Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (153. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix1979

    Arkadaşlar dün serviste motor yağını ve filtresini değiştirdim Castrol 5.40 tam sentetik yağ koydular araç 1.4 16 valf 98 beygir bu arada aracın çekişi hızlanması inanılmaz değişti fiyatı biraz yüksek 113 TL ama filtre fiyatı dahil şiddetle tavsiye ederim bu yağı


    Geçen gün bende aracın bakımını serviste yaptırdım ama sadece yağı castrol edge 5W-40 60 TL ye dışardan almıştım
    yağ filtresi ve hava filtresi değişti ayrıca ön balatalar ve arka kampanalar söküldü kontrolleri yapıldı temizlendi tüm bunları işçilik dahil toplam 50 TL ye serviste yaptırdım.Toplamda bakım yağ dahil 110 TL
    Bu arada benim yağ kadeh sesi şikayetimi (kullanma kitapçığında 5W-20 ve 5W-30 yağ öngörüyor) tepkili bir şekilde servis müdürü ile konuşmuştum ve yağ değiştirdikten sonra sesin kesildiğini de bugün müdüre tel. ile söyledim şaşırdı): Bundan sonraki süreçlerde Kia servisinde Mobil 10W-40 yerine Mobil 5W-40 yağa geçiş yapacaklarını belirtti.Şimdiye kadar Bursa Kia servisi benzinli otolara hep 10W-40 yağ koyuyordu.
    Yağ değişimi sonrası performansı ve sessiz çalışmayı farketmemek münkün değil.
    Sayın Vezir yeni değiştirdiğim castrol 5W-40 yağdan memnunum yağ kadeh vurma sesinden eser kalmadı bir sonraki yağ değişiminde 5W-30 yağ koyduracağım (yağ değişimimi 5w-40 sonra 5w-30 şeklinde kademeli yapmamı tavsiye etmiştiniz) ilk tavsiyenizden (5w-40) performans sessizlik v.s çok memnunum tam isabet bir sonraki sefere 5W-30 koyduğumda (merakımdan soruyorum)performans sessizlik v.s.nasıl değişiklik gösterecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdalls -- 7 Ağustos 2011; 23:53:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracınız LPG liolduğu için güvenli bantta kalmak daha uygun olacaktır .İzmirin de sıcağını düşünerek 5w40 size uyacak yağdır . CAstrol için edge serisi,

    Mobil 1 için daha önce çok yazdık ama özetle 5w40 size en iyi uyan aralık olacağını zannediorum. Evet 0w40 yağı bir gömlek üstün oalbilir ama size tam uyup uymayağı konusu denemeden bilinecek birşey değildir.LPG li araçlarda bu denemeye gerek yok 5w yeterli bir alt sınır olacaktır .Ama araç sıfır fabrikasyon LPG li olsa idi 0w40 kullanın derdim , aklınızda şüphe kalmaması için siz sormadan söyleyeyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir bir sorum da araç kataloglarında verilen spesifikasyon ve vizkozite değerleriyle ilgili 2005 model elentra için katalog da en ince apı sg ve üzeri 5w-20 5w-30 5w-40 değerleri verilmiş 0w-40 ve 0w-30 verilmemiş halbuki mobil 1 esp 5w-30 ve 5w 20 yağların 100 c' ve 40 c' viskozitesi +viskozite indeksi + 150c' dinamık viskoziteleri değerleri mobil 1 new life 0w-40 dan daha düşük mobil yeni sayılan araçlarda bu yağı öneriyor mobilin sayfasında aracım için 1.tercih bu çıkıyo öneriyo sorum 65000 km lpg li izmir de yol yapan 5w-40 edge kullanılan ve eksiltme yapmıyan aracımda mobil 1 new life geçebilirmiyim şimdiden saygılar .....




    llpgli araçlar için 5w-40 daha tercih edilebilir demişsiniz. bu özen ticaretin sitesinde 5w-40 castrol edge 5 litresi 104 liraya geliyor. 0w-40 mobil1 in 5 litresi 113 liraya geliyor. bu durumda 0e-40 tercih etsem nasıl olur? fiyat farkı da az. kesinlike olmaz mı denir bu durumda yoksa deneyip görmek mi gerekir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalls


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix1979

    Arkadaşlar dün serviste motor yağını ve filtresini değiştirdim Castrol 5.40 tam sentetik yağ koydular araç 1.4 16 valf 98 beygir bu arada aracın çekişi hızlanması inanılmaz değişti fiyatı biraz yüksek 113 TL ama filtre fiyatı dahil şiddetle tavsiye ederim bu yağı


