Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (51. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Logan 1.4'te kullanılan motorlar su an Clio Symbollerde kullanılanın aynısı, sanzıman olaraksa megane'larla aynı, yanisi sorun yasamazsın... Ogrenmek istedigin birsey olursa ozellikle loganla ilgili yardımcı olabilirim... Noss bu arada gec de olsa okudum tamamını topic'in, cok faydalı olmus tesekkurler tebrikler tekrar, ben de elimden geldigince katkıda bulunmaya calısacagım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: bozdem07

    MERABALAR ARANIZA YENİ KATILDIM NOSS KARDEŞ YAZILARINI TAMAMI OLMASADA BİR KISMINI OKUDUM ÇOK YARARLI BİLGİLER VERİYORSUN .BEN 5 AY ÖNCE 0 KM DACİA LOGAN 1,4 MPI ARAC ALDIM .BU ARAC HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİ ,TEKNİK BİKGİLERİNİ YAZARSAN SEVİNİRİM.


    Logan bildigin gibi Renault alt yapılı bir arac megane clio arası bi tada sahip.Arac piyada aslında daha yeni oldugu icin 100.000km deneylerini hic bi yerde gormedim onun icin alt yapısının ne kadar iyi oldugu hakkında tam bi sey soylemek zor ama Renault alt yapısıyla üretildigine gore kotu olabilcegini dusunmuyorum aracı kullanma ve motorunu inceleme fırsatım olmadıgı icin soylebileceklerim bunlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkimake -- 27 Ağustos 2006; 19:02:36 >




  • abı sen sımdı ne ıs yapıyorsun tam bı bılgı verırmısın ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    abı sen sımdı ne ıs yapıyorsun tam bı bılgı verırmısın ???


    Okuyorum otomotiv öğretmenliğimde imzamda yazan yerde...
  • pekı ozman san bı kac soru sorım yavv yardımcı ol banada :D eaysıtronıck bır aracım var ama her bsıyı beyınlı bu araca motorda oynama yapsakne tur zararları olur?
    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    abı sen sımdı ne ıs yapıyorsun tam bı bılgı verırmısın ???


    Okuyorum otomotiv öğretmenliğimde imzamda yazan yerde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    pekı ozman san bı kac soru sorım yavv yardımcı ol banada :D eaysıtronıck bır aracım var ama her bsıyı beyınlı bu araca motorda oynama yapsakne tur zararları olur?
    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    abı sen sımdı ne ıs yapıyorsun tam bı bılgı verırmısın ???


    Okuyorum otomotiv öğretmenliğimde imzamda yazan yerde...




    Yapılacak olan calısmaya baglı motorda easytronik sanzıman sonucta paratikilk amaclı üretilmis bir aktarma organı modifiye amaclı yapılacak konularda bi yerden sonra sıkıntı yaratabilir.Zararlar olur derken bilincli olarak motorda yapılacak gelistirmeler motora cok fazla zarar vermez beyin tekrar programlanarak ek bir performans elde edilebilir ama bunun bilicli kişiler tarafından yapılması lazım aklıma gelen bunlar sen ne tür bir sey dusunuyosan onu tam olarak aktarırsan daha detaylı cevap verebilirim.




  • suanda arac 115 hp falanbunu ılk olarak 200 yakastırmak hatta gecırmek ıstıyorum ornek turbo kıttı chıp ama chıpte kararsızım yazıllımı kuttu olarakmı alsam ama bı sorun ben aracı aldımdandır 4 defa kmpıle janzıman dıslılerı deyıstı 10 bınde debrıyaj balatalrını yedım :DD::D
  • VERDİĞİN BİLGİLER İÇİN TEŞEKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: bozdem07

    MERABALAR ARANIZA YENİ KATILDIM NOSS KARDEŞ YAZILARINI TAMAMI OLMASADA BİR KISMINI OKUDUM ÇOK YARARLI BİLGİLER VERİYORSUN .BEN 5 AY ÖNCE 0 KM DACİA LOGAN 1,4 MPI ARAC ALDIM .BU ARAC HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİ ,TEKNİK BİKGİLERİNİ YAZARSAN SEVİNİRİM.


