Şimdi Ara

Monster Notebook genel tecrübeler ve düşünceler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konu için doğru yerdir umarım, Eğer ki Monster Notebook düşünenler varsa umarım bu konu gözlerine çarpar ve almadan önce kendilerini ne gibi bir olaylar serisi bekliyor bir fikir sahibi olurlar.
    Öncelikle ailedeki 3 Monster ile de içli dışlı olduğum için bu konuyu açmaya ve firma hakkındaki genel görüşlerimi bildirerek eleştirmeye hakkım olduğunu düşünüyorum.

    Özet: Almayın, kaçın uzaklaşın bu markadan.

    Bundan yıllar önce ilk aldığımız Tulpar serisi ile başlayan bu lanet Monster serüveni geçtiğimiz aylarda hayli bir uğraş kaynağı oldu benim için, Alınan ilk Monster'dan bir nebze tatmin olmanın üstüne, para biriktirip, üniversite yıllarında, odama masaüstü kurmak gibi bir lüksümüz olmadığı için tekrardan dizüstü bilgisayarlara yönelip bir Abra A7 aldım. Almaz olsaydım, ilk günden lanet ettim. Bilgisayar elime ulaştı, bekliyorum tabi, soğutucum, klavyem farem hazır, Windows USB'si hazırda.. PC geliyor, freedos tabi, takıyorsun USB yi ve ne süpriz, boot yapmıyor. Arıyorsun teknik servisi. Pek de bir ilgililer, sorunu çözemezler ama pek güzel laf yaparlar, size söyleyebildikleri 2 şey vardır zaten; "Biz size geri dönüş yapacağız." & "Ürünü servise yönlendirin bakalım."

    Uğraşlar sonucu kurulan Windows 10 ve ardından yüklenen sürücüler ve kurulan programlar, ve beklenen son, oyun! Hayatında ilk defa bir Intel ve ondan önemlisi 5 yıl önce üretilmemiş bir bilgisayar kullanacak biri için hayli heyecanlıydım açıkcası. Hâla kullandığım masaüstümde bir Phenom II ve GT630 mevcuttu, ilk defa 37 FPS'nin üstünde bir değer göreceğimi umuyorum.. anca umarsınız zaten Monsterlar ile. Yüklüyoruz ki GTA V'i aman tanrım, bu da ne! Bilgisayar donuyor. İlk başlarda laptopu almanın heyecanıyla bunu fazla umursamasam da, aranızda GTA Online oynayan var ise anlık donmaların nelere sebep olacağını bilir.
    Kendi çapımda yapabileceğim herşeyi deneyip, yurt dışından Arctic Silver 5 macun getirip macunları yenilemek, soğutucu değiştirmek, bilgisayar başında saatlerce kurcalanan, aceba bundan mıdır ki denilen ayarlar sonrası, 2 gram oyun zevkinin içine etmeyi başaran bu makine, üniversitede gerektiğinden dolayı 5 ay sonra servise akademik makale niteliğinde bir not düşülerek gönderiliyor. Servis notu yanlış anlaşılıp, hiç bir çözüme varmayan 'işlemler', BIOS güncellemesi, Test amaçlı işletim sistemi kurulması ve zaten ürün bana geri geldikten sonra bir anlam ifade etmeyecek olan 'XBOX ayarlarının yapılandırılması' sonrası ürün bana geri yönlendiriliyor. Geliyor.. geliyor ki sorunlar aynı devam, tamam diyorsun, nasıl olsa artık evdeyim, tekrar göndereyim, nasıl olsa masaüstü var.
    Hayal kırıklığı ve can sıkıntısı ile dolu müşteri hizmetleri görüşmelerinin ardından ürün tekrar servise gidiyor. 2. kez servisten döndüğünde servis notlarında neler görürsünüz; aman tanrım!

    "Cihazda yaşanan anlık takılmalar zaman zaman internet hızına, işletim sistemine ve mekanik HDD'ye bağlı olarak yaşanmaktadır." diye not bırakılıp gönderiliyor.
    >Sen benim evde kullandığım 100Mbps fiber internete ve modemden çektiğim Cat6 kabloya yetersiz mi diyorsun teknisyen arkadaş?
    >Cihaza yanlışlıkla Windows 10 diye başka işletim sistemi mi kurdum? Orjinal Windows 10 da sorun çıkarıyorsa bu sizin ayıbınız.
    >Mekanik HDD mi? Hani Monster, performanstı? Sizin reklamlarınız da mı yalan? HDDlerin performans vermediği aşikar, ancak sorun çıkarıyorsa burada bir sorun vardır.

