisi de güzel yağlar ,

    burada yeni araç alan sürücülerin bir karar vermesi gerekiyor . Eğer servis garanti şartlarını zorlamıyorsa tam sentetik yağ mı kullnılacak yoksa onun bir alt serisi olarak piyasada bulunan yağlar mı kullnılacak . örneğin mobil 1 serisi mi yoksa super serisi mi ,vb

    eğer seriyağ gda karar kılınırsa kendi içinde 5w30 ve 5w40 gibi geçişler yapılabilir büyük artı ve eksileri fark edlmez. ama tam sentetik serisi seçilirse bunun 5w30 ile alt serisinin 5w30 yağı aynı değildir. koruması ve yağlaması da aynı olmaz veya dayanımı demek daha doğru , çünkü yağlama sfıır yağda pek farketmeyecektir.

    aging denilen yağ yaşlanmaya başlayınca tamsentetik yağların eğrisi ile alt seriler veya yarı sentetikelrin eğrileri aynı değildir. Bunun çözümü belki km olarak alt serileri daha erken kmlerde değiştirmektir. yn, düşüş başlayınca yağ değiştiriliyorsa fark zor anlaşılacaktır .atıyorum bir yağda 250.000 de motor isteken diğerinde 350.000 de isteyecektir gibi düşünün. ARAÇ sürücüleri çok kmleri aynı araçta görmeden bakım farkını anlamaları zordur. başlarına arıza geldiğinde de iş işten zaten geçmektedir. Bu nedenle günlük fark hissedilencek yağlar sürücüler tarafından hemen fark edilmektedir. YAğ viskositesi farkı azaldıkça yağın motora verdiği sesizlik ve performans anlaşıldığı için 5w30 size daha fazla mutluluk verecektir. AMMA eğer 0w30 veya 0w40 kullnırsanız burada yine fark söz konusudur.Olay sadece kışın yağ viskositesi olayı değildir bu madalyonun pazarlama tarafıdır .




  • BOR POWER
    Arkadaşlar şanzuman katkısı var elimde , düşünen olursa piyasadan çok ucuza...http://forum.donanimhaber.com/m_51412842/tm.htm
  • quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    5w30 ve 5w40 arasında kaldıyasanız , aracın yeni olması ve yağ eksiltmemesi göz önüne alınarak 5w30 seçebilirsiniz. Ben mobil serisinin 1 olanını ve castrol edge serisini tavsiye ederim ayrıca shell ultra serisi de güzel yağlar ,

    burada yeni araç alan sürücülerin bir karar vermesi gerekiyor . Eğer servis garanti şartlarını zorlamıyorsa tam sentetik yağ mı kullnılacak yoksa onun bir alt serisi olarak piyasada bulunan yağlar mı kullnılacak . örneğin mobil 1 serisi mi yoksa super serisi mi ,vb

    eğer seriyağ gda karar kılınırsa kendi içinde 5w30 ve 5w40 gibi geçişler yapılabilir büyük artı ve eksileri fark edlmez. ama tam sentetik serisi seçilirse bunun 5w30 ile alt serisinin 5w30 yağı aynı değildir. koruması ve yağlaması da aynı olmaz veya dayanımı demek daha doğru , çünkü yağlama sfıır yağda pek farketmeyecektir.

    aging denilen yağ yaşlanmaya başlayınca tamsentetik yağların eğrisi ile alt seriler veya yarı sentetikelrin eğrileri aynı değildir. Bunun çözümü belki km olarak alt serileri daha erken kmlerde değiştirmektir. yn, düşüş başlayınca yağ değiştiriliyorsa fark zor anlaşılacaktır .atıyorum bir yağda 250.000 de motor isteken diğerinde 350.000 de isteyecektir gibi düşünün. ARAÇ sürücüleri çok kmleri aynı araçta görmeden bakım farkını anlamaları zordur. başlarına arıza geldiğinde de iş işten zaten geçmektedir. Bu nedenle günlük fark hissedilencek yağlar sürücüler tarafından hemen fark edilmektedir. YAğ viskositesi farkı azaldıkça yağın motora verdiği sesizlik ve performans anlaşıldığı için 5w30 size daha fazla mutluluk verecektir. AMMA eğer 0w30 veya 0w40 kullnırsanız burada yine fark söz konusudur.Olay sadece kışın yağ viskositesi olayı değildir bu madalyonun pazarlama tarafıdır .


    sayın vezir sonunda 0w40 veya 0w30 daha mi iyi diyoruz yani? ben erzurumdayım, araç d-4d corolla . yazın güneye gittiğimi farzedersek, ne tavsiye edersiniz?saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TatarSüvari -- 8 Ağustos 2011; 16:17:11 >




  • Hocam o zaman Mobil veya shell diycem. 5-30 tam sentetik benim icin heralde en uygun olani.
    5-30 mobil 1.
    Bu ara alt sinif demissiniz. Acaba Shell in helix extra tam sentetik degil midir???
  • helix ultra ve ultra extra tam sentetiktir.helix hx 7 5w30 semi sentetiktir.
  • Arkadaşlar dün serviste motor yağını ve filtresini değiştirdim Castrol 5.40 tam sentetik yağ koydular araç 1.4 16 valf 98 beygir bu arada aracın çekişi hızlanması inanılmaz değişti fiyatı biraz yüksek 113 TL ama filtre fiyatı dahil şiddetle tavsiye ederim bu yağı
  • Daima castrol magnatec 10W/40 kullanıyorum tempram var hiç yağ eksiltmiyor, yağ eksiltme eskide kaldı artık kullandığınız yağın kalitesi çok önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Optech -- 7 Ağustos 2011; 11:16:32 >
  • 
Sayfa: önceki 150151152153154
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.