Şimdi Ara

motor soğukken çıkan ilğinç ses!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
42.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,sabahları motor soğukken ilk çalıştırmada araç 10-15 saniye sanki dizel gibi çalışıyor,
    yani gaz verincede yine dizel bi araç gibi çalışıyor,ama sadece 15 saniye kadar ondan sonra normal
    bir tanıdık eksantrik milinin üstünde fincanlar var ondan yapabilir dedi,bu arada araç 1.5 karbüratörlü civic
    sizce sorun neden kaynaklanıyor,
    saygılar



    _____________________________
    I'II never forget you
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Soğukken Motor Sesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Araç motorlarının soğukken daha fazla ses ürettiklerini fark etmiş olabilirsiniz. Bu genellikle normal bir durum olsa da, aşırı veya aniden gelişen sesler bir sorunu işaret edebilir.

    Nedenleri:

    • Yağlama Eksikliği: Soğuk havalarda yağ daha viskoz hale gelir ve motora düzgün şekilde ulaşamayabilir. Bu, metal yüzeyler arasındaki sürtünmeyi artırarak gürültüye neden olabilir.
    • Yıpranmış Kayışlar: Soğukken sertleşen kayışlar gıcırtılı veya tiz sesler çıkarabilir.
    • Hava Kaçakları: Emme manifoldu veya egzoz sisteminde bir hava kaçağı, soğukken daha belirgin hale gelen uğultu veya tıslama seslerine neden olabilir.
    • Bujilerle İlgili Sorunlar: Dizel motorlarda bujiler soğukken daha fazla çalışabilir ve bu da tıkırtı veya tıkırtı seslerine neden olabilir.
    • Valf Kaldırıcı Hidrolikleriyle İlgili Sorunlar: Hidrolik kaldırıcılar valf boşluklarını ayarlamaktan sorumludur. Soğukken düzgün çalışmamaları tıkırtılı veya tıkırtılı seslere neden olabilir.

    Çözümleri:

    • Yağ Değişimi ve Filtresinin Kontrolü: Yağın düzenli olarak değiştirilmesi ve yağ filtresinin kontrol edilmesi, yağlama eksikliğini önler.
    • Kayışları Kontrol Ettirme: Gıcırtılı veya tiz sesler varsa, kayışların yıpranıp yıpranmadığını kontrol ettirin.
    • Hava Kaçaklarını Tespit Etme: Motor çalışırken tıslama veya uğultu sesi duyuluyorsa, hava kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
    • Bujileri Kontrol Ettirme: Dizel motorlu araçlarda bujilerin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gürültüyü azaltabilir.
    • Valf Kaldırıcı Hidroliklerini Değiştirme: Valf kaldırıcı hidroliklerinde bir sorun varsa, bunları değiştirmek tıkırtılı veya tıkırtılı sesleri giderir.

    Soğukken aşırı veya aniden gelişen motor sesleri, dikkate alınması gereken bir sorunu gösterebilir. Aracınızı bir mekatroniğe göstererek, sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesini ve çözülmesini sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arkadaşlar yokmu bu konuda bilğisi olan
    _____________________________
    I'II never forget you
  • Bence sorun yok.

    motor ısınana kadar subap sesleri özellikle duyulur.

    Korkacak birşey yok.


    --

    Ama ısınınca geçmiyorsa subap ayarı yaptırın derim.
    _____________________________

    Thy Majesty
  • biraz rahatladım, cevap için çok teşekkürler,
    _____________________________
    I'II never forget you
  • Rica ederim.
    _____________________________

    Thy Majesty
  • aynı ses benim arabadanda geliyor(seat toledo 1.6 sr) ama sabahları çalıştırdıktan sonra 3-4 saniye kadar. eskiden böyle bir ses yoktu, beni rahatsız edende sonradan olması. banada aynı şeyleri söylediler motor sabaha kadar beklediğinde içindeki yağ süzüldüğü için ilk çalışmada yağlanana kadar fincanlar ses yaparmış. beni pek tatmin etmedi çünkü eskiden olmayan ve soradan çıkan bişey gözüme çok batıyor. birde çalıştıktan sonra harekete geçince çekişte bi süre problem oluyormu sizin araçta? benim araba ilk harekete geçince gaz yemiyor, özellikle yokuş yukarı park ettiysem kalkana kadar çok güçlük çekiyorum. kalktıktan 200-300 m sonra arabanın çekişi düzeliyor ve normale dönüyor.bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırlarsa sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: eagleanddog

    merhaba arkadaşlar,sabahları motor soğukken ilk çalıştırmada araç 10-15 saniye sanki dizel gibi çalışıyor,
    yani gaz verincede yine dizel bi araç gibi çalışıyor,ama sadece 15 saniye kadar ondan sonra normal
    bir tanıdık eksantrik milinin üstünde fincanlar var ondan yapabilir dedi,bu arada araç 1.5 karbüratörlü civic
    sizce sorun neden kaynaklanıyor,
    saygılar
    _____________________________




  • Sevgili copy/paste arkadaşımız :)

    Sorununuz çok büyük ihtimalle subaplardan. Araç soğukken daha çok ses çıkarması ve çekişten düşmesi normal.