    2. kez servisten gelişinin ardından, artık bütün Monster Notebook ailesinin sesimi ve adımı ezberlemesi, ama şikayetimi bir türlü ezberleyememelerinin ardından, teknik servis ile yaşanan 1 saatlik duygusal olarak yorucu bir konuşmanın ardından ürün 3. kez servise gönderiliyor. Alabildiğine kazık bir fiyattan SSD ve HDD ekleniyor, ve ürün birden düzgün çalışmaya başlıyor.
    Reklamında GSkill olarak gösterilip, üstünde gelen AData RAM'ler, ve performans teşkil etmeyen Seagate HDD'nin bu kadar sorun çıkaracağını bilseydim eğer..

    Sonuç olarak, müşteri hizmetlerinin sadece laf yapması, sonunda kendim cebimden para verip 'geliştirdiğim' aygıtımla, diğer kusurlarını göz ardı edersek (İşlemci fan çıkışının ekrana sıcak vermesi, ekranın o kısımdan ışık kaçırması vb.) yarı memnun bir şekilde yaşamaya devam ediyoruz. Bütün bu servis sürecinde cihazın ısınması ve benim şikayet ettiğim sorunlar tamamen inkar edilip, bana ürün her seferinde "Cihazda sorun görülmedi" notu ile geri geldi. Tabi bu süre zarfında zaten küçük olan bu şehirde Aras Kargo 1 tane olunca, bütün kurye ve görevlilerle kanka oluyorum bi de o var.

    Demekki yeterince para verince Monster da adam oluyormuş diye düşünüp geçtiğimiz günlerde bir Abra A7 daha alıyoruz. Daha işletim sistemini kurarken mavi ekran veren bu lanet cihaza binbir türlü uğraş sonucu Winddows yükleniyor, ancak ne çare, sürücü mü dersin, windows mu güncel değil dersin, saniye başı masaüstünde durduğu yerde mavi ekrana devam. Önceki aygıtta yaptığım hatayı bu aygıtta yapmadığım için, cihazı paketleyip sarıp sarmalayıp, kargo şirketine giderken yolda canım Monster'ı arayıp, "Geçtiğimiz günlerde bir ürün aldım, daha işletim sistemi kurulumu yaparken mavi ekran veriyor. Markanızla uğraşmaktan bıktım, iade edeceğim, ne yapmam gerek?" diye soruyorum. "Ürünü paketleyip faturası ile birlikte karşı ödemeli olarak aras kargo ile bize yönlendirin" diye bir cevap geliyor, "peki teşekkürler, iyi çalışmalar" diyip telefonu kapatıyorum, gidip Aras'a gönderiyorum ürünü, paramı da geri alıp, gelip bu konuyu açıyorum.

    Bütün serilerindeki hatalı ürünler mi bize denk geldi bilmiyorum ama, Tulpar hâla Synaptics'i kaldırmış olmamıza râmen Synaptics'den hata veriyor, Abra hâla ısınıyor, diğeri muhtemelen teknik serviste çürüyordur. "Ona 8 cigabayt yetmez, rem ekleyiğn", "Mekhanik hedede performans vermez, esesdi lazım" diyen adam, 16GB RAM'i olan, 2800mb okuma 1800mb yazma hızına sahip olan, 1050ti'lı aygıta da bir kılıf uydurur, size bir kazık atar abicim. Uzak durun bu firmadan. Müşteri memnuniyeti diye iddaa ettikleri şey, Fokus Bilgisayar denilen firma ile benim yaşadıklarım budur, buyrunuz.

    Bu mu müşteri memnuniyeti? 5 ay boyunca, kasım kasım kasılan bilgisayar ile sürün, sonra salak yerine kon, sonra artık arayıp uğraşmaktan bıktığın için ver parasını, sana 580 liralık parçaları 805 liraya gömsünler, kendi paranla seni becersinler, firma olarak ne bir telafi, ne başka birşey, sonra adı müşteri memnuniyeti.. peki.

