Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (72. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÇOK ACİL ACİL YARDIM BEKLİYORUM ÇOK ACİL
    slm abi ben eramı 7 ay önce aldım 2007 olarak ama herhalde 2006 yapımı ve bayiden çağardılar fabrikadan şase ve motor no göndermisler değisin diye fabrikasyon sorun olduğu için
    1..eps değisti sonrasında
    2..Vites 1-2 ve geriye geçmiyordu ki kaç defa yollarda kaldım vites halatı degisti bunla birlikte
    3..Debriyaj kavraması yaparken baya bir horultulu ve bilya sesi ile birlikte titreme basladı ve baskı
    balata seti değisti.
    4.. araç dizel 110 beygir turbolu olmasına ve değerlere göre yakmıyor ha ve değerleri olmasada yakın olsun diyoruz yok babo yok
    AMA HALA DEVAM HALA DEVAM
    simdi sorun ne???.....
    1...araç normal rolantide ve vites bosta iken ön göğüste baya bir titreme var ve motordan rrrrrrrrr diye bir ses geliyor ve aracı vitese takarken bu ses kesiliyor,yanı ayağını debriyaja basınca bu ses bir anlık kesiliyor ama değistikten sonra ayağını çekince bu ses tekrar baslıyor ve dahada homurtulu ve titreterek trtrtrtrtrn diye sesi arttırıyor.düz bir satıhta durunca ses az ama açılı bir yerde durunca ses baya guçlü çıkıyor
    2..aracım halen çok yakıyor mesela 80 milyonluk mazotla ortalama 280 km sehir içinde yapıyorum ve bizim sehir içi ORDU ilinin sehir içi İstanbul falan olsa bittik yanı ve 5000 i devirdim hemde 7 ayda ama bunun 3 ayı servis pesinde kosturmakla ve test sürüsleri ile geçti
    3..eps değistiği halde halen direksiyondan ses geliyor anı sağ sol yapınca tıkırtı oluyor
    4..vites halen daha 1-2 ve geriye geçerken takılıyor yanı geçmıyor forumları okudum bosa alıp birdaha denesemde yada bir baska vitese takıp tekrar 1 -2 ye taksamda geçmiyor ve nasıl oluyorsa bir andada geçiyor yada servise gidiyorum bilmem kaç defa söküldü vites topuzunun orası halat ayarı yapılıyor ve geçiyor ama 2-3 gün sonra gene aynı gene aynı şanzuman yağını değistiler 2 defa ama gene aynı
    5..ve boya evet boyası çok kötü dökülüyor ve çizmeyen sünger dahi kullansan araba çiziliyor
    6..özel bir servise gittim arkadasıma ve bu adam PEUGEOT CİTRÖEN HYUNDAİ gibi firmaların çözemediği isleri yapar aracı lifte aldılar sesi dinlediler abi sanzıman PRİZEDEREK ve çatalda yada valant veya krankta sorun var dediler
    8..ARAÇ MOTORU KULAKLARDAN SÖKÜLDÜ KASINTI VAR DENDİ TEKRAR YERİNE TAKILDI OLMADI
    9..MOTOR YAĞI DEĞİSTİ OLMADI
    10..MOTOR KULAKLARI DEĞİSTİ OLMADI
    11..BASKI BALATA DEĞİSTİ NE SALLAMA NE KAVRAMA SESİ DEĞİSTİ
    12..DEBRİYAJ PEDALI TAK TAK SES YAPIYOR KAÇ KEZ YAPILDI DEĞSMEDİ
    VE ARTIK SAYAMIYOM
    ..soruyorum ben napim
    VE ARACIMIM SERVİSTE KALDIĞI SÜREYİ TEST SÜRÜSLERİ VE SÜRÜSLERDE YAKILAN YAKITI VE YAPILAN KİLOMETREYİ HİÇ SAYMIYORUM Kİ BEN OLSA OLSA BU ZAMANA KADAR 3000 KM YAPARDIM ARAÇ SİMDİ 5 780 KM DE VE BİRSEY FARK ETTİM ARAÇ NORMAL 1 KM DE 1200 METRE YAZIYOR ÇOK KM YAZIYOR
    HYUNDAİ BÖLGE SORUMLUSU DA OLMAK ÜZERE BİRÇOK KEZ ARABAYA BAKILDI BİR ÇOK KEZ TAMAM YAPTIK DENDİ ARACI ALDIM 1-2 GÜN MÜKEMMEL AMA SONRA GENE AYNI
    İNANIN 7 AYIN 3 AYI SERVİS KAPILARINDA GEÇTİ 17-20-.... GERİSİNİ HATIRLAMIYORUM SERVİSE GİRDİM ARACI KAÇ DEFA BIRAKTIM BELLİ DEĞİL AMA HEP AYNI HEP AYNI
    SORUYORUM BEN BİR TÜKETİCİ OLARAK NAPIM ANAHTARI HYUNDAİNİN KAPISINAMI ATIM YOKSA ARABAYI DUVARA VURUP KASKODAN PARAMIMI ALİM
    YADA TÜKETİCİ HAKLARINA MI BASVURİM BENİM ARACIM YAPILACAKMI YOKSA DEĞİSTİRİLECEKMİ SİMDİ MOTORU SÖKECEKLERMİS.......