    Geçen gün bende aracın bakımını serviste yaptırdım ama sadece yağı castrol edge 5W-40 60 TL ye dışardan almıştım
    yağ filtresi ve hava filtresi değişti ayrıca ön balatalar ve arka kampanalar söküldü kontrolleri yapıldı temizlendi tüm bunları işçilik dahil toplam 50 TL ye serviste yaptırdım.Toplamda bakım yağ dahil 110 TL
    Bu arada benim yağ kadeh sesi şikayetimi (kullanma kitapçığında 5W-20 ve 5W-30 yağ öngörüyor) tepkili bir şekilde servis müdürü ile konuşmuştum ve yağ değiştirdikten sonra sesin kesildiğini de bugün müdüre tel. ile söyledim şaşırdı): Bundan sonraki süreçlerde Kia servisinde Mobil 10W-40 yerine Mobil 5W-40 yağa geçiş yapacaklarını belirtti.Şimdiye kadar Bursa Kia servisi benzinli otolara hep 10W-40 yağ koyuyordu.
    Yağ değişimi sonrası performansı ve sessiz çalışmayı farketmemek münkün değil.
    Sayın Vezir yeni değiştirdiğim castrol 5W-40 yağdan memnunum yağ kadeh vurma sesinden eser kalmadı bir sonraki yağ değişiminde 5W-30 yağ koyduracağım (yağ değişimimi 5w-40 sonra 5w-30 şeklinde kademeli yapmamı tavsiye etmiştiniz) ilk tavsiyenizden (5w-40) performans sessizlik v.s çok memnunum tam isabet bir sonraki sefere 5W-30 koyduğumda (merakımdan soruyorum)performans sessizlik v.s.nasıl değişiklik gösterecek.


    Zaten Castrol ün sitesine girdiğiniz zaman hangi araca hangi marka yağ konacağı belirtiliyor ama 5.40 yağ ikinci tercih gözüküyor birinci tercih 0-30 yağ gözüküyor ama servis gene daha iyi bilir heralde

    http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9032363&contentId=7059388




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan


    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    5w30 ve 5w40 arasında kaldıyasanız , aracın yeni olması ve yağ eksiltmemesi göz önüne alınarak 5w30 seçebilirsiniz. Ben mobil serisinin 1 olanını ve castrol edge serisini tavsiye ederim ayrıca shell ultra serisi de güzel yağlar ,

    burada yeni araç alan sürücülerin bir karar vermesi gerekiyor . Eğer servis garanti şartlarını zorlamıyorsa tam sentetik yağ mı kullnılacak yoksa onun bir alt serisi olarak piyasada bulunan yağlar mı kullnılacak . örneğin mobil 1 serisi mi yoksa super serisi mi ,vb

    eğer seriyağ gda karar kılınırsa kendi içinde 5w30 ve 5w40 gibi geçişler yapılabilir büyük artı ve eksileri fark edlmez. ama tam sentetik serisi seçilirse bunun 5w30 ile alt serisinin 5w30 yağı aynı değildir. koruması ve yağlaması da aynı olmaz veya dayanımı demek daha doğru , çünkü yağlama sfıır yağda pek farketmeyecektir.

    aging denilen yağ yaşlanmaya başlayınca tamsentetik yağların eğrisi ile alt seriler veya yarı sentetikelrin eğrileri aynı değildir. Bunun çözümü belki km olarak alt serileri daha erken kmlerde değiştirmektir. yn, düşüş başlayınca yağ değiştiriliyorsa fark zor anlaşılacaktır .atıyorum bir yağda 250.000 de motor isteken diğerinde 350.000 de isteyecektir gibi düşünün. ARAÇ sürücüleri çok kmleri aynı araçta görmeden bakım farkını anlamaları zordur. başlarına arıza geldiğinde de iş işten zaten geçmektedir. Bu nedenle günlük fark hissedilencek yağlar sürücüler tarafından hemen fark edilmektedir. YAğ viskositesi farkı azaldıkça yağın motora verdiği sesizlik ve performans anlaşıldığı için 5w30 size daha fazla mutluluk verecektir. AMMA eğer 0w30 veya 0w40 kullnırsanız burada yine fark söz konusudur.Olay sadece kışın yağ viskositesi olayı değildir bu madalyonun pazarlama tarafıdır .


    sayın vezir sonunda 0w40 veya 0w30 daha mi iyi diyoruz yani? ben erzurumdayım, araç d-4d corolla . yazın güneye gittiğimi farzedersek, ne tavsiye edersiniz?


