Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (71. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • anladım da diğer viteslere takarken de zorluk çıkartıyor eskiye nazaran sadece geri viteste değil ki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dr Erdem

    anladım da diğer viteslere takarken de zorluk çıkartıyor eskiye nazaran sadece geri viteste değil ki


    Hımm araban daha dişlilerin asınması icin erken gibi tabi cok zorlamadıysan her viteste bile yapıyorsa iştirak dişlisi yapıyor olabilir yada genel iştirak millerine bakılmalı senkromecler kontrol edilmeli debriyaj balatasına bakılmalı önce ayırma parmakları iyi calısmıyor olabilir.
  • merhabalar, arkadaşım üç gün önce skodasıyla antalyaya giderken arabanın altını çok sert şekilde taşa çarpmış.arabayı kontrol ettirdiğinde traversi tutan sol arka vidasının kırıldığı çok az da olsa eğrilik bulunduğu söylenmiş.şimdi bu durum tamir edilebilir mi yoksa komple değişmelimi yoksa vida uydurup devam mı etmeli bu konuda fikri olan yazarsa çok sevinirim.
  • bende yukarıdaki arkadaşın anlattığı olay gibi bir olay yaşadım.arabanın altını 2kez vurdum.ama asıl problem bunu babama soylemedim ve o da birşey hissetmedi.görünürde birşey yok ama arabadan pek anlamıyorum.sadece kullanıyorum.acaba bizim hissetmediğimiz bir problem olmuş mudur.servise gostermek gerekir mi.araç yeni kasa leon.

    ayrıca bi arkadaş orta kısımdan vurduysan birşey olmaz dedi ama benim içim rahat etmedi.kimseye de soylemediğim için biraz tedirginim.cevap verirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayred

    merhabalar, arkadaşım üç gün önce skodasıyla antalyaya giderken arabanın altını çok sert şekilde taşa çarpmış.arabayı kontrol ettirdiğinde traversi tutan sol arka vidasının kırıldığı çok az da olsa eğrilik bulunduğu söylenmiş.şimdi bu durum tamir edilebilir mi yoksa komple değişmelimi yoksa vida uydurup devam mı etmeli bu konuda fikri olan yazarsa çok sevinirim.



    merhaba kesinlikle kontrol edilmeli ne durumda yuva yuvasını bozmus olabilir somunun kırılması görmeden konusmak zor yani.
  • aslında öğrenmek istediğim değiştirsek iyi olur demişler ancak fiyat çok uçuk yani o fiyata düzetilcek bişi olsa bile düzeltme yapmaz direk değiştirirler.yani travers tamiri diye bişi varmı yoksa hasar oldumu (ne kadar olduğu önemsiz) kesinlikle değişmelimi
  • birde bu işten en iyi hangi ustalar anlar yani rot-balansçılar mı yoksa normal tamircilermi biraz fikir verin kazık yemeyelim arkadaşlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayred

    aslında öğrenmek istediğim değiştirsek iyi olur demişler ancak fiyat çok uçuk yani o fiyata düzetilcek bişi olsa bile düzeltme yapmaz direk değiştirirler.yani travers tamiri diye bişi varmı yoksa hasar oldumu (ne kadar olduğu önemsiz) kesinlikle değişmelimi


    Kesinlikle degismeli diyemem yani gormeden bi sey demek zor dedigim gibi egrilik filan hafifse duzeltilebilir ama sınırı gectiyse egrilik esneme sebebiyle malzeme tamir edilsede eskisi gibi olmaz bu konuda gormeden onun icin yorum yapamıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayred

    birde bu işten en iyi hangi ustalar anlar yani rot-balansçılar mı yoksa normal tamircilermi biraz fikir verin kazık yemeyelim arkadaşlar