    Eğer sonradan olduğundan eminseniz subap ayarı yaptırın. Belki bozulmuştur.
    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    aynı ses benim arabadanda geliyor(seat toledo 1.6 sr) ama sabahları çalıştırdıktan sonra 3-4 saniye kadar. eskiden böyle bir ses yoktu, beni rahatsız edende sonradan olması. banada aynı şeyleri söylediler motor sabaha kadar beklediğinde içindeki yağ süzüldüğü için ilk çalışmada yağlanana kadar fincanlar ses yaparmış. beni pek tatmin etmedi çünkü eskiden olmayan ve soradan çıkan bişey gözüme çok batıyor. birde çalıştıktan sonra harekete geçince çekişte bi süre problem oluyormu sizin araçta? benim araba ilk harekete geçince gaz yemiyor, özellikle yokuş yukarı park ettiysem kalkana kadar çok güçlük çekiyorum. kalktıktan 200-300 m sonra arabanın çekişi düzeliyor ve normale dönüyor.bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırlarsa sevinirim...

    Orjinalden alıntı: eagleanddog

    merhaba arkadaşlar,sabahları motor soğukken ilk çalıştırmada araç 10-15 saniye sanki dizel gibi çalışıyor,
    yani gaz verincede yine dizel bi araç gibi çalışıyor,ama sadece 15 saniye kadar ondan sonra normal
    bir tanıdık eksantrik milinin üstünde fincanlar var ondan yapabilir dedi,bu arada araç 1.5 karbüratörlü civic
    sizce sorun neden kaynaklanıyor,
    saygılar

    _____________________________

    Thy Majesty




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • :) ewet böylesi daha kolay olyor..



    az önce vw servisine gittim konuştuk onlarda seslerin subaplardan oldugunu söylüolar. ama sabah kalkışlardaki çekiş düşüklüğüne akıl erdiremediler. akşamdan bırakmam gerekiyormuş arabayı o da bana ters geliyor. nese inş bi gün arabayı bırakıp sorunu öğrenicem..
    _____________________________
  • subap vuruntusu için ayardan önce ,yağ olarak ,daha geniş aralıklı (10w-40 veya 5w ile başlayan) ile işe başlanırsa daha iyi olacaktır.Genelde soğuk havada ilk ısınmada olur bu olay.Isdınınca keser sesi, bu yüzden castrol magnetec ile bir deneme yapmanızı önerirrim.Hem yağınız da değişmiş olur.

    http://www.castrolmagnatec.com.tr/
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .

  • Soğuk motorun çekişi zaten düşük olmazmı?


    quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    :) ewet böylesi daha kolay olyor..



    az önce vw servisine gittim konuştuk onlarda seslerin subaplardan oldugunu söylüolar. ama sabah kalkışlardaki çekiş düşüklüğüne akıl erdiremediler. akşamdan bırakmam gerekiyormuş arabayı o da bana ters geliyor. nese inş bi gün arabayı bırakıp sorunu öğrenicem..

    _____________________________

    Thy Majesty
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Soğuk motorun çekişi zaten düşük olmazmı?


    quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    :) ewet böylesi daha kolay olyor..



    az önce vw servisine gittim konuştuk onlarda seslerin subaplardan oldugunu söylüolar. ama sabah kalkışlardaki çekiş düşüklüğüne akıl erdiremediler. akşamdan bırakmam gerekiyormuş arabayı o da bana ters geliyor. nese inş bi gün arabayı bırakıp sorunu öğrenicem..



    evet araba ısındıkça kendine gelir
    _____________________________




  • düşük olur ama bu çok farklı bişey. sanki baskı balata bitmiş ve rampa yukarı kaldırmaya çalıştığınızı düşünün. o derecede çekiş düşüyor. normalde az bişeyde olsa çekiş düşer ama bunu fazla farketmeyiz. bu rahatsızlık verici derecede.
    _____________________________
  • Arkadaşım bahsettiğiniz aracın sübapları yağ iticili olduğundan yağ basıncı yükselip ve yağ viskozitesi düşene kadar sübapları tam itemediğinden bu sesi duyuyorsunuz. Bu gayet normal bir durum, ancak sentetik yağ kullanırsanız bu problem ve aracın toparlaması daha kısa sürede olur. Ben bu sınıftan Magnatec i özellikle tavsiye ederim.
    Soğuk kış sabahları hem motorunuz kolay çalışır hem de çabuk toparlar.

    Saygılar.
    _____________________________
    ATB Tork Konverter Tamir Bakım Servisi
  • bende katılıyorum.Fincan denen subap iticileri subapları itmesi ile sorun halledilecek.Arkadaşların dediği gibi yüzeye yapışıp kalan ince bir flim tabakası oluşturan yağ kullanmalısın.Örnek Castrolmagnetec
    quote:

    Orjinalden alıntı: zafer_usta

    Arkadaşım bahsettiğiniz aracın sübapları yağ iticili olduğundan yağ basıncı yükselip ve yağ viskozitesi düşene kadar sübapları tam itemediğinden bu sesi duyuyorsunuz. Bu gayet normal bir durum, ancak sentetik yağ kullanırsanız bu problem ve aracın toparlaması daha kısa sürede olur. Ben bu sınıftan Magnatec i özellikle tavsiye ederim.
    Soğuk kış sabahları hem motorunuz kolay çalışır hem de çabuk toparlar.

    Saygılar.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.