    syn vezirmobil 1 0w40 turbo dizel diye bi yağda çıkmış, mobilin alman siresinde mevcut. daha bizde yok. tavsiyeniziz bekliyorum. saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperbz


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracınız LPG liolduğu için güvenli bantta kalmak daha uygun olacaktır .İzmirin de sıcağını düşünerek 5w40 size uyacak yağdır . CAstrol için edge serisi,

    Mobil 1 için daha önce çok yazdık ama özetle 5w40 size en iyi uyan aralık olacağını zannediorum. Evet 0w40 yağı bir gömlek üstün oalbilir ama size tam uyup uymayağı konusu denemeden bilinecek birşey değildir.LPG li araçlarda bu denemeye gerek yok 5w yeterli bir alt sınır olacaktır .Ama araç sıfır fabrikasyon LPG li olsa idi 0w40 kullanın derdim , aklınızda şüphe kalmaması için siz sormadan söyleyeyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir bir sorum da araç kataloglarında verilen spesifikasyon ve vizkozite değerleriyle ilgili 2005 model elentra için katalog da en ince apı sg ve üzeri 5w-20 5w-30 5w-40 değerleri verilmiş 0w-40 ve 0w-30 verilmemiş halbuki mobil 1 esp 5w-30 ve 5w 20 yağların 100 c' ve 40 c' viskozitesi +viskozite indeksi + 150c' dinamık viskoziteleri değerleri mobil 1 new life 0w-40 dan daha düşük mobil yeni sayılan araçlarda bu yağı öneriyor mobilin sayfasında aracım için 1.tercih bu çıkıyo öneriyo sorum 65000 km lpg li izmir de yol yapan 5w-40 edge kullanılan ve eksiltme yapmıyan aracımda mobil 1 new life geçebilirmiyim şimdiden saygılar .....




    llpgli araçlar için 5w-40 daha tercih edilebilir demişsiniz. bu özen ticaretin sitesinde 5w-40 castrol edge 5 litresi 104 liraya geliyor. 0w-40 mobil1 in 5 litresi 113 liraya geliyor. bu durumda 0e-40 tercih etsem nasıl olur? fiyat farkı da az. kesinlike olmaz mı denir bu durumda yoksa deneyip görmek mi gerekir?


    lpg li araçlar sonradan modifikasyon ile yapıldığı için tasarım şartlarını sağlayıp sağlamayacağı pratik olarak denenmeden yorum yapmak pek doğru olmamaktadır. <<<<<<<<benim de ypmış olduğum yorumlarda aracın sıfır bile olsa bu tür modifikosyonlardan gelebilecek risklere karşı toleransları da koyarak bir kalın yağ seçilmesini önermek gibi bir değerlendirme kıstasım var. Tam sentetik yağlar diğer yağlara göre oldukça dayanıklıdır bu riski alarak <LPG uygulamalarında denenebilir ancak eksiltme yüzdesel olarak fazla ise daha 15000 km dolmadan eklemeler ile yağın değişimini MECBUREN öne alınması koşulunun denenerek değerlendirilmesi gerekir. her modifikasyon kendine göre ustanın becerisi ve rikleri de içinde barındıracağı için peşinen NE olur , NE de olmaz diyemiyorum.

    yöntem olarak adım adım yöntemi pratik açıdan daha test edilebilir yöntemdir. Güzel olarak da çalışır


    burada 5w40 yağ eksiltme değerlendirilmesi yapmadan 0w40 kullnılır ve eksiltme olmazsa, bir basamak fazladan atlanılmış olmaktadır.

    ama önce 5w40 denenir ve eksiltme olup olmadığı değerlndirilip sonraki değişiminde 0w40 denenir ise ,önceki verilerin ışığında gerçekten 0w40 aracınız için uygun olup olmadığının sağlıklı değerlendirilmesi yapılmış olacaktır.

    hep bir şeyi denemeden olasılık olarak önünüze çıkabilecekleri bir kağıda yazarak söyle bir bakın , sonra karar vermek çok daha hızlı olacaktır.

    sizin seçiminizde 0w40 eksiltmez ise 5w40 hakkında hiçbir veriniz olmayacağını öngörmek , hatalı olmaycaktır.Ama tersi bir durum var ve 0w40 eksiltir ise yağdan mı yoksa lpgden mi kaynaklandığını bilemeden 5w40 denenmek zorunda kalınacaktır. ŞAns bu ya 5w40 da essiltebilir veya eksiltmeyebilir işte adım adım değerlendirme olasılıkları öngörerek yapılması uygundur. Karar buna göre verilmesi gerekir. Sonra da parasal kıyas tabloları vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ağustos 2011; 15:23:19 >




