Şimdi Ara

motor soğukken kalkışlarda tekleme lpg de

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
15.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aile içerisinde 2 tane aracımız var vw bora 1.6 akl motor ve seat leon 1.8 20v agn motor

    her ikisindede problem aynı araçlar sabahları çalıştırıldığında motor soğukken lpg ısısına ulaşıp lpg ye geçişi sağladıktan sonra motor ısınana kadar gaz tepkileri çok kötü gaza basıldığında araç bir kaç saniye tepkisiz kalıyor aracı kaldırırken neredeyse stop edecek vaziyete geliyor bu seferde mecbur yüksek devirde kaldırmak zorunda kalıyoruz araçları seat leon 1.8 agn motor olan araca lpg yeni montajlandı aracı montajı yaptığım yere götürdüm ayarları gözden geçirdi tabi motor sıcak olduğu için duruma vakıf olamadık fakat bu sabah baktığımda durumun aynı olduğunu gördüm

    şimdi problemin olasılığı nedir muhtemelen hassas bir problem olmalı

    1: lpg montajcısının iddiası : hararet müşürü arızalı olabilir ısınana kadar doğru bilgi vermediğini iddia ediyor ve lpg daha hassas olduğu için benzine nazaran hatayı daha çok belli ettiğini belirtti

    2: hava akışmetre soğuk motorda bu tip hatalara sebep olurmu

    3: devir sensörlerinden bahsedilmiş bazı forumlarda bu sebepten değiştiren varmı

    bu sorunu çözen varmı eğer ustalara kalırsa sırayla herşey değişecek ama çok fazla kurcalamak istemiyorum tabiri caiz ise nokta atışı yapmak istiyorum

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 2 Temmuz 2013; 17:10:07 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğukken Tekleme (LPG'de)

    Motor soğukken araçlarda yaşanan tekleme sorunu, özellikle LPG'li araçlarda yaygın bir problemdir. Bu durumun çeşitli nedenleri olabilir:

    • Yakıt Karışımının Zengin Olması: Soğuk motorlarda, yakıt-hava karışımı genellikle daha zengindir. Bu, çiğ benzinin silindirlere ulaşmasına ve teklemeye neden olabilir.
    • Enjektör Kirliliği: Soğuk havalarda enjektörlerdeki kirlilik, yakıt püskürtme işlemini bozabilir ve teklemeye yol açabilir.
    • Bujilerin Zayıflaması: Arızalı veya zayıflamış bujiler, yeterli kıvılcım sağlayamayabilir ve bu da tekleme sorununa neden olabilir.
    • Ateşleme Bobinlerinin Arızalanması: Ateşleme bobinleri, bujilere giden elektrik akımını sağlar. Arızalı bir bobin, teklemeye ve motor performansının düşmesine yol açabilir.
    • Gaz Regülatörünün Arızalanması (Yalnızca LPG'li Araçlar): Gaz regülatörü, LPG sisteminde gaz akışını kontrol eder. Arızalı bir regülatör, yeterli miktarda gazın motora ulaşmasını engelleyerek teklemeye neden olabilir.

    Çözüm Yolları:

    Motor soğukken tekleme sorununu çözmek için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Yakıt Filtresi ve Hava Filtresini Kontrol Et: Kirli filtreler yakıt ve hava akışını engelleyebilir, bu da teklemeye neden olabilir. Düzenli olarak filtreleri kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Enjektör Temizliği: Kirli enjektörleri temizlemek, yakıt püskürtme işlemini iyileştirerek teklemeyi azaltabilir.
    • Buji Değişimi: Zayıflamış veya arızalı bujileri yenileriyle değiştirmek, yeterli kıvılcımın sağlanmasını sağlayarak tekleme sorununu çözebilir.
    • Ateşleme Bobinlerini Kontrol Et: Ateşleme bobinlerini kontrol et ve arızalı olanları değiştir.
    • Gaz Regülatörünü Kontrol Et (Yalnızca LPG'li Araçlar): Gaz regülatörünün arızalı olup olmadığını belirle ve gerekirse değiştir.