    Ben senin yerinde olsam servise giderdim evet fiyat ucuk olabilir sanayiye gore ama bu tip durumlarda işi sansa bırakmamak gerektigine inanıyorum.
  • işte burada ben onlara güvenmiyorum.onlar direk değiştirelim derler.onlarda varsa yoksa değiştirmek tamir anlayışı yok onlarda.
  • sizce ben ne yapmalıyım kimseye çaktırmadan devam etsem birşey olmaz sanırım
  • buraqthelast aracında bir sorun yoksa devam et yani.

    ayred simdi bu isler icin ne diyebilirim her servis aynı degil her ustada tabiki ole ben usta tanımıyorum ki sana suraya git diyim cünkü işlerimi kendim yapıyorum.Serviste de calıstım ben servis derim ama karar sana kalmıs.
  • noss cvpların için çok teşekkürler.anladığım çok kötü değilse bu durumun düzeltilebileceği.durum kötü ise değişek.birde aklıma şu geldi büyük bir eğrilik varsa veya düzensizlik bu kendini bi şekilde yüksek hızlarda göstermezmi titreme sağa sola çekme gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayred

    noss cvpların için çok teşekkürler.anladığım çok kötü değilse bu durumun düzeltilebileceği.durum kötü ise değişek.birde aklıma şu geldi büyük bir eğrilik varsa veya düzensizlik bu kendini bi şekilde yüksek hızlarda göstermezmi titreme sağa sola çekme gibi.


    Yuksek hızlarda daha cok da yuksek hızda ve bozuk zeminli yolda kendini gosterebilir.
  • Arkadaşlar s40 1.6 d ile ilgili bir sorum olcaktı Aracımda daha önce turbo hortumu sorunu vardı Hava alıyordu ve geç farketmiştim Şimdi hortum değişti o sorun giderildi ama bundan sonra başka bir sorun başladı Gaza yüklenince devir saati yükselirken araba bazı devirlerde silkelemeye başladı her zaman oluyor Gaza basınca önce titriyor sonra ivmeleniyor sonra ara ara daha
    ust devirlere çıktıkçada aynı şeyi daha hafif biçimde yapıyor Hızlanmasında bir sorun yok gibi ilk titreme hariç
    Turbo sorununu düzeltmeden önce böyle bir sorunum yoktu yada turbo verimli çalışmadığından fark etmiyordum
    Sanki gaz yemiyormuş gibi Hava veya yakıt filitresinden şüphelendim 10000 bakımda onlar değişti düzelmedi özellikle 5. viteste daha çok fark ediliyor Arabayı tekrar göstereceğim Ama bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
    Şimdiden teşekkürler
  • ben periskop bilirim birazPERİSKOP NEDİR? ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

    Anlam:Denizaltılarda,siperlerde,tanklarda vb. yerlerde kullanılan ve gözlemcinin gözünü çevirmeksizin bütün bir çevreyi araştırmasına imkan veren optik bir alettir.
    Aynalı Periskop;
    Aynalı periskop,prizmalı periskopa benziyen yalnız prizmaların yerine iki düzlem ayna yerleştirilen periskoptur.
    Prizmalı Periskop;
    Dürbünün a objektifi ile e gözmerceği arasına yerleştirilmiş tam yansıtmalı iki prizmadan meydana gelen periskoptur.(Çevrenin taranması,aleti elle veya mekanik olarak ekseni etrafında döndürerek yapılır.)

    ÖZELLİKLERİ VE DİĞER BİLGİLER;