    Almayın abi. Ucuz malın yahnisi diye bir laf var.
    Saygılar.

    Edit: Şunu da eklemiş olayım, yaşadığım bu kadar olumsuzluk sonrası açtığım ilk konudur. Hiç bir zaman önce sorunu çözmeye çalışmadan gidip markaları hakkında ters düz konuşmadım, ancak şu an 2 aygıtın da durumu sonuçlandığı için, yaşananlar ve son görüşlerim budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ThePrimarch -- 3 Ağustos 2017; 15:49:23 >







  • - Anladığım kadarıyla olay bilgisayarın sıkıntlıı HDD ile gelmesi ve bunun teknik servis sürecinin hakkında dönüyor. Bunu aslında biraz da talihsizlik olarak düşünmek gerek. Monster 'la ilgili şikayetlerin çok azı HDD hakkında oluyor ki burdan bunun " Kronik bir sorun " olmadığı sonucuna varabiliriz. Siz burda kesinlikle haksız değilsiniz ama şu an yaşadığınız durumu dediğim gibi talihsizlik olarak düşünmek daha doğru olacaktır.

    - Win 10 kurulumunda yaptığın bir hata, ya da açık olması gereken ama kapalı olan bir ayar olabilir.Gözden kaçırdığın bir şey olabilir. Kurulum kısmı bu kadar sıkıntılı olsaydı çok önceden duyulurdu diye düşünüyorum. Kurulumda bu kadar üst üste sıkıntıyı ilk defa senden duyuyorum.

    - Teknik Servis bahsettiğin kadar kötü değil. Burda haksız olsalar da sürekli böyle olduklarını söylememelisin bence ki sadece 2-3 çalışanı yoktur koca firmanın.


    Yaşadığınız şeyler çok can sıkıcı, kabul ediyorum ama dürüst olmak gerekirse büyük genellemeler yapmışsınız. Monster diğer markaların birkaç tık altında olabilir ama bu kadar yermek doğru değil. ( ki diğer firmalara göre fiyatı da düşük zaten )

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 5.000 liraya gtx 1050 mi alalım

    Yoksa 3500 liraya 950M mi?

    Başka seçenek yok hocam korkanın çocuğu olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orta Seviye Gitarist

    5.000 liraya gtx 1050 mi alalım

    Yoksa 3500 liraya 950M mi?

    Başka seçenek yok hocam korkanın çocuğu olmaz.

    5.000 liraya gtx 1050 ?
    Msi'ın ips gtx 1050 taş gibi laptopları suan 3.500 lira hocam sakin olun, Monster diğer markalara göre iyi fiyat vermiyor biraz incelerseniz anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sofy.Tqb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orta Seviye Gitarist

    5.000 liraya gtx 1050 mi alalım

    Yoksa 3500 liraya 950M mi?

    Başka seçenek yok hocam korkanın çocuğu olmaz.

    5.000 liraya gtx 1050 ?
    Msi'ın ips gtx 1050 taş gibi laptopları suan 3.500 lira hocam sakin olun, Monster diğer markalara göre iyi fiyat vermiyor biraz incelerseniz anlarsınız.

    http://www.hepsiburada.com/msi-gl62m-7rd-609xtr-intel-core-i5-7300hq-8gb-1tb-gtx1050-freedos-15-6-fhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV000003S0RO



    i5 modelini mi diyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orta Seviye Gitarist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sofy.Tqb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orta Seviye Gitarist

    5.000 liraya gtx 1050 mi alalım

    Yoksa 3500 liraya 950M mi?

    Başka seçenek yok hocam korkanın çocuğu olmaz.

    5.000 liraya gtx 1050 ?
    Msi'ın ips gtx 1050 taş gibi laptopları suan 3.500 lira hocam sakin olun, Monster diğer markalara göre iyi fiyat vermiyor biraz incelerseniz anlarsınız.

