Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.536
Cevap
202
Favori
1.864.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
84. Sırada  bugün en iyi #23
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Mobil Super S
  • ben 5-40 kullandım memnunum 2 bin km sonra değişim var bu sefer diğerini kullanayım uygunsa yazarım fikrimi yalnız biraz yağ eksildi normalden daha çabuk eklemek zorunda kaldım yağla ilgisi var mı bilmem
  • madem eksiliyor ve edge kullnacaksınız 10w-60 daha ideal bir yazlık performans araç yağıdır. 5w ve 0 w yağlar sıcak havalarda eksiltme yapması normal bir durumdur.Hele bir de bezinli turbo performansı varsa.

    60numara yağ piyalasalara yeni çıktı ama performans ve sıcak hava şartlarında ne gibi artıları var bilemiyor ve merak da ediyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight

    ben 5-40 kullandım memnunum 2 bin km sonra değişim var bu sefer diğerini kullanayım uygunsa yazarım fikrimi yalnız biraz yağ eksildi normalden daha çabuk eklemek zorunda kaldım yağla ilgisi var mı bilmem
  • ankette neden DEW motor yağları yok...
    tamam reklamı gelmiş geçmiş en irenç reklamlardan ama sonuçta oda motor yağı onunda hakları var

    ben costrol edge 0w 30 kulllanıyorum yanlıs hatırlamıyorsam....
    5.20 v6 110 binde memnunum.....ilerleyen kmlerde yağın kalınlığını arttırmayı düşünüyorum...
  • ben bu sefer uygunsa yeni yağı kullanmak isityorum bakalım 60 ta ne olacak bu arada edgenin ford mustangli bir reklamı var gördünüz mü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blue_Knight -- 13 Eylül 2008; 1:27:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    hangi aralıktaki yağını kullnıyorsunuz merak ettim.

    http://www.castroledge.com.tr/

    özellikle 10w60 yağını kullnanların sonuçlarını merak ediyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight

    ben castrol edge kullanıyorum çok memnunum




    1.6 focusta denemiştik 4 ve 5. viteslerde sınıra yaklaştıkça araç daha rahat devirlendi sanki, biraz psikolojik de olabilir ama günlük kullanım için fiyatları hala uçuk seviyede şu an.




    Yıllardır Mobil-1 kullanıyorum bende şimdiye kadar hiç sorunum olmadı kalitesi tartışılmaz ender yağlardan biridir.Castrol reklamında da taş attıkları referans yağ %99 Mobil1 gibi geldi bana.




  • Castrol reklamda 10w60 karşısına viskozitesi farklı bir yağ koymuş hava basıyor sıkıysa aynı viskozite koysun.10w60 turbolu spor otomobiller için olmalı.Çok kalın bir yağ.Millet amerikada tasarruf için 20-30 kullanıyor.
  • Sürekli üst devir kullanmadıkça bir faydası olmaz zaten 10/60'ın, bu yüzden daha çok ralli-pist araçları tercih eder bu yağı.
  • sayın barışdragon,

    Bu yağı elime alıp incelemek nasip olmadı ama 10w-60 yağının 20 veya 30w yağlara göre daha kalın bir yağ olduğunu zannetmiyorum.Aksi takdirde ttrbo yağlaması nda problem çıkarır idi. yani yüksek performans isteyen araçlarda araç zorlandıkça yağ 60w performansını gösterirken nıormal koşullarda kullnımda düşük viskosite değişimi göstermesini bekliyoruz.Geniş aralıkta yağ olması farklı davranışları farklı çevre şartlarında göstermesi demektir.

    Daha kısa bir ifade ile sadece 60w yaüğ bulsanız oldukça kalın bir yağ olacağı konusuna katılıyorum ancak 10w-60 yağı aynı anda farklı sıcaklık şartları altında farklı viskosite değerlerini gösteribilen oynaklıkta bir yağ olması gerekir.Yağın bu sıckalık şartlarına dayanabilemsi için laboratuar şartlarında bulunan kimyasallar eklenerek yapıyorlar ve normal şartlarda bir yağdan bekleyen (mineral yağlar) davranışları gösterebiliyor.

    Ama asıl sorulması gereken şey bu katkılar nereye gidiyor araçta birikiyormu _? gibi kritik bir sorudan üreticilerin kaçınacağı ve kaçamak cevap verebileceklerini akılda tutmak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    Castrol reklamda 10w60 karşısına viskozitesi farklı bir yağ koymuş hava basıyor sıkıysa aynı viskozite koysun.10w60 turbolu spor otomobiller için olmalı.Çok kalın bir yağ.Millet amerikada tasarruf için 20-30 kullanıyor.