    Logan bildigin gibi Renault alt yapılı bir arac megane clio arası bi tada sahip.Arac piyada aslında daha yeni oldugu icin 100.000km deneylerini hic bi yerde gormedim onun icin alt yapısının ne kadar iyi oldugu hakkında tam bi sey soylemek zor ama Renault alt yapısıyla üretildigine gore kotu olabilcegini dusunmuyorum aracı kullanma ve motorunu inceleme fırsatım olmadıgı icin soylebileceklerim bunlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    suanda arac 115 hp falanbunu ılk olarak 200 yakastırmak hatta gecırmek ıstıyorum ornek turbo kıttı chıp ama chıpte kararsızım yazıllımı kuttu olarakmı alsam ama bı sorun ben aracı aldımdandır 4 defa kmpıle janzıman dıslılerı deyıstı 10 bınde debrıyaj balatalrını yedım :DD::D


    115 ten 200 e cıkmak istysan bi asırı besleme sart gibi gozukuyor sana turbo gibi bunun yanında eksantrik aktarma organlarındadi degisikliklerde yararlı olacaktır ama bu güce cıkmaklada bitmiyor bu isler aracın amortisor ve fren sistemindede iyilestirmeler yapmanı öneririm...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 28 Ağustos 2006; 14:54:40 >
  • slm bende otomotiv öğr. 3 sınıf ogrencisiyim ama bukadar teknink bilgiyi okulda ögrenmen munkun degil bu bilgiye dergimi int. forumlardanmı ögreniyosun merak ediyorum ayrıca hangi universitedesin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolga86

    slm bende otomotiv öğr. 3 sınıf ogrencisiyim ama bukadar teknink bilgiyi okulda ögrenmen munkun degil bu bilgiye dergimi int. forumlardanmı ögreniyosun merak ediyorum ayrıca hangi universitedesin?


    Selam tabiki okulda dogru düzgün hic bisey verilmiyor teknik okulların durumu ortada benim kendi merakım acıkcası ben ilk konusmaya arabaların markalarını soyleyerek baslamasım bu bole bir merak bende bir cok yayın takip etmeye calısıyorum ama yinede yeterli gormuyorum olmuyor bole cok saglıklı tek istegim biraz param olsa ufak bi otolye bi kacta motor ugrassam onlarla kendini gelistirme meselesi yani internette yabancı kaynak ararsan cok ama Türkçe kaynak yok denecek kadar az cok gerisindeyiz teknolojinin bilginin malesef...Ben Zonguldak Karaelmas Üniversitesi sen hangisindesin?




  • Meraba arkadaşlar böyle bir çalışma çok faydalı olmuş bende yeni keşfettim. Emeği geçenlere çok teşekkür ediyorum. Aynı zamanda oldukçada eğlenceli. Kendimde 95 model fairway var. Biraz teknik işlere yatkınlığımdan dolayı birçok problemini kendim hallededrim. Genelde reno 9 ların hararet sorunu olduğu bilinir fakat ben bu sorunla iki yıldır cebelleşiyorum ki artık ilallalh dedim ve pesettim. Sorun şu ki bu araç asfalt yolda ve rampa tırmanışlarında virajlı yollarda ortalama 60-70-80 li hızlarda hararet 95 de 100 dereceleri çok rahat buluyor ve fan devreye geçiyor, ve araç rampa aşağı dönünceye kadar radyatör soğumadığı için fan kapanmıyorbu arada kaloriferle falan müdahale etmezseniz tehlikeli boyutlra ulaşıyor. Araç lpgli ve soğutma sisteminde değişmeyen parça kamadı desem yalan olmaz. Radyatör yeni değişti ve orjinal aliminyum ve kale marka (Hatta bakır al falan dediler ama ben orjinal olsun dedim). Termostat değişti 72 derecelik(yazlık). Fan Müşüründe de sorun yok kendi orjinal müşürü 92 yada 91 de açıyor. Kendi orjinal fanını da değiştirdim ve tofaşlarda kullanılan fan taktım (modifiye). Motor üst kapak contası değişti. Soğutma suyunun yüzde doksanı antifiriz. Ve kesinlikle soğutma suyunda enufak bi kaçak yok ve de sistemde hava olasılığı yok. Kalorifer peteği çalışıyor ve emsalleri kadar ısıtıyor. Yakıt hava ayarları normal ve normal yakıyor, çekişte sorun yok. Sadece devirdaim değişmedi ve acaba suyu az devir yapabilirmi diye düşünüyorum ve de nasıl emin olabileceğimi bilemiyorum. Radyatör fanını değiştirmeden önce kendi orjinal fanı hiç durmadan çalışıyodu (fan muşiri 76 lıktı) isterseniz otobanda 120-130 ile gidin (bakın abartmıyorum yüzde yüz biliyorum). Hele şehir içi yada stabilizeye düştünüzmü yandınız(MECAZ DEĞİL GERÇEK ANLAMDA). Dışarıda 30-35 derece sıcaklıkta başkaları klima açarken siz kalorifer açıyorsunuz, açmazsanız motor yanacak. (Bu arada o kadar dikkat etmeme rağmen bi kaç kez su kaynattım. Utanmasa araba kışın eksi 20,25 te bile fan açacak. (Bu arada yaşadığım yer 1500 rakım ve kuru hava). Yalnız tofaş fanını taktıktan sonra biraz rahatlattı ama kesinlikle yeterli değil. Ateşleme sistemi, yağlama, yakıt vs de sorun yok ve bakımlıdır. Eğer dikkatli biri olmasydım sanırım 2-3 kez motor indirecektim. Şİmdi anlamak istediğim başkaları bu sorunu nasıl hallediyor. İkincisi bu arabalar üretildiği yıllarda bu sorun nasıl gözden kaçmış. Üçüncüsü bu kadar hararet yapmasınının sebebi başka ne olabilir. Dördüncüsü 120-130 gibi hızlarda oluşan hava akımı yanan motoru bile söndürecekten nasıl olurda radyatör suyunu soğutmaz ve devamlı fan açık kalır. (Bu arada aracın ön pancurda yada motor bölümünde herhangi bir değişiklik yoktur). Beşincisi motorun 1600 olması ve lpgli olmasını etkisi varmıdır. BAŞINIZI AĞRITTIYSAM ÖZÜR DİLERİM. Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. İyi sabahlar




