DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
soğuk havada araç neden çalışmaz?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
19
Cevap
0
Favori
42.903
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      573 Mesaj
      03 Eylül 2010 17:05:29 Konu Sahibi
      kışın soguk havada eksili derecelerde aracın çalışmama sebepleri nelerdir?Karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması etkiler mi?Eski olması etkiler mi?



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5055 Mesaj
      03 Eylül 2010 17:19:26
      Yakıt geç buharlaştığı ve motor yağı çok kalınlaştığı için isteksiz çalışırlar. İyi bir karbürayonla enjeksiyon kadar kararlı bir ilk çalışma sağlanabilir yalnız havanın soğukluğuna göre çalştırmadan önce gaza ne kadar basılacağına iyi karar vermek ve emme manifoldunda buharlaşma için biraz zaman tanımak gerekir.

      -5°C'nin altında 0w ile başlayan yağların ilk çalışmadaki devir stabilitesi için katkısı vardır.
      |
      |
    • Binbaşı
      1234 Mesaj
      03 Eylül 2010 17:22:12
      bu durumda soğuktan etkinliğini yitiren akününde büyük katkısı vardır..
      |
      |
      _____________________________

      Eğer Herşey Üstüne Üstüne Geliyorsa, Belkide Sen Ters Yöne Gidiyorsundur!!
    • Yüzbaşı
      573 Mesaj
      03 Eylül 2010 17:55:24 Konu Sahibi
      yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇÖL KARTALI -- 3 Eylül 2010; 17:56:06 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4467 Mesaj
      03 Eylül 2010 18:08:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

      yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

      çalışır.
      önemli olan marş motoru ve akünün güçlü olması.
      kışın akünün etrafını bildiğimiz beyaz köpük ile sarmak iyi olur. biz yıllar boyunca eski dizeli bu şekilde çalıştırdık. benzinli motor, dizelden daha kolay çalışır kışları.

      akü, ve marş motorunun bakımlarını yaptırın. karbüratör ayarı ve temizliğini, buji, platin, avans ayarı yaptırdıktan sonra çalışmaması için bir sebebe kalmaz kolay kolay.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      573 Mesaj
      03 Eylül 2010 18:21:00 Konu Sahibi
      6000 bin liraya kadar araç bakıyorum da korkuyordum eksili derecelerde çalışmaz da canımı sıkar diye.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1234 Mesaj
      03 Eylül 2010 18:27:52
      Yok hocam boşuna korkuyosun yani araç bakımlı olduktan sora kesinlikle çalışacaktır.
      |
      |
      _____________________________

      Eğer Herşey Üstüne Üstüne Geliyorsa, Belkide Sen Ters Yöne Gidiyorsundur!!
    • Binbaşı
      1712 Mesaj
      03 Eylül 2010 19:26:33
      15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.
      |
      |
      _____________________________

      "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
    • Yüzbaşı
      573 Mesaj
      03 Eylül 2010 22:01:29 Konu Sahibi
      enjeksiyon önemli değil mi?










      quote:

      Orijinalden alıntı: E.S 43

      15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

      markası modeli nedir hocam?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3065 Mesaj
      03 Eylül 2010 22:04:13
      samaranın kitapçığında kışın soğuk havalarda birkaç saniye farları yakıp akünün ısınmasını sağlayın ve hemen sonra marşa basın yazıyordu.
      |
      |
      _____________________________

      ida
      lumix g3
      lumix 14-42
      konica hexanon 50 mm f:1.7
      vivitar 35 mm f:2.8
    • Binbaşı
      1712 Mesaj
      20 Eylül 2010 19:18:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI



      enjeksiyon önemli değil mi?











      Alıntıları Göster


      markası modeli nedir hocam?


      Karbüratörlü benzinli 94 model şahin.
      |
      |
      _____________________________

      "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
    • Yarbay
      5937 Mesaj
      20 Eylül 2010 20:04:06
      Araç bakımlı olduktan sonra korkmanıza gerek yok. Arkadaşında söylediği gibi Dizel motorların çalışması daha çok problem olur soğuk havalarda.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4006 Mesaj
      21 Eylül 2010 11:11:39
      erzurumda kışın o zemheri zamanında dizel arçalar çalışmıyor.
      genellikle yakıt filtresindeki mazot donuyor.
      nadiren depodaki mazotta donabiliyor.
      ama erzurumda kapalı garajda kalmayan dizel 2 ay kesinlikle çalışmıyor.
      |
      |
      _____________________________

      İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
      suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
    • Yarbay
      5055 Mesaj
      21 Eylül 2010 22:14:40
      Enjeksiyon şu açıdan önemli... İyi bir karışım manifold yüzeyine de bağlı. Karbüratörden silindire kadar uzun bir yol oluyor, emme manifoldu belli bir ısıya ulaşıncaya kadar silindire stabil bir şekilde iyi karışmış benzin/hava karışımı vermede aksamalar olabiliyor, çünkü karbüratörün metrajladığı hava/yakıt karışımındaki yakıt tekrardan soğuk manifoldun yüzeyinde yoğuşuyor. İyi bir karbüratör sistemi kararlı bir ilk çalışma verir fakat motor çalışır çalışmaz yük altına alınırsa, artan (değişken) yakıt ihtiyacı karşısında aksamalar silkelemeler daha sık olabilir. Bence manifold ısınıncaya kadar, yolları kısa olan "multi-port" veya direkt tip enjeksiyonların avantajı vardır.

      Bir de karbüratörde aracı iyi tanımış olmak, kullanma kılavuzunu okumuş olmak gerekir. Çünkü -20°C gibi soğuklarda yanlış çalıştırma tekniği silindirin kolay "boğulmasına", yani bujilerin benzinle ıslanmasına sebebiyet verebilir. Bujilerin kuruması da soğuk havada uzun zaman ister.

      Yalnız tabii iyi ve kötü enjeksiyonlar olduğu gibi iyi ve kötü karbüratörler de var. Elektrikli seramik ısıtmalı, otomatik jikleli, hatta motor marş aldığında marşı otomatik kesen, lambda sinyalini kullanan, manifold ve atmosfer basıncını karşılaştırarak yakıtı zenginleştiren ve avansı ayarlayan değişken memeli karbüratörler olduğu gibi, Sıcak tutmak için basitçe eksoz manifoldunun üzerine yerleştirilmiş, yazın kaynama ve hava yapan, soğukken de geç ısınan, stabil rolanti veremeyen, yakıt kanallarında sifonlar olmadığı için sık tıkanan karbüratörler de vardır. Bu modeller enjeksiyona geçtiğinde sahipleri enjeksiyonu sevdiler tabii. Ama tersi durumlar da oldu, bazen de enjeksiyon 80'lerin benziniyle sürekli tıkanıp kesiklik yapan, kesiklik yapmadığında da vaadedilen tasarrufun alınmadığı üretici için ucuz sürücü için pahallı bir icattı.

      Bugün arabaların çabuk çalışmasında, asıl etkisi olan şeyler 1) Geçtiğimiz 10-15 senede yaklaşık iki katına çıkan marş motorlarının devri 2) İlk çalıştırmada bujileri ard arda ateşleyebilen elektronik ateşleme. Her kompresyonda bujiler pek çok defa ateşleniyor, iki veya dört adet kullanılan indüksiyon bobinlerinin her birinin indüklenme zamanı daha çok oluyor, daha yüksek voltaj sürekli elde edilebiliyor. Veya platinde sorun teşkil edecek 35bin Volt kadar kadar yüksek voltaj kullanılıyor.

      Özetemek gerekirse, bugün de iyi bir karbüratörü kötü bir enjeksiyona tercih ederdim.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 21 Eylül 2010; 22:27:13 >
      |
      |
    • Binbaşı
      1045 Mesaj
      21 Eylül 2010 22:32:50
      soğuk havada markası lada olmayan araçlar neden çalışmaz olacaktı konunun başlığı...-45 derece tek tıkta lada çalışıyor samara yani.
      _____________________________

    • Binbaşı
      1671 Mesaj
      21 Kasım 2014 17:51:32
      -30 derecede tek seferde calisan alfa romeo 155 Q4 modeline saygilar



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      gözleri yoktur ama her şeyi görür... kulakları yoktur ama her şeyi duyar... bir şey yaratmak istediğinde ona sadece "OL" der... ama bu söz dilin söylediği yada kulakların duyduğu gibi bir söz değildir... BİL BAKALIM O KİMDİR
    • Yarbay
      4602 Mesaj
      21 Kasım 2014 18:01:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

      yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

      ilk çalıştırmada benzini kullanmak da etkilidir



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      15729 Mesaj
      21 Kasım 2014 18:13:53
      soğuk havada daha iyi çalışıyor



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      “Kaygılanma çocuk! Herkes ölür. Kimi toprağa, kimi yüreğe gömülür!”
    • Binbaşı
      1421 Mesaj
      21 Kasım 2014 18:33:40

      ve fiat bis...
      polonya üretimi, -5 derece tek marşta çalışıyor. sonrasında jigle'i çeyrek açıp yürüyebiliyor.
      |
      |
      darktreys kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      5488 Mesaj
      21 Kasım 2014 20:28:15
      Dizel araçlarda böyle bir durum olduğu zaman akıllara ilk Kızdırma Bujisi arızası gelir.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
ses yalıtımı
modasor
SEO
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,437
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.