  • petrol ofisinin ürettiği 10/40 yağı koysak ne olur aceba :)
  • Yönetici arkadaşlardan böyle araçlarımızın geleceği için hayati önem taşıyan konuları üst konu yapmalarını istesek nasıl olur?
  • aslında bütün aynı numara yağlar min API standartı denilen petrol endüstrüsünün belirli şartlarını taşımak zorundadır.Bu yüzden üzerinde API numaraları yazılan yağların min yağlama özellikleri vaynıdır.Yani markanın bu olaya katkısı biraz reklam biraz da yeni geliştirdikleri sentetik katkıları ekleyerek yağ ektra özellkler katmaktır.Olayı özetlemek için tuvalet temizleyicilerin geçenlerde bolca reklamı yapılan yoğunlaştırılmış temizleyicilerle aynı konumda değerlendirmek mümkündür.

    Özetle içine konulan katkılar yağın yağlama özelliğini değil diğer noktalara etki etmektedirler, bunlardan birisi temizleyici özelliğidir.Yağınız normal süresince çalışiıp da zift gibi simsiyah çıkmasının nendeni temizleyici fonksiyonun gerçekleimiş olmasıdır.Yani hem yağlama yapar hem de aynı anda kurumları kalıntıları söker ve içine alır temizler .İşte bu noktada ciddi bir analiz gerekir.Çünkü yağı sık sık değiştirin deriz.Neden

    öünkü yağ temizleyiciler yüzünden kirlenir ve artık temizleme işlevini kaybeder, çıkan yağ 20000 km gider deyip de değiştirmezseniz ve araç eski ise bu kurumlaşma miktarı fazladır.Bu nedenle yağınız daha çabuk kirlenir ve kirlenmiş yağ esas görevi olan soğutma ve yağlama görevini aksatmaya başlar .yağın bu noktada değiştirilmesi sorunu çöezer pis suyla dolu kovanın temiz suyla doldurulması gibi,

    Ancak siz yağı uzun süre gidiyor diye değiştirmezseniz bu sefer yağlama görevini yapamayan veya aksatan diyelim , yağınız öamurlanma gibi bazı şekişlde ince ılcal noktalarda birikir ve motor ısısıyla çökelir .yağ değiştiriklse bile bu noktalar katran gibi koyu bir kalıntı şeklinde kalabilir.Bu noktalar artınca motor kendini hareret yaparak hissettirmeye başlar ama bu olay kanser gibi yavaç yavaş olacağı için sürücü çok dikkatli değilse , olayı kavrayamaz ve motor ömrü denilen şey kısalır.

    demekki hiç birşey bilmeyen bir kullnıcının yağması gerekn şey yağ markasından çok doğru bir yağ numarası seçmek ve mümkün olduğunca yağı erkendeğiştirmektir. Çıkan yağa bakarak bu km olyını uzatıp veya kısaltmanın nasıl olacağına karar verilir.yani erkenden yağı değiştirdiniz ama yağ çok siyah değil ve yarı sentetek veya tam sentetik ise bir sonraki değişimi 2-3 bi,n km daha koyar onu da incelersiniz.Sunuçlarda tarafsız olmak için bir cam ilaç şisesini birkaç çorba kaşıgı yağ koarak saklamanız yeterlidir.Her çıkan yağ da durumu gözünüzle görür ve seçiminizi buna göre yaparsınız .Böylelikle ezbere km olayından kurtulup proactive uygulamaya geçmiş olursunuz.yani reklema bakarak ben asla yağımı da markamı da değiştirmem. Bilesiniz diye yazdım. umarım faydası olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gooogle96

    petrol ofisinin ürettiği 10/40 yağı koysak ne olur aceba :)




  • Yarı sentetik yağlar kısa sürede simsiyah oluyor yağ resmen yanıyor bu benim gözlemim.
  • evet gayet normal bir durum sayın barısdragon çünkü tam sentetik ve yarı sentetik yağlarda sentetik temizleme katlıları yüzdesel olarak mineral yağlara göre yüksektir.yağın siyahlaşması temizleme özelliğinin bir sonucudur. yağı ve kurumu söker. ''Ne kadar kirli ise görevini o kadar iyi yapmıştır ''desek hatalı bir cümle olmaz.

    bu konu çok tartışma konusu olmuştır. Genellikle şu konuda kontripiyede kalınır. Yağ temizse bu yağ görevini yapmamış mı demektir diye. Eğer bu soru bir sınav veya test sorusu olsa tuzak bir soru olarak düşünmek lazım.Çünkü temiz bir motor yağı da aynı şekilde kirlenmemektedir.Bu nedenle yağın kirliğinin açıklaması tektir ,yani görevini ''yapmıştır ''demek doğrudur ama tersini söylerken yani temiz yağ çıkıyorsa motorun da temiz olabilmesi gibi bir durumu da göz önüne almak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    Yarı sentetik yağlar kısa sürede simsiyah oluyor yağ resmen yanıyor bu benim gözlemim.




