Şimdi Ara

Motor ömrü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale
    Dizel motorlar, bakımları düzenli yapılmak kaydıyla benzin motorlarına göre daha uzun ömürlüdürler, ancak kulanım da çok önemli sürekli kısa mesafede kullanılan araçların motoru çabuk yıpranır, diğer taraftan sürekli uzun yol yapan araçların km si yüksek olmasına rağmen motor ömrü daha uzun olabilir, yani kısaca motor ömrü kullanıma bağlı olarak değişir.
    Almanya'da bulunduğum dönemde uuzun yol yapmış 200-250 bin KM'deki dizel araçların çok talep gördüğüne bizzat şahit oldum. Bizde ise yanına kimse yanaşmak istemez

    Hocam kısa mesafeden kastınız nedir?
  • Motor daha ısınmadan youlun bitmesidir. ( 3-5 km)



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webcin -- 23 Ağustos 2010; 3:34:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!



    Avrupa'da devreye girecek olan Euro 5 egzos emisyon standartlarına uymak için geliştirildi diye biliyorum.Dizel araçların egzoslarından çıkan kurumları biriktirerek yüksek sıcaklıkta (600 santigrat derece) imha ediyor,böylece çevreyi daha az kirletiyorsunuz.

    Kurum çok birikince sensörler devreye giriyor ve motorun çekişi düşüyor iyice.Bunu da gidermek için (VW grubunda böyle,diğerlerinde nasıl bilmiyorum) servis yüksek devirlerde bir süre gitmenizi istiyor,kurum atılıyor ve sorun gidiyor.

    Not:Yine bildiğim kadarıyla konuşuyorum,VW Grubu'nun ve Ford-PSA'nın DPF sistemleri birbirinden farklı.

    @deserthawk teşekkür ederim cevabınız ve duyarlılığınız için...




  • Türkiyede motor ömrü 100 bin km dir ondan sonra kimse araba almak istemiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!


    arkadaşım sakin ol ve o konuda yazılanları okursan gerekli bilgilere sahip olursun...

    Ne diyon sen aga?
    o konuda yazılanları okudum hep kulaktan dolma!
    Sen şöyle yazılanları oku da sonra anlat bakalım teknik olarak ta öğrenelim!

    Soru şu?
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?


    amacın nedir arkadaşım?
    bir sakin ol ne bu şiddet bu celal?
    DPF nedir?
    googlede DPF yazıp aratırsan sıkıntın çıkmaz.
    hangi arabada var yok bunun listesinide dökecek halimiz yok.
    googlede 2 dk lık araştırmada bütün sorulara cevap verebilirsinki demin verdiğim linkte DPF nin ne olduğu v.s. yazılmış durumda.

    Ne diyon hakikaten yav! gogıl falan, yazaydın madem o kadar biliyordun laf salatası yapacağına!

    Amacın ne diyorsun ya benim amacım açık öğrenmek, bildiklerimi paylaşmak!
    Ama senin amacın farklı gibi! Yok google yok şiddet...

    Kapatın o zaman hem bu konuyu hem de donanmhaber.com u nasılsa google var!


    arkadaşım sen laf salatası yapıyorsun
    yazıldı diyorum hala konuşuyorsun boş boş.




  • Ülkemizde pskolojik sınır 100.000'dir. Hele araç dizelse uzak durulur. Aman onun turbosuyla enjektörüyle uğraşılmaz efendim araba yüzbini devirmiş .....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    arkadaşım sen laf salatası yapıyorsun
    yazıldı diyorum hala konuşuyorsun boş boş.

    Ben sustum! ve bir daha da cevap yazmayacağım size!
    Sende git işine hadi kardeşim!
    içi boş laflarla forumu kiletmeyiniz! cevap veremiyorsunuz bari susunuz!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webcin -- 24 Ağustos 2010; 1:28:15 >
  • turbo dizel aracımla 150 bine yaklaşmak üzereyim. hem de DPF li..
    15binde bir wurth katkısı koyup yüksek devirde kullanıyorum. ayrıca yağ değişiminde DPF olan araçlar için üretilen C standardını karşılayan yağ kullanıyorum..hala karma tüketimim 5lt civarı ve çekiş kaybım da yok!!!! hayatlarında hiç dizel kullanmayıp sallamayı seven ne kadar çok insan var yaa.
    bazılarının çok sevip beğenerek aldıkları 2. el dizel araçların önemli bir kısmı km leri düşürülmüş 250-300bin km de araçlar.. eğer 100binler civarı her td araçta PDF değişmesi gerekse idi ortalık yandım allah diye bağırışan dizel sahipleri ile dolu olurdu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    96 model tofaş ile 670.000 km yapan bir amca tanıyorum ..

    arkadasım o bir kaç defa yarı rektifiye yaptırmıstır yada km sıfırlatmamıstır..


