Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar artık düşünmemeye karar verdiğim bir problemi başka bir arkadaşda yaşıyormuş ben ustamdan aldığım cevapla tatmin olmuştum ancak arkadaşa kafi gelmedi sorun şu 2004 seat leon 1 nci vites bazen 2nci vites yüksek devirdeyken ıslık sesi çıkartıyor ustam bunu şöyle açıkladı.: ARAÇTA BULUNAN AKTİF KARBON FİLİTRESİNİN YAPMIŞ OLDUGU Bİ AYAR VALF ACIP
    KAPATTIGINDA ISLIK SESİNE BENZER SES YAPIYOR. sizce bu her araçda olurmu eğer olmuyorsa yukardaki açıklama dahilinde normalmi karşılamalıyım teşekkürler iyi çalışmalar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    3500 devire kadar araç sollamalarında hızlanırken çok yavaş hızlanıyor, 70 beygir aracım düşük devirlerde daha çabuk tepki verirken 95 beygirlik aracımda vites küçültüp aracı bağırtmam gerekiyor. yüksek devirde performans çok iyi ancak düşük devirde çok zayıf. genelde 3000 devirde vites değiştiririm, motoru fazla zorlamadan yolculuk ediyorum, performans için motoruy zorlamak motora zarar verirmi pek bilmiyorum. kastettiğim buydu, yani düşük ve normal devirlerdeki ani hızlanmalardaki motor tepkisi zayıf kalıyor.


    Anladım bi sorun oldugunu sanmıyorum ama yinede bi suphen varsa servise gotur opel astra var 1.3 arkadsımda oda 3000 devire kadar yokus bile zor cıkıyor desem yeri var 3000den sonra turbo acıyor cunku senim kide belki max. torku yuksek devirde veriyor olabilir tam bi sey soyleyip yanıltmak istemem cunku bu sıyledigin aracın direksiyonuna gecmeden cok anlasılabilecek bi sorun degil.


    Slm Noss. Yukarda bahsettiğin araç Astra 1.3 multijet 90 hp mi? Bildiğim kadarıyla 1750-2500 devir aralığında max. tork veriyor bu motor. Ve turbo 1750 devirde devreye giriyor. Yanlışmı biliyorum? Çekişin 2500 devirde max. olması gerekmez mi? 3000 devirden itibaren çekiş düşmeye başlar diye düşünüyorum. Yanılıyormuyum?


    Yok bahsettigim aracta bi sorun var o yuzden yani normali senin dedigin gibi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: quickzotic

    Selam. Ben makina mühendisi öğrencisiyim. Bu sene okulda hidrojrn enerjisiyle çalışcan araba yapıyoruz. benim görevim fren sistemleri ve güvenlik ekipmanları. Fren sistemleri arasındaki farkları anlatabilirmisiniz. Mesela mekanik fren ile hidrolik disk fren arasındaki. Sizce hangisi kullanmamız daha uygun olur. Bu arada arabanın ulaşacağı hızlar max. 100 civarlarında. Bu arada arabanın kilo kriterleri var. Yan, araba çok ağır olmamak zorunda. Bunuda göz önünde bulundurursanız sevinirim. Son olarak fren sistemleri ile araştırma yapabileceğim kaynaklarınız var mı? VAr olupta yollarsanız veya söylerseniz sevinirim. teşekkürler


    Selam max. 100 km yapacak bir arqcı mekanik frende durdurabilir ama daha uzun mesafede hidrolik kullanırsanız hem daha kolay dozlanır hemde daha etkili durma etkisi elde edersiniz acıkcası mekanik fren daha agır olur diye tahmin ediyorum ama tam bilgim yok yanıltmak istemem agırlık konusunda.Acıksası nette fazla Turkce kaynak yok yabancı yayınlarda cok bilgi var mak müh. odalarının kütüphanelerinden arastırabilirsiniz kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    Merhabalar arkadaşlar artık düşünmemeye karar verdiğim bir problemi başka bir arkadaşda yaşıyormuş ben ustamdan aldığım cevapla tatmin olmuştum ancak arkadaşa kafi gelmedi sorun şu 2004 seat leon 1 nci vites bazen 2nci vites yüksek devirdeyken ıslık sesi çıkartıyor ustam bunu şöyle açıkladı.: ARAÇTA BULUNAN AKTİF KARBON FİLİTRESİNİN YAPMIŞ OLDUGU Bİ AYAR VALF ACIP
    KAPATTIGINDA ISLIK SESİNE BENZER SES YAPIYOR. sizce bu her araçda olurmu eğer olmuyorsa yukardaki açıklama dahilinde normalmi karşılamalıyım teşekkürler iyi çalışmalar