  • ÇOK ACİL ACİL YARDIM BEKLİYORUM ÇOK ACİL
    slm abi ben eramı 7 ay önce aldım 2007 olarak ama herhalde 2006 yapımı ve bayiden çağardılar fabrikadan şase ve motor no göndermisler değisin diye fabrikasyon sorun olduğu için
    1..eps değisti sonrasında
    2..Vites 1-2 ve geriye geçmiyordu ki kaç defa yollarda kaldım vites halatı degisti bunla birlikte
    3..Debriyaj kavraması yaparken baya bir horultulu ve bilya sesi ile birlikte titreme basladı ve baskı
    balata seti değisti.
    4.. araç dizel 110 beygir turbolu olmasına ve değerlere göre yakmıyor ha ve değerleri olmasada yakın olsun diyoruz yok babo yok
    AMA HALA DEVAM HALA DEVAM
    simdi sorun ne???.....
    1...araç normal rolantide ve vites bosta iken ön göğüste baya bir titreme var ve motordan rrrrrrrrr diye bir ses geliyor ve aracı vitese takarken bu ses kesiliyor,yanı ayağını debriyaja basınca bu ses bir anlık kesiliyor ama değistikten sonra ayağını çekince bu ses tekrar baslıyor ve dahada homurtulu ve titreterek trtrtrtrtrn diye sesi arttırıyor.düz bir satıhta durunca ses az ama açılı bir yerde durunca ses baya guçlü çıkıyor
    2..aracım halen çok yakıyor mesela 80 milyonluk mazotla ortalama 280 km sehir içinde yapıyorum ve bizim sehir içi ORDU ilinin sehir içi İstanbul falan olsa bittik yanı ve 5000 i devirdim hemde 7 ayda ama bunun 3 ayı servis pesinde kosturmakla ve test sürüsleri ile geçti
    3..eps değistiği halde halen direksiyondan ses geliyor anı sağ sol yapınca tıkırtı oluyor
    4..vites halen daha 1-2 ve geriye geçerken takılıyor yanı geçmıyor forumları okudum bosa alıp birdaha denesemde yada bir baska vitese takıp tekrar 1 -2 ye taksamda geçmiyor ve nasıl oluyorsa bir andada geçiyor yada servise gidiyorum bilmem kaç defa söküldü vites topuzunun orası halat ayarı yapılıyor ve geçiyor ama 2-3 gün sonra gene aynı gene aynı şanzuman yağını değistiler 2 defa ama gene aynı
    5..ve boya evet boyası çok kötü dökülüyor ve çizmeyen sünger dahi kullansan araba çiziliyor
    6..özel bir servise gittim arkadasıma ve bu adam PEUGEOT CİTRÖEN HYUNDAİ gibi firmaların çözemediği isleri yapar aracı lifte aldılar sesi dinlediler abi sanzıman PRİZEDEREK ve çatalda yada valant veya krankta sorun var dediler
    8..ARAÇ MOTORU KULAKLARDAN SÖKÜLDÜ KASINTI VAR DENDİ TEKRAR YERİNE TAKILDI OLMADI
    9..MOTOR YAĞI DEĞİSTİ OLMADI
    10..MOTOR KULAKLARI DEĞİSTİ OLMADI
    11..BASKI BALATA DEĞİSTİ NE SALLAMA NE KAVRAMA SESİ DEĞİSTİ
    12..DEBRİYAJ PEDALI TAK TAK SES YAPIYOR KAÇ KEZ YAPILDI DEĞSMEDİ
    VE ARTIK SAYAMIYOM
    ..soruyorum ben napim
    VE ARACIMIM SERVİSTE KALDIĞI SÜREYİ TEST SÜRÜSLERİ VE SÜRÜSLERDE YAKILAN YAKITI VE YAPILAN KİLOMETREYİ HİÇ SAYMIYORUM Kİ BEN OLSA OLSA BU ZAMANA KADAR 3000 KM YAPARDIM ARAÇ SİMDİ 5 780 KM DE VE BİRSEY FARK ETTİM ARAÇ NORMAL 1 KM DE 1200 METRE YAZIYOR ÇOK KM YAZIYOR
    HYUNDAİ BÖLGE SORUMLUSU DA OLMAK ÜZERE BİRÇOK KEZ ARABAYA BAKILDI BİR ÇOK KEZ TAMAM YAPTIK DENDİ ARACI ALDIM 1-2 GÜN MÜKEMMEL AMA SONRA GENE AYNI
    İNANIN 7 AYIN 3 AYI SERVİS KAPILARINDA GEÇTİ 17-20-.... GERİSİNİ HATIRLAMIYORUM SERVİSE GİRDİM ARACI KAÇ DEFA BIRAKTIM BELLİ DEĞİL AMA HEP AYNI HEP AYNI
    SORUYORUM BEN BİR TÜKETİCİ OLARAK NAPIM ANAHTARI HYUNDAİNİN KAPISINAMI ATIM YOKSA ARABAYI DUVARA VURUP KASKODAN PARAMIMI ALİM
    YADA TÜKETİCİ HAKLARINA MI BASVURİM BENİM ARACIM YAPILACAKMI YOKSA DEĞİSTİRİLECEKMİ SİMDİ MOTORU SÖKECEKLERMİS.......