  • Ben yağın kirlenmesini kastetmiyorum.Yağ sıcaklıktan dolayı yanıyor.Tam sentetik yağ 5000 kilometrede orjinal rengine yakınken yarı sentetik simsiyah çıkabiliyor.Ayrıca usta bu simsiyah çıkan yağa ölmüş, tutmuyor demişti.Böyle hesap yaparsak yarı sentetik daha pahalı ve daha az koruyor bence.

    Belki de lpg'ye geçtiğimden yağ daha az kirleniyor.O da olabilir.

    Benim size sorum şu olacak 0w30 yağ ile aracım hiç eksiltmiyor, yine de yazın daha iyi koruması için 0w40,5w40 tercih etmeli miyim?İnce yağda film kopması gibi bir durum oluyor mudur?
  • yağ sıcaktan ynar derler ama gerçekten siyah olup anması için çok yüksek sıcaklıklara ulaşması gerekir.Tam hatırlamıyorum ama 300 derece civarında idi sanırım. Motorda bu sıcaklıklar kalıcı olarak olsa piston degman komple dağılır.Bu nedenle yağın görevlerinden en öenmlisi aslında motoru stabil bir ısı değerinde tutmaktır.Buda ortalama olarak 100derecenin altındadır. Eğer motorunuz 80derece civarında kalıyorsa yağda yanma olayı olmaz, olamaz. Ancak istisnai durumlar oluyorsa yağın devri daim ini engelleyen kılcal tıkanıklıklar varsa ve yağın hareketi duruyor veya yenilenemiyorsa o noktlardakiısıyı transfer edemez ve bölgesel olarak yağın yanması söz konusu olabilir.Araçlardaki bütün sistem devamlı döngü üstüne çalışmaktadır.Yağ ısıyı motordan alır su da yağdan alır hava da sudan alır.Bu sistemde bir aksama olursa tersine hareket olur. Yani hava yetersiz ise aksama varsa su ısınır buhar fazına geçer , su bu durumda yağı soğutamaz , yağ soğutulmayacağı zaman sıcaklığı hızla yükselir ve yağ filmi dediğimiz olay kopar vre yağlama özelliğini kaybeder, bundan sonra metal metal kontak olur ve ısı artık düzgün yağ bulsa da onu anında kaynatır ve eksiltmeye başlar eksozdan glen siyah duman bunun habercisidir.

    yağda film kopması olayında yağın viskositesi ile sistemdeki basıncın ve sıcaklığın beraber hareketi söz konusudur.Sıcaklık aşırı artar ise yağ 100dereceden sonra viskosite anlamında su gibi olur hatta daha da incelebilir.Metale tutunmasını sağlayan kuvvetlerde değişiklik olur.Konunun dağılmaması için teknik kısmına girmeyerek bir örnek vermek isterim.

    Mesela araçlarınızın üstüne yıkanınca su kalır. İnce bir film tabakası gibi üzerinde kalır eğer güneş altına bırakmazsanız damlacık olarak birikmez ise ve buharlaşmaz ise bir kaydırma hareketi yapar aynı yağ gibi. Ama üzerine uygulanan kuvvetli bir bez silme hareketi ile bunu süpürüp alabilrsiniz.İşte bu su yerine ya olsa idi yüzeyde kalacak ve buharlaşması suya göre oldukça yüksek sıcaklıkta olacağı için yüzeyde kalacak idi. Ama kaportanızın sıckalığı güneş altında kalıp da ısınmaya başlayınca yağın yüzeye tutunması güçleşecektir.Çünkü kaportanın ısınması ile aslında yağ da ısınmaktadır ve viskosite değeri farklılaşmaktadırç.Buna ince yağ denilmesinin nedeni budur.Aslında tüm yağlarda eğer ısı faktörü ile oynarsanız aynı vasıfta yağ elde edebilirsiniz.

