Şimdi Ara

mobil işlemciler vs masaüstü işlemcileri arasındaki fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 59 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Periah (7 mesaj) pirefokkes (7 mesaj) nkvelioglu (3 mesaj) lefransuva (3 mesaj) The white warrior (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (8 mesaj) Mini (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • aklıma bu konu takıldı arkadaşlar. biliyorsunuz mobil işlemciler çok gelişti. kıyaslamak doğru mu bilmiyorum ama işlem kapasitesi bakımından denk karşılıklarını merak ediyorum.
    mesela şu an mobil platformlarda en yeni ve güçlü işlemci snapdragın 845. bu acaba yaklaşık olarak normal işlemcilerden hangisine denk geliyordur? mesela bi i3 6100 den iyi midir sd845? ya da i5 7400 seviyesinde falan mıdır merak ettim bilen var mı?



    |
    |
  • İşlemci performansı konusunda birşey diyemem ama dahili grafik konusunda 845'deki dahili grafik intel dahili grafiğinden daha güçlü bunu araştırmıştım...

  • evet hocam sonuçta telefonlarda harici gpu gibi bi durum olmadığından dahiliyi güçlü yapmak zorundalar o yüzden adreno lar intel hd lerden falan iyidir bence de. katılıyorum.
    |
    |
    Periah kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • iki işlemciyi kıyaslamak pek doğru olmaz. Ama yinede aklında fikir oluşması için Arm (qualcomm snapdragon) tabanı ile x86 (intel-amd) tabanı birbirinden epey farklı. snapdragon 845 performans olarak celeron veya pentium'a yakın sayılır.
  • Fark instruction setler kullanıyor mobil ve masaüstü işlemciler. Yapılma amaçları farklı. Saf işlem gücü olarak masaüstü işlemciler çok daha önde

  • Bu sonuca nereden vardınız ben onu merak ediyorum. Benchmark sonuçlarıyla yapılacak kıyas bana pek mantıklı gelmiyor çünkü farklı işletim sistemlerinde farklı mimarilerdeki işlemcileri kıyaslıyoruz. Aynı testi iki işlemciye de uygulayıp tutarlı bir sonuç alamayız bence.

    Konuya dönecek olursam yanlış bilmiyorsam bu işlemciler tam yükte yani işlemci bellek ekran kartı herşey ful yükteyken 4-5 watt mı ne güç tüketiyorlar. İşlemci ve ekran kartı beraber 4-5 watt tüketirken bunun masaüstünde en güçsüzünün bile 50 wattan fazla güç tükettiği işlemcilerle kıyaslanabileceğine ben hiç inanmıyorum. Tamam farklı mimariler bu işlemciler bu tüketimle olabildiğince performanslı olacak şekilde yapıldı falan filan ama arada uçurum fark var yani. En kral mobil işlemcinin bile bir pentium kadar bile gücü olamaz bence. Belki yıllar öncesinin pentiumu olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 27 Mayıs 2018; 3:34:48 >

  • Benchmark testleriyle bu sonuca varmamıştım. Yanlış hatırlamıyorsam grafik işlemcilerinin trflop cinsinden işlem güçlerini gösteren bir tablo bulmuştum orada bazı mobil grafik birimlerinin işlem guçlerinin intel dahili grafikten yüksek olduğunu görmüştüm.
  • quote:

    kıyaslamak doğru mu

    birebir doğru değil ama belli başlı işlemleri ele alıp bugünkü programlama becerisi ile her iki sistem için de geliştirilmiş olanlarını kullanıp aralarındaki farka bakmak en doğal hakkımız karşılaştırmak doğamızda var sonuçta

    neden iki ayrı sistem iki ayrı programlamadan bahsettiğimi birazdan açıklarım ama hemen küçük örnek vereyim mobil arm işlemciyle x86-64 işlemci arasındaki fark otobüsle şehirler arası tren gibidir tek bir insanı bir noktadan diğerine taşımak istediğimde ikisi de yaklaşık aynı oranda iş görür ve sadece max hızlarına bakarsam tren biraz önde ama çok da fark yokmuş derim fakat şehrin içindeki bir sokak arasından bir miktar insanı alıp yakındaki diğer bir sokak arasına götürmekse iş bunda otobüsün eline hiçbir tren su dökemez bir diğer yandan da trenlerin avantajı ölçeklenebilir olmaları istendiğimde çok güçlü elektrik motorlarıyla otobüsün 3katı hıza ulaşan ve aynı anda otobüsten 10larca kat fazla yolcuyu alıp yakıt molası vermeden binlerce kilometre uzağa en hızlı şekilde götüren trenler yapabilirim ve hiçbir otobüsün bununla yarışması mümkün olmaz çünkü geliştirilme amacı o değildir aynı mobil işlemcilerin geliştirilme amacının desktop işlemciyle birebir yarışmak olmadığı gibi