  • konuyu biraz okudum gerçekten güzel bir ortam sorulara duyarlılıkla cevap veren arkadaşlara teşekkürler. madem geldim ben de bi soru sorayım 97 corsa arabam var, şanzıman yağını değiştireli çok olmadı, normalde araç çalışmazken debriyaja basmadan vitese geçiyor boşa atılıyor gayet normal, ben de el freni alışkanlığı olmadığı için hep viteste bırakıyorum arabayı, ama bi daha arabayı çalıştırmaya gittiğimde vites boşa geçmiyor illa debriyaja basmam gerekiyor, sanki belli bi süre buzdolabında kalan suyun donması gibi, motoru yeni kapattığımda sorun yok ama bekledikten sonra sorun oluyor, aracı 2. el aldım ve şanzıman yağını değiştirmeden önceki haline hiç dikkat etmedim, acaba yağı mı yanlış koydular nedir?
  • Selam herkese bir süre ayrıydık yine burdayım. 1-2 tane konu gördüm motor çizimiyle ilgili arkaşlar yarım ve resim istemiş kendi çizdiğim motorun resmini veriyorum aşağıda isteyene motor hesaplarıyla ilgilide yardım edebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 24 Nisan 2010; 18:40:44 >
  • Başka bir baslık altındada yazmıştım ama bence tekrar tekrar söylüyorum bazıları askine savunsada neye göre savunuyorlar bilmiyorum, Jant ve lastik değişimi günümüzde görüntü amacıyla çokça düşülen yanlışlar. Siz kafanıza göre bir jant veya lastik taktınızda ölçünün dışında bütün süspansiyon sistemi için yapılan hesapları kaldırıp çöpe atmış oluyorsunuz en basitinden mcpherson sisteminden bir örnekle anlatayım aşağıda gördünüz sistem bir süspansiyon sistemine sahip bir araçta aracın yere basma açısı jant ve lastik yanagının kalınlığına bağlı olarak değişir resimdede gördüğünüz gibi süspansiyon kolu (helezon yaylı olan) belirli bir acıyla eğiktir dik değildir.Bu çeşitli sebepleri vardır ondan söz etmeyecegim siz jantın ölçüsünü ve lastiğinizin ölçüsünü değistirdinizde bu süspansiyon sisteminin yere basışını değiştirirsiniz. Ototmobil firmaları bu sistemleri geliştirene kadar kac tane hesap yapılıyor, deneniyor siz bun değiştirdiğiniz zaman komple o hesapları çöpe atmış oluyorsunuz.





