Bildirim
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (46. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
-
-
Ferrari SF70-H F1 için bazı malzemeler lazımdı sipariş vermiştim. Kargo bu gün geldi. Beyaz astar, sprey vernik, karbonfiber kısımlar için mat vernik, küçük kavanozlarda parlak ve yarı mat vernik, #2000 ve #3000 zımpara, sıvı astar, pürüzleri almak için ince ve son uygulama pasta (compound), bir takım da bıçak ucu. Şu kadarcık şeyin 600 TL tutmuş olması insanın içini acıtıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daytona’ya bu akşam biraz devam ettim. Dün ön tamponu hazırlamıştım :
Kaporta üzerindeki amblemler eklendi, kaputun altındaki keçe kısım boyandı :
Tekerler de takıldı :
Tavandaki metalik gri kısmı maskeleyip boyadık, Porsche’den artan TS17 alüminyum rengi kullandım güzel oldu :
Arka camı da dün maskeleyip çerçevesine beyaz sprey atmıştım o da güzel oldu :
Boya işimiz bitti sıra vernikte sanıyordum ama şöyle bir prova yapınca jeton düştü, A sütununun da (ön cam direkleri-çerçevesi) beyaz olması gerekiyordu. Maskeleyip yarın ya da haftasonu orayı da beyaza boyamamız lazım umarım bir kaza yaşamayız. Ardından verniğe geçeceğiz:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Şubat 2021; 23:13:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alttaki renk koyu olunca beyazla kapatması zor oluyor. Astara rağmen ilk katlarda hala alttan mavilik görünüyordu. 3. kat boyayla ancak tavanla aynı tona geldi.
Direksiyona da yeni gelen malzemelerden fırça ile vernik uyguladım, cilalı ahşap görüntüsü için, güzel oldu.
Farlar stoplar da hazır:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Şubat 2021; 18:16:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Vernik de tamam, güzel parladı. Fotoğrafla görülen Raymax marka akrilik esaslı verniği kullandım. Daha önce yaptığımız Chevrolet Chevelle ve Dodge Charger’da da bunu kullanmıştık. Yapı marketlerde bulunuyor, 400ml kutu 30 küsür TL. Bir kutu en az 3-4 model çıkarıyor rahatlıkla. Daha öncesinde başka alternatifleri de denedim (Polisan vs.) kimi kabarcık kabarcık oluyor, kimi boyayı bozuyor, kimi parlamıyor, en sonunda plastik model için gayet başarılı bir ürün bulmuş olduk, iş görüyor. Hobi marketlerde sitelerde 100ml model verniğine 70-80 TL vermek yerine çok iyi bir alternatif. Bu markanın gri astarı da var, o da yine güzel iş görüyordu ama en son gittiğimde kalmamış bulamadım. Yapı markete gittiğimde bir kaç kutu daha alıp stoklayacağım bu vernikten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Şubat 2021; 19:10:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Diğer tüm parçaların detayları hazır. Stop lambalarının çerçeveleri, tamponlardaki siyah şeritleri boyadık. Vernik kuruyunca toplayıp bitireceğiz. Plaka olarak sadece Japon plakası koymuşlar, eski İtalyan modellerden artan bir tane İtalyan plaka buldum, onu kullandım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Şubat 2021; 13:45:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vernik artık yapışmayacak kıvama geldi, sabredemeyip kaporta yüzeylerine mümkün mertebe dokunmadan bazı işlere devam ettim. Arka tarafın işi bitti :
Tekerlerde eski usül bijonlar yerini aldı :
Ön panjuru tamamen kapatacak şekilde plakalık var, güzelim krom panjurun önünü plakayla kapatmak yerine ön plakayı takmamaya karar verdim. Eski modellerden artan metal transfer şahlanan at vardı, bu daha güzel oldu :
Eski modellerden artan kullanılmayan parçaları atmamanın faydaları.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bu da bitti. Son aşamada çok sıkıntı çıkardı, temiz temiz çalışırsınız son birleştirmede bir sürü sorun çıkar, her taraf parmak izi yapıştırıcı lekesi olur, kimi modeller böyledir bu da maalesef bu türden çıktı. Gövdeyi güç bela birleştirdim, ön tarafta tamponun altındaki parça bir türlü oturmadı, sinir oldum takmayıp öyle bıraktım. Yine de sonuç fena olmadı.
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Speciale
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Şubat 2021; 19:12:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gördüğüm en iyi işçiliğe sahip maketlerden. Elinize sağlık çok iyi iş olmuş. Ben de başlamak istiyorum ancak hem yer sıkıntısı var hem zaman. Yaza doğru başlıcam inşallah bu hobiye
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıradaki için yine bayağı önceden aldığım dolapta pinekleyen birini seçtim. Biraz şöyle basit ve eğlenceli olabileceğini düşündüğüm bir şey ile devam etmek istedim ve bunda karar kıldım.
109 yıl geriye, 1912 yılına gidiyoruz, ölçeğimiz bu sefer 1/16, dünyanın ilk seri üretim otomobili Ford Model T :
Tam çerez niyetine, az parçalı ve olabildiğince basit bir kit. Zamanında Henry Ford’un da yaptığı gibi siyah boyayı basıp geçeceğiz, başka renk menk yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Şubat 2021; 23:32:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
At arabası stili jantlarımız
Yürüyen aksamla devam, modelde detaylı bir motor yok. Parçaların %90’ı siyah renk olduğundan işimiz kolay ilerliyor. Yapı marketten aldığım ucuz siyah sprey boyayı kullandım. Bu araç imal edilirken farklı renkler gereksiz maliyet olarak görülmüş, sadece tek renk siyah üretilmiş. “Siyah olmak kaydıyla istediğiniz renkte sipariş verebilirsiniz” diye ağızdan ağıza dolaşan espriyle karışık bir sloganı bile varmış
Gövdedeki altın rengi şeritler için decal koyulmuş, sorunsuz şekilde çizgileri kapladık :
Korumak için üzerine vernik attım güzel oldu :
Kabinle devam ediyoruz, kapılar açılıp kapanabiliyor :
Pedallar, kollar, direksiyon vs. de tamam :
Gösterge paneli de takıldı :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 22 Şubat 2021; 16:55:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu gün biraz daha devam ettim, arka tarafta bagaj olarak kullanılan kısmın kapağının üzerinde şöyle bir koltuk daha var :
Süspansiyon ve yürür aksam parçaları, arka taraftan başladık :
Arka taraf tamam :
Ön süspansiyon da bitti :
Farlar, lambalar :
Tekerleri de taktık :
Bu günlük bu kadar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Ford Model T
Üretimi 1908’de başlamış. İlk seri üretim otomobil, aynı zamanda seri üretim için fabrikada üretim bandı kurulan ilk araç. 2.9 litre 4 silindir motoru 20 hp gücündeymiş. 0-100 hızlanma süresi sonsuz çünkü maksimum hızı 72 km/s.
İnsanlar kendisine “Tin Lizzie” (teneke Lizzie) lakabını takmış zamanında. Çeşitli kasa tiplerinde (otomobil, kamyonet vs.) toplam 15 milyon adet üretilmiş ve hepsi siyah. Farklı renkler gereksiz maliyet olarak görülmüş o zamanlar. Piyasaya ilk çıktığındaki fiyatı 825 dolar iken zamanla maliyetlerin düşmesiyle fiyatı da 260 dolara kadar inmiş.
Güzel oldu, ilk 1/16 modelim. Hoşuma gitti, boyut olarak bayağı irice duruyor :) Yapımından ben keyif aldım, bir iki minik problem dışında güzel bir maket.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Şubat 2021; 23:50:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X