Şimdi Ara

Motor Bloğu Yağ Kaçağı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle hepinize iyi pazarlar arkadaşlar işlerimin yoğunluğu nedeniyle uzun süredir takip edemiyorum bir konuda fikrinize ihtiyacım var dün aracimin motorunu kontrol ettiğim sırada motor blogunun etrafında daha önce fark etmediğim yağ lekeleri yani daha ziyade sızıntı benzeri lekeler gördüm aracın altında damlama yok. Yagin kaynagini da tespit edemedim. Ayrica aracın yaginda bir eksilme de yok arac her hangi bir ariza uyarısı vermiyor aracin sesinde ve gidisinde de bir değişiklik olmadı. Sizce bu durumun sebebi ne olabilir sızıntı nereden kaynaklanıyor olabilir yardimlariniz için şimdiden çok teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Bloğundan Yağ Kaçağı: Bilmeniz Gerekenler

    Motor bloğundan yağ kaçağı, araç sahipleri için ciddi bir sorundur. Bu durum, motosikletlerde de sıklıkla karşılaşılan bir sorundur. Motor bloğu yağ kaçırıyor ise, aşağıdaki belirtileri fark edebilirsiniz:

    • Motorun üstünde yağ var: Motorun üst kısmında yağ birikintileri oluşur.
    • Bloktan yağ kaçağı: Motor bloğunda bir çatlak veya delik nedeniyle yağ sızıntısı meydana gelebilir.
    • Motor blok yağ kaçağı: Bu, motor bloğundan kaynaklanan ve aracın altına damlayan daha ciddi bir yağ sızıntısı türüdür.

    Motor bloğundan yağ kaçağı, motorun performansını ve ömrünü olumsuz etkileyebileceğinden, derhal ele alınması gereken bir sorundur. Motor bloğundan yağ kaçmasının nedenleri şunlar olabilir:

    • Hasarlı veya gevşek yağ keçeleri: Yağ keçeleri, motorun içindeki yağın sızmasını önleyen contalardır. Hasarlı veya gevşek yağ keçeleri, yağ kaçağına neden olabilir.
    • Çatlak veya hasarlı motor bloğu: Motor bloğunda bir çatlak veya hasar, yağın sızmasına neden olabilir.
    • Yüksek yağ basıncı: Aşırı yağ basıncı, yağ keçelerini zorlayarak yağ kaçağına yol açabilir.
    • Eski veya kirli yağ: Eski veya kirli yağ, yağ keçelerinin bozulmasına neden olarak yağ kaçağına neden olabilir.

    Motor bloğundan yağ kaçağı tespit ederseniz, aşağıdaki adımları atmalısınız:

    • Yağ seviyesini kontrol edin: Yağ seviyenizi düzenli olarak kontrol edin ve yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
    • Sorunun kaynağını belirleyin: Yağ kaçağının kaynağını bulmak için motorunuzu inceleyin.
    • Sorunu çözün: Yağ kaçağının nedenini belirledikten sonra sorunu çözmek için gerekli adımları atın. Bu, hasarlı yağ keçelerini değiştirmek, çatlakları onarmak veya yağ basıncını ayarlamak olabilir.

    Motor bloğundan yağ kaçağını önlemek için aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz:

    • Yağınızı düzenli olarak değiştirin: Temiz ve kaliteli yağ kullanmak, yağ keçelerinin düzgün çalışmasını sağlayarak yağ kaçağını önlemeye yardımcı olur.
    • Yağ filtresini değiştirin: Yağ filtresini düzenli olarak değiştirmek, yağın temizlenmesine ve yağ keçelerine zarar verebilecek kirletici maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur.
    • Motorunuzu aşırı yüklemeyin: Motoru aşırı yüklemek, yağ basıncını artırabilir ve yağ kaçağına neden olabilir.
    • Motorunuzu düzenli olarak kontrol edin: Motorunuzu düzenli olarak kontrol etmek, erken aşamalarda yağ kaçağı tespit etmenize ve daha ciddi sorunları önlemenize yardımcı olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Terleme denilen tarzda anlattiginiza gore.sikinti olmaz,her aracta zamanla olusan durum bu.goruntusu rahatsiz ediyorsa,1 kutu balata spreyi alip,yagli yerlere sıkın,tum kiri yagi akitir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    Terleme denilen tarzda anlattiginiza gore.sikinti olmaz,her aracta zamanla olusan durum bu.goruntusu rahatsiz ediyorsa,1 kutu balata spreyi alip,yagli yerlere sıkın,tum kiri yagi akitir
    Terleme gibi aynen acaba motor açıldımı daha önce
  • Motorunuz nedir?
  • Üst kapak comtası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Motorunuz nedir?
    1.4 ahw motor polo benzinli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    1.4 ahw motor polo benzinli