  • Çok gzel bir forum
    Yakın gelecekte araç motorlarında tasarrufla alakalı olarak hangi özellikler gelecek
    örneğin bu aralar start&stop ve hybrid diyebileceğimiz. Fren balatalarından alınan enerjinin 0-40km/s hızları arasında elektiriği kullanması gibi teknolojiler var.
    Yakın gelcekte neler olacak. Örneğin. birim motor hacminde daha fazla hp ve tork elde etmeyle alakalı bir şeyler geliştiriliyor mu?
    Merak ettim bir bilene soralım dedik:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson

    Çok gzel bir forum
    Yakın gelecekte araç motorlarında tasarrufla alakalı olarak hangi özellikler gelecek
    örneğin bu aralar start&stop ve hybrid diyebileceğimiz. Fren balatalarından alınan enerjinin 0-40km/s hızları arasında elektiriği kullanması gibi teknolojiler var.
    Yakın gelcekte neler olacak. Örneğin. birim motor hacminde daha fazla hp ve tork elde etmeyle alakalı bir şeyler geliştiriliyor mu?
    Merak ettim bir bilene soralım dedik:)


    Günümüzde fosil yakıtlara yönelik arge yatırımları minimuma indirildi yani genelde artık elektrik enerjisinini geliştirilmesine yönelindi günümüzde hibrit araçların böyle piyasa sürülmesinini sebebi elektrikle çalışan motorların istenilen verimler elde edilememesinden dolayı. En büyük sıkıntı ısınma sorunu buna tam bir çare bulunamıyor onun için günümüzde hem elektirk hem fosil yakıtla çalışan araçlar görüyoruz belki ilerde bu ısıma sorununa bir çare bulunursa sadece elektrikle çalışan seri üretim arabalarla karşılarız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 24 Nisan 2010; 23:09:33 >




  • ısınma problemini bilmiyordum teşekkürler bilgilendirme için
    bakalım birkaç sene sonra hangi yenilikleri konuşuyor olacağızç
  • Modifiyeden bahsediyorken aklıma gelen baska bir şeyi daha yazayım özelden arada bu egzost konusuyka ilgili sorular geliyor.

    Egzost büyütme, sanayi tipi egzost yaptırma vs bu tip uygulamalar çok yaygın böyle uygulamalarda genelde tek elde edebileceginiz şey ses elde etmek. Profesyonelce takılan egzostların dışında onların katkısı 1-2 bg geçmesi zordur yani. Ama sanayide takılan egzostlar, orta susturucu iptali, direk boru gibi işlemler herkesin sandığının aksine size beygir kazandırmaz.

    Şöyle bir genel inanış var egzost ne kadar geniş olursa o kadar rahat cıkar gazlar ve beygir artar bu yanlış bir düşüncedir...
  • bilgi almak istediğiniz konu olursa istekte bulunabilirsinizde
  • slm arkadaşlar benim 97 model slx 1.6 ie aracım var .gecenlerde motor slindirkapagını subab yuvaları bozuk olduğu için söktürdüm bide gördükki
    blokta çatlak var.usta bundan bişi olmaz dediaynı şekilde rektefiyecide sıkıntı yaratmaz dedi.bende içim tamrahat etmedi bide sizlerin görüşünü almakistiyorum.