    şimdi konumuza dönersek ,

    yağın belirtilen numaraları ilkinin kışlık bir viskosite değerini gösterdiğini söylemiştim. Aynı şekilde ikinci numara da yazlık viskosite değerini gösterir.Ama olay atam vakıf olmak iöçin bu yağlara ait teknik şartlarını gösteren tabloya göz atmanız gerekir ki iki yağı tam olarak kıyaslayabilirsiniz.

    tabloya ulaştığınızda ikili 0w40 yaüğınızın kışın eksi kaç derecede kaç visklositeye sahip olacağını özellikle yazmak durumundadır.Genelde akma değerini de yazar. akma değeri aslında bu yağınızın bu dereceden daha soğuk bir ısı olduğunda katılaşdığını (donma değil) ve işlevini yitirdiğini gösterir.

    işte bu gerçekten bakarak içinde bulunduğunu ilin en düşlük hava durumu inceleyerek veya tahminde bulunarak düşük numara ile başlayan yağı seçtiğinizde aksa sıcaklığı eksi bazında daha da dondurucu soğuklarda akışkan olduğunu göreceksiniz.

    Aynı şekilde ikinci numara da aynı eğrileri içeren değerleri iöçinde taşır. Bu numaranında detaylarındaki anlamında eksi derecelerede akma ve viskosite değerleri vardıre ancak hiçbir yerde bu değeri bulamazsınız çünkü 2 yağ özelliğini barındıran bir yağ numaraında 40 w donma dercesiyle ilgilenilmez , ancak tek basına 50 w yağı bulabilseniz o zman bu değer anlam taşır.Öyle olmadığına göre 0w40 yağında souk değerler için 0 w yapısına bakılır , sıcklar için ise 0 w su gibi olacağı ve yağlama vazifesini göremeyeceği için yüksek numaralı bir yağ ile birlikte piyasaya sürülür.burada 40w üst sıcaklıklardaki yağın incelmemesini sağlarken 0w da eksi drecelerdeki yağın ince olmasını sağlayarak birbirine taban tabana zıtr koşulları sağlamaya çalışır.

    özetle hiçbir şey bilmeyen biri ben 0w-60 yağı buldum iyi midir dese iyidir deriz.Ama içinde bulunankatkıların araca vereceği zarar da yüksek olabileceği için uzun motor ömrü de olur mu sorusuna hayır yanıtı veririm.

    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    Ben yağın kirlenmesini kastetmiyorum.Yağ sıcaklıktan dolayı yanıyor.Tam sentetik yağ 5000 kilometrede orjinal rengine yakınken yarı sentetik simsiyah çıkabiliyor.Ayrıca usta bu simsiyah çıkan yağa ölmüş, tutmuyor demişti.Böyle hesap yaparsak yarı sentetik daha pahalı ve daha az koruyor bence.

    Belki de lpg'ye geçtiğimden yağ daha az kirleniyor.O da olabilir.

    Benim size sorum şu olacak 0w30 yağ ile aracım hiç eksiltmiyor, yine de yazın daha iyi koruması için 0w40,5w40 tercih etmeli miyim?İnce yağda film kopması gibi bir durum oluyor mudur?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında bütün aynı numara yağlar min API standartı denilen petrol endüstrüsünün belirli şartlarını taşımak zorundadır.Bu yüzden üzerinde API numaraları yazılan yağların min yağlama özellikleri vaynıdır.Yani markanın bu olaya katkısı biraz reklam biraz da yeni geliştirdikleri sentetik katkıları ekleyerek yağ ektra özellkler katmaktır.Olayı özetlemek için tuvalet temizleyicilerin geçenlerde bolca reklamı yapılan yoğunlaştırılmış temizleyicilerle aynı konumda değerlendirmek mümkündür.

    Özetle içine konulan katkılar yağın yağlama özelliğini değil diğer noktalara etki etmektedirler, bunlardan birisi temizleyici özelliğidir.Yağınız normal süresince çalışiıp da zift gibi simsiyah çıkmasının nendeni temizleyici fonksiyonun gerçekleimiş olmasıdır.Yani hem yağlama yapar hem de aynı anda kurumları kalıntıları söker ve içine alır temizler .İşte bu noktada ciddi bir analiz gerekir.Çünkü yağı sık sık değiştirin deriz.Neden

    öünkü yağ temizleyiciler yüzünden kirlenir ve artık temizleme işlevini kaybeder, çıkan yağ 20000 km gider deyip de değiştirmezseniz ve araç eski ise bu kurumlaşma miktarı fazladır.Bu nedenle yağınız daha çabuk kirlenir ve kirlenmiş yağ esas görevi olan soğutma ve yağlama görevini aksatmaya başlar .yağın bu noktada değiştirilmesi sorunu çöezer pis suyla dolu kovanın temiz suyla doldurulması gibi,

