Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (69. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6768697071
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
    İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
    İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
    Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.


    Sorun hakkında tam bir bilgiye sahip degilim malesef bilen arkadaslar varsa umarım yardımcı olurlar.
  • ASlında boyle gormeden etmeden bazı arızaları tahmin etmek cok saglıklı degil aslında genel bilgiye isin özunu calısma mantıgını parcaları tanımayı öneriyorum size tabi meraklı olanlara istekli olanlar var mı?
  • noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
    direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?
  • merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

    daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
    ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
    -kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
    -tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
    konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 29 Ocak 2007; 20:04:45 >
  • Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?
  • Selam bu sorunun cevabını bildiğimi zannediyorum..ancak yokuş çıkma meselesine,açtığım başlık altında 2-3 konu sonra değineceğim...

    birde sorunu şu açıdan netleştirmeni isterim.. bu soruyu bir arabanın hızını düşürmeden(mümkün olan en yüksek sabit hızda) çıkabileceği derece kaç derecedir şeklindemi soruyorsun yoksa araba geriye doğru düşmeden çıkabileceği kaç derecedir şeklindemi soruyorsun?





    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
    İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
    İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
    Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
    direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?


    Direksiyondan gelen cesitli seslerden dondururken bazı yerlerde sertlesmesinden anlayabilirsin,tornacıda tanir edilir fakat ne kadar güvenilir ve ne kadar kalıcı olur onu bilemem malzeme bir kere egilmis elastiklik sınırını aşmıs yani düzeltilmesi cok kalıcı olmayabilir.Direksiyon kutusu acılması biraz zahnetli bir iştir uzunlugu kısası arızaya gore degisir ama genelde el oyalayan bir iştir.




  • teşekkürler cevabın için.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

    daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
    ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
    -kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
    -tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
    konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...


    Goruslerin icin tessekkur ederim.

    İçten yanmalı motorlar organik maddeleri, yani benzin, yakarak çevreye zararlı gazlar yayıyor. Bu istenmeyen etkiyi hafifletmek üzere, emisyonları çevreye daha az zarar veren gazlara dönüştüren katalizatör kullanılır.
    Bunu sağlamak üzere, motor ile katalizatör arasında, egzoz gazındaki artık oksijen oranını elektrotlar aracılığıyla ölçen ve bu şekilde elde edilen değerleri motor kumandasına ileten lambda sensörü kullanılır. Motor kumandası, sensörden gelen sinyali işleyip karışım oluşturucusu üzerinden optimum yakıt/hava karışımını ayarlar.

    Burada, Alman fiziko-kimyacı Walther Nernst’in (1864-1941) prensibine göre işleyen, zirkonyum dioksitten (ZRO2) yapılma bir oksijen sensörü söz konusudur. Nernst, bir elektrodun normal potansiyelinin etki eden madde konsantrasyonuna bağımlı olarak tanımlanabileceğini ortaya koymuştur.
    Lambda sensörü ile ilgili olarak da bu, egzoz gazındaki artık oksijen oranının lambda sensöründe bulunan elektrotlar yardımıyla ölçülebileceği anlamına gelir. Sensör, dış elektrot (dış platin tabakası) etrafında egzoz gazı akımı dolaşırken iç elektrot çevre havası ile bağlantılı olacak şekilde egzoz gazı akımı içerisinde durmaktadır.Zirkonyum dioksit seramiği yaklaşık 300°C’den itibaren oksijen iyonları için iletken hale geldiğinden, dış ve iç elektrotlar arasında oksijen oranı farkları bulunması halinde maksimum 1 V düzeyinde bir elektrik gerilimi oluşur ve bu gerilim kablo bağlantıları aracılığıyla çekilir.

    Egzost sisteminin parçalarından biridir ve atık gazdaki zararlı gazların azaltılmasını sağlar.Yüksek ısıya dayanıklı çelik yuvasının içinde sayısız monolit doku bulunuyor.Her birinde özel platin yüzeyler bulunur.Monolitlere alternatif olarak 0.5 mm kalınlıktaki metal folye de kullanılabilir.ii.Motordan çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürmek için araçlara takılır. Seramikten yapılan ve gözenekleri katalitik etki sağlayan maddelerle (katalizör) kaplı katalitik dönüştürücünün içinden geçen egzoz gazları reaksiyona girerek zararsız maddelere dönüşür. Dönüştürücüye NOx (Azot Oksit), CO (Karbon monoksit) ve HC (Hidrokarbonlar) olarak giren maddeler reaksiyon sonucunda canlılara zararsız N2 (Azot), CO2 (Karbon dioksit) ve H2O (su) olarak egzozdan dışarı verilir. Bazen performans artırmak için katalitik dönüştürücünün iptali gündeme gelmektedir. Bu işlem araca ek güç sağlasa da çevreyi kirletmesine neden olduğu için kaçınılması gerekir.