    Motor soğukken tekleme sorunu devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciden yardım alman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    arkadaşlar aile içerisinde 2 tane aracımız var vw bora 1.6 akl motor ve seat leon 1.8 20v agn motor

    her ikisindede problem aynı araçlar sabahları çalıştırıldığında motor soğukken lpg ısısına ulaşıp lpg ye geçişi sağladıktan sonra motor ısınana kadar gaz tepkileri çok kötü gaza basıldığında araç bir kaç saniye tepkisiz kalıyor aracı kaldırırken neredeyse stop edecek vaziyete geliyor bu seferde mecbur yüksek devirde kaldırmak zorunda kalıyoruz araçları seat leon 1.8 agn motor olan araca lpg yeni montajlandı aracı montajı yaptığım yere götürdüm ayarları gözden geçirdi tabi motor sıcak olduğu için duruma vakıf olamadık fakat bu sabah baktığımda durumun aynı olduğunu gördüm

    şimdi problemin olasılığı nedir muhtemelen hassas bir problem olmalı

    1: lpg montajcısının iddiası : hararet müşürü arızalı olabilir ısınana kadar doğru bilgi vermediğini iddia ediyor ve lpg daha hassas olduğu için benzine nazaran hatayı daha çok belli ettiğini belirtti

    2: hava akışmetre soğuk motorda bu tip hatalara sebep olurmu

    3: devir sensörlerinden bahsedilmiş bazı forumlarda bu sebepten değiştiren varmı

    bu sorunu çözen varmı eğer ustalara kalırsa sırayla herşey değişecek ama çok fazla kurcalamak istemiyorum tabiri caiz ise nokta atışı yapmak istiyorum

    saygılarımla

    Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Lpg.den benzine geçince aynı arızayı veriyormu vermiyorsa maf sensörünüzün arızalı olduğunu düşünmüyorum kısacası benzinde kullandığınızda problem yok ise kesinlikle lpg nin montajında hata var demektir bunun başka bir açıklaması olamaz. Belki bir yerlerden hava alıyor olabilir. Boğaz kelebeği adaptasyon gerektirebilir. Bir sürü sebep var. Sadece lpg de yapıyorsa lpg tesisatına tekrar baktırın. Lpg tankına giden kablo ve şamandra ya baktırın şimdilik aklıma gelen bunlar. Ayrıca lpg nin markası nedir acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntuzkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    arkadaşlar aile içerisinde 2 tane aracımız var vw bora 1.6 akl motor ve seat leon 1.8 20v agn motor

    her ikisindede problem aynı araçlar sabahları çalıştırıldığında motor soğukken lpg ısısına ulaşıp lpg ye geçişi sağladıktan sonra motor ısınana kadar gaz tepkileri çok kötü gaza basıldığında araç bir kaç saniye tepkisiz kalıyor aracı kaldırırken neredeyse stop edecek vaziyete geliyor bu seferde mecbur yüksek devirde kaldırmak zorunda kalıyoruz araçları seat leon 1.8 agn motor olan araca lpg yeni montajlandı aracı montajı yaptığım yere götürdüm ayarları gözden geçirdi tabi motor sıcak olduğu için duruma vakıf olamadık fakat bu sabah baktığımda durumun aynı olduğunu gördüm

    şimdi problemin olasılığı nedir muhtemelen hassas bir problem olmalı

    1: lpg montajcısının iddiası : hararet müşürü arızalı olabilir ısınana kadar doğru bilgi vermediğini iddia ediyor ve lpg daha hassas olduğu için benzine nazaran hatayı daha çok belli ettiğini belirtti

    2: hava akışmetre soğuk motorda bu tip hatalara sebep olurmu

    3: devir sensörlerinden bahsedilmiş bazı forumlarda bu sebepten değiştiren varmı

    bu sorunu çözen varmı eğer ustalara kalırsa sırayla herşey değişecek ama çok fazla kurcalamak istemiyorum tabiri caiz ise nokta atışı yapmak istiyorum

    saygılarımla

    Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Lpg.den benzine geçince aynı arızayı veriyormu vermiyorsa maf sensörünüzün arızalı olduğunu düşünmüyorum kısacası benzinde kullandığınızda problem yok ise kesinlikle lpg nin montajında hata var demektir bunun başka bir açıklaması olamaz. Belki bir yerlerden hava alıyor olabilir. Boğaz kelebeği adaptasyon gerektirebilir. Bir sürü sebep var. Sadece lpg de yapıyorsa lpg tesisatına tekrar baktırın. Lpg tankına giden kablo ve şamandra ya baktırın şimdilik aklıma gelen bunlar. Ayrıca lpg nin markası nedir acaba

    araçta prins lpg var

    sorunun kaynağını buldum aslında lpg montajı esnasında bujilerden çıkartılan ateşleme kablolarından bir tanesi tam olarak oturtulmamıştı yerine ateşleme düzgün olmadığı için de ilk kalkışlar problemli idi bujileri kontrol için baktığımızda tesadüfen farkettik şu an araç daha düzenli çalışıyor özellikle aracın gidişi açısından büyük değişiklik oldu şu an daha iyi

    genede motor soğukken sanki bir miktar kayıp var gibi hissediyorum lpg de kalkışlarda fakat bir müddet sonra herhangi bir sorun olmuyor dur kalklarda