  • Noss uzun zamandır seni takip ediyorum .Yazdıkların problemlerimi genelde aydınlattığı için birşey yazmak ihtiyacı duymadım.Şimdi öncelikle sana tşk.lerimi ileteyim.Bu arada forumda astra elegance arabalara cruse controlun sonradan takılabileceğini öğrendim.Acaba bu astra cd içinde geçerlimi bunu benim için sorma imkanın olursa sevinirim.Genel konunun dışına çıktığım için umarım kusura bakmazsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derude

    Meraba arkadaşlar böyle bir çalışma çok faydalı olmuş bende yeni keşfettim. Emeği geçenlere çok teşekkür ediyorum. Aynı zamanda oldukçada eğlenceli. Kendimde 95 model fairway var. Biraz teknik işlere yatkınlığımdan dolayı birçok problemini kendim hallededrim. Genelde reno 9 ların hararet sorunu olduğu bilinir fakat ben bu sorunla iki yıldır cebelleşiyorum ki artık ilallalh dedim ve pesettim. Sorun şu ki bu araç asfalt yolda ve rampa tırmanışlarında virajlı yollarda ortalama 60-70-80 li hızlarda hararet 95 de 100 dereceleri çok rahat buluyor ve fan devreye geçiyor, ve araç rampa aşağı dönünceye kadar radyatör soğumadığı için fan kapanmıyorbu arada kaloriferle falan müdahale etmezseniz tehlikeli boyutlra ulaşıyor. Araç lpgli ve soğutma sisteminde değişmeyen parça kamadı desem yalan olmaz. Radyatör yeni değişti ve orjinal aliminyum ve kale marka (Hatta bakır al falan dediler ama ben orjinal olsun dedim). Termostat değişti 72 derecelik(yazlık). Fan Müşüründe de sorun yok kendi orjinal müşürü 92 yada 91 de açıyor. Kendi orjinal fanını da değiştirdim ve tofaşlarda kullanılan fan taktım (modifiye). Motor üst kapak contası değişti. Soğutma suyunun yüzde doksanı antifiriz. Ve kesinlikle soğutma suyunda enufak bi kaçak yok ve de sistemde hava olasılığı yok. Kalorifer peteği çalışıyor ve emsalleri kadar ısıtıyor. Yakıt hava ayarları normal ve normal yakıyor, çekişte sorun yok. Sadece devirdaim değişmedi ve acaba suyu az devir yapabilirmi diye düşünüyorum ve de nasıl emin olabileceğimi bilemiyorum. Radyatör fanını değiştirmeden önce kendi orjinal fanı hiç durmadan çalışıyodu (fan muşiri 76 lıktı) isterseniz otobanda 120-130 ile gidin (bakın abartmıyorum yüzde yüz biliyorum). Hele şehir içi yada stabilizeye düştünüzmü yandınız(MECAZ DEĞİL GERÇEK ANLAMDA). Dışarıda 30-35 derece sıcaklıkta başkaları klima açarken siz kalorifer açıyorsunuz, açmazsanız motor yanacak. (Bu arada o kadar dikkat etmeme rağmen bi kaç kez su kaynattım. Utanmasa araba kışın eksi 20,25 te bile fan açacak. (Bu arada yaşadığım yer 1500 rakım ve kuru hava). Yalnız tofaş fanını taktıktan sonra biraz rahatlattı ama kesinlikle yeterli değil. Ateşleme sistemi, yağlama, yakıt vs de sorun yok ve bakımlıdır. Eğer dikkatli biri olmasydım sanırım 2-3 kez motor indirecektim. Şİmdi anlamak istediğim başkaları bu sorunu nasıl hallediyor. İkincisi bu arabalar üretildiği yıllarda bu sorun nasıl gözden kaçmış. Üçüncüsü bu kadar hararet yapmasınının sebebi başka ne olabilir. Dördüncüsü 120-130 gibi hızlarda oluşan hava akımı yanan motoru bile söndürecekten nasıl olurda radyatör suyunu soğutmaz ve devamlı fan açık kalır. (Bu arada aracın ön pancurda yada motor bölümünde herhangi bir değişiklik yoktur). Beşincisi motorun 1600 olması ve lpgli olmasını etkisi varmıdır. BAŞINIZI AĞRITTIYSAM ÖZÜR DİLERİM. Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. İyi sabahlar