    Araç rektifiye hiç görmedi o km den sonra hurdaya ayrıldı zaten.

    670.000 in küsüratı bile var Türkiyeyi karıç karıç gezdi defalarca kez hemde işin özü bu bakmasını biliyorsan sonuç böyle oluyor.
  • zaten sonlarında yazıyor mesela leon ibiza octavia tdi motorlu araçların sonunda yazıyor dpf cr filan diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 23 Ağustos 2010; 0:30:09 >
  • ne dpfymiş ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dysquest

    merhaba arkadaşlar
    2011 toyota corolla almayı düşünüyorum ve eskilere baktığımda toyotaların en az 400 500 hatta 600 bin km olanlarını gördüm . Motor ömrü uzun bir araç . Bir sorum olacak. Dizellerdemi motor ömrü daha fazla olur yoksa benzinli araçlardamı. Fark varsa kaç bin km fark vardır.



    Hangimiz taksi ve ticari araç olmayıp bi otomobili 400-500 bin km kullanmışız? Kendim şimdiye kadar en fazla bi aracla W214 200D 230.000km ve Ford Sierra 2.0L DOHC 330.000km yapdım iş icabı kullandığım halde.
    Senede fazla km yapmıyorsanız en güzeli bi Benzinli almak, ne Enjökter ne Kurum filtresi derdi olmaz, şimdiki dizeler çok hasas oldular bakımlarıda zaman gelince daha fazla tutuyor dizelden tasaruf edip servise ödememek lazım, birde dizelin kahrını çekmesi cabası




  • bencede benzinli motorun ömrü uzun ama lpg ne yapar motora bilmem...
  • Daha düşük devirde gittiği için dizeller daha uzun ömürlüdür. Turbo falan denmiş de turbo, motordan ayrı bir ünite. Burada motor ömründen kasıt motorun yağ yakmaya başladığı zaman kadar olan ömrü. Turboda arıza olursa değiştirirsin olur biter. Motor yenileme ile tamamen ayrı bir olay.

    DBF olan araçlar temizliği kendileri yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dysquest

    valla ben yılda en az 40 bin km yapmak zorundayım. Yorumlar buna göre olursa sevinirim.

    bu durumda mutlaka dizel alacaksınız ayrıca da yorumlara bakıp dizel çok korkunç bişey miş hissine kapılmayın alın istediğiniz gibi kullanın ben senede 10-12 bin km yaptığım halde dizel aldım hergün 6 km işe gidip geliyorum kısa sayılır arada uzun yol yapıyorum araca bakımlarını aksatmayıp hor kullanmazsan hiç bir araca hiç birşey olmaz bir taksici ile konuştum oda dizel corolla kullanıyordu 120 bin km oldu rutin bakımı haricinde beş kuruş harcamadım bizde çok temiz kullanmayız habire şehir içinde durkalk şeklinde demişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Daha düşük devirde gittiği için dizeller daha uzun ömürlüdür. Turbo falan denmiş de turbo, motordan ayrı bir ünite. Burada motor ömründen kasıt motorun yağ yakmaya başladığı zaman kadar olan ömrü. Turboda arıza olursa değiştirirsin olur biter. Motor yenileme ile tamamen ayrı bir olay.

    DBF olan araçlar temizliği kendileri yapıyorlar.

    Enjektörlerin yaklaşık bir benzin motoru fiyatından olduğunu bilmiyorsunuz sanırım, blok sağlam kalsa ne olacak turbo , enjektör, dizel pompası var çok pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Daha düşük devirde gittiği için dizeller daha uzun ömürlüdür. Turbo falan denmiş de turbo, motordan ayrı bir ünite. Burada motor ömründen kasıt motorun yağ yakmaya başladığı zaman kadar olan ömrü. Turboda arıza olursa değiştirirsin olur biter. Motor yenileme ile tamamen ayrı bir olay.

    DBF olan araçlar temizliği kendileri yapıyorlar.

    Enjektörlerin yaklaşık bir benzin motoru fiyatından olduğunu bilmiyorsunuz sanırım, blok sağlam kalsa ne olacak turbo , enjektör, dizel pompası var çok pahalı.


    Bunlar çoook eskidendi .Enjektörler de pompa da benzinlilerinki ile hemen hemen aynı fiyat. yeni nesil benzinlilerde de turbo var hem.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    96 model tofaş ile 670.000 km yapan bir amca tanıyorum ..

    arkadasım o bir kaç defa yarı rektifiye yaptırmıstır yada km sıfırlatmamıstır..

    imkansız diye düşünüyorum...saygılar
  • Neye dayanrak peki ? :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.