  • quote:

    syn vezirmobil 1 0w40 turbo dizel diye bi yağda çıkmış, mobilin alman siresinde mevcut. daha bizde yok. tavsiyeniziz bekliyorum. saygılar


    sanırım linkteki yağdan bahsedilior farklı ise lütfen link veriniz.

    http://www.mobiloil.de/Germany-German-LCW/default.aspx

    http://www.mobil1.de/wissenswertes/dexos2-freigabe.aspx

    dexos2 yağını daha ülkmide görmedim belki internetten satanlar vardır. ANcak bu yağ ESP yani dizel partiküllü araçlar için ideldir normal aaraçlar için gerektiğini sanmıyorum.euro 5 ve sonrasındaki şartnameler oldukça sıkı olduğu için ,emisyon değerlerini sağlamak için yağın içeriindeki bazı istenmeyen maddelerinde yok edilmesi gerekiyor Burada bilmeniz gereken dizel partiküllü olamyan araçların nasıl olsa bu yağ daha iyi temiz diye araçalrınd bu tür yağları seçmelerinin uzuzn vadeli sonuçlarında yaratılacak bazı bakım maliyetleridir. kusunlu benzinin kurşunun yağlama özelliği gibi yağın içinde bulunan maddelerden bazıları (sanırım sülfür idi)pompalar ve enjektörler için gereklidir . kaş yapalım derken göz çıkarma misali aracınız hangi emisyon şartlarına göre üretilmişse yağı da buna uygun üretilenler arasından seçmek gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ağustos 2011; 15:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    Vezir Hocam
    kullanım kılavuzuna dikkat ederim ve oradaki talimatlara uygun şekilde aracımı kullanır bakımlarını yaptırırım.
    Aracım henüz 10,000kmde ve kılavuzunda yazanlar mealen şu şekilde:

    5w30 5w40 0w30 0w40 yağlarından birini kullanın

    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceye kadar ise 5w30 5w40
    görülen minimum çevre sıcaklığı -25 dereceden daha da soğuk ise 0w30 0w40

    benim yaşadığım yer göz önüne alınırsa (çorum) 2 seçenek var 5w30 ve 5w40 çünkü kışın en soğuklarda bile -25 altı görülmez..
    Ancak 5w30 ve 5w40 dan hangisini seçmeliyim. motor daha yeni olduğu için sanki bana 5w30 daha iyi bir seçenek gibi geliyor.
    Diğer yandan 0w40 mobil 1 esp bulursam onu da kullanmayı isterim. 5w30 a göre avantaj dezavantaj ne olur???

    bir de geçen sormuştum ama bir öneride bulunmamıştınız sanırım. mobil vs shell vs diğerleri..

    Saygılar




    5w30 ve 5w40 arasında kaldıyasanız , aracın yeni olması ve yağ eksiltmemesi göz önüne alınarak 5w30 seçebilirsiniz. Ben mobil serisinin 1 olanını ve castrol edge serisini tavsiye ederim ayrıca shell ultra serisi de güzel yağlar ,

    burada yeni araç alan sürücülerin bir karar vermesi gerekiyor . Eğer servis garanti şartlarını zorlamıyorsa tam sentetik yağ mı kullnılacak yoksa onun bir alt serisi olarak piyasada bulunan yağlar mı kullnılacak . örneğin mobil 1 serisi mi yoksa super serisi mi ,vb

    eğer seriyağ gda karar kılınırsa kendi içinde 5w30 ve 5w40 gibi geçişler yapılabilir büyük artı ve eksileri fark edlmez. ama tam sentetik serisi seçilirse bunun 5w30 ile alt serisinin 5w30 yağı aynı değildir. koruması ve yağlaması da aynı olmaz veya dayanımı demek daha doğru , çünkü yağlama sfıır yağda pek farketmeyecektir.