    Merhaba hararetle ilgili sorununuzu okudum bir kac secenek aklıma geliyor.Hararetin olmasınına en cok sebep olan seyler atesleme sisteminin dogru calısmaması olabilir (siz ne kadar dogru calısıyor desenizde bunu hangi kaynaga dayanarak soylediginiz icin bilemiyorum olasılık olarak soyluyorum) herseyin degistirini soyluyorsunuz ama su kanallarınız ve su ceketleriniz temiz mi sorusu ilk aklıma gelen butun parcalara degistiyse su kana veya ceketlernizde tıkanıklık pas gibi seyler olabilir.Devirdaim pompanız ne gerektigi suyu pompalayabiliyor mu? aklıma gelen bu 3 olasılık en cok diger parcalar degistigine gore...

    2. sorun bu aracların boyle kronik sorunları yoktur zaman icerisinde kullanıldıkca boyle sorunlar her aracta ortaya cıkabilir onun icin normal bir durum.

    3. sorunuzun cevabını yukarda vermeye calıstım.

    4.Dedigim gibi suyu yolunuzdaki tıkanıklık suyun gerekli yerlerde dolasmaması sonucu her hızda hararet meydana gelebilir.

    5.Motor hacmiyle hicbir alakası yok yoktur arızanın,Lpg li olmasına bi sey diyemem lpg li bir sürü arac normal calısıyor ama lpg nin takılma aşamasında bir sorun olduysa onu bilemeyecegim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drslim

    Noss uzun zamandır seni takip ediyorum .Yazdıkların problemlerimi genelde aydınlattığı için birşey yazmak ihtiyacı duymadım.Şimdi öncelikle sana tşk.lerimi ileteyim.Bu arada forumda astra elegance arabalara cruse controlun sonradan takılabileceğini öğrendim.Acaba bu astra cd içinde geçerlimi bunu benim için sorma imkanın olursa sevinirim.Genel konunun dışına çıktığım için umarım kusura bakmazsın.


    Selam genel konunun dısına cıkmak filan degil senin ki aracla ilgili bi sey soruyosun sonucta suan stajım bitti opel servisine sormam zor ama ben takılabilecegini tahmin ediyorum kesin bi sey soyleyip yanıltmak istemem ama bana takılabilir gibi geliyor...




  • Devirdaim pompası eğer tem işlevini yapmıyosa motor içindeki ısınmış suyu çewiremez. bölece motordaki sıcak su rahat dönemediği için hararet yapabilir.. ayrıca borularda oluşmuş kireçde hem suyun akışını yavaşlatır hemde devirdaim motoru içinde birikme yapıp motorun tam işlevli çalışmamasına yolaçabilir. haricen deiştirdim dediin parçalarda zaten sorun olamaz. ama aklıma bişey daha geliyo. taktıın radyatörün su kanalları çok inceyse su akışı yavaş olur buyüzdende olabilir (gerçi küçük bi ihtimal) Motorun kaçbinde olduunu yazmamışın ama iyi baktıını sölüosun. bence zamanla oluşmuş kreçlenmeden olabilir.. Umarım sorununu çözersin..
  • Tşk.ler.Çalışmalarında başarılar
  • Drslim eğer taktırabilirsen banada bi msj yaz bende istiyorum taktırmak ama opel balkan bunun imkansız olduunu söledi. gerçi teknikserwisle konuşmadım ama danışma bölümünde arabayı satan arkadaşlara sordum araba için böle bi opsion olmadıını sölediler. gerçi anlamıorum arabanın kullanım klavuzunda crouse control için düümeler falan war ki yazmış şurdan aktif edilir felan die ama arbanın yanında para wersekde takmıolar.. acaba bu türkiyeye masus bişeymi? yoksa opel balkanmı takmıo onubilemiorum..
  • Bir bilgiye ulaşırsam seni haberdaredeceğimden emin olabilirsin.İyi günler
  • hep merak ettiğim bir konu var acaba otopmatik vitesli arabada motor stop ederse ne olur hızla giderken?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yugun

    hep merak ettiğim bir konu var acaba otopmatik vitesli arabada motor stop ederse ne olur hızla giderken?


    Bosa alır tekrar calıstırıp yola devam edersin ama stop ediyosa mutlaka bi sorun vardır.
  • 
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.