Şimdi Ara

motor soğutma suyunu fazla koymak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
123.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Suyun seviyesi max çizgisini sıcakken geçer normaldır, motor soğukken max çizgisinin 1 yada 2 milimetre üzerindeyse zararı yoktur. Ancak çok üzerindeyse motor sıcakken su genleşeceğinden sistem elemanları basınca dayanamaz ve bir noktadan bu hortumlar yada kelepçeler olabilir sızıntı yapmaya başlar.

    Hocam, nerdeyse tüm soğutucu rezervuarlarında üst noktaya yakın konumda, yandan bağlı bir ince tahliye hortumu var. Benimki de şöyle:

     motor soğutma suyunu fazla koymak

    Acaba o siyah yan borudan fazlalık soğutucu su taşma yaparsa veya yüksek basınçtan dolayı genleşirse tahliye olmaz mı?

    Bu arada su seviyesi yüksek olduğundan mıdır nedir, gaza basınca o bölgeden bir lokurtu/hırıltı sesi geliyor. Önceden yoktu. Veya ben dikkat etmedim.

    O tahliye hortumu değildir, geri dönüş hortumudur. Araç oradan tahliye falan yapmaz. tamamı kapalı devre sistemlerde fazladan su hiç biryerden tahliye falan yapmaz arkadaşlar saçmalamayın. Fazla su konursa yani depoya silme su konur ise, motor ısınınca genleşen su gidecek yer bulamayıp ya bir hortumu patlatıp dışarı çıkar ya da kapaktan kendini dışarı atar.
    Kendi aracınızı tanırsanız bir sorun olmaz. Motor sıcakken su seviyesi ne kadar yükseliyor gözleyin. atıyorum 1 parmak yükseliyor ise demekki sistemde bu kadar genleşme var demektir yani depoyu ağzına kadar doldurma iseniz sorun olmayacağı anlamına gelir.
    mesela 1.3 multijetlerde yazın dağa tırmanın ya da kışın -20 derece soğukta bırakın motor suyu en fazla yarım santim oynar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 31 Mayıs 2016; 21:26:43 >




  • @mbulur
    Hocam son resim bu, soğukken çektim, uzun yoldan geleli 3,5 saat oldu. Gerçi hala motor sıcak, tam soğumuş değil ama durum bu. Bu seviyeye kadar su koyan Bursa'da Peugeot yetkili servisi.

     motor soğutma suyunu fazla koymak


    @Du Hast
    Dostum bende senin gibi düşünüyorum lakin internette "overflow hose" , "relief hose" diye yabancı forumlar dahil birçok görsellerde o hortumun taşan ve genleşen sıvıyı rahatlatmak için tahliye amacıyla rezervuarda konulduğu yazıyor. Bana da devirdaim sistemi mantığına göre anlamsız geldi kapalı sistemler için.




  • şırıngayla falan ugrasmaya degmez, dikkatlice radyator vanasını acın arac calısmıyorken ve motor normal sıcaklık degerinde iken sonra kapak acıkken calıstırın bir kaç gaz verin her gazda bir bardak su atar yukarı sonra su bulasmis yerleri yıkayın belki aracınızın boyası dandiktir antifiriz zarar vermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Suyun seviyesi max çizgisini sıcakken geçer normaldır, motor soğukken max çizgisinin 1 yada 2 milimetre üzerindeyse zararı yoktur. Ancak çok üzerindeyse motor sıcakken su genleşeceğinden sistem elemanları basınca dayanamaz ve bir noktadan bu hortumlar yada kelepçeler olabilir sızıntı yapmaya başlar.

    Hocam, nerdeyse tüm soğutucu rezervuarlarında üst noktaya yakın konumda, yandan bağlı bir ince tahliye hortumu var. Benimki de şöyle:



    Acaba o siyah yan borudan fazlalık soğutucu su taşma yaparsa veya yüksek basınçtan dolayı genleşirse tahliye olmaz mı?

    Bu arada su seviyesi yüksek olduğundan mıdır nedir, gaza basınca o bölgeden bir lokurtu/hırıltı sesi geliyor. Önceden yoktu. Veya ben dikkat etmedim.

