Şimdi Ara

Modifiyeli Ford TAUNUS 2.0 (195 Bg)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
1
Favori
5.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • FORD TAUNUS 2.0 GLS

    Türkiye’ye yerlestikten sonra Ford takimina teknik servis veren kardeslerden en küçügü Nezih Oktaykan Almanya’da yaristiktan sonra Türkiye’de birçok yarista boy göstermistir. Kendisi tam bir otomobil tutkunudur. Almanya’da Formula Ford ve tirmanmalara katilan Nezih Oktaykan, Türkiye’ye döndügünde 1988 pist yarislarina girebilecegi bir otomobil hazirlamaya karar vermistir. Baslangiçta Ford Escort hazirlamayi düsünmüs ancak önden çekisli bir otomobilin kendisine yetmeyecegini düsünerek fikrinden vazgeçmistir. O yillarda Opel Manta, Lancia ve Renault daha çok ragbet görmesine ragmen yine de Ford Taunus'u seçerek hazirlamistir.

    Nezih Oktaykan ve kardesleri ilk olarak Ford Taunus'un yol tutusunu iyilestirmek için ugrasmistir. Ön ve arka helezon yaylari sert helezonlarla, ön ve arka amortisörler Koni’nin gazli tip amortisörleri ile degistirilmis, diferansiyel % 85 kilitli hale getirilmistir. Kisa turlu direksiyon iptal edilip yerine uzun turlu hidrolik direksiyon takilmis jant ebatlari 15X6.5 inch, lastikler de 205x55x15 ebatli lastiklerle degistirilmistir.

    "Standardi 105 beygir üreten motoru güçlendirmek için bir hayli ugras gerekti. Ilk olarak silindir kapagi modifiye edildi. Çift IDF'li 44 Weber karbüratör, K&N hava filitreleri ve özel emme manifoldu Ford Taunus egzos sistemine takildi. Bu arada krank sistemi hafifletildi. Piston kollari özel çelikten imal edilmis olanlari ile, pistonlar ise Forged Mahle performans tipi pistonlar ile degistirildi. Emme ve egzos subaplari degistirildi. Dereceli egzantrik mili ile subap yaylari torsiyonu arttirildi. Özel yaglanma borulari ile egzantrik milinin çalismasi kolaylastirildi. Yag sogutma radyatörü ile yag isisi dengelendi. Ayrica egzoz manifoldu da büyütüldü. Elektrikli benzin regülatörü ile benzin devir hizi arttirildi."

    Tüm bu islemler sonucunda Ford Taunus 2.O GLS 80OO d'd da 195 beygirlik güç üretir duruma getirilmis, Türkiye’deki birçok yarislar Ford Taunus 2.0 ile takip edilmistir. Nezihi Oktaykan 2002-2003 Drag yarislarinda Türkiye ve Istanbul Oto Drag Sampiyonu Sinif 2 Birinciligini kazanmistir.

     Modifiyeli Ford TAUNUS 2.0 (195 Bg)







  • Nezih Oktaykan ın Escort Mk1 ini de incelemenizi tavsiye ederim , tek tutarım kendisini , sürücü olarak ta arabaları olarakta baktığımızda çok profesyoneldir. Arabalar neredeyse el yapımı
  • ben de mi bi taunus alsam şöyle 44 weber takar keyfime bakarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.