    aging denilen yağ yaşlanmaya başlayınca tamsentetik yağların eğrisi ile alt seriler veya yarı sentetikelrin eğrileri aynı değildir. Bunun çözümü belki km olarak alt serileri daha erken kmlerde değiştirmektir. yn, düşüş başlayınca yağ değiştiriliyorsa fark zor anlaşılacaktır .atıyorum bir yağda 250.000 de motor isteken diğerinde 350.000 de isteyecektir gibi düşünün. ARAÇ sürücüleri çok kmleri aynı araçta görmeden bakım farkını anlamaları zordur. başlarına arıza geldiğinde de iş işten zaten geçmektedir. Bu nedenle günlük fark hissedilencek yağlar sürücüler tarafından hemen fark edilmektedir. YAğ viskositesi farkı azaldıkça yağın motora verdiği sesizlik ve performans anlaşıldığı için 5w30 size daha fazla mutluluk verecektir. AMMA eğer 0w30 veya 0w40 kullnırsanız burada yine fark söz konusudur.Olay sadece kışın yağ viskositesi olayı değildir bu madalyonun pazarlama tarafıdır .


    sayın vezir sonunda 0w40 veya 0w30 daha mi iyi diyoruz yani? ben erzurumdayım, araç d-4d corolla . yazın güneye gittiğimi farzedersek, ne tavsiye edersiniz?saygılar




  • quote:

    sayın vezir sonunda 0w40 veya 0w30 daha mi iyi diyoruz yani? ben erzurumdayım, araç d-4d corolla . yazın güneye gittiğimi farzedersek, ne tavsiye edersiniz?saygılar


    sırf erzurumda kullnılırsa 0w30 tavisiye ederim . Ama yazın da aşırı sıcak yerlerde olduğunuzu ifade etmişsiniz bu takdirde ikisini de kapsayan yağ 0w40 dır.
    ANCAK araç yeni ise 0w30 eksiltmeyeceğini düşünüyorum bu nedenle 0w30 denenmeli yazın aşırı sıcak iklime gidince çubuk daha sık olarak bakılarak gözlemlenmelidir. eeğr eksilmenin arttığı tespit edilir ise 0w40 geçilebilir. Uzun süre bulunacağınız ikleme göre yağ seçmek daha uygun bir davranıştır ama araç eskidikçe yağ tüketimi artacağı için yazın fark açılır ve 40 numara istemeye başlar. yorumum bu şekildedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuhu

    iyi günler.

    forumda ve örütbağda yağ ile ilgili pek çok şey okudum, en son arabamın kitapçığına baktım. (pejo 307 1.4 hdi) en düşük apı CF olmalı diyor. başka bir yerden api CF nedir diye baktım "CF : 1994 yılında yayınlanan, CD'ye göre daha yüksek piston depozit kontrolu ve yatak korozyonu önleme özelliği sağlayan, yüksek kükürtlü yakıtla çalışan, indirekt enjeksiyonlu, turbo ve süperşajlı, doğal emişli dizel motor yağı.
    CF-2 : CF performans taleplerini karşılayan; ek olarak iki zamanlı motorlarda silindir ve segman aşınmasına, depozit oluşumuna karşı daha etkili koruma sağlayan dizel motor yağı."
    sonra örneğin mobil 3000 5w 40 yağına baktım CF çıktı. mobilin bu standartı karşılayan yağı mobil delvak. bundan sonraki (CF'den) standartı tutturan yağ aradım, speedol diye hiç görmediğim bir yağın 15 kiloluk ambalajında çıktı. şimdi 4w40 veya 10w40 CF stnadartı çok esikey ait ve bunu doğru düzgün karşılayan yağ Türkiye'de yok, castrol dahil. (zaten castrol'un fabrikası dahi yok, bileşimini, formülünün hazırlayıp veriyorlar, başkaları fason üretiyor. tabi belirli bir kaliteyi tutturamayacağını göstermez.) Hemen belirteim bu işlerden pek anlamam, okuduklarımı değerlendiriyorum. Ama yurdumdaki yağların APİ CF standartından ileri gidememiş olmalarına şaşırdım.

    Bakın CF standartı "yüksek kükürtlü" diyor, euro dizeller ise kükürt oranı düşük yakıtlar, ee kükürtün yağlayıcı özelliği olduğuna göre, düşük kükürtlü yakıt kullanacak dizel motorlsarın daha fazla korunmaya ihtiyaçları olacak, bu iki şekilde olabilir, ya motor ona göre diğerinden daha dayanıklı olacak ve/veya daha iyi yağlanarak korunacak. CF standartı ise anladığım kadarı ile bunu karşılamayacak. O zaman düşük kaliteli (çağın gerisindeki teknoloji ile, 1994 yılında bizler şahini tofaşı araba sanıyorduk mesela.) yağ sattıkları için yurdumdaki tüm yağ satıcıları şüpheli duruma düşmüyor mu?