  • birtek burası çatlak

  • arkadaşlar birde motoru sıkışırmaktanmı çatlamıştır ,artık nasıl kullanmam gerekir aracı nelere dikkat etmeliyi ve motor radytör çatlak ilcıkallansamiyi olurmu.

  • -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 15 Mart 2011; 19:59:14 >
  • hazırlayan emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.
  • Size birçok soru soracağım :)) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler :)
    1 lpg arabanın ecusu ile ortaklaşa çalışıyor ya, fakir karışım olduğunda neden araba ecusu değerleri yükseltip lpgninde eş zamanlı olarak değerleri yükseltmesini sağlamıyor ?
    2 her zaman iddia etmişimdir vurdurduğumuzda da ( usta bir şekilde ) araç volandan güç alıp çalışıyor , marşa bastığımızda da volan döndürülüp çalışıyor. E hadi elektrik sistemi sapıtır diyenler var onlarada volandaki sensör hareket algıladığı an motora benzin püskürtmesi ve ateşleme yaptırıyor diyorum . Sizce de haklı deil miyim ?
    3. boğaz kelbeğinde bulan maf sensörü araç çalışırken ben elimi 10 cm yaklaştırdığımda nasıl rölantiyi bozuyor ? Bakınca basit bir tel gibi görünüyor :) Ayrıca buna ek olarak 1750 devirde araç neden silkeliyor tam gaz yaptığımda kesiyor ( benzin ve lpgde de acaba sorun maf sensöründen mi :)
    4. Elimizde bir adet alternatör var bunu motora bağladık çıkışı her zaman 14 küsür volt sabit, akım değişken midir ? ( bu soruyu karavana dönüştürmekle uğraştığım bir j9 um var yaşam akülerini şarj etmek için kullanmak istiyorum o yüzden sordum :) ayrıca aküler dolduğunda devreyi kesecek konjektör mü lazım, lazım ise bağlantısını nasıl yapacağım :)
    5 karadüzen dizelde ( j9 ) :) nasıl devir saati ekleyebilirim ? eski 302 lerde bile var parçalarını araştırdım devir müşürü diye birşey gördüm acaba o parça ile mi deviri okuyordur yada önerebileceğiiniz birşey.
    6 Motor sıcaklığı arttığında termik devreye girer fan açar acaba bağlantıları termik ve fanı seri bağlayarak mı yapacağım yoksa röle mi koymalıyım :)
    7 Fakir karışım olduğunda ( lpg subab yanması sorunu ) egr valfi açılarak sıcaklığ ve sanırım no2 yi düşürüyormuş. Fakat bizim araçlarımızda bu valf sadece 4. pistona gidiyor sadece o pistonu mu korur acaba ?
    8 yeni moda subab yağlayıcı sistemler türedi yağ veya mazot veriyor yanma odasına damla damla faydalı olduğunu düşünüyormusunuz lpg de subab yanmasının önüne nasıl geçebiliriz ?




  • Selamlar herkese bir bakıyım dedim eski günlerde üniversitede evde kalırken buralardaydık hep eski günleri bi yad edelim dedim...
  • Bu başlığı ilgiyle takip ederdim.. Güzel bilgiler paylaşılırdı.. Sorunlar çözülürdü..

    Eminim birçok kişi sizi tekrar burada görmek ister..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Bu başlığı ilgiyle takip ederdim.. Güzel bilgiler paylaşılırdı.. Sorunlar çözülürdü..

    Eminim birçok kişi sizi tekrar burada görmek ister..


    Yine bir seyler öğrenmek isteyenler olursa ben burdayım, o günlerden bu yana çok şeyler değişti öğrenciydim şimdi ise Mercedes-Benz ana bayisinde satıs sonrası hizmetlerde çalışan bir sorumluyum herkese selamlar
  • Güzel ve faydalı bir konuymuş.
  • 
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.