    O tahliye hortumu değildir, geri dönüş hortumudur. Araç oradan tahliye falan yapmaz. tamamı kapalı devre sistemlerde fazladan su hiç biryerden tahliye falan yapmaz arkadaşlar saçmalamayın. Fazla su konursa yani depoya silme su konur ise, motor ısınınca genleşen su gidecek yer bulamayıp ya bir hortumu patlatıp dışarı çıkar ya da kapaktan kendini dışarı atar.
    Kendi aracınızı tanırsanız bir sorun olmaz. Motor sıcakken su seviyesi ne kadar yükseliyor gözleyin. atıyorum 1 parmak yükseliyor ise demekki sistemde bu kadar genleşme var demektir yani depoyu ağzına kadar doldurma iseniz sorun olmayacağı anlamına gelir.
    mesela 1.3 multijetlerde yazın dağa tırmanın ya da kışın -20 derece soğukta bırakın motor suyu en fazla yarım santim oynar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alinti: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alinti: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alinti: mbulur

    Suyun seviyesi max çizgisini sicakken geçer normaldir, motor sogukken max çizgisinin 1 yada 2 milimetre üzerindeyse zarari yoktur. Ancak çok üzerindeyse motor sicakken su genleseceginden sistem elemanlari basinca dayanamaz ve bir noktadan bu hortumlar yada kelepçeler olabilir sizinti yapmaya baslar.

    Hocam, nerdeyse tüm sogutucu rezervuarlarinda üst noktaya yakin konumda, yandan bagli bir ince tahliye hortumu var. Benimki de söyle:

     motor soğutma suyunu fazla koymak

    Acaba o siyah yan borudan fazlalik sogutucu su tasma yaparsa veya yüksek basinçtan dolayi genlesirse tahliye olmaz mi?

    Bu arada su seviyesi yüksek oldugundan midir nedir, gaza basinca o bölgeden bir lokurtu/hirilti sesi geliyor. Önceden yoktu. Veya ben dikkat etmedim.

    O tahliye hortumu degildir, geri dönüs hortumudur. Araç oradan tahliye falan yapmaz. tamami kapali devre sistemlerde fazladan su hiç biryerden tahliye falan yapmaz arkadaslar saçmalamayin. Fazla su konursa yani depoya silme su konur ise, motor isininca genlesen su gidecek yer bulamayip ya bir hortumu patlatip disari çikar ya da kapaktan kendini disari atar.
    Kendi aracinizi tanirsaniz bir sorun olmaz. Motor sicakken su seviyesi ne kadar yükseliyor gözleyin. atiyorum 1 parmak yükseliyor ise demekki sistemde bu kadar genlesme var demektir yani depoyu agzina kadar doldurma iseniz sorun olmayacagi anlamina gelir.
    mesela 1.3 multijetlerde yazin daga tirmanin ya da kisin -20 derece sogukta birakin motor suyu en fazla yarim santim oynar.

    kapak kapandığı anda genleşen suyun kalan havaya uyguladığı bir basınç ve bu havanın kapaklara ve sisteme dolayısı ile suyun degdigi tum yuzeye uyguladığı basınç vardır.

    bir parmak hareket eden suda 2 parmak kalmış hava boşluğuna uyguladığı basın 3 parmak hava kalmış sistemdeki basıncın tam tamına iki katıdır.

    hava boşluğu ne kadar fazla kalmış olursa sistemdeki basınç o kadar düşük olur.

    yani su 2 parmak hareket ediyor diye hava boşluğu 2 parmak kalsın yeter mantığı büyük bir hatadır.

    ha tabiki üretici kullanıcının kurallara 4-4lük uymayacağını düşünüp az birşey seviyenin üzerine çıkma toleransını elbet düşünmüştür.