    Alıntıları Göster
    Külbütör kapak contasıdır kuvvetle muhtemel
  • Eski kullandığım clio aracımda üst kapakta yağ lekeleri vardı, üst kapak contasını değiştirince düzeldi. Yani külbütör kapak contası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Külbütör kapak contasıdır kuvvetle muhtemel

    Alıntıları Göster
    Maliyeti ne kadarı bulur 500 1000 lirayı bulur mu?
  • Sadece yeni contayi takip kapatmasinlar. Bir miktar siyah Dyson da çeksinler contanin üzerine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Maliyeti ne kadarı bulur 500 1000 lirayı bulur mu?

    Alıntıları Göster
    Yok hocam ne 1000 lirası işçiliği dahil taş çatlasa 200_250 liradır.
    Önemli birşey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    1.4 ahw motor polo benzinli

    Alıntıları Göster
    Allah yardimcin olsun sikintili motorlardir kendileri yag cubugundan kontrol yap asiri eksiltme yapmiyorsa arkadasin dedigi gibi kulbutor kacagi kuvvetle muhtemel
  • Hocam 1.6 classic var bende. Aynı durum bende de var ve bu güne kadar hiçbir sorun yaşatmadı bana. Sorun olacağını sanmam pek.
  • Yağ kaçağı sadece aracın altından olmuyor atiyotum kulbutor kapağı contası da var , aracın vakti gelmiş ise tamircinize baktırın değiştirin revizyon yaptırın contalari

    Her arabada var ufak kaçak yeaaa diyen klasik TR insanıdır elini cebine sokacaksin arada
  • Hocam aracın motor bloğunu, yurt dışından blok getirip değiştirmek karlı mı?

    Ruhsata işlrme konusu nasıl oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwsehmus

    Hocam aracın motor bloğunu, yurt dışından blok getirip değiştirmek karlı mı?

    Ruhsata işlrme konusu nasıl oluyor?
    Sadece blok mu komple motor mu?

    Blok gibi ağır ve kocaman bir şey kargosu bile yorar adamı ki bloğa gerek yok

    Ama Gürcistan'da yada Bulgaristanda iç dış motor vs araç sıfırlama yapanlar var uğraşıp oralarda çok ucuz araç parçaları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dumankaya53

    Allah yardimcin olsun sikintili motorlardir kendileri yag cubugundan kontrol yap asiri eksiltme yapmiyorsa arkadasin dedigi gibi kulbutor kacagi kuvvetle muhtemel

    Alıntıları Göster
    Sıkıntılı motor olduğunu düşünmüyorum Allah'a şükür uzun zamandır bende ciddi problem yaratmadı boğaz kelebeği çok problem bunlarda ama şükür ben sıkıntı yaşamadım 10.000 kilometrede 1 litre yağ eksiltiyor bunuda normal sayıyorum 20 yaşında araba sonuçta illaki yıpranma olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Sıkıntılı motor olduğunu düşünmüyorum Allah'a şükür uzun zamandır bende ciddi problem yaratmadı boğaz kelebeği çok problem bunlarda ama şükür ben sıkıntı yaşamadım 10.000 kilometrede 1 litre yağ eksiltiyor bunuda normal sayıyorum 20 yaşında araba sonuçta illaki yıpranma olacak

    Alıntıları Göster
    Dogrudur bakimla cok alakali mevzular bu motorlardan cok yaptik o yuzden soyledim bu motorlar yeni seatlarda da var ve cok hosumuza giden motorlardan degil amacim kotulemek hic degil kazasiz belasiz kardesim




  • Motor Bloğu Yağ Kaçağı

    Selam arkadaşlar sabah böyle bir şeyle karşılaşıp sanayide aldım soluğu. Fakat usta araçta yağ kaçağı olmadığını ve yaşına göre normal olduğunu söyledi araç Toyota carina 97 2.0 2 ayda yaklaşık yarım litre yağ eksiltiyor ama daha önce de aynı sorundan dolayı sanayiye gittiğimde biri oring keçesi dedi biri şanzıman dedi ki alakası yok bir diğeri ön keçe dedi. Ben anlamadım bir şey sizce nedir?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.