    http://www.hepsiburada.com/msi-gl62m-7rd-609xtr-intel-core-i5-7300hq-8gb-1tb-gtx1050-freedos-15-6-fhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV000003S0RO



    i5 modelini mi diyorsun

    Evet bu ya da başka bir ürün olabilir, i5 modeli demişsin ama zaten i5 7300HQ ile i7 7700HQ arasında pek bir fark yok, sadece workstation olarak belki biraz farkını gösterebilir 7700HQ, ama sen ekran kartından girmişsin olaya yani Gtx 950m mi alalım falan dediğin için oyun olarak baktığını farz ediyorum, bu iki işlemci arasında fps max 2-3 düşebilir, yani totalde i7'li Monster laptoplar belki 3700 bandındadır ama ne ips ekran ne kasa kalitesi ne harddisk ne ses kartı ne de hiçbir alanda önüne geçemez, Monster şuan kendini baya köklü markalarla aynı fiyata aynı olmayan kalitede ürün satıyor diyebiliriz hocam. Belki de yanlış düşünüyorumdur senin de fikirlerini öğrenmek isterim.




  • Aslında Monster'ın kasa kalitesi gayet hoş. Elimden geçen 2 Abra A7 de aynı kasaya sahipti ve şu rahatlıkla söylenebilir ki dizaynları gerçekten harika. Bir MSI veya Asus gibi abartıya kaçmamışlar, orasına burasına kabartma vb. yapıp boru gibi fiyatları kitlemiyorlar, ancak şu göz önünde bulundurulmalı ki Abra serisinin soğutma kapasitesi hayli yetersiz, 2 tane küçücük fanın, kasanın altında bulunan ufacık hava delikleriyle nasıl soğuttuğu merak konusu açıkcası.

    Ayrıca sorun arızalı HDD değil bildiğim kadarıyla, çünkü şu an aynı HDD'yi kullanıyorum ve görünürde bir sorun yok. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Windows 10 kurulumunda yanlış bir ayar nasıl olabilir merak ettim şu an, bir bilgisayara bu kadar kez format attığımı hatırlamıyorum. Her türlü şeyi denedim, sorunu çözmedi.

    Teknik servis, belki o kadar da kötü değildir ancak yine de benim tarafımdan yetersiz. 3 kez aynı problemden servise göndermem ve problemin göz ardı edilip bana saçma sapan notlarla geri gönderilmesi beni bu kanıya vardırdı. Genelleme yapmış olabilirim, ancak elimden geçen 3. Monster cihazından sonra bu genellemeyi yapmaya hakkım olduğunu düşünüyorum, şayet firmanın olayı farklı olsaydı, görüşlerim de farklı olurdu. Ancak bütün cihazların servis süreci aynı olunca, benim düşüncelerim budur.

    Dediğim gibi, tecrübeler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThePrimarch

    Aslında Monster'ın kasa kalitesi gayet hoş. Elimden geçen 2 Abra A7 de aynı kasaya sahipti ve şu rahatlıkla söylenebilir ki dizaynları gerçekten harika. Bir MSI veya Asus gibi abartıya kaçmamışlar, orasına burasına kabartma vb. yapıp boru gibi fiyatları kitlemiyorlar, ancak şu göz önünde bulundurulmalı ki Abra serisinin soğutma kapasitesi hayli yetersiz, 2 tane küçücük fanın, kasanın altında bulunan ufacık hava delikleriyle nasıl soğuttuğu merak konusu açıkcası.

    Ayrıca sorun arızalı HDD değil bildiğim kadarıyla, çünkü şu an aynı HDD'yi kullanıyorum ve görünürde bir sorun yok. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Windows 10 kurulumunda yanlış bir ayar nasıl olabilir merak ettim şu an, bir bilgisayara bu kadar kez format attığımı hatırlamıyorum. Her türlü şeyi denedim, sorunu çözmedi.

    Teknik servis, belki o kadar da kötü değildir ancak yine de benim tarafımdan yetersiz. 3 kez aynı problemden servise göndermem ve problemin göz ardı edilip bana saçma sapan notlarla geri gönderilmesi beni bu kanıya vardırdı. Genelleme yapmış olabilirim, ancak elimden geçen 3. Monster cihazından sonra bu genellemeyi yapmaya hakkım olduğunu düşünüyorum, şayet firmanın olayı farklı olsaydı, görüşlerim de farklı olurdu. Ancak bütün cihazların servis süreci aynı olunca, benim düşüncelerim budur.

    Dediğim gibi, tecrübeler.

    Şu an ne kullanıyorsunuz ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlk aldığım Abra A7'yi.