    Dogru.Bunu yapmak icin bazen egzost cıkısınada bi sey koyuyolar ama sizde yoksa valften dolayıdır muhtemelen.
  • mühim olan valfin böyle davranmasının bir problem olup olmadığı,birde birşey daha sormak istiyorum aracım leon 2004 1.6 105 beygir arkadaşımda 2005 bora 1.6 var motoruna aynı diyorlar fabrika verilerine göre 0-100 hızlanması daha iyi olması gereken aracım 120 km hızlara kadar yaptığımız testlerde leon geride kalıyor bunun sebepleri ne olabilir pilotaj değil leon bakımlı daha teni enjektörleri temizlendi carbon clean yapıldı yardımlarınız için teşekkürler
  • merhabalar arabaya 28,01,2006 tarihinde 5 lite yağ kondu eylül 2006 da baktım az yağ kalmış.oksozdan mavi duman atıyor yağ yakıyor ama bu tarihler arasında daha 6000 küsür kilometre yol gittim.bu normal mi?değilse çözümü nedir arkadaşlar bu beni rahatsız etti...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    mühim olan valfin böyle davranmasının bir problem olup olmadığı,birde birşey daha sormak istiyorum aracım leon 2004 1.6 105 beygir arkadaşımda 2005 bora 1.6 var motoruna aynı diyorlar fabrika verilerine göre 0-100 hızlanması daha iyi olması gereken aracım 120 km hızlara kadar yaptığımız testlerde leon geride kalıyor bunun sebepleri ne olabilir pilotaj değil leon bakımlı daha teni enjektörleri temizlendi carbon clean yapıldı yardımlarınız için teşekkürler


    Valfin böle davranmasında bir sorun yok aracın Boranın biraz gerisinde kalması Bora'dan biraz daha agır olmasından dolayı bu normal...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: replays

    merhabalar arabaya 28,01,2006 tarihinde 5 lite yağ kondu eylül 2006 da baktım az yağ kalmış.oksozdan mavi duman atıyor yağ yakıyor ama bu tarihler arasında daha 6000 küsür kilometre yol gittim.bu normal mi?değilse çözümü nedir arkadaşlar bu beni rahatsız etti...



    Mavi duman atıyosa kesinilkle bir sorun vardır mavi duman ancak yag yandıgı zaman ortaya cıkar.Sorum sekmanlarda silindir blogunda üst kapakta olabilir bir müdale şarttır servise yada ustana gitmeni öneririm....
  • Lastik Kullanımı Hakkında Bilgiler

    Lastik ebadı, araç üreticilerinin belirlediği ebat olmalıdır.

    Kullanılan lastik tipi ve sırt deseni, kullanım amacı ve şartlarıyla uyumlu olmalıdır. Aynı araçta, farklı ebat ve yapıda lastik kullanılmamalıdır.

    Lastik basınçları, araç kullanım kitaplarında ve lastik kataloglarında öngörülen değerlerde olmalı, en az 15 günde bir ortam sıcaklığında (lastikler soğukken) kontrol edilmelidir. Ölçüm yapan aletlerin doğru olduğundan emin olmalı ve araçta bulunan yedek lastik unutulmamalıdır. Lastik basınçları kullanım sırasında, ısınma gerekçesiyle asla düşürülmemelidir.

    Yeni lastik takıldığında ve titreşim gibi şikayetler olduğunda, tekerleklerin (lastik+jant) balans ayarları yaptırılmalıdır. Aracın ön düzen ayarlarının normal olduğundan emin olunmalıdır.

    Lastik tabanında düzensiz aşınma, araçta çekme ve titreşim gibi olumsuzluklar görüldüğünde, araç ön düzeni yetkili servislerce kontrol edilmeli, araç kullanımlarında kitabında öngörülen değerlere ayarlanmalıdır.

    Lastiklerde diş derinliği, güvenli sürüş için büyük önem taşıdığından, diş derinlikleri düzenli aralıklarla kontrol edilmeli, dişler belirli bir derinliğe indiğinde (en düşük 1.6 mm) yeni lastikle değiştirilmelidir.

    Her lastikte, kalan diş derinliğini belirten göstergeler mevcuttur.

    Lastiklerin montajı ve balans ayarı; kullanılacağı araca uygun ve kataloglarda öngörülen ebatlarda jantlara, yetkili servisler tarafından, uygun el aletleri ve makinelerle yapılmalıdır.

    Delinen, arızalanan lastikler eğer onarılacaksa; lastiklerin öncelikle yetkili kişiler tarafından kontrol edilmesi, onarımın uzman kişilerce ve uygun malzeme kullanılarak yapılması gerekmektedir.

    Aracın park edildiği yerin zemininde, yağ, benzin, mazot, solvent gibi petrol esaslı ürünler ve akü asidi gibi zararlı kimyasal ürünler bulunmamalıdır.

    Araca binmeden önce, lastiklerin durumunun göz ile kontrol edilmelidir.

    Bozuk yüzeyli yollarda araç hızlı kullanılmamalıdır. Sert bir darbe alınması durumunda, lastikler ve jantların uzman kişilerce kontrol edilmesi faydalıdır. Zorunluluk dışında sert ve ani fren yapılmamalıdır.

    Araç, uzun süre park halinde hareketsiz kalması durumunda, takoza alınmalı ya da periyodik olarak lastiklerin yere basan kısmı yürütülerek değiştirilmelidir.

    Kaynak: Obitet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 28 Eylül 2006; 11:35:19 >




  • quote:


    Valfin böle davranmasında bir sorun yok aracın Boranın biraz gerisinde kalması Bora'dan biraz daha agır olmasından dolayı bu normal...