  • Fazlası iyi değildir tabiki max çizgisini bile bulmayın gereken min max çizgisi ortası iyidir yoksa kapak basınç oluşunca fazla antifrizi atar ziyan olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Son yolladığınız resimde daha net anlaşılıyor, eğer soğukken su o kadar yüksekse "max" seviyesine kadar boşaltmanız gerek yoksa ısınarak genleşen suyun basıncı sistemi zorlar ve en zayıf noktayı patlatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    şırıngayla falan ugrasmaya degmez, dikkatlice radyator vanasını acın arac calısmıyorken ve motor normal sıcaklık degerinde iken sonra kapak acıkken calıstırın bir kaç gaz verin her gazda bir bardak su atar yukarı sonra su bulasmis yerleri yıkayın belki aracınızın boyası dandiktir antifiriz zarar vermesin.

    Şimdi bu senin tarifin, şırıngayla tahliye yönteminden daha mı kolay?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    şırıngayla falan ugrasmaya degmez, dikkatlice radyator vanasını acın arac calısmıyorken ve motor normal sıcaklık degerinde iken sonra kapak acıkken calıstırın bir kaç gaz verin her gazda bir bardak su atar yukarı sonra su bulasmis yerleri yıkayın belki aracınızın boyası dandiktir antifiriz zarar vermesin.

    Şimdi bu senin tarifin, şırıngayla tahliye yönteminden daha mı kolay?

    Uzun uzadigi yazdigima bakma toplam 10 s. almaz. Siringa bul hortum bul cek bas cek bas defalarca birde boyle dusun. Idrak edebildin umarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    şırıngayla falan ugrasmaya degmez, dikkatlice radyator vanasını acın arac calısmıyorken ve motor normal sıcaklık degerinde iken sonra kapak acıkken calıstırın bir kaç gaz verin her gazda bir bardak su atar yukarı sonra su bulasmis yerleri yıkayın belki aracınızın boyası dandiktir antifiriz zarar vermesin.

    Şimdi bu senin tarifin, şırıngayla tahliye yönteminden daha mı kolay?

    Uzun uzadigi yazdigima bakma toplam 10 s. almaz. Siringa bul hortum bul cek bas cek bas defalarca birde boyle dusun. Idrak edebildin umarim.

    Peki sen şunu idrak ediyormusun? Radyatör tahliye vanası her araçta yoktur, olanlarda da dikkat edilmezse, sıcak suyla yanabilirsin. Kapalı soğutma sistemi olan araçlarda, tahliye vanası ile suyu boşaltırsan, sistem de havaya sebep olabilirsin, böyle bir durumda aracın hararet yapmasına sebep olursun.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Motor su kaynatmiyorsa araci stop ettikten bir sure sonra dikkatlice acilan kapaktan yanmazsin. Bu kapaktan fazla su bosaltildiginda nasil hava yapacakmis bir acikla. Suyu zaten en ust seviyeden bosaltiyorsun. Ve komple bosaltip doldurma yapmiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sabah başıma geldi

    h.sonu genleşme kabının boş olduğunu görünce ağzına kadar doldurdum zira çizgi felan yok kapta

    bu sabah 20 km yol gittikten sonra hararet ibre oynadı

    park ettiğimde arabadan düdüklü tencere sesi geliyordu kaynar suyu radyatör kapaktan tahliye ediyordu

    1.5 litre su attı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm arkadaşların yazdığı gibi, max çizgisinden azıcık fazla olması önemli değil.

    Ancak benim tavsiyem motor soğukken MAx ile Min arasında olsun. Motor ısınınca zaten MAx'a kadar yükselir. Daha fazla olması iç basıncı artırıyor ve zayıf bir yerden patlatabilir.

    Bunun yanında 2003 model clio aracımızda şunu gözlemlemiştim. Soğutma suyunu aşırı derecede fazla koyduğum zaman araç fan açmamıştı. Neredeyse kırmızı bölgeye kadar yaklaştı ve fan açmadı. Suyu tahliye edince fan açmıştı.
  • Merhaba. 2012cmax dizel aracımın su eksiltmesi sonucu yağ soğutucu oring conta değişti. Sonrasında biraz antifriz ekledik kısa mesafe 2 kez kullandık. Sonrasında buğün yine azalmış ekledim normal mi sizce değişim sonrası. Düzene girmesi için.tamir sonrası minumumun altındaydı ve Toplam 2 litre antifriz ekledik buğüne kadar. Normal mi kadar eklemek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.