    Keşke bir Asus veya MSI Apache alsaydım diyorum her gün açıkcası.
  • Monster candır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sürekli servise gönderip, sorununuz çözülmeden saçma sapan notlarla geri gönderen bir firma arıyorsanız Monster'i tercih ediniz.
  • Clevo kasa ürün alan her kullanıcı bu tür sorunları yaşıyor.



    Sorun yaşamamak için 2 madde gerekli

    1. Aldığınız cihazın her bir parçası sağlam ve stabil olmalı. (Bu şans işi kimine denk geliyor kimine gelmiyor, sinir hastası ediyor.)

    2. Clevonun özelleştirilen bilsayarlarını alanların iyi bir yazılım kurma, yönetme bilgisine sahip olması gerekiyor.



    Bak ben Victor g802 kullanıyorum. Monster gibi Clevo satan ama batan firma. Tüm donanım sorunsuz çıktı. Uefi Win 10 kurdum. Bazı driverlar hata veriyordu mavi ekrana düşüyordu. Zira notebook win7 ve win 8.1 ile uyumlu, yeni sürüm driverlar yok. Arayarak başka markaların aynı donanıma yazdıkları driverları bularak yükledim. Şu an stabil ve sıkıntısız.



    Şu an kullandığım kasa abra a7 v6.3 ile birebir aynı. Termal macununu da liquid ultra ile değiştirdim. Pc açıldığında 45 derece şu yaz sıcağında. Gta da da 82 derece civarında 55 fps ye göre max ayarları açtığımda. Şu anda sıkıntım yok. Teknoloji şans işidir lafı size barzoca gelebilir ama gerçeklik payı vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • monster çalışanı veya fanı değilim, monster laptopumda yok ama şunu söylemek istiyorum: Windows 10 da %100 disk kullanım sorunu herkesin malumu. yavaş hdd ler kesinlikle sorun çıkarıyor. bunu samsung laptopumda da yaşadım. sonra en ucuz ssd taktım hdd yerine ve %100 disk sorunundan eser kalmadı. bu sorundan dolayı monster'ı ancak yavaş hdd taktığı için suçlayabilirsiniz fakat satarken nasıl bir hdd taktıklarını belirtiyorlar zaten, bile bile alıyorsunuz. ayrıca iade sürecinde de sorun çıkarmamaları da önemli bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,5 yıl monster kullandım.

    + Aldıktan sonra oyun testleri sonucu ekra kartının arızalı olduğunu anladım. teknik servise götürdüm, 5 gün sonra aradılar, sorunun windows ve yüklü oyunların orjinal olmadığından kaynaklaklağı söylendi. benim ısrarım sonucu +5 gün daha teknik serviste kaldıktan sonra ekran kartı değişti.

    + 6 ay geçti bakıma götürdüm ama öncesinden içini açıp kontrol ettim. eve getirdikten sonra tekrar kontrol ettim termal macun yapılmış ama eskisinin üstüne sürülmüş fanlara dokunulmamış

    + yaz aylarında bakımı yapılmasına rağmen sistem boşta cpu sıcaklığı 80 altına inmiyordu

    monster satıldı şuan msi kullanıyorum tamamen mükemmel


    monster kullanmayın - kullandırtmayın
  • Ben de alıp almama arasında gidiyorum. Yazılanları okuyunca sanırım vatanın indirime girmesini bekleyip HP alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yıldır Tulpar T5 v8.1 modelini kullanıyorum. Sanırım benimle aynı modeli kullananların en büyük sıkıntısı ışık sızmasıdır. Bu modellerin panelleri gerçekten çok kötü. ( Benim aldığım zamanlar çok kötüydü hala aynı panallerimi kullanıyorlar bilmiyorum.) Monster'la çok fazla iletişime geçtim değişim yaptılar ama hiç biri sızmaya çözüm olamadı çünkü sıkıntı kronik. Bende en sonunda pes etmek zorunda kaldım. Evet ips panellerde sızmalar olabilir, belirli bri seviyeye kadar kabul edilebilir fakat monster'inkiler çok çok fazla. Umarım panelleri değiştirmişlerdi. Eğer ki değiştirmişlerse, imkanı varsa bende ürünümdeki panelin değiştirilmesini isterim... Çünkü her ne kadar monster bunu kabul etmesede, bu kadar fazla ışık sızmasının bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.