    İlgine teşekkürler ancak biraz daha hafif olan araç seat.arabanın heryerini elden geçirdim birtek aklıma gelen aracı aldığımda debriyajına alışamadım ve bayağ zorladım balatayı ondan sonra 2-3 farklı ustaya götürdüm arabayı debriyajı normal dediler ama sanki ilk günkü gibi değilmiş gibi geliyor bana bu durumda debriyaj balatalarındaki küçük yüzdeli aşınmalar % 20-30 bilmiyorum hız kaybına sebep olablirmi. sağol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpaslan11 -- 28 Eylül 2006; 14:10:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    quote:


    Valfin böle davranmasında bir sorun yok aracın Boranın biraz gerisinde kalması Bora'dan biraz daha agır olmasından dolayı bu normal...

    İlgine teşekkürler ancak biraz daha hafif olan araç seat.arabanın heryerini elden geçirdim birtek aklıma gelen aracı aldığımda debriyajına alışamadım ve bayağ zorladım balatayı ondan sonra 2-3 farklı ustaya götürdüm arabayı debriyajı normal dediler ama sanki ilk günkü gibi değilmiş gibi geliyor bana bu durumda debriyaj balatalarındaki küçük yüzdeli aşınmalar % 20-30 bilmiyorum hız kaybına sebep olablirmi. sağol



    Tabi onun etkisi olabilir guc aktarımında ama cok da etkisi olmayabilir asıntıya baglı...




  • noss öncelikle böyle bir topic için teşekkürler. Benim sorum elektirik ile alakalı, aracın gece kısa farla yanıkken sağ veya sol cam farketmez camı yukarı veya aşağı sonuna kadar kaldırırken son noktada cam durduğunda farlarda hafif bir kıpraşma oluyor. yani çok az bir şiddet azalması!!, bu araç 0 km den beridir böyle. durumda ne bir kötüleşme nede bir iyileşme oldu zamanla,, bu konuda ne yapmalıyım. gelecekte bana elektrik sisteminde veya aküde bir sorun çıkartırmı?

    Not: araç 2 yaşında,, ve tüm bileşenleri orjinal, herhangi bir elektrik donanımına müdahale olmadı,
  • Bir tanıdğımda da dediğin gibi böyle bir sorundan araç yolda kalmıştı. bu konuda bir kontrol ettiricem. Cevabın için çok teşekkür ederim

    Bir sorum daha olucak bunu sormayı unuttum, motor çalışıyorken camlar motorun çalışmadığı durumdan daha hızlı açlıp kapanıyor, Bu durum sizce normalmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 29 Eylül 2006; 16:34:23 >
  • slm noss lastik konulu yazın için teşekkr.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    Bir tanıdğımda da dediğin gibi böyle bir sorundan araç yolda kalmıştı. bu konuda bir kontrol ettiricem. Cevabın için çok teşekkür ederim

    Bir sorum daha olucak bunu sormayı unuttum, motor çalışıyorken camlar motorun çalışmadığı durumdan daha hızlı açlıp kapanıyor, Bu durum sizce normalmi?


    Hımmm normaldir tahmin ediyorum ama tamamen tahmin bu yani yanıltmak istemem seni tam bilmedigim bi sey hakkında bi sey soyleyip...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fmaka

    slm noss lastik konulu yazın için teşekkr.



    Lafı bile olmaz
  • Arkadaslar tekrar hatırlatma ihtiyacı hissettim ben herseyi bilen bir insan degilim,Allah kuluyum hatada yapabilirim lutfen bilgisi olan arkadaslar teknik bilgiler hakkında bilgisi ve materyali olan arkadaslar bildiklerinizi paylasırsanız herkes icin yararlı olacaktır.
  • Noss benim 2000 model bir astram var.Son zamanlarda 2. vites nerdeyse debriyaja basmadan değişiyor.Vites koluna dokunduğumda fırladığını hissediyorum.Acaba ne oldu.Bana bir fikir verebilirmisin.Arızanın önemine göre özel servismi ,opelservisimiönerirsin?Şimdiden cvb.ın için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drslim

    Noss benim 2000 model bir astram var.Son zamanlarda 2. vites nerdeyse debriyaja basmadan değişiyor.Vites koluna dokunduğumda fırladığını hissediyorum.Acaba ne oldu.Bana bir fikir verebilirmisin.Arızanın önemine göre özel servismi ,opelservisimiönerirsin?Şimdiden cvb.ın için teşekkürler.


    Bunun sebepleri 2. vites dişlisinden,senkromecinden yada 2. vites yolundan olabilir yani aracın şanzımanının indirilip bakılması lazım ben size servis öneririm arızasız gunler dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 5 Ekim 2006; 9:49:35 >
  • Nos sana bi sorum olucak bu dizel Corsa da Katalitik konwertör warmı? bende 1.4 wardı iptalettirmiştim zamanında. ama dizel aldım ondada bulunuyomu bu velet? aynı noktada aynı silindirsel bi yapı war. o katalitik konwertörmü yoks başka bişeymi?
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.