Şimdi Ara

Motor ve viraj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
2.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Selamlar,
    Ben forumunuza yeni üye oldum.Benim sizlere bir sorum olacak.İçinizde mutlaka bilen veya anlayan vardır.
    750 veya 1000 cc motorla saatte 130-140 km hızla yolda gidiyorsunuz önünüze 40-50 derece viraj çıktı normal şartlarda direksiyon kırılarak mı o viraja girilir yoksa motor yatırılır ve merkez kaç kuvveti yardımıyla mı girilir?Bu konuda beni ve arkadaşımı aydınlatırsanız sevinirim çünkü bayağı bir inatlaştıkta o viraja girerken direksiyonu kırarsın diyor ben ise yatırarak girersin diyorum ne olur bizleri aydınlatın.
    Saygılarımla



    _____________________________
  • hem yatarsın hem de hafif kırarsın direksiyonu
    _____________________________
    psn
    acaltun17
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [emk]m.C.k Usta

    hem yatarsın hem de hafif kırarsın direksiyonu



    ustaya katılıyorum. ancak şunuda söyleyeyim alamayacağın virajda gaza bas....
    _____________________________
  • motoru yatırmak nedemek bide niye alamayacağın virajda gaza basılır
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KIRVE029

    motoru yatırmak nedemek bide niye alamayacağın virajda gaza basılır


    motorsikletten bahsediliyor burada.
    yani virajın içine doğru yatmak.

    virajda gaza basarsan yere düşebilirsin o yüzden kesinlikle gaza basılmamalı
    _____________________________
    psn
    acaltun17
  • arkadaşın motorsikleti var. ve yüksek hızda viraja giriyor. gidonu mu kırayım yoksa motoru mu yatırayım diyor.
    bende çok riskli virajda frene basmamasını ve çok ama çok az gaza basmasını tavsiye ediyorum
    frene basarsa motor önden kayarak yolun dışına çıkar. fazla gaza basarsa da arkası atar. ya hiç müdahale etmesin ya da çok tehlikeli ise azcık bir gazla viraj içine kaçsın diyırum.

    NOT:gaza basma olayı araba içinde geçerlidir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: KIRVE029

    motoru yatırmak nedemek bide niye alamayacağın virajda gaza basılır
    _____________________________
  • virajı dardan alacak virajdan çıkarken gaz verebilir
    bence yavaş gitsin karşıdan geyük çıkabilür
    trafiğe kapalı alan ister
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim ama konu gaza basma olayına dönmüş.Ben gaza basılırmı diyor sormadım ki sadece virajda direksiyon kırılırmı yoksa yatılarak mı dönülür diye sordum.
    _____________________________
  • direksiyonu kırmadan yatamazsın.
    _____________________________
  • nasıl direksiyonu kırmadan yatamam yaw
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenomen

    direksiyonu kırmadan yatamazsın.


    lütfen bilmediğimiz konu hakkında yorum yapmayalım arkadaşlar
    _____________________________
    psn
    acaltun17
  • hiç bisiklete binmedin mi dostum ya da hiç TV de motorace seyretmedinmi. adamlar viraja girmeden önce sadece dik bir şekilde doğrulup sonra gidonu kıtıyorlar. motor gidon kırıldıktan sonra zaten otomatik eğiliyor.
    eğer sen gidon kırmadan yatarsan devrilirsin. mutlaka gıdonu kırma hareketi olmalı motoru yatırmak için.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenomen

    hiç bisiklete binmedin mi dostum ya da hiç TV de motorace seyretmedinmi. adamlar viraja girmeden önce sadece dik bir şekilde doğrulup sonra gidonu kıtıyorlar. motor gidon kırıldıktan sonra zaten otomatik eğiliyor.
    eğer sen gidon kırmadan yatarsan devrilirsin. mutlaka gıdonu kırma hareketi olmalı motoru yatırmak için.


    bir bisiklet yarışçısı olarak yanıtlıyorum:
    dik bir şekilde iken gidonu çevirdiğin an bisiklet çevirdiğin yömnün aksi tarafa doğru devrilir.gidonu hiç çevirmeden bile oldukça sert ve güvenli dönüşler yapılabilmektedir(pedalı yere sürtmemek şartıyla)
    ama öncelikle yana yatacaksın.
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • ha bisiklette dik durunca düşüyon ama Allah'ın işine bak 300km hızla giden adamlar virajı almadan önce dikleşince düşmüyor. ne garip yaaa.
    demek Micheal Dohan ya da Alex Caperossi yanlış yapıyorlarmış. ama yinede düşmüyorlar. bak sen şu işe ya
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenomen

    ha bisiklette dik durunca düşüyon ama Allah'ın işine bak 300km hızla giden adamlar virajı almadan önce dikleşince düşmüyor. ne garip yaaa.
    demek Micheal Dohan ya da Alex Caperossi yanlış yapıyorlarmış. ama yinede düşmüyorlar. bak sen şu işe ya




    sen hiç fizikten anlamaz mısın kardeşim
    git bi dahakine iyi gözlemle
    büyük ihtimal aynanda yapıyordur
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • usta,
    fiziği anlatayım sana
    bisikletin viraf alması için ön tekerlekle arka tekerlek izinin farklı olması lazım. virajı alırkende bu şunu gösterir gidonu kırmışsındır.
    _____________________________
  • sırf bunun için 2dk çıktım bisiklet sürdüm.
    yatmadan kırınca bisiklet ters tarafa yatıp devriliyor.
    gidonu hiç kırmadan yatarak denedim,istem dışı da olsa çok hafif dönüyor gidon ama önce yatmak gerekiyor
    _____________________________
    psn
    acaltun17
  • abi büyük ihtimalle sen gidonu sert kırmışındır.
    bak motorcular yarışta onu niye yapıyor anlatayım.
    viraja gelmeden önce 300 km hızdan 70'e inmek ve bunu kısa sürede yapmak için motor üstünde dik durarak rüzgardan yararlanıyorlar. virajı hemen almadan önce gidıonu kırarken tekrar motorun üstüne yatım motoru da yatırıyorlar.
    bir motorace olrsa bi izle bana hak vereceksin.

    NOT: senin denemen de gidonu ani kırman söz konusu
    adamlar hızlı oldukları için az bir gidon hareketi ve motoru yatıma ile dönüyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenomen

    abi büyük ihtimalle sen gidonu sert kırmışındır.
    bak motorcular yarışta onu niye yapıyor anlatayım.
    viraja gelmeden önce 300 km hızdan 70'e inmek ve bunu kısa sürede yapmak için motor üstünde dik durarak rüzgardan yararlanıyorlar. virajı hemen almadan önce gidıonu kırarken tekrar motorun üstüne yatım motoru da yatırıyorlar.
    bir motorace olrsa bi izle bana hak vereceksin.

    NOT: senin denemen de gidonu ani kırman söz konusu
    adamlar hızlı oldukları için az bir gidon hareketi ve motoru yatıma ile dönüyor.


    ani kırmadım
    saatte 15kmh ile giderken yaklaşık 10derece kadar kırdım direksiyonu
    anında salınıma giriyor ters yöne doğru
    _____________________________
    psn
    acaltun17
  • olay dağıldı ya,
    kısaca arkadaşın cevabı şu değilmi patron,
    her ikiside birbirine bağlı .....
    sen buna cevap ver adama yardımcı olalım usta...
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.