Şimdi Ara

Motor ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
2.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar
    2011 toyota corolla almayı düşünüyorum ve eskilere baktığımda toyotaların en az 400 500 hatta 600 bin km olanlarını gördüm . Motor ömrü uzun bir araç . Bir sorum olacak. Dizellerdemi motor ömrü daha fazla olur yoksa benzinli araçlardamı. Fark varsa kaç bin km fark vardır.



  • Kullanımdan kullanıma değişir ama dizel motorların ömrü benzinlilere göre daha erken reklefiyeye giriyor genelde bunun en büyük etkeni ülkemizdeki dizel yakıt kalitesi düşük sulu mazot var kaçak mazot var bio dizel var 10 numara yağ katanı var güvenipte her yerden dizel alınmıyor
  • evet arkadasıma katılıyorum.dızel ozellıkle turbo cok daha kısa zamanda yıpranacaktır.kullanıma gore degısır tabıkı ancak yakıt bakım yag kullanımına dıkkat edılırse eger cok uzun zaman ıdare eder
  • Türkiyede benzinli araç daha uzun gider çünkü dizel arabaları benzinli araba gibi kullanıyorlar sonra da dizellere çamur atıyorlar...
  • bakımlarını düzenli yaptırıp motorun canına okumaya kalkılmazsa hem dizel hem benzinli için rahatça ikiside 300-400 binli rakamlara masraf açmadan çıkacaktır
  • Eskiden olsa dizel motor diyecektim ama şimdi benzinli motorlar daha uzun ömürlü oluyor.Aslında ikisininde bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaparsan ikisi de uzun ömürlü olur.Ancak günümüz dizel motorları turbolu ve bir o kadar da karışık sistemleri çevre + yakıt+ performans+v.s adına barındırdığı için daha kısa ömürlü oluyorlar.Toyota da sanırım atmosferik 1.6 132 beygir motora sahip galiba.Uzun ömürlü olacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    bakımlarını düzenli yaptırıp motorun canına okumaya kalkılmazsa hem dizel hem benzinli için rahatça ikiside 300-400 binli rakamlara masraf açmadan çıkacaktır

    http://forum.donanimhaber.com/m_42315035/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Şu konuyu okumanızda fayda var! Zira dizel araçlarda DPF (dizel partikül filtresi) bir filtre kullanılıyormuş.
    Bu sistemin 90-100 bin gibi km lerde değişmesi gerektiği ve fiyatının 4000-12000 lira arasında olduğu söyleniyor.
    Ayrıca bu istem motora bağlı sensörler ile desteklendiğinden iptal edilmesi gibi bir durum söz konusu değil imiş.

    Ha Toyota dizelde bu var mı bende bilmiyorum ama olması kuvvetle muhtemel. Ancak forumda konuşulanaraçlarda 90 bg olanlarda yok deniliyor. Eğer öyleyse corolla da 90 bg olmayabilir bu filtre...
    Almadan önce araştırmakta fayda var...

    Seçim hususuna gelince;
    çok km yapılmıyorsa, senede 10bin km civarı ve altı için;
    artı daha iyi sürüş zevki, daha az masraf, daha uzun motor ömrü için
    BENZİN li corolla tercih edin derim!!!




  • webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!
  • valla ben yılda en az 40 bin km yapmak zorundayım. Yorumlar buna göre olursa sevinirim.
  • Yılda 40000 km yapacaksanız düşünecek hiç bir şey yok , direkt dizel araç almalısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!



    Avrupa'da devreye girecek olan Euro 5 egzos emisyon standartlarına uymak için geliştirildi diye biliyorum.Dizel araçların egzoslarından çıkan kurumları biriktirerek yüksek sıcaklıkta (600 santigrat derece) imha ediyor,böylece çevreyi daha az kirletiyorsunuz.

    Kurum çok birikince sensörler devreye giriyor ve motorun çekişi düşüyor iyice.Bunu da gidermek için (VW grubunda böyle,diğerlerinde nasıl bilmiyorum) servis yüksek devirlerde bir süre gitmenizi istiyor,kurum atılıyor ve sorun gidiyor.

    Not:Yine bildiğim kadarıyla konuşuyorum,VW Grubu'nun ve Ford-PSA'nın DPF sistemleri birbirinden farklı.




  • kullanıma göre değişmektedir çok samimi olduğum arkadaşımın 2003 sol toyota corolla hb lpg li 130 bin km deki aracı sürekli yağ eksiltmesi nedeni ile motor rektefiye edildi 1750 tl ye maloldu sanayide
  • toyota dünyanın en iyi motor üreticilerinden brisidir benzinli motoru 550-600 bin civarında yaparken dizel i 350 binlerde rektifiye ister turbo oldugu için...
  • Dizel motorlar, bakımları düzenli yapılmak kaydıyla benzin motorlarına göre daha uzun ömürlüdürler, ancak kulanım da çok önemli sürekli kısa mesafede kullanılan araçların motoru çabuk yıpranır, diğer taraftan sürekli uzun yol yapan araçların km si yüksek olmasına rağmen motor ömrü daha uzun olabilir, yani kısaca motor ömrü kullanıma bağlı olarak değişir.
    Almanya'da bulunduğum dönemde uuzun yol yapmış 200-250 bin KM'deki dizel araçların çok talep gördüğüne bizzat şahit oldum. Bizde ise yanına kimse yanaşmak istemez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!


    arkadaşım sakin ol ve o konuda yazılanları okursan gerekli bilgilere sahip olursun...




  • 96 model tofaş ile 670.000 km yapan bir amca tanıyorum ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    96 model tofaş ile 670.000 km yapan bir amca tanıyorum ..

    arkadasım o bir kaç defa yarı rektifiye yaptırmıstır yada km sıfırlatmamıstır..



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webcin -- 23 Ağustos 2010; 3:33:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    webcin arkadaşım, Bütün dizel araçlarda DPF yok...

    Valla olsaydı zaten ülkemizde dizel araç alanların ilk düşündükleri ekonomi olduğuna göre dizelin araç almanın da hiç bir mantığı kalmazdı!

    Acaba bu soruya net cevap verebilecek kimse yokmu!
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?

    Neredesiniz otomobil uzmanları!!!


    arkadaşım sakin ol ve o konuda yazılanları okursan gerekli bilgilere sahip olursun...

    Ne diyon sen aga?
    o konuda yazılanları okudum hep kulaktan dolma!
    Sen şöyle yazılanları oku da sonra anlat bakalım teknik olarak ta öğrenelim!

    Soru şu?
    Tam olarak nedir bu DPF, olursa ne olur? olmazsa ne olur?
    Hangi dizel araçlarda var hangilerinde yok?


    amacın nedir arkadaşım?
    bir sakin ol ne bu şiddet bu celal?
    DPF nedir?
    googlede DPF yazıp aratırsan sıkıntın çıkmaz.
    hangi arabada var yok bunun listesinide dökecek halimiz yok.
    googlede 2 dk lık araştırmada bütün sorulara cevap verebilirsinki demin verdiğim linkte DPF nin ne olduğu v.s. yazılmış durumda.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.