    Ancak siz yağı uzun süre gidiyor diye değiştirmezseniz bu sefer yağlama görevini yapamayan veya aksatan diyelim , yağınız öamurlanma gibi bazı şekişlde ince ılcal noktalarda birikir ve motor ısısıyla çökelir .yağ değiştiriklse bile bu noktalar katran gibi koyu bir kalıntı şeklinde kalabilir.Bu noktalar artınca motor kendini hareret yaparak hissettirmeye başlar ama bu olay kanser gibi yavaç yavaş olacağı için sürücü çok dikkatli değilse , olayı kavrayamaz ve motor ömrü denilen şey kısalır.

    demekki hiç birşey bilmeyen bir kullnıcının yağması gerekn şey yağ markasından çok doğru bir yağ numarası seçmek ve mümkün olduğunca yağı erkendeğiştirmektir. Çıkan yağa bakarak bu km olyını uzatıp veya kısaltmanın nasıl olacağına karar verilir.yani erkenden yağı değiştirdiniz ama yağ çok siyah değil ve yarı sentetek veya tam sentetik ise bir sonraki değişimi 2-3 bi,n km daha koyar onu da incelersiniz.Sunuçlarda tarafsız olmak için bir cam ilaç şisesini birkaç çorba kaşıgı yağ koarak saklamanız yeterlidir.Her çıkan yağ da durumu gözünüzle görür ve seçiminizi buna göre yaparsınız .Böylelikle ezbere km olayından kurtulup proactive uygulamaya geçmiş olursunuz.yani reklema bakarak ben asla yağımı da markamı da değiştirmem. Bilesiniz diye yazdım. umarım faydası olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gooogle96

    petrol ofisinin ürettiği 10/40 yağı koysak ne olur aceba :)





    petrol ofiside olur yani teşşekkürler yorum için...




  • Ben de kışa doğru po 0w30 koyacam bakalım
  • Vezir üstadım ben yağ değişimlerinde 5 lt.10/30 açıkyağ alıp servise öyle gidiyorum.Yağ filitresini söktürmeden aracın içindeki yağ boşalınca tıpayı tekrar taktırıp getirmiş olduğum yağı araca boşalttırıp,olduğu yerde 20 dakika kadar çalışır vaziyette bırakıyorum.Daha sonra o yağıda boşaltıp flitre ve yağ değişimine geçittiriyorum.Böylece aracın içinde kalan eski yağ tortularının bir nebzede olsa dışarı atılmasını ve yeni yağın daha verimli işlevini sağlamasını amaçlıyorum.Bilmem doğru mu yapıyorum?
  • Sevgili ottoman24,

    Bu da bir yöntem hatalı değil.Ancak yağın temizleme fonksiyonunu yerine getirmesi için bir müddet içerde çalkalama hareketinin yapılması lazım bu işlevi de krank çalışırken yapmaktadır.Bu nedenle yağın belirli bir ısıya ulaşıp viskositesinin artarak incelmesi ve daha iyi kir çözücü şartlarını yakalayabilmesi için motor içinde belirli bir süre (bu süre gerçekte nedir tartışmalı) çalışarak görevini yapması lazımdır.Bu nedenle açık yağ aldığında bunu hemn israf etmeden yağı yenileyip bir müddet kullan en kötüsü 1 saat veya 1 gün .Sonra bu yağı atma işlevini yapmanız daha verimli olacaktır.

    Olaya söyle bakın, kirli bir yüzeye kimyasal bir temizleyiciyi oda sıcaklığında üzerine atarak mı daha iyi çıkarmasını beklersiniz, yoksa bu kimyasalı sıcak suyla karıştırarak veya ısıtarak (motor yağı misali) diyelim üzerine bastırarak mı etkili temizlikl yapabilirsiniz.tabiiki bastırarak bu işlevi krank mili ve yağ pompası da devri daim yaparak dolaylı olarak sağlamaktadırlar.Bilmem iyi bir örnek oldu mu ama çok da uzak bir olay değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Vezir üstadım ben yağ değişimlerinde 5 lt.10/30 açıkyağ alıp servise öyle gidiyorum.Yağ filitresini söktürmeden aracın içindeki yağ boşalınca tıpayı tekrar taktırıp getirmiş olduğum yağı araca boşalttırıp,olduğu yerde 20 dakika kadar çalışır vaziyette bırakıyorum.Daha sonra o yağıda boşaltıp flitre ve yağ değişimine geçittiriyorum.Böylece aracın içinde kalan eski yağ tortularının bir nebzede olsa dışarı atılmasını ve yeni yağın daha verimli işlevini sağlamasını amaçlıyorum.Bilmem doğru mu yapıyorum?




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.