    Periskop temel olarak bir optik sistemle donatılmış,genellikle 7,5 ile 11 m boyunda düşey bir madeni borudan meydana gelir.
    Denizaltılarda, periskop taret ile birleşmiş haldedir ve dalış derinliği az veya çok taretin üzerine çıkarmak gerekir.Optik sistem,temel olarak iki teleskoptan meydana gelir;bu iki periskoptan birincinin gözmerceği periskobun objektifi,(giriş gözbebeği)ikincinin gözmerceği de(çıkış gözbebeği)olacak şekilde seri bağlanmıştır.Gözlemci gözünü bu çıkış gözbebeğine yerleştirerek inceleme yapar.Girişte ve çıkışta görüşü 90° saptırmak için objektife ve gözmerceğine yansıtma prizmaları eklenmiştir.Bütün ufku taraya bilmek için ,alet düşey bir eksen etra-
    fında dönebilecek şekilde yapılıdır.Bir denizaltında genellikle 2 periskop bulunur.Kumanda odasının üstünde bulunan ve öbüründen daha uzun olan gözlem periskopu(Bu periskop ,düşman uçaklarını
    keşfedebilmek için genellikle baş ucu noktasına kadar görüş imkanı sağlar.)düşman birliklerine yapı-
    lacak hücumları izlemekte kullanılan hücum periskobudur.Düşman birliklerine görülmemesi için bu pe-
    riskobun üst çapı gözlem periskobundan daha küçüktür.Ayrıca denizaltının mümkün olduğu kadar de-
    rine dalabilmesi için ,düşman uçaklarından mümkün olduğu kadar gözlenebilmesi için hücum perisko-
    bu kumanda odasının üstünde bulunur.
    Gözlemci en küçük derinlik değişimlerinde bile objektifin su yüzeyinde kalabilmesi için periskop borusuna tutrulmuş bir desteğin üzerinde ,ayakta veya oturarak ,periskop ile birlikte döner.Periskobun
    toplam uzunluğu 7,5 ile 11 m arasında değiştiğine göre bir denizaltı ancak periskop derinliğindeyken
    yani yüzeyden hiç değilse 15 m dalmış durumdayken periskobu kullanabilir.Bundan daha derinlerde
    denizaltı su yüzeyini gözleyemez.Bu günün denizaltılarında ,hız fazla olduğu ve denizaltı periskop derinliğinin altında bulunduğu zaman periskobu kullanma olasılığı yoksa radardan yararlanılır.




  • Geri döndüm bir süre dersler ve internette ilgili sıkıntılar yuzunden konuyu kapatmıstım.İlgilenen icin tekrar burdayım
  • SENİ TEKRAR BURDA GÖRENLER SEVİNECEK SANIRIM.
    SORUM KLİMA İLE İLGİLİ OLACAK. KLİMA AÇIKKEN SOĞUK HAVAYI İÇERİ ÜFLEYEN FAN AYARININ 1. VE 4. KADEMESİNDE YAKIT TÜKETİMİ AÇISINDAN FARK VAR MI ? 1'DE DE 4' DE AYNI YAKIT TÜKETİMİ Mİ OLUYOR ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egebuca

    SENİ TEKRAR BURDA GÖRENLER SEVİNECEK SANIRIM.
    SORUM KLİMA İLE İLGİLİ OLACAK. KLİMA AÇIKKEN SOĞUK HAVAYI İÇERİ ÜFLEYEN FAN AYARININ 1. VE 4. KADEMESİNDE YAKIT TÜKETİMİ AÇISINDAN FARK VAR MI ? 1'DE DE 4' DE AYNI YAKIT TÜKETİMİ Mİ OLUYOR ?


    Mantık olarak aynı olması lazım cunku hareketi bir kasnak yardımıyla motordan alıyor yani klima dugmesine bastıgın anda o kasnak hareketi veren yapısıyor 1 de de olsa 4 de de olsa aynı yerden gücü alıyor ve konumunda bi degisiklik olmuyor.
  • işte adamımı buldum noss abicim sen müthişsin bana da çok yardımcı olacağını ve aklomdaki sorularımı cevaplayacağını umuyorum.

    aklımdaki ilk soru senin de bildiğin üzere wankel rotorlar çok verimli ancak formüla1 araçlarında veya başka motorsporlarında neden kullanılmamış? böyle bir yasak olduğundan mıdır?
  • 
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.