    şimdi biraz detaya gelelim mobil işlemcilerin olduğu makinelere risc denir yani reduced instruction set computer normal desktop kompüterlere de cisc diyebilirim yani complex instruction set computer peki ne demek bu şu demek mobil işlemcide işlemleri çok çok daha az sayıda komutla daha kolay ve az sayıda işlemle sonuçlandırabiliyorum burda kilit olay ise her an her birimde merkezi hafıza birimlerine ihtiyaç duymam ve ağırlığı hemen çağırıp veri alıp gönderebileceğim hafıza birimlerine dağıtmak yani bir desktop işlemci bir işlem için ihtiyaç duyduğu ilk veriyi ram biriminden alır uzun işlemlerden geçirir ve kompakt büyüklükte bir veri oluşturarak onu ram birimine geri gönderir bir risc işlemcisiyse küçük küçük işlem birimleri için toplamda daha büyük veri parçalarını alıp işler alıp işler ve çok sayıda küçük veriler oluşturup onu hafıza birimlerinde saklar yani işlem silsilesini hızlı bir şekilde bitirebilmek için dayandığı şey ihtiyaç duyduğu veri parçalarının hafızada hazır beklemesidir bu yüzden küçük işlemlerde bile küçük programlar bile sistemde normalden daha yüksek boş hafıza yeri olmasına ihtiyaç duyarlar

    80lerde bu ihtiyacı gören berkeley üniversitesindeki işlemci geliştiricileri böyle böyle işlemci içindeki veri akışını işlem birimlerini ve hafıza birimlerini optimize ederek ilk risc işlemcileri ortaya çıkardı ve gördüler ki belli işlemler için bu şekilde çok daha az güç harcayarak daha az transistörle iş yapabiliyorlar işin ilginç tarafı o belli başlı işlemler şu anda milyarlarca insanın elindeki cihazlarla internette günlük yaptığı işlemler yani hızlı bir şekilde 2d görüntüler arasında geçiş yapmak veya hem görüntü hem text verilerini hızlı bir şekilde çağırıp kapatmak veya göndermek vesaire ama tabi o zamanlar işlemcilerden istediğimiz çok farklıydı programlanmış çok complex bir sorguyu verip saatler günler sonra uzun işlemlerden sonra cevaplarını almak için kullanıyorduk bilgisayarları onun için taa 2000lere kadar risc sistemler rağbet görmedi ta ki cep telefonu endüstrisi arm yani advanced risc machine işlemcilerinin daha da geliştirilmesini zorlayana kadar ondan sonra aldı başını yürüdü ve artık sadece belli işlemlerde değil risc yapısına uygun programlanmış iyi yazılımlarla pek çok işlemde cisc yapısında olan x86-64 işlemcilerle yakın sürelerde işlem bitirmeye başladılar hem de çok daha az güç harcayarak

    peki ne kadar hızlılar mesela desktop işlemcilerin güçlü olduğu çünkü o yönde geliştirildiği ve arm işlemcilerin bir süre öncesine kadar o yönde geliştirilmediği için rekabet edemez dediğimiz ne işlemler var? bir video verisini alıp x265 kodlamasıyla çevirmek mesela alttaki testte snapdragon 835 bir x265 video çevirme işlemini bugün bir i5-7200u laptop işlemcisinden 5kat daha yavaş yapabiliyor yani daha tam rekabet edecek düzeyde değiller ama bence hiç fena değil aradaki güç tüketimi farkına bakınca üstüne üstlük o bahsettiğim günlük işlemlerde ise artık x86-64 makinelerle aralarında hissedilebilir bir hız farkı pek kalmadı ve hem yazılımların verimliliğiyle hem işlemci gelişimiyle sürekli kapanıyor fark elbette bir çevirme işlemini desktop işlemcisinden daha hızlı yapamayacaklar çünkü otobüslerin amacı bu değil bu iş için yüksek hızlı trenler var halihazırda


    https://i.imgur.com/lZLUIuv.png
    https://i.hizliresim.com/AzZ3B7.png
    https://image.ibb.co/eeTNmT/Clipboard01.png
    https://pasteboard.co/Hn6d0p2.png
    https://store.donanimhaber.com/7d/6c/66/7d6c66e5207e71b0d3c209b9c6a5a009.png

    edit:resim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pirefokkes -- 27 Mayıs 2018; 13:4:33 >





  • Resim açılmıyor hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The white warrior

    Resim açılmıyor hocam
    http://i.imgur.com/lZLUIuv.png
    http://i.hizliresim.com/AzZ3B7.png
    http://image.ibb.co/eeTNmT/Clipboard01.png
    http://pasteboard.co/Hn6d0p2.png
    http://i.imgyukle.com/2018/05/27/n13qA.png

    hepsine yükledim artık 100yıl sonra bile hangi sitenin serverı hala açık olur bilemem