    1.8 agn motorları bilenler aracın emme manifoldu ve hava girişi motor bloğunun üstünü komple kaplıyor lpg enjektör hortum girişleri manifoldun iç kısmından delindi enjektörlerde motorun ön kısmına konumlandırıldı hortumlar enjektörlere gelirken iç kısımdan kıvrılarak dışarı alındı buda 15 cm ila 17 cm civarı bir uzunluğa sebep oldu şimdi sormak istediğim şu

    ön taraftaki lpg enjektörlerini emme manifoldunun hava kanalları ile motor üst kapağın arasına alsam iyi edermiyim eğer oraya sığarsa yani aracın benzin enjektörlerinin yanına , lpg enjektörleri motor üst kapağındaki ısıdan etkilenirmi yada hiç oynamadan olduğu yerde kalmalımı ?




  • Tekrar geçmiş olsun arızanın giderilmesine sevindim. Benim tahminde o yöndeydi montajda hata yaptıkları yönünde. Lpg ne marka acaba brc ise regulatorle rail sistem arasında ısı algılayıcı bir müşür vardır doğru bağlanmışmı kontrol etmelisiniz. Buna benzer problemleri kendimde yaşadığım için epey tecrübe edindik.
  • Lpg'ye geçiş sıcaklığı düşük olabilir. Mesela 30 derece ise 40 derece yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Lpg'ye geçiş sıcaklığı düşük olabilir. Mesela 30 derece ise 40 derece yaptırın.

    36 derece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Lpg'ye geçiş sıcaklığı düşük olabilir. Mesela 30 derece ise 40 derece yaptırın.

    bu bahsettiğiniz gün içindeki ilk kalkışları etkiler mi?aracım 2007 astra classic 1.4twinport(bilinen eski G kasa oluyor sanırım)..sabahları ilk çalıştırmada hemen gaz verirsem araç tekliyor ve gitmiyor,ya boşta birkaç sn ye 5000-6000 deir yapıyorum göstergede yada yaklaşık 1dk hiç gaz vermiyorum..bunun dışında gün içindeki diğer çalıştırmalarımda sorun olmuyor..aracım neredeyse hiç benzin yakmıyor gibi..lpg geçişi hemen oluyor zaten,o yüzden dediğiniz ayarın düşüklüğü bu tür tekleme yaptırır mı diye sordum..lpg atiker-wentgas
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb2.0

    quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Lpg'ye geçiş sıcaklığı düşük olabilir. Mesela 30 derece ise 40 derece yaptırın.

    bu bahsettiğiniz gün içindeki ilk kalkışları etkiler mi?aracım 2007 astra classic 1.4twinport(bilinen eski G kasa oluyor sanırım)..sabahları ilk çalıştırmada hemen gaz verirsem araç tekliyor ve gitmiyor,ya boşta birkaç sn ye 5000-6000 deir yapıyorum göstergede yada yaklaşık 1dk hiç gaz vermiyorum..bunun dışında gün içindeki diğer çalıştırmalarımda sorun olmuyor..aracım neredeyse hiç benzin yakmıyor gibi..lpg geçişi hemen oluyor zaten,o yüzden dediğiniz ayarın düşüklüğü bu tür tekleme yaptırır mı diye sordum..lpg atiker-wentgas

    Gaza geçiş sıcaklığını kontrol ettirin, düşük ise yükselttirin. Yüksek ihtimalle sorununuz geçecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Buraya nasıl fotm gönderiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sıkımtı bendede mevcut soğuk motorda benzinden lpg ye geçrken yığılıyor rolantide durunca sıkntıyok ama gaza basınca gaz gidiyor motor ısımdıktan sonra sıkıntı olmuyor gayet düzenli sadece soğukken yapıyor kayseride bunu bir türlü çözemediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leon38 L kullanıcısına yanıt
    Sorununuzu çözdünüz mü lpgde'ki aynı sorun bendede var.Sadece sogukken yapıyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.