    Yorumlarınızı beklerim.


    hocam o gördüğün markanın sitesinde bir çok araç üreticisinden aldığı onaylar ve kalite belgeleri var. normaldir sadece onlarda çıkması. adamların belgelerine baktımda büyük oynuyorlar sanırım




  • sn. vezir hocam öncelikle bu kadar önemli bilgileri burda paylaştıınız için çok teşekkür ederim...yukarda da bahsetmişsiniz yeni araçlarda yağın derecesini değiştirmek daha kolay diye...aracım 17.000 km de 1.4 hdi peugeot 207,ilk defa bakıma götürecem de;sormak istediim şey şu...peugeot yetkili servisleri total in yağlarını kullanıyo genellikle,benmm araca 10-40 lık yarı sentetik konacaını sölediler(QUARTZ 7000 serisi);ben de okuduklarımdan yola çıkarak,QUARTZ 9000 tam sentetik 5w-40 lık yağdan konmasını istedim..adamların bana verdiği cevap şu oldu:"motorun bu yağın konacağı kadar kuvvetli ve performanslı bi motor değil,hiç gereği yok,bu yağı 1.6 hdi lara koyuyoruz"...ne yapmalıyımm??? bir de benmmle aynı motora sahip ford fiestalara,ford yetkili servisleri 5w-30 luk tam sentetik yağ önerirken,peugeot nun böle bişe yapması şüphe uyandırıyor insan da..şmdiden çok teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi petric_cm -- 8 Ağustos 2011; 20:56:09 >
  • slm vezir bey benim aracım opel astra 2.0 turbo 200bg şuan kullandığım yağ 0-30 castrol edge aracı devirli kulladığım için bu yağı çok eksiltiyor şuan 12bin km oldu.bu süre içinde en az 4lt yağ ekledim yağı değiştiricem ne önerirsiniz genelde 3500-6000 devir arası kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: petric_cm

    sn. vezir hocam öncelikle bu kadar önemli bilgileri burda paylaştıınız için çok teşekkür ederim...yukarda da bahsetmişsiniz yeni araçlarda yağın derecesini değiştirmek daha kolay diye...aracım 17.000 km de 1.4 hdi peugeot 207,ilk defa bakıma götürecem de;sormak istediim şey şu...peugeot yetkili servisleri total in yağlarını kullanıyo genellikle,benmm araca 10-40 lık yarı sentetik konacaını sölediler(QUARTZ 7000 serisi);ben de okuduklarımdan yola çıkarak,QUARTZ 9000 tam sentetik 5w-40 lık yağdan konmasını istedim..adamların bana verdiği cevap şu oldu:"motorun bu yağın konacağı kadar kuvvetli ve performanslı bi motor değil,hiç gereği yok,bu yağı 1.6 hdi lara koyuyoruz"...ne yapmalıyımm??? bir de benmmle aynı motora sahip ford fiestalara,ford yetkili servisleri 5w-30 luk tam sentetik yağ önerirken,peugeot nun böle bişe yapması şüphe uyandırıyor insan da..şmdiden çok teşekkürler


    bu bakımcıların söylediklerini dinlersek sadece ellerindeki yağı kaktırmalarından başka birşey yaşamayız. Yapacağınız çok basit ''aynı motor ford olarak tam sentetik öneriyor da olay fransız olunca mı değişiyor diye ''

    siz servisi yada da size öneri yapan adamları değiştirin tam sentetikte ısrarcı olun. Sadece DPF yok ise buna uygun tam sentetik koydurun gitsin. Koymazlarsa kendi yağınızı getirip getiremeyeceğinizi sorun , son çare yoktur sadece , direncin kırılması için gereken sabır vardır , unutmayın .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihangir1

    slm vezir bey benim aracım opel astra 2.0 turbo 200bg şuan kullandığım yağ 0-30 castrol edge aracı devirli kulladığım için bu yağı çok eksiltiyor şuan 12bin km oldu.bu süre içinde en az 4lt yağ ekledim yağı değiştiricem ne önerirsiniz genelde 3500-6000 devir arası kullanıyorum


    devirli kullnım için son numaranın 30 dan daha yüksek seçilmesi tüketimi azaltır.