  • O da tam olarak kıyaslamak için tutarlı değil. Misal gtx 1060 4 tflops, rx 580 6,2 tflops gücüne sahip. Ama oyunlarda çok yakın ekran kartları bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkvelioglu

    O da tam olarak kıyaslamak için tutarlı değil. Misal gtx 1060 4 tflops, rx 580 6,2 tflops gücüne sahip. Ama oyunlarda çok yakın ekran kartları bunlar.
    dx12 oyunlarda hiç te yakın değiller. rx'ler potansiyel olarak güçlü. Herhangi bir uygulamada o potansiyelden faydalanamıyorsa donanımı suçlamamak gerekir.

    Bu bakımdan mobil işlemciler potansiyel olarak çok çok yetersiz olsalarda Watt/İşlem olarak ele alındığında rakipsizler. Onları güçlü kılan kendilerine özel optimizasyonla geliştirilen uygulamalar ve içeriğindeki gpu'ları.

    Mesela pcler bu konuda maalesef çok şansız. Hatta son intel patchleri hesaba katacak olursak daha çok işlemcilere ket vurmak için uğraşıyorlar.

    Ama mesela Apple işlemciler öyle değil bildiğim kadarıyla. Cidden bir telefon için abartı güçlü işlemcileri var. Ama onlar bile hinlikten geri durmuyor.





  • evet hocam aradığım cevap yaklaşık böyleydi. çünkü elimde snapdragon 430 ve 3 gb ramli bi telefon var 2 yıllık. uygulamalar instagram youtube facebok vs gerçekten çok hızlı. pubg gibi oyunları düşük ayarda gayet iyi oynatıyor. asphalt vs de hakeza gayet iyi. ama mesela eskiden celeronlu bi laptopum vardı 2 yıl önce falan. 2gb de rami vardı. bırakın pubg vs gibi oyunları 20 yıllık age of 2 de bile kasardı. sonra internette gezinirken tarayıcının açılmasını saniyeler hatt adakikalar boyunca beklerdim. youtubeun yanına başka bi sekmede bişey açmaya kalksan takılıır donardı bekleyince ya düzelir ya düzelmezdi artık kafasına göre. ve yeni üretimdi yani max 3-4 yıl önceki teknoloji yani yeni celeronlardandı.
    şimdi ise i3 6006 ve 940mx li laptopum var. gerek internet tarayıcı olsun gerek oyunlar vs olsun performansı gayet iyi.
    yani ben kendi kafamda i3 6006 yı yaklaşık snapdragon 800 serisiyle eşit konumlandırmıştım ama tabii temelde karşılaştırmak gene de pek doğru değil amaçları birbirinden bambaşka bu işlemcilerin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lefransuva

    evet hocam aradığım cevap yaklaşık böyleydi. çünkü elimde snapdragon 430 ve 3 gb ramli bi telefon var 2 yıllık. uygulamalar instagram youtube facebok vs gerçekten çok hızlı. pubg gibi oyunları düşük ayarda gayet iyi oynatıyor. asphalt vs de hakeza gayet iyi. ama mesela eskiden celeronlu bi laptopum vardı 2 yıl önce falan. 2gb de rami vardı. bırakın pubg vs gibi oyunları 20 yıllık age of 2 de bile kasardı. sonra internette gezinirken tarayıcının açılmasını saniyeler hatt adakikalar boyunca beklerdim. youtubeun yanına başka bi sekmede bişey açmaya kalksan takılıır donardı bekleyince ya düzelir ya düzelmezdi artık kafasına göre. ve yeni üretimdi yani max 3-4 yıl önceki teknoloji yani yeni celeronlardandı.
    şimdi ise i3 6006 ve 940mx li laptopum var. gerek internet tarayıcı olsun gerek oyunlar vs olsun performansı gayet iyi.
    yani ben kendi kafamda i3 6006 yı yaklaşık snapdragon 800 serisiyle eşit konumlandırmıştım ama tabii temelde karşılaştırmak gene de pek doğru değil amaçları birbirinden bambaşka bu işlemcilerin.
    çok doğru dediğim gibi günümüzdeki işlemlerde yani bir web sayfasındaki scripti yazıya sayfa düzenine kısacası gördüğünüz görüntüye dönüştürmekte artık arm çok daha hızlı hatta laptop işlemcilerinden bile hızlı olabiliyor 3d görüntü işlemeye gelirsek grafik işlemcilerinin gelişimi her iki sistem için de benzer ivme gösterdi yani telefonunuzun işlemcisine entegre gpu birimi ile laptop işlemcisine entegre gpu birimi günümüzde birbiriyle yarışır performansa sahip hale geldi çünkü her ikisi için de yazılımlar ona göre optimize ediliyor





  • Baska bir arkadaşta bahsetmiş aslında rx 580, gtx 1060 ile güç olarak eşit değil daha çok rx 580 kötü ve iyi optimize edilmemiş yazılımlar yüzünden potansiyelini kullanamıyor.