    Fazla yoktur enjektor farkı vardır ama bu enjektörü degistirerek tek noktadan bir aracı cok noktaya cevirebiliriz anlamına gelmez yani yuksek basınc hatları farklı basınclarda calısır.

    Günümüzde sera etkisiyle savasılmaya calısılırken hangi akla hizmet katalitik konvertorlerini iptal eden zihniyetler farkında olmadan kendi evlatlarının gelceklerinden calıyorlar.Katalitik konvertor egzost gazlarının uygun emisyonlara cekmeye yarayan bir elemandır icinde cesitli farklı maddeler vardır zararlı gazlarla tepkiyeme girerek bunları indirger katalitik konvertör iptal edenlere

    Bitmis tıkanmıs katalitik konvertor egzost gazlarının cıkmasını güclestirir cekisten dusurur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jakopsen

    Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?


    Soylediklerinden pek arızaya ipucu veren bir seye rastlayamadım o yuzden bi yorum yapmak zor bir cok sey olabilir en temizi git bir baktır.
  • benden de bir soru

    genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

    arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi
  • merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    benden de bir soru

    genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

    arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi




    Hız sınırlayacı ecu dan yapabilirler.ecu ya yad edu ya program yukleyerek hız sınırlandırması yapabilirsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightmare34

    merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.


    Rot balansın ayarsız olmasın acaba?
  • Merhabalar,

    Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

    Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Merhabalar,

    Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

    Saygılar.


    Merhaba o zaman bize biliyosan kilitli difransiyelin calısmasını anlatabilirsin.
  • mrb arkdslr noss hoca ve dıger arkdslrın yazılarını okudum cok basarılı bı topic cewaplıyacak ardslsr için bi sorum war bu dızel weya benzınlı motorlara bilinen yakıtların dışında bnzn dzel lpg d gaz acaba daha werimli bi yakıt denenemezmı bılmıyorum bagıslayın nıtrojen saf oksıjen weya alternatıflerı bıde su yakıt hattına takılan tasarruf cıhazları ne derece etkılı sımdıden tesekurler
  • Selam,

    Tabii ki.Öncelikle baştan kilitli difransiyel ile difransiyel kilidinin birbirinden farklı sistemler olduğunu söyleyerek başlamak isterim.

    Kilitli difransiyel,en basit örnekle düz yolda giderken birbirinden bağımsız olan ve haliyle düz yolda olduğu için ikisine de aynı miktarda güç düşen tekerleklerin,virajlarda viraj içindeki ve viraj dışındaki tekerleğin yine aynı miktarda güç ile hareket etmesini amayıcla birbirine aynı oranla(1:1) dönmesini sağlayan difransiyel türüdür.Fakat ben en nihayetinde 4x4 kullanıcısı olduğumdan bu difransiyel türünü çok iyi anlatamamamış olabilirim.

    Benim ilgi ve bilgi alanıma giren difransiyel kilidi ise aslında çok basit bir mantığa sahip bir sistemidir.Olay,bir tekerleğin patinaj yaptığında manuel veya elektronik/mekanik olarak diğer tekerleğin mili ile patinaj yapan tekerleğin milinin differansiyel içinde birbirine kenetlenip,motordan gelen hareketle iki tekerleğin birbirine bağlı olarak hareket etmesinin sağlanmasıdır.Difransiyel kilidi her off-road sporcusunun imdadına yetişen yegane mekanik aksamdır.Arazide patinaj yüzünden hareket edemeyen aracı kurtaracak olan sistemdir.Yine de kurtulamıyorsa vinci bağlayacak ağaç aramaya başlanmalıdır .Ayrıca difransiyel kilidi ekstrem dikkatle kullanılması gekeren bir aksamdır.Mutlaka ve mutlaka gerektiği zaman devreye sokulup,araç kurtulduğu zaman devreden çıkarılmalıdır.