    işk aşamada 0w40 kullanın , öncekine göre yüzde 50 düşüş olmaz ise 10w60 castroledge serisi devam edebilirsiniz. Bu da kesmez ise biraz gazı keseceksiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    lpg li araçlar sonradan modifikasyon ile yapıldığı için tasarım şartlarını sağlayıp sağlamayacağı pratik olarak denenmeden yorum yapmak pek doğru olmamaktadır. <<<<<<<<benim de ypmış olduğum yorumlarda aracın sıfır bile olsa bu tür modifikosyonlardan gelebilecek risklere karşı toleransları da koyarak bir kalın yağ seçilmesini önermek gibi bir değerlendirme kıstasım var. Tam sentetik yağlar diğer yağlara göre oldukça dayanıklıdır bu riski alarak <LPG uygulamalarında denenebilir ancak eksiltme yüzdesel olarak fazla ise daha 15000 km dolmadan eklemeler ile yağın değişimini MECBUREN öne alınması koşulunun denenerek değerlendirilmesi gerekir. her modifikasyon kendine göre ustanın becerisi ve rikleri de içinde barındıracağı için peşinen NE olur , NE de olmaz diyemiyorum.

    yöntem olarak adım adım yöntemi pratik açıdan daha test edilebilir yöntemdir. Güzel olarak da çalışır


    burada 5w40 yağ eksiltme değerlendirilmesi yapmadan 0w40 kullnılır ve eksiltme olmazsa, bir basamak fazladan atlanılmış olmaktadır.

    ama önce 5w40 denenir ve eksiltme olup olmadığı değerlndirilip sonraki değişiminde 0w40 denenir ise ,önceki verilerin ışığında gerçekten 0w40 aracınız için uygun olup olmadığının sağlıklı değerlendirilmesi yapılmış olacaktır.

    hep bir şeyi denemeden olasılık olarak önünüze çıkabilecekleri bir kağıda yazarak söyle bir bakın , sonra karar vermek çok daha hızlı olacaktır.

    sizin seçiminizde 0w40 eksiltmez ise 5w40 hakkında hiçbir veriniz olmayacağını öngörmek , hatalı olmaycaktır.Ama tersi bir durum var ve 0w40 eksiltir ise yağdan mı yoksa lpgden mi kaynaklandığını bilemeden 5w40 denenmek zorunda kalınacaktır. ŞAns bu ya 5w40 da essiltebilir veya eksiltmeyebilir işte adım adım değerlendirme olasılıkları öngörerek yapılması uygundur. Karar buna göre verilmesi gerekir. Sonra da parasal kıyas tabloları vs


    100bin km'ye yeni gelmiş aracımda 5w-40 yağ var hali hazırda ve hiçbir eksiltme belirtisi yok. bu durumda ben 0w-40a terfi edebilirim sanırım. lpg de (yaklaşık 25bin kmdir var.)




  • çok soğuk bi yerde değilsen , lpgli araçta 0w40 kullanmanın hiç bi yararı olmadığı gibi zararı olur. araçda turbo yoksa 10w40 a geçmeniz bile daha uygun olur.lpg motor ısısını arttırdığından bunun tolere edilmesi için kalın yağ şarttır. castrol lpg li araçlara 20w50 önerir. bende mobil 1 5w50 tavsiye ederim.0w yağla başınıza iş açarsınız lpg de.
  • hatılatı noktaları düzelmek gerektiği için bir konuya vurgulama yapalım.
    0w sıfır çift viskositeli yağ olduğu için ilk çalıştırma esnasından sonra yavaş yavaş görevini ikinci hanede yazan numaraya bırakacaktır. Bu ndenle LPG veya aşırı ısı üreten araçlarda ilk haneden çok ikinc hanedeki sayı önemlidir. yani 40 yerine 50 veya 30 olmasının farkı vardır.Motor ısındıktan sonra 0 olmasının eksi hiçbir zARARI OLMAYACAKTIR.Burada 5w40 yerine 0w40 seçilmesindeki fark senteitk olatında tam sentetik dayanımının kazanılması olacaktır o kadar. Yani yağ eksilten araçlarda ikinci hanedeki sayı 40 ve üstü ise yağ tüketimini engelleyen bir durum olacaktır.

    bizim aklımızı karıştıran husus şudur. İlk hanedeki sayı büyür ise yağ daha viskos olacağı için soğuk havalarda ilk çalıştırmada bir direnç söz konusudur. Yağ sısınanan kadar zaten araç benzinle çalışacağını göz önüne alırsak bu aşamada benzinin aşırı ısı üretmesi mümkün olamayacaktır. Yani araç ilk tasarımındaki gibi bir ısınma eğrisi izleyecektir . Bu durumda 10w yerine 15 w eksiltmede bir azalma sağlarken aşınma eğriinde ise tersinil bir etki yaratacaktır. Aynı şekilde 5 w yerine 0w olamsı ilk ısınma anında benzinle çalışan motorun aşınma indeksini azaltacağını göz önüne alarak değerlendirme yapılması gerekmektedir. Karar sizlerin.