    Benzer bir durum Fx islemciler içinde gecerliydi optimizasyon sorunları nedeniyle bütün bir seri çöp oldu...

  • Bu sonucu değiştirmez. Oyunlarda 1060 ile aynı mi aynı bitmiştir. Amd nin yıllardır bütün donanımlarında aynı potansiyel olarak var olup gerçekte kullanılamayan güç durumu var Sonuçta kullanamıyoruz. Zaten sonuç o da değil. Sonuç İki alakasız donanımi kıyaslamanın bu kadar basit olmaması. Kıyaslama konusunda en tutarlı yorumu yukarıda pirefokkes yapmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 27 Mayıs 2018; 19:6:13 >

  • Iki farklı donanim bile olsa zaman gectikce bu iki platform birbirine oldukca yaklasti. Artik butun telefonlar bir cesit mini pc olarak klasik bilgisayarların pekcok islevini ustlenir hale geldi.



    Hatta linux, windows gibi isletim sistemleri dolayisiyla bilgisayar oyunlari dahi bu sistemlerle oynanabilir durumda.



    Son olarak rekabetsizlik sonucu masaustu islemcilerin uzun yillar yerinde saymasina karsilik mobil arm islemcilerin devasa ilerlemeler kaydetmesi sonucu iki tarafin cok daha fazla kiyaslanabilir hale geldigine inaniyorum.
  • Mobile islemcilerle masaüstu islemciler performans acisindan kiyaslanamaz cünku mobile islemciler genellikle pasif şekilde sogutuluyor bundan dolayi hizlarini daha düsük tutup sicakligin daha stabil olmasini sağliyorlar.

    Mobile islemcilerle masaustu islemcilerin enerji tüketimi arasinda devasa farklar var zaten telefon gibi kücuk ve hava akisinin olmadigi bi yerde 65w tdp degerine sahip bi islemciy pasif şekilde sogutamazsiniz bu yüzden mobile cpular bu isin geleceği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirhanayh -- 27 Mayıs 2018; 20:22:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Periah

    Iki farklı donanim bile olsa zaman gectikce bu iki platform birbirine oldukca yaklasti. Artik butun telefonlar bir cesit mini pc olarak klasik bilgisayarların pekcok islevini ustlenir hale geldi.



    Hatta linux, windows gibi isletim sistemleri dolayisiyla bilgisayar oyunlari dahi bu sistemlerle oynanabilir durumda.



    Son olarak rekabetsizlik sonucu masaustu islemcilerin uzun yillar yerinde saymasina karsilik mobil arm islemcilerin devasa ilerlemeler kaydetmesi sonucu iki tarafin cok daha fazla kiyaslanabilir hale geldigine inaniyorum.
    rekabetsizlik sadece madalyonun görünen tarafı aslında tüketiciye gösterilen tarafı ve bir yandan da kaçınılmaz sonuç çünkü işin aslı silikon germanyum yani sige teknolojisinin sonunun gelmesi ve bu malzemeyle bu yarıiletkenlerle bundan daha hızlı işlemci üretmenin imkansız olması quantumda değiştiremeyeceğimiz bazı gerçekler var şu anda 14nanometre 12nanometre litografisinde yalıtkan kalınlıkları 1nanometrenin altına indi bunun daha da altında elektronları kanalın içinde tutamazsınız yani işlemci üreticileri silikondan vazgeçmedikçe indium gallium arsenide geçmedikçe önümüzdeki yıllarda duraklama devam edecek son on yılda mobil cihazların tüm dünyada ısrarla pazarlanması risc işlemcilerin geliştirilmeye zorlanması da tesadüf değil çünkü diğer tarafta desktop işlemci tarafında seçenek kalmadı şu anda silikon endüstrisindekiler onyıllardır yaptıkları altyapı maliyetlerini karşılamak için daha hala bundan kar elde etmeye devam etmek için radikal adım atmıyorlar bu aynen yatırımların tek bir kuruşundan feragat etmemek için fosil yakıtları bitene kadar kullanmaya devam etmemize benziyor eninde sonunda bir gün çok keskin bu geçişi yapmak zorunda kalacaklar fakat o güne kadar yatırımcıların altyapı sahiplerinin sermaye sahiplerinin direttiği duraklama devrini yaşamak zorundayız





  • Dediğiniz sınırı asabilmek için firmalar performans yerine cekirdek sayisini arttirmaya yoneldiler ama bu konuda da yazilimlarin bu islemcileri desteklemesi zor oldugundan sorun cikiyor...
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.