    Aslında benim içimde en büyük sıkıntıyı oluşturan konu 4WD ve AWD sistemlerinin ayrımlarının yapılamamasıdır.Bu da,yanlış bilgilenmenin körüklenmesini sağlamaktadır.Arkadaşlar Türkiye pazarında SUV adı altında satılan bir çok araç AWD çekiş sistemine sahiptir.Bu skalayı Kia Sorento'dan tutun da İnfiniti FX35'e,Porsche Cayenne'e kadar sıralayabiliriz.Eğer konusu açılırsa bu iki başlığı daha özenli bir şekilde anlatmaktan zevk duyarım.

    Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    mrb arkdslr noss hoca ve dıger arkdslrın yazılarını okudum cok basarılı bı topic cewaplıyacak ardslsr için bi sorum war bu dızel weya benzınlı motorlara bilinen yakıtların dışında bnzn dzel lpg d gaz acaba daha werimli bi yakıt denenemezmı bılmıyorum bagıslayın nıtrojen saf oksıjen weya alternatıflerı bıde su yakıt hattına takılan tasarruf cıhazları ne derece etkılı sımdıden tesekurler


    Selam arkadasım tam da benim konumu sormusun bu sene sadece lpg ve cng sistemlerini arastırırak gecti lpg ve dogalgaz oldukca cevreci yakıtlar benzin ve dizele gore aslında fakat iyi donusum yapılmalı ve bakımları duzenli bilir kisiler tarafından yapılmalı yanlız yinede lpg ye gore ve cng ye gore dizayn edilmis hala bir motor yok gunuzde.
    Nitrojen aslında cok cok guzel bir yakıt ama ilk uygulama masrafları cok fazla ve depolanması cok zor et kalınlıgı cok yuksek olması lazım depolerının buda maliyeti ve aracın agırlıgını arttırıyor

    Tasarruf cihazları bir cok kez soruldu bu konu hakkında dusuncelerimi daha öncede belirtmistim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Selam,

    Tabii ki.Öncelikle baştan kilitli difransiyel ile difransiyel kilidinin birbirinden farklı sistemler olduğunu söyleyerek başlamak isterim.

    Kilitli difransiyel,en basit örnekle düz yolda giderken birbirinden bağımsız olan ve haliyle düz yolda olduğu için ikisine de aynı miktarda güç düşen tekerleklerin,virajlarda viraj içindeki ve viraj dışındaki tekerleğin yine aynı miktarda güç ile hareket etmesini amayıcla birbirine aynı oranla(1:1) dönmesini sağlayan difransiyel türüdür.Fakat ben en nihayetinde 4x4 kullanıcısı olduğumdan bu difransiyel türünü çok iyi anlatamamamış olabilirim.

    Benim ilgi ve bilgi alanıma giren difransiyel kilidi ise aslında çok basit bir mantığa sahip bir sistemidir.Olay,bir tekerleğin patinaj yaptığında manuel veya elektronik/mekanik olarak diğer tekerleğin mili ile patinaj yapan tekerleğin milinin differansiyel içinde birbirine kenetlenip,motordan gelen hareketle iki tekerleğin birbirine bağlı olarak hareket etmesinin sağlanmasıdır.Difransiyel kilidi her off-road sporcusunun imdadına yetişen yegane mekanik aksamdır.Arazide patinaj yüzünden hareket edemeyen aracı kurtaracak olan sistemdir.Yine de kurtulamıyorsa vinci bağlayacak ağaç aramaya başlanmalıdır .Ayrıca difransiyel kilidi ekstrem dikkatle kullanılması gekeren bir aksamdır.Mutlaka ve mutlaka gerektiği zaman devreye sokulup,araç kurtulduğu zaman devreden çıkarılmalıdır.

    Aslında benim içimde en büyük sıkıntıyı oluşturan konu 4WD ve AWD sistemlerinin ayrımlarının yapılamamasıdır.Bu da,yanlış bilgilenmenin körüklenmesini sağlamaktadır.Arkadaşlar Türkiye pazarında SUV adı altında satılan bir çok araç AWD çekiş sistemine sahiptir.Bu skalayı Kia Sorento'dan tutun da İnfiniti FX35'e,Porsche Cayenne'e kadar sıralayabiliriz.Eğer konusu açılırsa bu iki başlığı daha özenli bir şekilde anlatmaktan zevk duyarım.

    Saygılar.




    Acıklamarın icin saol sekil varsa elinde onun üzerinde semasıyla gosterilmis halsa iyi olurdu kavrasmıs halleri nasıl oluyor diger ayna,mahruti cıkıs mili vb dislilerin durumunu gormek acısından daha iyi olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 6768697071
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.