    işin raconu motoru hiç elletmemek ama bugunkü yakıt fiyatlarıyla artık bu söylemi tekrarlamak da pek doğru gözükmüyor




  • @ tataryan
    çok soğuk bir yerde değilim ama kışın gündüzleri 0-5 derece aralığında çalıştırdığım çok oluyor ve araba tam ısınmadan varacağım yere varmış oluyorum. (genelde 10-15 km sonra)

    @vezir

    ben de tam sizin dediğiniz husustan, 5w-40 yağın "tam" sentetik kısmıyla ilgili yorumlarınızdan dolayı "tam"lığı kesin bilinen bir yağ koydurmak istedim. hazır fiyat yakınken ve 5w-40 ta eksiltme olmamışken.

    saygılarımla
  • 0w40 yağı, 0w20 ve 0w30 dan farklı kılan katkı madde miktarıdır.10w40 teorik olarak tam sentetik olsaydı 0w40 a göre ısıya çok daha dayanıklı olurdu.10 w40 lar yarı sentetik olduğundan ideali sentetik 5w40 dır.zaten yağ zamanla katkı maddelerinin etkisini kaybetmesiyle 0w40 dan 0w30 özelliklerine döner.0w40 ın, ilk bin km kullandıktan sonra benzin sarfiyatında azalma olduğu yani 0w30 özelliği göstemeye başladığını pek çok kullanıcıdan işittim. lpgli bi araçta 0w40 kullanılması motora yarar değil büyük zarar verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TatarSüvari -- 9 Ağustos 2011; 15:01:51 >
  • Sayın tataryan vezir üstadın açıklamalarını yanlış yorumladığınızı düşünüyorum bahsi geçen yağ asfalt ağlatan yüksek begirli dünya lideri araçların fabrika dolum yağıhttp://www.mobil1.com.tr/mobil-1-performans-raporu/porsche-transsyberian-ralli.aspx biz klasık aile araçlarında araçlarımızı ekte verilen yüzlerce beygirlik araçlar kadar zorluycamızı hiç sanmıyorum bir lpg durumu var belki lpg yanma ısısı yüksek olabilir ama sonuçta bir (NÜKLEER REAKTÖR YOK ) motorun içinde aynı zamanda 0w-40 yağın 1000km sonrasında 30 luk yağa düştüğünü benzini azz yaktığını söylemişşiniz ikinci hanesi 40 olan yağların 100c' derecede viscoziteleri hemen hemen aynı az yakması bence motorun yeni yağın yağlama rejimine alışması + kaliteli sentetik yağın sürtünme katsayısını düşürmesinden ve motorun rahat çalışmasından kaynaklanır , hiç sanmıyorumki böyle üst referans verilen bir yağın 1000km snra 0w-30 viscozitesine insin düşşün üstadlar daha önce çok dile getirmişlerdi sentetik moleküller ömrünün sonuna kadar pek taviz vermeyen koruma indeksi değişmeyen yağlar dır bence 5w-40 kullanılıpta yağ eksiltmeyen araç bu yağları gönül rahatlığıyla kullanabilir saygılar




  • Arkadaşlar lpg de yüksek ısının motora çeşitli etkileri olur.sekmanlar patlama anında alt ölü noktaya giderken silindir yüzeyine yapışan yağı sıyırarak(silerek) aşağıya iner.dolayısiyle lpg de olsun benzinde olsun silindir cidarındaki yağlar süpürülür ancak pistonlar lpg yüzünden daha fazla ısındığından sekmanların elastikiyeti bir miktar zaafiyete uğrayacağından yağı tamamen süpüremez,silindir cidarlarında fazladan kalan yağda eksozdan atılır.bunu 0w40 yağla önliyemezsiniz,yapacak en iyi şey km si az daha kalın kaliteli yağ koyup daha kısa km de değiştirmek.onun için 20w50 castrol ce önerilir lpg li araçlar için.isteyen aracına istediği yağı koysun. ben sadece sibiryada yaşamadıktan sonra lpgli araca 0w40 kar etmez diyorum.üstteki arkadaşta yüksek beygirli araçlarda kullanıldığından 0w40 yağı tavsiye ediyor.beygir ve motor hacmi arttıkça ısının da arttığını düşünüyor galiba.büyük motorlu araçta istesende zaten hareret yaptıramazsın.mevzu karışık ve komplike saygılar




  • 
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.